- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
איפה לומדים כתיבה שיווקית וקופירייטינג?
זמן קריאה : 15 דק'
כל בעל עסק וכל איש פרסום יודעים היום את הערך של כתיבה שיווקית כדרך להגיע אל הלקוחות הפוטנציאלים. דרך לממש לפחות שתי מטרות: הראשונה, לשכנע אותם לקנות את המוצר שלכם (אפילו עם מדובר במועמד פוליטי) השנייה, להפיץ ולחזק את המותג העסקי שלכם כדי לעודד גידול בצרכנים לא רק בטווח הקצר אלא גם הבינוני והארוך.
שתי המטרות הללו מושגות באמצעות שלושה מושגים קשורים זה בזה, שמרחפים לנו בחלל האוויר. הבנה מדוייקת של המושגים הללו תיתן לנו את המפתח לליבם ולתודעתם של הלקוחות העתידיים שלנו. המושגים הם: "כתיבה שיווקית", "כתיבת תוכן" ו"קופירייטינג". מי שמבין אותם מבין איך לעשות שיווק אפקטיבי לקהל היעד.
במאמר הבא נגדיר את המושגים הללו, נבדיל ביניהם ולאחר מכן ניגש לשאלה הנכספת באמת: "איפה לומדים את המקצועות הללו ואת כל התכסיסים להצליח בהם?"
מה בעצם ההבדל בין כתיבה שיווקית לקופירייטינג?
תחילה נשאל את עצמנו מהי כתיבה שיווקית? כתיבה שיווקית היא המונח הכללי של שימוש בתכנים כתובים או מושמעים (לדוגמא בסרטון שיווקי) כדי למשוך לקוחות ולחזק מותג עסקי או אחר. הכתיבה השיווקית מחולקת לשני סוגים מרכזיים: כתיבת תוכן שיווקי מצד אחד וקופירייטינג מצד שני.
מה ההבדל בין כתיבת תוכן שיווקי לבין כתיבת קופירייטינג? ההבדל העיקרי הוא הדגשים של סוגי הכתיבה הללו והמטרות שלהם. כותב הקופירייטינג הוא בראש ובראשונה רעיונאי. כלומר הוא מתמקד ברעיונות, סיסמאות ופרסומות ממוקדות.
משום כך כתיבה בשיטות קופירייטינג מיועדת לפרסומות, ג'ינגלים, באנרים וסיסמאות שיווק ממוקדות שמיועדות למכור מוצר או להעצים את נראותו של מותג. העיקרון העיקרי בה הוא LESS IS MORE זו כתיבה ממוקדת, פשוטה ולעיתים שטחית ומוגזמת מבוססת לחלוטין על היכרות עם קהל היעד ואם מסרי המותג ומכוונת מכירה כמטרה עיקרית אם לא יחידה.
לעומתה כתיבת תוכן שיווקי מעודנת יותר. בנוסף ליעדיה השיווקיים הקלאסיים, כלומר יצירת לידים שיגבירו את המכירות והפיכת המותג לנתפס חיובית וידוע לציבור, לכתיבת תוכן שיווקי יש מטרה נוספת. מהי מטרתה? לבסס את הסמכות המקצועית של המותג כמומחה ידוע שם בתחומו.
כלומר בניגוד לתכנים של קופירייטינג, שממוקדים סביב מכירת השירותים והמוצרים בלבד, כתיבת תוכן שיווקית, למרות שתקדם גם את המטרות הללו בצורה מרומזת, תתמקד ברצינות במענה על שאלות שמעניינות את האנשים שמתעניינים בתעשיה עצמה.
האם הקוראים של תכני כתיבת תוכן שיווקית הם לקוחות בלבד? לא בהכרח האנשים הללו יכולים להיות לקוחות, או לחלופין מומחים מקצועיים מתוך התעשייה הרלוונטית עצמה. הם אפילו יכולים להיות אנשים שמעוניינים לרכוש עליה ידע ואולי אף להיות חלק ממנה.
כתיבת תוכן שיווקי טובה תהפוך אתכם לברי הסמכא של התעשייה שלכם, שמהם יבואו ללמוד ואותם יצטטו כל פעם שירצו לברר דבר מה על הנישה שלכם. הדבר יחזק את המותג שלכם ויעניק לו שם אמין ומקצועי שכמובן יגביר גם בטווח הארוך את המכירות שלו.
אך תוכן כזה יעשה יותר מכך, התוכן הזה יהפוך אתכם לסמכות מקצועית גבוהה בתחום גם בעיני גוגל כי הוא יספק תכנים שבאמת מועילים למשתמשים שמחפשים אותו. ברגע שגוגל יראה במותג שלכם סמכות, הדירוג של המאמרים שלכם בתוצאות החיפוש שלו יעלה משמעותית.
דבר שיגרום לכך שהחברה שלכם תזכה ליותר חשיפה ברשת ואיתה גם מספר הלקוחות העתידיים יתגבר בטווח הבינוני והארוך ובאופן יציב ועקבי.
שימושים שונים לכתיבה שיווקית
ישנם שימושים רבים מאד לכתיבה שיווקית בין אם היא כתיבת תוכן שיווקי או קופירייטינג. כל אחד מהשימושים הללו יכול להיות כשלעצמו מקצוע מבוקש ולהביא הצלחה רבה לעוסקים בו. השימושים המקצועיים הנפוצים בכתיבה שיווקית וקופירייטינג הם:
- כתיבה שיווקית בפייסבוק – כותב תוכן לרשתות החברתיות שיכול להיות מומחה לקופירייטינג, או להתמחות בכתיבת תוכן יהיה אחראי על כתיבה שיווקית ברשתות החברתיות. התכנים הללו יכולים להתפרסם ככתיבה שיווקית בפייסבוק, כתיבה שיווקית בטוויטר, כתיבת ניוזלטר לאי מייל וכתיבה שיווקית בלינקדאין.
הם אף יכולים להתפרסם באמצעים ויזואליים, כמו למשל ניסוח סרטונים שיווקיים ליוטיוב, או העלאת תמונות עם מסרים שיווקיים מונחי קופירייטינג באינסטגרם, טיק טוק וכו'.
- כתיבה שיווקית לאינטרנט – כתיבה שיווקית באינטרנט תתמקד בהפצת התכנים שלכם באתרים אחרים. לא רק האתר שלכם ורשתות חברתיות, אלא גם אתרים אחרים מהתעשייה שיהיה להם אינטרס לפרסם תכנים מקצועיים של החברה שלכם. זאת כדי לתת מענה לצרכים של המשתמשים (ושיווק עקיף לפחות עבורכם).
אתרים של מכוני מחקר, אתרי חדשות, חברות עסקיות גדולות, שקהל הלקוחות שלהם מחפש תשובות לשאלות מהתעשייה שלכם ואפילו מוסדות אקדמיים ועמודי ויקיפדיה יכולים להיות היעד של כתיבה שיווקית באינטרנט. כתיבה זו נועדה לקידום אתרים למותג שלכם ולכן תצטרך כמו כל כתיבה שיווקית באינטרנט להכיל בתוכה שיקולי SEO.
- כתיבת תוכן שיווקי – באופן כללי תוכן שיווקי שנכתב לא חייב להיכתב דווקא באינטרנט, אם כי שם בדרך כלל תמצאו אותו. כותב תוכן שיווקי יכול לכתוב גם מאמרים פרסומיים בעיתונות המודפסת הנפוצה בהזדמנויות שונות. ניתן למצוא תוכן שיווקי מקצועי מנוסח בכל אחד מערוצי התקשורת האפשריים. תוכן שנועד להחדיר את המותג שלכם לתודעה של לקוחות ואנשי מקצוע בתעשיה שלכם.
- כתיבת תוכן לאתר – האתר העסקי של החברה שלכם הוא חלון הראווה המודרני שלה לכל העולם. לכן לא מפתיע שכותבי תוכן מקצועיים יכתבו תוכן שיווקי לאתר העסקי שלכם. כתיבת תוכן לאתר יכולה להיות כתיבת עמוד שירות מתעדכן לקידום מוצר. היא יכולה להיות כתיבת עמוד נחיתה שיווקי ישירות למשיכת לקוחות, והיא יכולה להיות בדומה למאמר הנוכחי בלוג אינפורמטיבי המועיל למתעניינים בתעשייה.
- ניסוח פרסומות באמצעות קופירייטינג – כל פרסומת מתפרצת שתשמעו ברדיו, תראו בטלוויזיה, או תדלגו עליה בעת צפייה בסרטון יוטיוב, נוסחה על ידי קופירייטר מקצועי. הפרסומת אמורה למשוך בטווח הקצר לקוחות למוצר או לשירות שהחברה שלכם מציעה.
- פיתוח קמפיינים באמצעות קופירייטינג – קמפיינים פרסומיים לרבות קמפיינים של פרסום מומן ברשת (PPC) ובאמצעי התקשורת השונים נולדים בחדר הקרייטיב על ידי קופירייטר מומחה לקופירייטינג. הוא יוצר את הרעיונות עבור הקמפיינים והוא גם מכין את כל מה שנדרש מבאנרים ועד סרטוני פרסומת מופקים היטב כדי שקמפיין פרסומי יצליח.
איפה המקומות המומלצים למצוא קורס כתיבה שיווקית?
להלן רשימה של המלצות על מקומות שבהם תוכלו למצוא קורס כתיבה שיווקית מלמד ומעשיר שיכול לקדם את הסיכוי שלכם בתעשיית הכתיבה השיווקית. המקומות הם?
מדוע כדאי ללמוד כתיבה שיווקית בארגון אסכולי?
מי שמעוניין ללמוד קורס כתיבה שיווקית און ליין כדאי שיבדוק את ארגון אסכולי. בארגון אסכולי לומדים כתיבת תוכן שיווקי בקורס קצר ואפקטיבי. הקורס מתנהל באמצעות סרטוני ווידאו ממוקדים היטב. למעשה מדובר בקורס מזורז שלוקח רק שעה ורבע.
הקורס מלמד כתיבה שיווקית לרבות שיטות קופירייטינג. הקורס ניתן בהדרכת ווידאו אישית מוקלטת ולכן הלמידה תשתלב היטב בלוח הזמנים שלכם. כמו כן ישנם קבצי תרגול רבים שיסייעו לכם לממש מה שלמדתם. ככל קורס מהיר וזול יחסית מדובר בקורס בסיסי שיעניק לכם את תורת הכתיבה השיווקית על קצה המזלג. עדיין יש בו ערך משמעותי שיכול לסייע בהחלט לכותבי תוכן מתחילים.
מומלצת במיוחד ההרצאה באסכולי על כוחן של מילים וההבדל בין מילים מעוררות למילים אסורות. הרצאה שמסבירה על האסוציאציות השונות שאנחנו מקשרים למילים ונותנת לכם אוצר מילים להשתמש בו או לחלופין להימנע ממנו אם אתם רוצים למשוך אליכם לקוחות.
מדוע כדאי ללמוד כתיבה שיווקית תחת הנחייתו של טל איתן?
קורס הכתיבה השיווקית של טל אילן נחשב לקורס כתיבה שיווקית מקיף ביותר. הקורס מלמד לא רק כתיבה שיווקית אלא גם הפקת תוכן באמצעות סרטונים ותמונות מדיומים שכיום מבוקשים יותר מתוכן כתוב. הקורס לוקח שבע שעות וחצי ויש בו מערכי תרגול ואפילו קבוצת פייסבוק ליצירה הדדית.
לכן מי שצריך קורס מהיר ומקיף על כתיבה שיווקית והפקת תוכן שיווקי כדאי שיבדוק את הקורס של טל איתן ששמו: "כאן עובדים בכיף" בקורס הכתיבה השיווקית של טל איתן תלמדו לכתוב פוסטים ברשתות החברתיות לקידום המוצר או השירותים שלכם. בנוסף תלמדו לנסח דפי מוצר או שירות, ולהפיק סרטוני הדרכה וקידום מכירות למוצרים ושירותים שונים.
מדוע כדאי ללמוד כתיבה שיווקית במכללת ניו מדיה?
מכללת ניו מדיה מציעה קורס כתיבת תוכן שיווקי שיש לו תוצאות מוכחות בשטח. אז מה לומדים בקורס הכתיבה השיווקית של מכללת ניו מדיה? קודם כל לבנות תיק עבודות לכתיבת תוכן שמשמש בתור כרטיס הביקור היעיל ביותר ללקוחות. העבודות הללו נבנות על בסיס מגוון טכניקות כתיבת תוכן תוך מתן דגש לכתיבת תוכן דיגיטלי לרשתות החברתיות. שנית מכללת ניו מדיה מלמדת כיצד ללוות לקוח במהלך הקמפיין השיווקי שלו במרחב הדיגיטלי.
מה היתרונות של מכללת ניו מדיה בלימודי כתיבת תוכן?
ראשית מדובר בקורס עשיר בתוכן ואינטנסיבי בן 93 שעות מחולקות ל-23 מפגשים אונליין עם מרצה. כלומר מדובר בלימוד כתיבת תוכן עמוק המקיף את כל הנושאים החשובים.
שנית ישנם סטנדרטים גבוהים לקבלה. יש לעבור מבחן קופיטסט ולהוכיח שליטה ברשתות החברתיות השונות. דרישות אלו מוכיחות רצינות רבה. כדי לסיים את הקורס בהצלחה יש לעבור בחינה עיונית ולהגיש פרוייקט גמר. פרויקט הגמר חשוב כי הוא יחשב לכם כלי לתיק העבודות שלכם.
שלישית התוצאות המוכחות 85 אחוזים מ-15 אלף הסטודנטים שלמדו אצלם עד כה השתלבו במקצועות תעשיית כתיבת התוכן.
איפה המקומות המומלצים למצוא לימודי קופירייטינג?
אז היכן לומדים לימודי קופירייטינג שיעלו את הסיכויים להצליח בתחום הקופירייטינג? מה המחיר של קורס קופירייטינג במקומות המומלצים שנבדוק? האם ישנה אפשרות ללמוד בהם את קורס הקופירייטינג אונליין? להלן מספר המקומות ללימודי קופירייטינג שהחלטתי להמליץ עליהם:
מדוע כדאי ללמוד לימודי קופירייטינג בתוכנית חשיפה?
קורס הקופירייטינג של תוכנית חשיפה במסגרת האוניברסיטה הפתוחה נחשב לאחד מהקורסים המקיפים ביותר ללימודי קופירייטינג. הקורס מתקיים פעם בשבוע בשעות הערב וכך מאפשר גמישות רבה לסטודנטים עובדים. אורכו 72 שעות המחולקות ל-18 מפגשים בני ארבע שעות. תנאי הקבלה לקורס זה הם: הגשת מבחן קופיטסט קצר ושליטה ברשתות החברתיות. זאת משום שהדגש בקורס הוא על כתיבה לעולם הדיגיטל.
אז מדוע כדאי ללמוד לימודי קופירייטינג דווקא בתוכנית חשיפה?
קורס לימודי הקופירייטינג בתוכנית חשיפה מלמד אותנו שיעורים שמקיפים את כל תחומי השיווק המכירות הפרסום העיצוב וקידום התוכן. קורס הקופירייטינג של תוכנית חשיפה באוניברסיטה הפתוחה, ילמד אותנו לעקוב ולנתח התנהגות צרכנים ולהתאים להם תוכן מושך בצורה יצירתית ושיטתית.
קורס הקופירייטינג של חשיפה הוא המקום ללמוד סגנונות כתיבה שונים, ושיטות לכתיבה שיווקית, כתיבה לאתרים, דפי נחיתה ומאמרים. בקורס יושם דגש על קידום אורגני, קידום ממומן, מילות מפתח, מבנה ועיצוב טקסט. כמו כן תוכלו ללמוד מגוון סוגי כתיבה בקורס הקופירייטינג הזה בינהם כתיבת תסריטים, תשדירי רדיו, פרסום גרילה, פרסום ויראלי ועוד.
בקורס זה תזכו ללמוד ממומחי שיווק, מיתוג וקריאייטיב העובדים בשטח בחברות גדולות בתחומי הפרסום והשיווק וביניהם שאול מידן, אושרית בריל, ומייקל אמיר אחרי הכול אין יותר טוב מללמוד לימודי קופירייטינג מאלו שאכן מובילים בתחום הקופירייטינג.
מדוע כדאי ללמוד קורס קופירייטינג במכללת תלתן?
במכללת תלתן קורס לימודי קופירייטינג נמשך בין שנה לשלוש שנים ודרישות הקבלה אליו גבוהות יש להגיש מבחן התאמה לתחום ולעבור ראיון אישי בידי איש מקצוע. בסיום קורס קופירייטינג זה מקבלים תעודה מוכרת. ישנם דגשים על כתיבה דיגיטלית אך גם על כתיבת קופירייטינג לפרסומות ולטלוויזיה. למעשה, משלבים בקורס הקופירייטינג שיעורים מתחום התסריטאות, על מנת להתאים את תכני הקופירייטינג לקהל.
אז מדוע ללמוד קורס קופירייטינג דווקא במכללת תילתן?
משום שבמכללת תילתן במסגרת לימודי הקופירייטינג תלמדו כיצד לערוך תחקיר ראוי לפני הפקת תכני הקופירייטינג שלכם. תלמדו כיצד למצוא מקורות השראה ולבצע תהליך כתיבה ראוי לתכני הקופירייטינג במיוחד תכני קופירייטינג לטלוויזיה ולסרטונים באינטרנט כמו כן תלמדו מטובי המומחים כיצד לשכתב ולהשחיז את תכני הקופירייטינג שלכם עד למימוש שיא הפוטנציאל הגלום בהם.
מדוע כדאי ללמוד לימודי קופירייטינג בהנחייתו של צפריר בשן?
צפריר בשן הוא מרצה לכתיבה שיווקית שעובד עם עסקים רבים בישראל הוא כתב את הספרים "כתיבה אפקטיבית" ו"תכתוב תרוויח". כדאי ללמוד לימודי קופירייטינג אצל צפריר בשן בשל הניסיון הרחב שהוא מציע לכותבים מתחילים ומקצועיים כאחד.
לימודי קופירייטינג אצל צפריר בשן מתנהלים אונליין. קורס הקופירייטינג אונליין הזה נפרש על 15 שיעורים בני שלוש עד 18 דקות. מעניין שכבר בשיטת הלימוד הזאת אנו רואים יישום של עיקרון חשוב מאד בלימודי קופירייטינג ולימודי כתיבה שיווקית והוא "סוד הצמצום".
כלומר לומר הרבה במעט זמן. כלומר אנו צפויים ללמוד לימודי קופירייטינג וכתיבת תוכן שיווקי מאדם שמיישם את השיעורים המקצועיים שלו על עצמו.
סיבה נוספת ללמוד בקורס כתיבת התוכן ולימודי הקופירייטינג של צפריר בשן היא המחיר הזול שלו. מחיר קורס הקופירייטינג וכתיבת התוכן הוא 690 שקלים בלבד. בתשלום נוסף של 290 שקלים ניתן לקבל משובים מקצועיים אישיים על התרגילים שלכם.
סיכום
עולם לימודי כתיבת התוכן ולימודי הקופירייטינג הוא עולם עשיר ומורכב שיכול לסייע לכל עסק. זהו עולם הדורש לצד יצירתיות גדולה, שליטה בטכניקות שיווק שונות, היכרות עם הרשתות החברתיות, עולם העיצוב ועולם הפקת הסרטונים. מי שילמד כתיבה שיווקית במקום הנכון יצא עם מקצוע מבוקש מאד ויוכל להשתלב בעולם המדיה ובפרט במדיה הדיגיטלית ובמשכורות גבוהות.
במאמר זה הגדרנו את ההבדלים בין לימודי כתיבת תוכן ללימודי קופירייטינג. לאחר מכן בדקנו מספר מקומות בהם מומלץ ללמוד את התחומים הללו. התחלתם ללמוד ולהעמיק בתחום? אתם מוזמנים לשתף איתנו בתגובות את חוויית לימודי כתיבת התוכן ולימודי הקופירייטינג שלכם.
גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות