מילים מהוות כלי שבאמצעותו אנשים יכולים לתקשר זה עם זו. בעידן האינטרנט כוחן של המילים גדל ובפרט כשמדובר בתחום העסקי. אם בעבר לקוח שהיה רוצה לרכוש מוצר ו/או שירות, היה מגיע ישירות לחנות ומנהל שיחה פנים מול פנים עם בעל העסק, הרי שכיום הזמנים השתנו ועמם גם אופי הצרכנות.
אנו עדים למגמה לפיה יותר ויותר עסקים עוברים מהמרחב הפיזי למרחב הווירטואלי. המעבר הזה מביא עמו שינויים רבים, כשהבולט שבהם קשור בעובדה שהמפגש בין הלקוח הפוטנציאלי לבעל העסק כמעט וכבר לא מתרחש, לפחות לא בתצורתו הישנה.
במקום זה קיימת אינטראקציה ווירטואלית, שבסופה מחליטים הגולשים שמגיעים לאתר של בעל העסק או לחנות המקוונת - האם לקנת או לא.
כדי לשכנע את הגולשים שמגיעים אליכם שאתם עדיפים על המתחרים, מוכרחים למצוא דרך "לדבר אליהם" ומה יותר טוב מתוכן איכותי כדי לשכנע את לקוחותיכם הפוטנציאליים שאתם הבחירה הנכונה?
בסקירה הבאה נביא לפניכם נקודות חשובות בנושא כתיבת תוכן לעסקים, בתקווה שגם אתם תבינו מה כוחן של המילים בעולם הרשתי שבו כולנו חיים.
מדוע יש צורך בכתיבת תוכן?
השאלה הראשונה שחשוב לענות עליה בהקשר לכתיבת תוכן לעסקים, היא למה בכלל צריך תוכן. התשובה לשאלה מורכבת ממגוון משתנים וביניהם:
-
כתיבת תוכן עוזרת להביא גולשים מרחבי הרשת לאתר, לעמוד הנחיתה או לחנות המקוונת שלכם.
-
כתיבת תוכן משפרת את חוויית המשתמש (UX) של הגולשים שמגיעים אל העסק בדיגיטל.
-
היא מסייעת ליצור בידול מהמתחרים ולהעניק לעסק ייחודיות.
-
כתיבת תוכן מאפשרת לכם לייצר תדמית עסקית חיובית ומשפיעה מאוד על המיתוג של העסק ברשת.
-
ניתן להעביר מסרים ורעיונות טוב יותר באמצעות תוכן איכותי.
-
אחת הדרכים היעילות עבור גולשים להכיר עסק, היא לקרוא עליו באינטרנט.
-
תוכן הוא אחד המדדים שלפיהם קובע גוגל איזה אתר לקדם לראש תוצאות החיפוש האורגניות.
-
כולם כותבים תוכן באינטרנט ואם אתם רוצים להיות חלק מהמשחק, אתם חייבים לשחק לפי הכללים.
טיפים לבחירת כותב מקצועי
אחרי שהסכמנו שכדאי מאוד לכל בעל עסק שרוצה להצליח לכתוב תוכן לעסק, נסביר שהחוכמה היא לא סתם לכתוב תוכן, אלא לכתוב תוכן איכותי. הרבה יותר טוב מכל המתחרים בתחומכם.
כדי לכתוב תוכן איכותי, מומלץ מאוד לפנות לכותב תוכן מקצועי, כלומר לקופירייטר. כדי לבחור כותב תוכן מקצועי, עליכם לבחון כמה משתנים וביניהם:
-
האם לכותב התוכן יש ניסיון ובכלל זאת האם הוא למד להיות קופירייטר ואיזה ידע יש לו מבחינה לשונית, כלומר, מה הניסיון התאורטי שלו. בנוסף, האם יש לו המלצות מלקוחות קודמים או קיימים וכמובן דוגמאות כתיבה, משמע, מה הניסיון המעשי שלו.
-
לדרוש קופי טסט, מבחן כתיבה. על מנת לבחון האם הרמה של כותב התוכן המיועד מתאימה לצרכים שלכם, כדאי לבקש ממנו לבצע כתבה לדוגמה. עדיף כתבה מתחום העיסוק שלכם, כדי שבמידה והכתבה תהיה טובה, תוכלו להשתמש בה באתר שלכם.
-
להשוות בין מספר כותבי תוכן, עדיף לבחון לפחות שלושה או ארבעה כותבים שונים ורק אז להחליט מי מבניהם טוב יותר. במעמד זה נדגיש שאת מבחני הכתיבה מומלץ לא רק לבדוק בעצמכם, אלא להעביר את התוכן לבדיקה נוספת אצל איש מקצוע מתחום הכתיבה, מישהו שאתם סומכים עליו.
בחינת האיכות של התכנים
רבות סופר ודובר אודות שתי המילים תוכן איכותי וזה בדיוק הזמן לחדד ולומר, שאולי כתיבה ככלל קשורה בטעם והעדפות של סגנון כזה או אחר, אבל ויש פה אבל גדול. ישנם קריטריונים שלא משתנים שעל פיהם צריך לבחון האם כתבה עומדת בסטנדרט של תוכן איכותי או לא.
תוכן איכותי חייב להיות מקורי, לא מועתק, חדשני, מעניין, ממוקד, מרגש, לא גדוש בקלישאות, לא מוגזם ומותאם לקהל היעד שקורא אותו.
כמו כן, התוכן צריך להכיל הנעות לפעולה, כדי בשאיפה להפוך כמה שיותר גולשים ללקוחות וכמובן להיות נכון מבחינה לשונית ודקדוקית. שזה אומר מנוסח היטב ובשפה גבוהה, קוהרנטי, מחולק לפסקאות, עם התחלה אמצע וסוף ובעיקר - עם ערך מוסף.
איך לבחור נושאים לכתבות?
בחירת הנושאים לכתבות צריכה להיעשות בשיתוף פעולה בין בעל העסק או האחראי על תחום התוכן בעסק לבין כותב התוכן. שיתוף הפעולה הזה חשוב מאוד, משום שכל אחד יכול להביא את הידע המקצועי שלו בתחומו וכך ניתן לייצר מאגר נושאים רחב ורלוונטי.
עליכם להבין מה תחומי המומחיות שאתם רוצים להבליט. זה אומר האם יש מוצרים או שירותים שאתם רוצים להתמקד בהם ולחשוב על דרך יצירתית וייחודית להסביר לקוראים אודותיהם.
בנוסף, תמיד צריך לזכור שטובת הקורא היא מעל לכל דבר אחר ולכן חשוב לכתוב כתבות מעניינות, שיגרמו לגולשים שנחשפים אליהן ומתחילים לקרוא, גם לרצות לסיים.
בשום פנים ואופן לא לכתוב לבד!
הנקודה האחרונה שנרצה להתייחס אליה קשורה בחשיבות של מקצועית. מה זה אומר?
שבכל מקרה לא כדאי לכם לכתוב לבד, אלא לפנות לאיש מקצוע. לכל אחד יש את המומחיות שלו ואם תנסו לכתוב לבד כדי לחסוך בעלויות, סביר להניח שתשלמו כפול.
במידה ותכתבו לבד, רוב הסיכויים שלא תשיגו את התוצאות המיוחלות באמצעות התוכן. גרוע מכך, אם תכתבו לבד והתוכן יהיה ברמה נמוכה, אתם עלולים לפגוע בתדמית העסקית שלכם ולהיתפס כלא רציניים ולא מקצועיים מול הלקוחות הפוטנציאליים שיגיעו אליכם ויקראו את מה שכתבתם.
שאלות נוספות על כתיבת תוכן? המומחים שלנו לשירותכם!