אם אתם מתרגמים פרילנסרים, אתם כבר מכירים את היתרונות של שיווק לשירותים שלכם. הענקת שירותי תרגום מקצועיים דורשת הרבה יותר מעבודה עם השפה הנדרשת בלבד. כאשר אתם פרלינסרים עליכם לטפל בכל האספקטים של העבודה מהנפקת חשבוניות על שירותיכם ועד מציאת לקוחות חדשים לעסק שלכם.
שיווק דרך הרשתות החברתיות
אם המחשבה על ניהול "שיחות קרות" בניסיון למשוך לקוחות חדשים ממלאת אתכם בחרדה, או לחלופין, אין לכם כישורי עיצוב מיומנים כדי להפיק ניוזלטר מכובד באינטרנט, זה הזמן לפנות לרשתות החברתיות. אם עוד לא יצא לכם להשתמש ברשתות החברתיות כדי לשווק את המוצרים שלכם אתם מפסידים הזדמנות נפלאה. היתרון בשימוש ברשתות חברתיות כמו לינקדאין הוא גישה קרובה ואישית ללקוחות הפוטנציאלים שלכם.
כדי לעזור לכם להתחיל שיווק יעיל ברשתות החברתיות ריכזנו לכם טיפים להצלחה במספר רשתות חברתיות מרכזיות. שיהיה לכם שיווק נעים!
לינקדאין (LinkedIn)
כרשת לפיתוח קשרים עסקיים, לינקדאין היא המקום ההגיוני לשווק את שירותי התרגום שלכם ולנסות להביא לקוחות. למרות זאת שיווק בלינקדאין הוא לא עניין כל כך פשוט ואיננו מסתכם ביצירת פרופיל בלבד והתחלה של שיווק גלוי ואגרסיבי.
במאמר זה על טיפים לשיווק בלינקדאין של אתר HomeWorkingClub נטען כי חשוב להתייחס לעמוד הפרופיל שלכם בלינקדאין כמו חלון ראווה. מהתמונות שאתם מציגים ועד הדרך שאתם כותבים על השירות שלכם כדי לתת לו נופך של שירות אישי. כפי שהמאמר אומר לינקדאין היא רשת לקשרים עסקיים לא רשת לצרכים חברתיים.
ברגע שבניתם את הפרופיל שלכם עליכם לעדכן אותו בקביעות בפרסומים שיבססו את הסמכות המקצועית שלכם. זה אומר לייצר ולחלוק תוכן שבאמת יעורר עניין ויועיל למתרגמים וללקוחות המחפשים שירותי תרגום.
ככל שיש לכם זמן לכתוב בעצמכם פוסטים שמאפשרים למומחיות שלכם לזרוח כך יותר טוב. באופן כזה כאשר אתם יוצרים קשר עם אנשים ברשת, אתם מעניקים להם הזדמנות להתרשם מהמומחיות שלכם ואולי לשכור אתכם בהמשך לעבודה עתידית.
פייסבוק (Facebook)
לפי מאמר המציג נתונים סטטיסטיים על פייסבוק שכתב Brandwatch לפייסבוק היו 2.375 מיליארד משתמשים פעילים ברבע השלישי של 2018. 1.49 מיליארד מהמשתמשים הללו פעילים בפייסבוק על בסיס יומי. משום כך זו דרך טובה ליצור קשר עם אנשים אחרים, כולל אלה שזקוקים לשירותי תרגום ממתרגמים מומחים.
אתם יכולים לייסד במהירות דפים עסקיים בפייסבוק ולחלוק מידע עם לקוחות פוטנציאליים. זה רעיון טוב לחלוק שם תוכן מקצועי ומועיל. פייסבוק הוא גם מקום מצויין להתחיל דיונים על תרגום ולהשתמש בהם כהזדמנות להראות את הידע המקצועי שלכם, מומחיותכם ותשוקתכם למקצוע.
רצוי מאד להיכנס לקבוצות בפייסבוק העוסקות בתרגום. הן לא רק מספקות קהילה תומכת לעמיתים למקצוע, הן יכולות להיות מקור לעבודה. לעיתים ניתן לגלות בהן מידע חשוב לגבי פרוייקטים חדשים שניתן להירשם אליהם כמתרגמים פרילנסרים.
טוויטר (Twitter)
טוויטר הוא הרבה יותר מאשר מקום להתלונן בו על פוליטיקה ולעקוב אחרי סלבריטאים. אתם יכולים לפתוח משתמש בטוויטר עם ביוגרפיה עסקית ולפרסם בעזרתו עדכונים על העסק שלכם. אתם יכולים להפיץ בעזרתו תוכן עסקי רלוונטי על עבודתכם כמתרגמים מומחים ומנוסים.
טוויטר הוא המשווה הגדול של עולם השיווק. דבר לא עוצר אתכם מלצייץ דרכו למנכ"לים של החברות הגדולות בעולם. השקיעו מחשבה ויצירתיות בדרך שבה אתם פונים בטוויטר ואולי תמצאו את עצמיכם מופתעים מההזדמנויות שקשר אחד יכול לפתוח לכם.
פינטרסט (Pinterest)
יש הרבה תוכן בפינטרסט הקשור לתעשיית התרגום, כך שאם יש לכם כישרון לעיצוב פינטרסט יכולה להיות דרך מצויינת לשיווק המוצרים שלכם. תצרו שלטים מעניינים, פתקים ותמונות מעוצבות שהם גם מעשירים במידע וגם מושכים את העין. כך אולי תתפסו את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים.
חשוב לחשוב לעומק על התיאורים שלכם בפינטרסט וכן על מילות המפתח וההאשטאגים שאתם משתמשים בהם. שימרו את התכנים שלכם ממקודים בתרגום ובתחום הפרילנסרים באופן זה תוכלו לפנות ביעילות לקהל רלוונטי עבורכם. אם אתם מספקים שירותים נוספים כמו שירותי עיצוב מקצועיים, כתיבת תוכן או לוקליזציה, תכללו גם אותם.
אינסטגרם (Instagram)
אינסטגרם היא אחת מהרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר. היא שייכת לפייסבוק ומעלים בה תמונות וסרטונים קצרים עד דקה. ניתן להפיץ את סרטוני אינסטגרם גם ברשתות חברתיות אחרות ודרך האימייל. אלפי מפרסמים נעזרים באינסטגרם כדי לשווק את המוצרים שלהם למשל חברות ביגוד המעלות תמונות ומזמינות את העוקבים שלהם לרכוש את הבגדים שבתמונות.
בתחום התרגום ניתן להעלות סרטונים קצרים של המלצות מלקוחות או תמונות של תכנים מעוצבים. אם הופכים לוויראלים ברשת ומעוררים דיון ניתן להפיץ את השירותים שלכם באופן יעיל ללקוחות רבים. חברות שונות מצליחות בפרסום באינסטגרם הרבה פעמים באמצעות הנעות לפעולה. פרסום באינסטגרם יכול לשמש אמצעי פרסום יעיל כאשר הוא נעשה באופן עקבי (במיוחד בתעשיות יותר ויזואליות).
מחשבות לסיום
באיזו רשת חברתית אתם משתמשים כדי לשווק את שירותי התרגום שאתם מציעים? זכרו שרשתות שונות פופולאריות במדינות שונות. לכן כדאי להתאים את אסטרטגיית השיווק שלכם לרשתות החברתיות הפופולאריות במדינות אליהן אתם מכוונים.
המאמר המקורי כאן.
תורגם ונערך בידי גילי קימור