- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
מתי ואיך לשדרג אתר וכיצד זה יעזור לעסק שלכם?
זמן קריאה : 11 דק'
שמתם לב שכמות הלידים מהאתר שלכם יורדת באופן בלתי צפוי? הבחנתם שמספר הכניסות לאתר יורד ואחוזי הנשירה ממנו עולים? האתר שלכם צונח בדירוגים של גוגל? ובכן יש לכם בעיה והגיע הזמן להתחיל לבדוק מה ניתן לשפר באתר העסקי שלכם.
האם הפרסום שלכם ממשיך לעבוד כפי שהיה? האם המחירים עלו בצורה קיצונית? האם איכות השירות נשארה גבוהה? האם אתם עדיין מספקים את השירותים והמוצרים שלכם בזמן סביר ואיכות מושלמת? אם התשובה לכל השאלות הללו היא כן ואתם לא יכולים להסביר מדוע האתר שלכם פחות מושך תנועה ולקוחות, יתכן שהגיע הזמן לשדרג את האתר שלכם.
שדרוג אתרים הוא משימה מתמשכת שחשוב מאד לעשות מפעם לפעם לאתר המסחרי שלכם. רק עשיית שדרוג אתרים מתמיד כל תקופה תבטיח שהאתר שלכם יעלה מהר, יהיה מותאם למנועי החיפוש, יהיה בעל עיצוב מושך בעיני הלקוחות ויעלה באופן תקין מכל מכשיר.
חברת טומדס שמסייעת לחברות קטנות, גדולות ובינלאומיות לבנות אסטרטגיית שיווק באינטרנט בשפות שונות ובכך לפרוץ אל העולם יכולה מאד לסייע לכם. היא יכולה לסייע בהתאמת האתר שלכם לדרישות של הלקוחות ומנועי החיפוש. אך תחילה עלינו לבדוק מה הם הסימנים שאתר עסקי צריך לעבור שדרוג ומה צריך לעשות כשמבחינים בהם?
המאפיינים השונים שבודקים לפני שמשדרגים אתר
נראות – העיצוב של האתר הוא חלון הראווה שלו. מחקרים מצביעים על כך ש-60% מהגולשים מבצעים בדיקה והשוואת מחירים באינטרנט לפני שהם בוחרים לרכוש מוצר. במידה רבה הם בוחרים לעבוד עם חברה מסוימת רק על סמך הנוכחות האינטרנטית שלה.
עיצוב מיושן ולא מקצועי שהצטברו בו באגים ושאיננו תואם לתמונה הברורה והמזמינה לעין שלקוחות רגילים לראות כאשר הם נכנסים לאתר של חברה עסקית עלול לדחות את הלקוחות. אם האתר מיושן והעיצוב מחזיר את הצופים כעשור אחורה הדבר משדר חוסר אמינות וחוסר מקצועיות.
חלק גדול מהנראות הזאת הוא גם חוסר בתכני ווידאו ואודיו שמתאימים יותר לציבור מוצף גירויים שזמנו יקר וריכוזו דל. וזהו אחד הדברים הראשוניים שיש לתקן כשמשדרגים אתר.
חישבו כמו לקוחות: האם חברה שלא מטפחת את חלון הראווה הדיגיטלי שלה תשקיע בלקוחות שיפנו אליה?
לעיתים המדיום הוא המסר והלקוחות עלולים להימנע מלגלות את הפיתרון שלכם ללקוח גם אם הוא הפיתרון המתאים ביותר רק בגלל שעיצוב האתר נראה מיושן ומרמז שהחברה איננה פעילה.
התאמה לחיפושי המשתמשים מכל מכשיר – ידעתם ש-65% משאילתות החיפוש מגיעות מטלפונים ניידים? אתר מעודכן ומשודרג מתאים לא רק למחשב אלא גם לטלפון נייד ולמכשירי הבלאקברי והאייפון המתקדמים. חשוב לדעת שחלק מהשדרוג של אתר הוא לפתוח דלת לכל מדיה שניתן למצוא בה לקוחות. למשל: המייל, הפייסבוק, הטוויטר, הוואטצאפ ועוד.
חישבו כמו לקוחות: האם לא הייתם מעוניינים לעבוד עם חברה שיכולה לענות לפנייתכם מכל מדיה בכל שעה? האם לא סביר שתחפשו נותני שירות מהפלאפון הנייד שלכם דווקא בזמנים יותר פנויים?
כל מדיה שהאתר שלכם זמין בה, או אמצעי שניתן בעזרתו לפנות אליכם יכולים לספק לכם עוד לקוחות פוטנציאליים. חוץ מזה חלק ניכר מהדירוג שלכם בגוגל תלוי במידת ההתאמה של האתר שלכם לטלפונים ניידים ולכן כחלק משדרוג האתר עליכם לטפל בכך.
מהירות האתר שלכם והעלאתו התקינה – אם לאתר שלכם לוקח יותר משתי שניות להיטען אתם מסתכנים בנשירה של לא פחות מ-53% מהמשתמשים שיגלשו אצלכם. אחוזי נשירה גבוהים שכאלה הופכים את האתר שלכם ללא איכותי בעיני גוגל ועלולים להוריד אותו לתחתית תוצאות החיפוש.
אחרי הכול תפקיד מנוע החיפוש הוא לא רק לספק תוצאות מתאימות לחיפושי הלקוח אלא גם תוצאות איכותיות שחוויית המשתמש בהן טובה. לכן אם אתם רואים שהאתר עולה לאט, טפלו בדחיפות בעניין המהירות.
כמובן, גם תקלות חוזרות ונשנות באתר שלכם ירחיקו מכם לקוחות פוטנציאליים. בכך הם עלולים להפוך את החברה שלכם לבלתי נגישה למי שמחפש אותה.
חישבו כמו לקוחות: זמן זה כסף ואתם מוצפים באפשרויות שתואמות לחיפוש שלכם ברשת. האם הייתם מבזבזים זמן על אתר שהחומרים בו עולים לאט? וודאי שלא. האם הייתם מסתמכים על חברה שהאתר שלה לעיתים קרובות לא עובד? בהחלט לא.
התאמה לגוגל – בכל חצי שנה בערך מנועי החיפוש של גוגל מתעדכנים כדי לשפר את חוויית החיפוש למשתמשים שלהם. בנוסף, גם מילות המפתח שלקוחות מחפשים באינטרנט כאשר הם מעוניינים במוצר או שירות אינם קבועים. שפה היא ייצור חי והעדפות המשתמשים משתנות באופן תדיר.
כלומר האתר העסקי שלכם חייב להיות מעודכן בהתאם לדרישות מנוע החיפוש של גוגל ואתם חייבים לרדוף אחרי הביטויים המתאימים ביותר לחיפושי הלקוחות ולהשיג בהם דירוג גבוה.
חישבו כמו לקוחות: האם תמיד תחפשו שירות או מוצר לפי אותן מילים? האם כלקוחות לא תגיבו לטרנדים לשוניים שונים במדינת היעד שלכם ותתחילו להשתמש בביטויים שונים משחיפשתם בעבר? לא כדאי להשקיע ולכסות את כל ביטויי הקצה שלקוחות יכולים למצוא בהם את החברה שלכם ולקבל ממנה את השירותים הרלוונטיים?
אבטחה – כדי להיות בראש התוצאות בגוגל חובה על כל אתר לשמור על רמת אבטחה מעודכנת. אם האבטחה באתר מיושנת הוא פגיע לפריצות והתקפות סייבר ולכן חושף את משתמשיו לסיכון. גוגל עושה כל שביכולתו כדי שתוצאות שחשופות לסיכוני סייבר יהיו כמה שיותר נמוך בדירוגי החיפושים.
כשמשדרגים אתר מה צריך לעשות?
כפי שדניאל זריהן מומחה לקידום אתרים נוהג לומר שדרוג אתרים הוא עניין עדין ומסובך. שדרוג האתרים לא רק מסובך מבחינה טכנית ודורש שימוש בטכנאים מומחים.
אחרי הכול קיים במהלך שדרוג אתר צורך לשנות מערכות הפעלה ואת הקודים שמאפשרים לאתר לתפקד. רק כך תפקוד האתר ישתפר ויתאים לציפיות המשתמשים מבחינת מהירות, אבטחה וניווט נוח. אלא גם מבחינה לשונית ועיצובית.
לכן מומלץ בהחלט לעבוד עם מומחים לקידום אתרים שידאגו להעביר בעדינות ובזהירות את תכני האתר למערכות חדשניות יותר וידידותיות למשתמשים. למשל, המומחים הללו יעבירו את התכנים באתר למערכות מהירות וידידותיות יותר לגולשים שלו באמצעות שימוש בהפניות 301.
מה הן הפניות 301?
אמצעים טכניים שבעזרתם מעבירים את כל המטא דאטא של תכני האתר לעמודים חדשים משודרגים מבחינה טכנית ומבחינת תוכן. (המטא דאטא הם תעודות הזהות של עמודי הנחיתה השונים באתר ובעזרתם גוגל יכול לדרג את האתר שלכם).
בצורה כזאת הדירוג הקיים שהאתרים כבר צברו בגוגל לא נפגע מהמעבר ושדרוג האתרים רק יכול להקפיץ למעלה את התנועה והדירוג שלו.
יש להיעזר במומחים לקידום אתרים שיבצעו מחקר מתחרים ומחקר SEO מעודכן על מנת לזהות את כל הביטויים העדכניים שגולשים ובעיקר לקוחות פוטנציאליים משתמשים בהם. מחקר המתחרים נועד כדי לגלות מה המתחרים עושים נכון ולאמץ את הצלחותיהם לאתר שלכם במהלך שידרוגו.
עורכי התוכן וכותבי התוכן שלכם יצטרכו להשתיל את הביטויים הפופולאריים שימצאו בתוך התכנים הקיימים. לחלופין הם יכולים לשנות את אסטרטגיית כתיבת התוכן ולדאוג להפיק תכנים חדשים בהם תהיה התמקדות בביטויים הרלוונטיים שמקדמי האתרים ימצאו.
בכך האתרים המשודרגים ישתדרגו גם מבחינת הרלוונטיות שלהם למשתמשים ויהפכו לסמכות מקצועית בשאלות פופולאריות שגולשים רבים בתעשיה שלכם ירצו תשובה עליהם.
אם אתם מכניסים לאתר מדורים חדשים כמו למשל חנות וירטואלית, עליכם לוודא שהלוקליזציה שלהם תקינה. כלומר שהמידות, שערי המטבעות ומערכת התשלומים המהירה והמאובטחת, אכן תואמות לשפת היעד של משתמשי האתר ונוחות לשימוש. חוויית המשתמש של הגולשים שלכם תלויה בכך וכך בעקיפין גם המכירות מהאתר.
לקריאה נוספת: מה שחשוב לדעת בעת שדרוג אתרים
עיצוב ולוקליזציה במסגרת שדרוג אתרים
מבחינה עיצובית כאשר בונים לאתר עיצוב חדש ומזמין יותר, חשוב להשתמש במומחי עיצוב DTP שמכירים את כל הטכנולוגיות החדשות. רצוי להעביר את האתרים לפלטפורמות קוד פתוח כמו וורדפרס שדרכן ניתן לשנות בקלות את קוד האתר ונראותו כחלק מתהליך שדרוג מתמשך.
חשוב לעשות הרבה ניסוי וטעיה במהלך יצירת העיצוב החדש. יש לעצב באופן שונה חלקים אחרים באתר כסוג של הרצות ניסיון. לאחר מכן יש לבדוק את תגובת המשתמשים ולהכיל את העיצובים הפופולאריים שאכן העלו את התנועה על כל האתר. לכך קוראים: עבודה מבוססת מידע, או בשמה האחר: למידה מתמשכת מהתוצאות.
אם במסגרת שדרוג אתר בינלאומי, אתם מעוניינים להרחיבו ולהוסיף לו תכנים ומדורים חדשים, חשוב לעבור עליהם עם מומחי לוקליזציה. מומחים אלו יתאימו את האתר מבחינה טכנית, מבחינה ויזואלית ומבחינה תרבותית לממשקים חדשים כמו טלפונים ניידים, רשתות חברתיות פופולאריות וכן לחוקים השונים שנוגעים למנועי החיפוש המקומיים.
כמובן שאם האתר נועד למשוך תנועה בינלאומית בשפות רבות, תצטרכו לעבור עליו עם מתרגמים מומחים, מומחי תוכן ומומחי לוקליזציה ילידי מדינת היעד.
עליכם לוודא במהלך השדרוג, שאתם מתאימים לרצונות המשתמשים, לשפה שבה הם מתקשרים, לביקושים הרווחים אצלם ולערכים והנורמות התרבותיות שמפעילים אותם. אחרי הכול, כך יהפוך טיפול העשרת אלפים שאתם מבצעים לאתר במהלך שדרוג האתרים ליעיל באמת.
כדי לשמור על חוויית משתמש טובה תקפידו לבדוק שכל ההפניות שעשיתם לעמודים חדשים באתר עובדים. אל תמחקו תוכן ישן לפני שאתם יודעים שהם עובדים כראוי ושגם מבחינת SEO כל תשומת הלב של גוגל עברה אליהם. הקפידו לוודא שגם התמונות והקישורים הפנימיים והחיצוניים באתר שלכם עברו כשורה ושהם עובדים ועושים את עבודתם.
איך טומדס יכולה לעזור?
כיצד טומדס יכולה לעזור לשדרג את האתר שלכם עד שיענה לדרישות המשתמשים שלו ויוביל בתחרות הבלתי פוסקת באינטרנט על תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאלים?
טומדס יכולה לשדרג את נראות האתר שלכם לרמה שגולשים מצפים לה באמצעות שירותי עיצוב מקצועיים שיבטיחו נראות עסקית אמינה ומושכת.
טומדס יכולה להתאים את האתר שלכם באופן שיטתי לשפה ולתרבות של הקהל בעזרת לוקליזציה מדוייקת שתתאים את האתר שלכם לכל שפה בהתאם לטרנדים הלשוניים הרווחים באותה מדינה. לוקליזציה זו תהיה גם לכל פלטפורמה בהתאם להרגלי הנדידה של הצרכנים.
כלומר כאשר צריך להתאים את האתר שלכם לטלפונים ניידים או למחשבי כיס. לחלופין, אם צריך לקשר את תכני האתר שלכם גם לרשתות חברתיות פופולאריות ולפעול במסגרת חוקיהן המשתנים, מומחים של טומדס מסוגלים לעשות זאת.
מומחי טומדס הם בעלי בקיאות ב-SEO וכתוצאה ממנה הם יכולים לעשות מעקב מתמיד אחרי מילות המפתח שלקוחות מחפשים. בהתאם לתוצאות תכני האתר יעודכנו ויותאמו לדרישות המשתנות של גוגל בעזרת כותבי תוכן ועורכי תוכן מקצועיים. זקוקים לעזרה עם האתר שלכם? אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.
גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות