לפי "המוסד לתכנים שיווקיים" כתיבת תוכן שיווקי היא עסק עצום. לא פחות מ91% מהחברות העסקיות אשר משווקות שירותים ומוצרים לחברות עסקיות אחרות, ו- 86% מהחברות אשר מספקות שירותים ומוצרים ישירות ללקוחות קצה פרטיים, משתמשות בהפצת תוכן שיווקי כרכיב מפתח באסטרטגיה שלהן. החשיבות העולה של יצירת תוכן שיווקי בצורה מקצועית כדי לחדור לשוק מעוררת יותר ויותר חברות לפתח לעצמן אסטרטגיית תוכן שיווקי. שיטה המכוונת הן אל קהל היעד במדינות המוצא של חברות אלו והן לקהל לקוחות מעבר לים. אם אתה מנהל חברה מתעניינת במציאת אסטרטגית תוכן שיווקי המשך לקרוא את המאמר הזה.
מה הוא תוכן שיווקי?
תוכן שיווקי הוא השימוש בתוכן כמו בלוגים, פוסטים ברשת החברתית, קטעי וידאו וכו' לצורך שיווק עסק שירות או מוצר. זהו איננו חומר פרסומי ישיר אלא חומר שמטרתו לעורר עניין בנושאים הקשורים לשירות המוצע. החומר נועד בין היתר להגביר את מגע הלקוחות עם מותג ולחזק את שקיעתו בתודעתם.
התוכן חייב להיות רלוונטי לקהל ולהעניק לקוראיו ערך כדי להיות יעיל במשימתו. מטרת התוכן היא להגביר את מעורבות הלקוח בחיזוק המותג ולהובילו לפעולה מועילה לרווח של החברה. התוכן יכול לעורר למשל הגברת רכישות למוצרי החברה ושירותיה. כמו כן הוא יכול לעורר עניין והפצה של המסרים השיווקיים ללקוחות אחרים ובכך הגברת המעורבות שלהם בחיזוק המותג.
איך לבנות אסטרטגיית תוכן שיווקי בין לאומית?
חברות המבקשות לייצר תוכן שיווקי ליותר ממדינה אחת ושפה אחת חייבות לייצר אסטרטגיית שיווק אשר תייצר ערך לקוראים ברמה המקומית. זוהי איננה אסטרטגיה ב"סגנון אחד שמתאים לכולם" אלא דרך לתפוס אינטרס ספציפי של קבוצה מסוימת ולספק אותו בכתיבה המיועדת אליו במיוחד.
זה אומר שכל אסטרטגיית תוכן שיווקי בין לאומית חייבת לכלול בנוסף לתרגום גם שירותי לוקליזציה מקצועיים אשר יאפשרו לחברות לעבוד עם מומחים שיסייעו במיקוד התוכן כך שיתאים לקהלים ספציפיים במדינות שונות.
השלב הראשון בדרך לאסטרטגיית תוכן שיווקי מוצלחת הוא להגדיר כיצד תיראה הצלחה: מהי מטרתו של התוכן השיווקי ובאילו יעדים ניתן למדוד את ההתקדמות עד להשגתה? מבלי לדעת כיצד ניתן למדוד את ההתקדמות לא יהיה ניתן לשפוט את הצלחתה של אסטרטגית התוכן?
כעת זה הזמן ליצור רשימת נושאים אשר יכולים לשמש עבור תוכן שיווקי. יש לזהות אילו נושאים מהרשימה מעניינים את קהלי היעד במדינות הרלוונטיות, ולהתאים את הנושאים למדינות היעד.
כעת הגיע הזמן לקבוע איזה סוג תוכן ימשוך אחריו הכי הרבה מעורבות מקהל היעד במדינה מסוימת. מומחי תרגום ולוקליזציה יכולים לסייע בכך. הם יכולים לחקור אילו סוגים של תוכן אפקטיביים לאיזה קהל באיזו מדינה ואז להתאים אסטרטגיה נכונה לפי התוצאות שימצאו.
התוצאה תהיה עשיית אסטרטגיה ייחודית לכל מדינה הכולל בתוכו נושאים מותאמים לקהל סביב תחומי עניין נבחרים באותה מדינה. יהיה ניתן להשתמש בחלק מקטעי התוכן השיווקי שיכתבו במספר מדינות שונות. לעומתם חלק מהקטעים יצטרכו להיות מתורגמים במיוחד בנוסח המתאים למדינה מסוימת.
שירותי תרגום תוכן שיווקי
בעת תרגום התכנים אשר ירוויחו מתרגום שיווקי יש להימנע מתרגום מכונה. תרגום אנושי מקצועי בידי מתרגמים מומחים עולה עליו בהרבה. תרגום אנושי מקצועי מתאים הרבה יותר מתרגום מכונה לשרת תוכן של חברות עסקיות. כאשר יש לך תוכן ברמה גבוהה הרבה יותר קל לבנות את אמון הלקוח במותג, להגדיל את מעורבותו ולעודד אותו לבצע פעולה רווחית לעסק.
בשעה שיש להימנע בתחום זה מתרגום מכונה מסיבות מקצועיות, בכל זאת שווה לפקוח עין על חידושים טכנולוגיים בתחום יצירת התוכן אשר מתפתחים בקצב מסחרר. חברת OpenAI למשל פרסמה לאחרונה את תרומתה לתחום כאשר דיווחה כי יצרה טקסטים שיווקיים באמצעות אינטליגנציה מלאכותית שהיו במקרים רבים בלתי ניתנים לזיהוי לעומת טקסטים שנכתבו בידי אדם. שירות זה עדיין לא פנוי לשימוש מסחרי אך הוא צעד מתקדם בתחום מתפתח. בלי ספק שווה לעקוב אחרי פרצות הדרך העתידות להגיע בו.
מחשבות לסיום
אסטרטגיית תוכן שיווקי מתוחכמת ובין לאומית יכולה לעשות פלאים לעסק המבקש להרחיב את אחיזתו מעבר לים. אם החברה שלך מבקשת לפנות למסלול הזה, כדאי לה ליצור קשר עם חברת תרגום מקצועית כבר בשלב מוקדם. זאת לשם הפקת מירב התוצאות מחוויית שיווק התוכן לשווקים בין לאומיים שונים.
המאמר המקורי כאן.
תורגם בידי גילי קימור.