- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
איך טיקטוק הפכה להצלחה גלובלית בעזרת אסטרטגיית לוקליזציה מוצלחת?
זמן קריאה : 9 דק'
טיקטוק מתפשט בעולם בסערה. יתכן שאתם מכירים חברים רבים שלכם שצופים בסרטוני טיקטוק או אפילו עושים סרטוני טיקטוק בעצמם.
סביר שתוכלו למצוא סרטוני טיקטוק עולים בכל פינה ברשת החברתית. למשל, תראו אותם בפלטפורמות כמו פייסבוק, טוויטר ויוטיוב. ניתן לומר כיום, שטיקטוק הפכה לאחת מענקיות הרשת העולמיות.
ההצלחה הגדולה של טיקטוק נובעת מאסטרטגיית הלוקליזציה הבינלאומית שטיקטוק נקטה. אסטרטגיה ששווה לנו לנתח אותה וללמוד ממנה.
כמומחים לתחום סיפקנו שירותי לוקליזציה לעסקים גדולים, בינוניים וקטנים בתעשיות מגוונות. עשינו זאת כדי לסייע להן להבין את קהלי היעד שלהן ולהצליח בשווקים זרים.
מומחה לוקליזציה של טומדס מציין: "בשנים האחרונות הייתי אישית עד לכך שיותר לקוחות שביקשו שירותי לוקליזציה הגיעו מתחום האפליקציות, בדומה לאפליקציית טיקטוק. ראיתי במו עיני כיצד מפתחי אפליקציות משקיעים את ליבם ונפשם בבניית האפליקציה כדי להפוך אותה למציאות.
אך לשווק אפליקציה ללקוחות על מנת שבאמת תצליח להתנחל בלבבות של קהלי יעד זה שלב נוסף בדרך לסיפור ההצלחה. שלב שהייתי שמח לקחת בו חלק ולעיתים גם זכיתי לעשות זאת".
אי לכך, כחובבי שפות וכמומחים לתעשיית לקוחות העובדים עם לקוחות כדי להגשים את חלומותיהם, קל להזדהות עם החלום של מייסדי טיקטוק ומפתחיה, להפוך את טיקטוק לסיפור הצלחה.
אנו יכולים לומר בדיעבד, שאסטרטגיית הלוקליזציה שטיקטוק הפעילה כדי להתברג בקהלי יעד ברחבי העולם, הייתה הצלחה מסחררת. כעת עלינו לשאול מה הייתה האסטרטגיה ואלו לקחים ניתן להפיק ממנה. אך קודם כדאי לחקור שאלה בסיסית יותר: מה זו בדיוק רשת טיקטוק?
מהו טיקטוק?
צעירים מדור המילניום ודור ה-Z , יתהו האם חייתם מתחת לסלע, אם תשאלו אותם מה זה בדיוק טיקטוק? כדי להציל אתכם מהבושה הצפויה נספר לכם. טיקטוק היא אפליקציה סינית ליצירה ושיתוף של סרטונים קצרים. האפליקציה שייכת לחברה הסינית ByteDance.
בניגוד לשוק המערבי יש לומר, בסין אפליקציית טיקטוק או בשמה הסיני דאו-יין מציגה תכנים מאד שונים, זאת על מנת לעמוד בחוקי הצנזורה הנוקשים של סין. טיקטוק היא האפליקציה שזכתה עד כה להכי הרבה הורדות בחנויות האפליקציות גוגל פליי ואפל.
המשתמשים בטיקטוק יוצרים קטעי וידאו קצרים באורך של עד 15 שניות. הם משתמשים באפקטים שונים, פילטרים, מוסיקה, אנימציה וכלי עריכה מגניבים ומגוונים כדי לתבל את הסרטונים שלהם ולהפוך אותם למושכים לעין ולאוזן.
הרבה אנשים יכולים להבחין בכך שטיקטוק התגבש בהשפעת אפליקציות רבות אחרות תוך לקיחת קונספטים שלהן, שיפורם ושילוב בינהם כדי ליצור ללקוח את החווייה המושלמת.
בין האפליקציות שטיקטוק הושפע מהן ניתן למנות את סנאפצ'ט (SnapChat) מיוזיקלי (Musical.ly) אינסטגרם (Instagram) וווין (Vine). למעשה אפליקציית מיוזיקלי, השייכת לחברת ByteDance, הייתה למעשה הגרסה הראשונית של טיקטוק.
המייסדים והמפתחים של טיקטוק אם כן שילבו מספר דרכים מוכרות ליצירת תוכן ויצרו מהן קונספט שבו "גדול השלם מסך מרכיביו". שילוב של "הלהיטים הגדולים" מאותן שיטות להפקת תוכן. טיקטוק הצליחה להתברג לתוך פער שוק ובהתמחותה בהפקת סרטונים קצרים הצליחה להשיג יתרון תחרותי על המתחרות שלה.
אחד הדברים שעושים את טיקטוק ייחודי הוא העובדה שהאפליקציה מקדמת תוכן שלא מסתמך על תקשורת בכתב או בעל פה. האפליקציה אומנם מסתמכת על האשטאגים, אך זה בערך כל מה שהיא מסתמכת עליו. זאת בניגוד לפייסבוק ולטוויטר שמסתמכות לחלוטין על תכנים כתובים וויזואליים.
למעשה לרשתות החברתיות ישנה השפעה גדולה על התפתחות השפה שלנו בשל העובדה שמקודמים בהן טרנדים שונים, מימים וסלנג שעתידים להפוך לשפה התקנית של העתיד.
אם אתם מעוניינים לדעת פרטים נוספים על האופן בו הרשתות החברתיות משנות את השפה שלנו, אתם מוזמנים לקרוא מאמר שכתבנו העונה על השאלה: האם הרשת החברתית מגבירה את הקצב שבו שפות משתנות?
למרות אותה השפעה טרנדים ומימים עלולים להתפוגג באותה מהירות שנוצרו. אם טיקטוק היה מסתמך בעיקר על תכנים שמכילים טקסט, האפליקציה לא הייתה מצליחה כפי שהיא היום. תוהים מדוע?
בפלטפורמות אחרות כותבי תוכן רבים חייבים להתבסס על שירותי תרגום מקצועיים כדי לתרגם את התכנים שלהם לשפת היעד. בשונה מהן, ההצלחה של תכנים בטיקטוק נובעת מהיכולת שלהם מראש להיות אוניברסליים.
כלומר, מדובר בתוכן מאד פשוט ויזואלי ושמיעתי. בריקודים, בשירה לצד מוזיקה קליטה, בליפסינג, בסרטונים מצחיקים ופשוט בתוכן כיפי. תוכן ש"מדבר אל כולם" ויכול למצוא חן בעיני אנשים באופן החוצה קהלים ותרבויות. בכל זאת, זה לא אומר שלא נדרשים לעיתים מאמצי לוקליזציה כדי לחדד תכנים כאלה לצורך שימוש עסקי.
מהי לוקליזציה וכיצד היא לקחה חלק חיוני בהצלחה של טיקטוק ברחבי העולם?
לוקליזציה באופן כללי היא התהליך בו מתאימים תוכן לקהל היעד, כך שהתוכן ייתפס כחיובי וישיג מטרות עסקיות או אחרות.
זוהי מטלה שקל הרבה יותר לדבר עליה מאשר לבצע אותה. חיפוש קצר בגוגל על קהל היעד או על שוק חדש לא יספיק. משום כך, הכי טוב לבצע לוקליזציה בעזרתה של חברת תרגום, המספקת שירותי לוקליזציה ממומחים מנוסים בתחום.
אחת הדרכים השגרתיות לעשות לוקליזציה לתוכן היא לתרגם אותו. אך כידוע טיקטוק לא הייתה זקוקה כמעט לתרגום. זאת למעט למאפיינים כמו ממשק המשתמש שלה.
אך בכל זאת, כדי להפוך את האפליקציה להצלחה, מייסדי טיקטוק עדיין היו זקוקים לאסטרטגיית לוקליזציה ושיווק בינלאומית. רק כך הם יכלו להיקלט ולהתנחל בתודעתם של קהלים רבים ברחבי העולם.
בשפה פשוטה, על ידי התאמה לקהלים מקומיים הצליחה טיקטוק להפוך להצלחה גלובלית. באסטרטגיית הלוקליזציה שלה טיקטוק פעלה על פי העקרונות הבאים:
שיתוף פעולה עם משפיענים מקומיים כדי להגביר את החשיפה לקהלים צעירים באופן המותאם להם
המפתחים של טיקטוק ידעו למה הם נכנסים. הם הבינו כמה קשה לאפליקציה סינית להצליח בשווקים העולמיים המגוונים, בעלי הציפיות השונות.
לכן הם החליטו קודם כל להיעזר באנשים שהתפרסמו באפליקציית מיוזיקלי (שניתן לכנותה האמא של אפליקציית טיקטוק) וכך להתחיל לשווק.
הם ביקשו מהמשפיענים להשתמש באפליקציה החדשה. השימוש בשיווק משפיענים, איפשר לטיקטוק גישה ישירה לקהלים המקומיים של אותם משפיענים.
הבנת הטרנדים המקומיים והנורמות התרבותיות הייחודיות בכל מדינה
אחד ההישגים הגדולים ביותר של טיקטוק היא הצלחה בשוק היפאני. יפן היא שוק קשה מאד לחברות בינלאומיות. אך טיקטוק הצליחה לשגשג בתרבות היפנית.
המשרד הראשון שלהם בעיר היפנית הקטנה שיבויה, אפשר להם להבין את השוק היפני. הם הצליחו לזהות למשל שהקהל שבו יהיה להם הכי הרבה פוטנציאל הוא קהל הסטודנטים היפנים.
טיקטוק הצליחה להתאים את עצמה לאחד המנהגים המרכזיים בתרבות היפנית: אהבה לכל תוכן שנחשב חמוד או ביפנית "קוואי". מכירים מותגים כמו הלו קיטי? זו דוגמא טובה לכך.
מבחר הפילטרים היצירתיים של טיקטוק איפשר למשתמשים היפנים ליצור את התמונה או הסרטון החמודים ביותר בלחיצת כפתור.
עסקים רבים נעזרים בטיקטוק על מנת ליצור מודעות למותגים שלהם בקרב קהל צעיר. תוהים כיצד עסקים יכולים להיות ויראלים בטיקטוק? תוכלו להיכנס לקישור למטה ולגלות עוד פרטים על שיווק עסקי בטיקטוק.
קראו עוד: איך לפרסם בטיקטוק את העסק שלכם?
קידום אתגרים ותחרויות בטיקטוק מותאם בעזרת לוקליזציה לשווקים השונים
אי פעם שמתם לב כיצד סרטוני הוידאו בטיקטוק מותאמים במיוחד לסינית, יפנית וכו'? הם מותאמים באיכות טובה כל כך, עד שניתן להאמין שנוצרו במיוחד לקהלים הללו על ידי יוצרים מקומיים.
זו פעולה מכוונת. טיקטוק מקפידה לקדם תוכן חדש ייחודי ומותאם. במיוחד תחרויות ואתגרים בטיקטוק המקודמים בעזרת האשטאגים. קהילות הטיקטוק המקומיות שומרות כתוצאה מכך על עירנות ופעילות. הן עוקבות אחרי ההאשטגים ומצפות בכיליון עיניים לתחרויות ולאתגרים הטרנדיים הבאים.
מיהו קהל המשתמשים בטיקטוק כיום?
לפי נתונים עדכניים, נכון לשנת 2022 לטיקטוק יש מעל שני מיליארד משתמשים פעילים מתוכם 41% הם בין הגילאים 16-24. לכן הרשת נחשבת למקום החדש של הדור הצעיר. 56% מהמשתמשים הם גברים.
מעניין לציין שטיקטוק חוותה לאחרונה התעצמות של פי חמש וחצי. התגלה שמרבית האנשים החדשים שהורידו את האפליקציה היו דווקא בני 30 ומעלה, מה שמראה שגם אנשים מבוגרים יותר נסחפים אל טיקטוק.
ההצלחה של טיקטוק פותחת עידן חדש בתעשיית האפליקציות הסינית
רק לפני זמן קצר, מפתחים סיניים בתעשיות הטכנולוגיות בכלל ובתעשיית האפליקציות, בפרט היו תמיד מסתכלים מעבר לים כדי לקבל השראה מהמתחרים שלהם. לא עוד. כעת דברים השתנו.
ההצלחה הבינלאומית העצומה של טיקטוק, גורמת פתאום לחברות בינלאומיות ללמוד מטיקטוק. זהו היפוך מוחלט של המצב רק לפני מספר שנים. טיקטוק יצרה מוניטין חיובי למפתחי אפליקציות סיניות שדוחף גם אפליקציות אתרים אחרים (עלי-באבא למשל) להצלחה בשווקים הבינלאומיים.
הלקחים מהצלחתה של טיקטוק יכולים לסייע לעסקים בכל העולם לשפר את הלוקליזציה שלהם ולכבוש בעזרתה את השווקים הבינלאומיים.
תורגם ונערך על ידי גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות