- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
איך מספקים שירותי וובינר לקהל רב לשוני?
זמן קריאה : 13 דק'
כיצד חייכם המקצועיים השתנו כתוצאה מווירוס הקורונה?
ההשפעה הדרמטית של מגפת הקורונה על הקהילה העסקית ברחבי העולם, גרמה לחברות בתעשיות רבות לארגן מחדש את השירותים שהן מציעות.
האם אתם חלק מהרבה אנשים שעברו לספק שירותים אונליין במקום פנים אל פנים? אם כן, אתם רחוקים מלהיות לבד. אנו מתקשרים בווידאו, מנהלים כנסים בווידאו, מתאמנים ברשת, עושים מסיבות ברשת... כמעט כל מה שיכולנו לעשות פנים אל פנים עבר לרשת בצורה זו או אחרת.
עבור עסקים רבים, המשמעות הייתה העברת סמינרים ברשת בפעם הראשונה, בכללם סמינרים המכוונים לקהלים דוברי שפות רבות במקביל. האם יצא לכם להתנסות עם סמינרים כאלה? אם לא, תמצאו כאן כל מה שצריך לדעת על סמינרים באינטרנט וכיצד להשתמש בסמינרים באינטרנט כדי לתקשר עם דוברי שפות שונות בכל העולם?
מה זה וובינר וכיצד הוא עובד?
אם אתם תוהים מה זה בדיוק וובינר, התשובה לכך היא בשם עצמו – הוא מורכב מהמילים "סמינר" ו"רשת". כלומר זהו מפגש וידאו ברשת שבדרך כלל מנוהל על ידי עסק ומספק לשומעיו סמינרים הרצאות, סדנאות או שיעורים שונים באינטרנט. אלו מצגות ברשת שבדרך כלל מכוונות לקהל הרחב. בדרך כלל האירועים הללו מנוהלים על ידי דובר יחיד או מספר קטן של דוברים.
וובינרים הם לא מפגשים במובן המסורתי של המילה, אך הם כן מאפשרים לקהל להיות מעורב בפעילות המפגשים. זאת דרך שאילת שאלות למציגים הדוברים בכנס או דרך סקרים שונים.
לאילו מטרות משתמשים בוובינר?
חברות עסקיות מארגנות וובינרים להגשמת מספר מטרות. לעיתים המטרה היא לחלוק מידע, עדכונים ותובנות עם קהל רחב. פעולה זו משרתת שתי מטרות: היא משמשת להשכיל את הקהל ובמקביל משמשת כדי לבסס את המוניטין של החברה וסמכותה בתחום הנידון.
הנושאים יכולים להיות כל דבר כל עוד הם משרתים אינטרס עסקי. מהצגת שירותים חדשים ושידרוגים חדשים בשירות קיים ועד הסברה כיצד מוצר חדש עובד?
וובינרים יכולים להיות כלי שיווקי חזק. בפורמט הנכון עם נושא נכון, הם יכולים לגרום לרמה גבוהה מאד של מעורבות מצידם של הצופים בהם. משום כך חברות רבות משתמשות בוובינרים כחלק מאסטרטגיית השיווק ובניית המותג שלהן.
כשהחברות מארחות ברשת, וובינרים אינם מוגבלים ליצירת תקשורת עם קהל מאיזור גיאוגרפי אחד. בעזרת וובינרים חברות יכולות להגיע ללקוחות אפשריים מכל העולם ולפתוח איתם במגע.
כיצד וובינר עובד?
וובינר מורכב ממספר אלמנטים. ישנו ערוץ קולי כדי שהקהל יוכל לשמוע את הדוברים. ישנו ערוץ וידאו שמראה את הקהל, את הדובר או את שקופיות המצגת הקשורות לנושא. תוכנות וובינר מודרניות, מכילות בתוכן רשתות חברתיות מובנות, המאפשרות מעורבות מהקהל בזמן אמת.
סקרים ושאלות מוסיפים הזדמנויות והנאה לחוויית המעורבות של הצופים.
האם אתם תוהים כיצד לארח וובינר? פלטפורמו מסורות המעניקות שירותי וובינר ושירותים אחרים באינטרנט קיימות במיוחד בשביל זה. לכן שווה לבחון את האפשרויות ולסנן מתוכן בדיוק את החברות שאתם צריכים למטרותיכם. (ראו עוד מידע למטה על כיצד למצוא את הפלטפורמה הנכונה ביותר עבורכם לוובינר).
דבר נוסף שתדרשו לעשות הוא להתאמן. הטכנולוגיה הנכונה לא מספיקה עבור וובינרים טובים. חשוב גם ליצור תוכן איכותי שיעורר בצופיו השראה לנקוט מעורבות נכונה בעקבותיו. אם לא נוח לכם מול מצלמה, זהו זמן לפתח מיומנות וביטחון מול מצלמה – רצוי מהר ככל האפשר!
התנסו בכך והקליטו את עצמכם בניסיון לאתר את הקצב והטון המתאימים, בהם אתם מעוניינים להעביר את המסרים שלכם. כך תוכלו לפתח מצגת מקצועית לשימוש ברשת.
זיכרו זוהי ההזדמנות שלכם לבנות מערכת יחסים עם הקהל שלכם. אז עליכם לשדר הופעה חלקה ומלאת ביטחון כל פעם שאתם מול מצלמה, או מקריינים כדי להעניק לוובינר את ערוץ השמע שלו.
מה ההבדל בין וובינר, שידור אינטרנטי וכנס אינטרנטי?
וובינר, כפי שכבר אמרנו, הוא אירוע אינטרנטי המאפשר לצופים בו להיות מעורבים בדרכים מאורגנות בידי החברה, המניעה את האירוע. אז אם כן מהו שידור אינטרנטי ולעומתו מהו כנס אינטרנטי?
בדיוק כמו בוובינר, הרמז המסביר מהו שידור אינטרנטי נמצא בשם המוצר. שידור אינטרנטי (הקרוי לעיתים ואבקאסט) הוא שידור באינטרנט. זוהי מצגת מדיה המשודרת באינטרנט לקהל הרחב רצוי לקהל גלובלי.
ההבדל העיקרי בין וובינר לשידור ואבקאסט אינטרנטי הוא שוואבקאסט לא מציע למשתתפים בו שום אפשרות למעורבות. מפני שהקהל פשוט צופה בשידור באופן פאסיבי, הקהל יכול לצפות בשידור כשידור חי ברגע העלאתו, או לחלופין, בזמנו החופשי בשידור מוקלט.
בינתיים כנס באינטרנט הוא מונח כוללני המתייחס הן לוובינרים והן לשידורים אינטרנטים. כמו גם, לכנסים ומפגשים בווידאו המתקיימים אונליין. כנסים באינטרנט התקיימו בקביעות ברחבי העולם גם לפני התפרצות הקורונה. כמובן שבעקבות הקורונה השימוש בהם התגבר והפך לפרקטיקה נפוצה עוד יותר ואפילו פרקטיקה חיונית.
הרבה מהחברות פנו לניהול כנסים באינטרנט מתוך הכרח כתוצאה מהגבלות סגר הקורונה. אך צפוי שחלקן ידבקו במיומנויות השיווק החדשות שהן אימצו לעצמן באינטרנט, גם אחרי שסכנת המגפה תחלוף. ברגע שהן ישתלטו על התחום ויבינו את היתרונות שתחום ניהול הכנסים באינטרנט מקנה להן. (קשה לכם לקרוא? צפו בסרטון למטה).
שימוש בפלטפורמת הוובינר הנכונה
כמו כל הדבר המתקשר לעסקים, להצטייד בכלים הנכונים לעבודה זה עניין חיוני. בין אם אתם מעוניינים לבצע שיחת ועידה פשוטה או לנהל כנס אינטרנטי שלם, אתם זקוקים לתוכנה הנכונה. זמין לכם בהמשך המאמר ידע על אפשרויות רבות של תוכנות לוובינר וואבקאסט לבחור מהן.
מה כדאי לשקול כאשר בוחרים תוכנת וובינר?
הפלטפורמה שתחברו בה לניהול אירוע הוובינר שלכם תדרוש התחשבות במספר שיקולים. תקציב, כמובן יהיה שיקול חשוב בבחירתכם, אבל בהחלט לא השיקול היחיד.
ראשית, חישבו על מספר האנשים שאתם מצפים שישתתפו באירוע שלכם. יכולה להיות לכך השפעה משמעותית על מחיר השירות בו תשתמשו. בנוסף עליכם לחשוב מי יהיו המשתתפים באירוע ומהי הדרך הטובה ביותר לשרת אותם. האם הם יצטרכו למשל, פלטפורמת וובינר המותאמת לטלפונים ניידים, או אולי פלטפורמת וובינר שמאד קל להשתמש בה?
אחר כך, שיקלו את המאפיינים שאתם צריכים שתוכנת הוובינר שלכם תציע לאירוע. האם היא תאפשר לכם לסקור את הצופים שלכם בקלות? לבצע איתם צ'אט חי? לשגר בקלות שאלות ותשובות? וכיצד התוכנה המבוקשת תעבוד בסינכרון עם פעילותכם ברשתות החברתיות?
כדאי להיות ברור לגבי המאפיינים שאתם זקוקים להם עכשיו, וכן לשקול גם את המאפיינים שאולי תידרשו להם בכנסים אינטרנטיים עתידיים. העניין כולל גם את היכולת להביא דוברים ממיקומים אחרים. אם דובר מרכזי צריך להצטרף לשיחה, עליכם לוודא שהתוכנה מקלה על ביצוע פעולת ההצטרפות שלו ושל אחרים כמותו.
כמו כן, חשוב לבדוק פעמיים שאתם יכולים להקליט את הוובינר. זאת לטובת הצופים שלא יכולים לצפות בשידור החי. מרבית הפלטפורמות מציעות פונקציית הקלטה כחלק מהסטנדרט שלהן ובכל זאת אל תסמכו על הנחות מקדימות!
כיצד פלטפורמת הוובינר שתבחרו תשתלב עם יתר התוכנות שלכם?
לבסוף חישבו על התמונה הגדולה יותר. האם תוכנת הוובינר שלכם תאפשר לכם לקדם את האירוע שלכם בקלות ובמהירות ברחבי הרשתות החברתיות? או דרך מערכות CRM ומיילים למטרות שיווקיות? לאלה המבצעים פגישות וובינר עם קהלים רב לשוניים, שווה לבדוק כיצד שילוב הוובינר עם רשתות חברתיות זרות יעבוד, בהנחה שהוא אכן יעבוד.
כדאי לכם לשאול את כל השאלות הללו ועוד כדי להבטיח שאתם זוכים לתוכנת הוובינר האידיאלית לצרכים הספציפיים שלכם.
שימוש במתורגמנות לכנסים בפלטפורמת וובינר
אם אתם חדשים לעולם הוובינר יתכן שהרעיון לשלב שירותי מתורגמנות לכנסים עם תוכנות וובינר יראה לכם מרתיע. אך אל תדחו זאת. שילוב מתורגמנים מקצועיים בפלטפורמת הוובינר שלכם הוא הצעד ההגיוני הבא בתהליך יצירתו של וובינר מוצלח. ישנם הרבה מדריכי רשת שמסבירים כיצד לשלב מתורגמנות מקצועית בפלטפורמות שונות לאירועי וובינר כגון ZOOM למשל.
אם חדש לכם הנושא של מתורגמנות לכנסים תוכלו לדעת יותר על הנושא בקישור למטה.
שילוב שירותי מתורגמנות בוובינר שלכם פירושו לוודא שיש לכם את מומחי השפה המתאימים ביותר לתהליך ושהתוכנה שברשותכם מאפשרת להם לקחת חלק פעיל בתהליך בקלות.
כיצד מתבצעת אינטגרציה של שירותי מתורגמנות?
פלטפורמות שונות, מבצעות את השילוב של שירותי מתורגמנות מקצועיים, ממתורגמנים מומחים בדרכים שונות מעט אחת מהשנייה. באופן אידיאלי אתם מחפשים פלטפורמה שעושה שתי פעולות במקביל: מקלה על מתורגמנים להיכנס אליה ולעשות את עבודתם ומצד שני מקלה על המשתמשים לבחור את השפה המועדפת עליהם.
ZOOM לדוגמא, מאפשרת למנהל הוובינר להתחיל את הפעלת המתורגמנות, ברגע שהוא מתחיל את מפגש הוובינר. לכל מתורגמן יש גישה לערוץ אודיו נפרד כדי לספק שירותי מתורגמנות בשפה שלו. מהצד של הצופים בוובינר כל מה שנדרש מהם הוא לבחור את הוידאו המתורגם שהם רוצים לשמוע. יש להם גם אפשרות לשמוע את הוידאו המקורי בווליום נמוך אם הם רוצים בכך.
קראו עוד: מתורגמנים בטלפון - מתורגמנות מרחוק בתקופת הקורונה
שיקולי מפתח בעת בחירת שירותי מתורגמנות לוובינר
התחילו בקביעת השפות בהן תתנו שירותי מתורגמנות. האם תצטרכו מתורגמנים לצרפתית? מתורגמן לקוריאנית? או אולי בכלל מתורגמן לסינית? נתחו אילו איזורים גיאוגרפים הם הכי חשובים כלכלית עבור העסק שלכם. לאחר מכן בררו אילו שפות מדוברות שם והתאימו את בחירת המתורגמנים לתוצאות. כך תפעילו אסטרטגיית וובינר מותאמת לשפות שאתם הכי זקוקים להן.
אתם גם צריכים לשקול מהו סוג המתורגמנות שאתם צריכים? לכאורה עבור וובינר תידרשו לתרגום סימולטני, אך עדיין עליכם להגדיר דרישות ברורות כבר מההתחלה. הן בעת תיכנון אסטרטגיית הוובינר והן כאשר אתם בוחרים את הפלטפורמה המתאימה. עבור עוד פרטים על שירותי המתורגמנות השונים לחצו על הקישור למטה.
קראו עוד: מה הם הסוגים השונים של שירותי מתורגמנות?
בחירת שירותי המתורגמנות הנכונים
כאשר השקעתם את המשאבים ביצירת וובינר איכותי, אתם בהחלט לא רוצים להתאכזב מרמת השירות של המתורגמנים שלכם, האחראים לספק את השירות בשפות אחרות. משום כך חיוני למצוא שירותי מתורגמנות ההולמים לצרכים שלכם.
מציאת המתורגמן המושלם עבורכם איננה שאלה של שפה בלבד. אכן אם אתם מעוניינים להעביר את שירותי הוובינר שלכם לקהל ספרדי אתם תזדקקו למתורגמנים דוברי ספרדית. אך בנוסף לכך אתם תהיו חייבים להיעזר באיש מקצוע בקיא בנושא הרלוונטי.
בדיוק במקום הזה, החלטה להיעזר בחברת תרגום מקצועית יכולה להניב תוצאות חיוביות. חברת תרגום מבוססת, עם מאגר מגוון של מתורגמנים מקצועיים בשפות רבות, יכולה בתהליך קצר להתאים בין הצרכים של העסק שלכם לבין ההתמחויות של המתרגמים שלה.
משמעות הדבר היא שאתם יכולים למצוא דיי בקלות, מתורגמנים הבקיאים בטרמינולוגיה המתאימה לתעשייה שלכם ומומחים לשפה הנדרשת עבורכם. כמובן ששימוש במתורגמנים המתאימים מייצר הבדל משמעותי באיכות של שירות הוובינר שתוכלו לספק.
תרגום הוובינר שלכם להפצה בווידאו
כמובן ברגע שיש לכם חברת תרגום ושירותי מתורגמנות העומדת לרשותכם, נפתחות בפניכם אפשרויות לשוניות רבות. אחת מהן היא תרגום שירותי הוובינר שלכם להפצה כווידאו – להפוך אותו לוואבקאסט. באופן מעשי זה אומר שאינכם מוגבלים להצגת הוובינר החי אך ורק בשפתו המקורית אלא יכולים לעשות זאת בכל שפה שיש לכם עבורה שירותי תרגום ווידאו זמינים.
סיפוק שירותי וובינר בשפות רבות, עשוי להגדיל משמעותית את ההכנסות ולהחזיר את השקעותיכם במהירות. השקעה בעשיית וובינר היא לא רק במונחים של כסף אלא גם של זמן והתמקדות. לכן ככל שתפיקו ערך משירותיי הוובינר כן ייטב וחברת תרגום יכולה להיות כלי מפתח במטרה זו.
מחשבות לסיום
וובינרים הם כלים חזקים לחיזוק עמדת המותג שלכם. הם מאפשרים לכם להציג את המוצרים שפיתחתם והשירותים בהם אתם מומחים, ולבנות מערכות יחסים לתווך ארוך עם הלקוחות שלכם.
וובינרים מאפשרים לכם את הפוטנציאל לחשוף את עצמכם לצרכנים ברחבי העולם בעזרת אינטראקציה חיה, שירותי מתורגמנות סימולטניים ואז שימוש בשירותי תרגום וידיאו, כדי להפיק שידורים אינטרנטיים בתפוצה רחבה יותר.
מגפת קוביד-19 לא תמשך לנצח. אבל השלכותיה ככל הנראה ישנו לנצח את הדרך בה אנחנו עובדים ומתקשרים. וובינרים כבר אינם כלי בלעדי של מומחי שיווק דיגיטלי ותאגידי ענק בינלאומיים. הם הפכו להיות כלי בנחלת הכלל לעסקים מכל הסוגים והגדלים, המעוניינים להישאר מחוברים ללקוחות שלהם. הם יתרון שחברות עסקיות לא יוותרו עליו בקלות רבה.
המאמר המקורי כאן.
תורגם בידי גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות