במציאות העכשווית שבה אנו חיים אנשים מכורים לאינטרנט וזו עובדה. אם בעבר כשהיית רוצה לחקור אודות נושא מסוים, היית שואל אנשים, קורא ספר או פותח אנציקלופדיה, הרי שכיום המצב הוא שונה ובלחיצת כפתור כל אדם שברשותו התקן נייד וחיבור לאינטרנט, יכול למצוא מידע על מכלול אינסופי של נושאים, בשפה העברית ובכל שפה אחרת.
בעלי עסקים שהבינו את הכוח שטמון בדיגיטל, מפרסמים את מוצריהם ו/או שירותיהם באמצעות עמודים עסקיים בפייסבוק, אתרי תדמית, חנויות מקוונות ועוד כהנה וכהנה. כל זאת במטרה להגביר חשיפה, לבסס נוכחות דומיננטית ברשת ולהגיע לקהלי יעד חדשים ורלוונטיים, כדי שאלו יתרשמו לטובה מהעסק ויבחרו לפנות ובשאיפה גם להפוך ללקוחות. אחת הדרכים להשיג את האמור לעיל, היא באמצעות SEO.
רבות סופר ודובר בשנים האחרונות אודות ה-SEO, Search Engine Optimization או בתרגום לעברית אופטימיזציה למנועי חיפוש ומומחים בתחום מנסים באופן יומיומי לפענח את סודות ה-SEO כדי להצליח לקדם אתרים ברשת טוב יותר מהמתחרים.
התשובה לשאלה מה זה SEO, איפה זה התחיל ואיך כל זה קשור אליך, מורכבת ממספר משתנים ובכתבה הבאה ננסה לסייע לך להבין על קצה המזלג כיצד פועל כל העסק ומה החשיבות של אופטימיזציה למנועי חיפוש בעידן הטכנולוגי שבו אנו חיים.
SEO או בעברית אופטימיזציה למנועי חיפוש
קידום אתרים אורגני מסייע לקדם את האתר שלך בתוצאות החיפוש בענקיות מידע, כמו לדוגמא גוגל. כאשר אדם מחפש מידע על נושא מסוים, נפרשות בפניו מספר תוצאות, לעיתים מיליונים ואף יותר ואלו מסודרות על סמך סדר (לא אקראי) שקובע מנוע החיפוש.
אם נתמקד בגוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם, הרי שחברת גוגל קובעת את תוצאות החיפוש שלה על ידי דירוג שהיא מעניקה לכל דף נחיתה באתר שלך או באתרים אחרים. אותו דירוג, המכונה ציון איכות, מתבסס על מספר פרמטרים, חלקם גלויים ואילו מרביתם נותרו עד היום כתעלומה, שמומחים לקידום אתרים מנסים לפצח כל הזמן.
כך או כך, מה שבטוח הוא שהמיקום שלך בגוגל נקבע באופן יחסי למתחרים, מה שאומר שככל שהאתר שלך יהיה יותר טוב מהם ובכלל זאת: תוכן יותר איכותי, עיצובים מסקרנים, ממשק משתמש נוח, חווית משתמש ייחודית, רספונסיביות וכך הלאה, כן ייטב מיקומך בתוצאות החיפוש והסיכוי שגולשים שמחפשים ביטויים שקשורים לעסק שלך יחשפו לעסק ויבחרו לפנות דווקא אליך, גדל.
שיטות פשוטות ליישום לקידום אתרים ברשת
אפשר לנסות לבצע קידום אורגני לבד, אך כמו בכל דבר אחר בחיים, עדיף להשאיר למומחים שמבינים בתחום את העבודה. אלו ידעו לכתוב עבורך את התוכן הנכון, להתאים את העיצובים למסרים השיווקיים של העסק, לפתח את חוויית המשתמש וממשק המשתמש ובגדול, להעניק לגולשים מענה מקיף, מדויק וייחודי לשאלות והסוגיות שמעניינות אותם.
ככל שתיתן לגולשים מענה טוב יותר וככל שתצליח לבנות אתר שיהיה מותאם לקהל היעד שלך ועונה על טובת המשתמשים, כך תגבר הסבירות שאותם גולשים אקראיים שיגיעו אליך לאתר, גם יבחרו לחזור ובמקרה הטוב יותר - לפנות ולהפוך ללקוחות.
נדגיש, שכדי ליהנות מתוצאות לאורך זמן, מוכרחים לבצע אופטימיזציה כל הזמן ובעקביות, משמע לעקוב אחר הביצועים, לנתח את התנהגות הגולשים, לחדש את התוכן, לרענן את הנראות, למדוד נתונים ולהיות אדפטיבי. זאת הדרך הנכונה לשפר המרות ולמקסם את התוצאות המתקבלות בזכות האתר.
שירותי תרגום, SEO וכיצד לשלב בין השניים
כפי שוודאי הצלחת להבין, SEO זה עניין מורכב שדורש ידע והתמדה וכשמוסיפים לכל הסיפור גם קידום בשפה זרה, קידום העסק הופך לעסק רציני, תרתי משמע. כדי להצליח לבצע אופטימיזציה לאתר מתורגם, חייבים להיעזר במומחים של תרגום אתרים, כך שאלו יוכלו לתרגם ולהמיר את התוכן משפת היעד לשפת המקור בצורה יסודית ונכונה.
זה אומר שכל התוכן המתורגם חייב לעבור עריכה, הגהה וגם לוקליזציה, משמע התאמת התוכן לאוכלוסיה והתרבות במדינה שבה אתה רוצה לפרסם את עצמך, כולל כמובן גם בקרת איכות. SEO בשפה העברית ו-SEO בשפות אחרות, דורשים בדיקות שונות והיערכות אחרת. זה אומר שחשוב לוודא שמעבר לתרגום מקצועי, אתה בוחר גם בחברה מקצועית לקידום אתרים.
אנשי מקצוע שמבינים בתרגום וקידום, ידעו לא רק לתרגם את התוכן שלך ברשת, אלא לקדם את העמודים המתורגמים תחת ביטויי החיפוש הרלוונטיים, באופן הטוב ביותר, שימקם אותך בראש תוצאות החיפוש של גוגל ו/או של כל מנוע חיפוש אחר בעולם.