- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
טרנדים שיובילו את קידום האתרים בשנת 2021
זמן קריאה : 11 דק'
הפרסום הדיגיטלי- חלון הראווה של כל חברה עסקית באינטרנט הופך לבמה יותר ויותר חיונית להצלחה עסקית. זאת בוודאי בתקופת מגפת הקורונה בה חלק עצום מהפעילות העסקית עבר באופן בלעדי לרשת.
כמו כל תחום שיווקי פרסום דיגיטלי הוא דינמי. למעשה קצב השינויים בו מהיר שבעתיים מפרסום קלאסי בשל הצורך התמידי להתאים ללקוחות עתירי גירויים מכל העולם.
הגלובליזציה מחייבת התאמה מהירה לרף הולך ועולה של ציפיות מצד המשתמשים לתוכן מעולה ולאתרים נוחים ונגישים. הרשת היא דמוקרטית כל עסק יכול להרשות לעצמו לפרסם בה. מצד שני עולם העסקים באינטרנט הוא גם אכזרי ופועל לפי תורת דארווין.
כלומר: עסק שלא מפרסם נכון באינטרנט ופועל בניגוד למגמות העתידיות, או לחלופין קופא על השמרים, יכשל. העסק ימצא את עצמו במצב של אנונימיות ברשת בעודו מרוקן משאבים לחינם.
מהו תוכן איכותי ומה הם הטרנדים לשנת 2021 הקשורים לתוכן עצמו?
כדי לדבר כראוי על טרנדים הקשורים לתוכן לשנים הקרובות, חובה להגדיר מהו תוכן איכותי. תוכן איכותי שמשתמשים צריכים, תמיד יהיה המרכיב החשוב ביותר בכל אסטרטגיה שיווקית באינטרנט.
כיצד נקבע מהו תוכן איכותי שמשתמשים מתעניינים בו צריכים אותו ויוביל להתחזקות המותג שלכם והעלאה משמעותית בכמות הלידים? באמצעות שיטות SEO (Search engine optimization) מקצועיות. אלו שיטות המאפשרות לאתרים להתאים כמה שיותר לאלגוריתמים של גוגל באמצעות השגת דירוג גבוה במילים וביטויים שאנשים מחפשים.
מיקום גבוה בגוגל חשוב במיוחד במילות מפתח וביטויים רלוונטיים לתעשיה של העסק שלכם שלקוחות פוטנציאליים מחפשים.
מהו תוכן איכותי? תוכן מקורי שכתוב בצורה מעניינת, קצר וקולע על נושא שאנשים רבים ברשת מחפשים אותו והיו נעזרים בעצות אודותיו. לדוגמא, אם הנושא הוא נושא חם ופופולארי כמו הצלחה עסקית, שאלה שאנשים מחפשים פעמים רבות היא: איך לעשות כסף דרך האינטרנט? לעיתים אנשים משתמשים בדרכים דומות אחרות לשאול אותה שאלה.
מאמר שיציע כלים מקוריים וידע מהותי למשתמשים שרוצים להרוויח כסף מהאינטרנט, יכתב בצורה קלילה, זורמת ומעניינת ויכלול ביטויים שאנשים מחפשים כמו: "איך להרוויח כסף מהאינטרנט? איך לעשות כסף מהבית" וכו' יהיה בעל פוטנציאל ויראלי.
גוגל הפך בשני העשורים האחרונים למתוחכם מאד. שימוש יתר לא הגיוני במילות מפתח איננו מספיק כדי לקבל דירוג גבוה במנוע החיפוש, התוכן חייב לשרת את משתתפיו.
לפי אתר orimintzmedia כדי להפיק תוכן איכותי שמשתמשים ירצו לקרוא חיוני לחקור איך קהל היעד שלכם מחפש באינטרנט ובעיקר להבין את כוונת המשתמשים מאחורי השאלות שנשאלות והבעיות שהם מנסים לפתור. תוכן איכותי יהיה תוכן ממוקד בעל סמכות מקצועית שיספק פיתרונות איכותיים לבעיות הללו.
הטרנדים שיש להתחשב בהם מבחינה זו בשנת 2021 הם: הגברת כתיבת התכנים בהתאם לשלישיית המרכיבים המנצחת לתוכן איכותי- מומחיות, סמכות, ואמינות. בשנת 2021 ישנו דגש במיוחד על אמינות לאור כוונתם של גוגל והרשתות החברתיות להילחם בתופעת הפייק ניוז.
לכן כדאי לכתוב תוכן תוך שימוש במומחים ידועי שם בנישה שלכם כדי לבסס סמכות ואמינות. אומנם זה יקר יותר בטווח הקצר אך משתלם בטווח הארוך.
טרנד מהותי נוסף בשנת 2021 הוא המעבר של מנועי החיפוש מחיפושים מונחי מילות מפתח בלבד לחיפושים שכוונת המשתמשים מנחה אותם. למשל שאלות ותשובות בנושאים שמעניינים את הציבור או לבעיות שדורשות פיתרונות בעולם העסקים יזכו להיות מקודמים בגוגל על ידי מנגנוני סניפט.
הסניפטים הם קטעי מידע שיובלטו בגוגל ויהיו הדבר הראשון שהמשתמשים רואים אפילו לפני שהם נכנסים לאתר. הם אמורים לתת למשתמשים בדיוק תשובה לשאלה שרצו לבדוק.
עדכון מיוחד שנעשה בשנת 2019 בשם BERT וכלל שיפור משמעותי בלמידת מכונה, מאפשר הבנה יותר מקיפה של הדקויות הקטנות ההקשרים וכוונת המשתמשים מאחורי השאילתות שהם מחפשים בגוגל מידי יום.
לאור עידכון זה, התכנים חייבים להיכתב כדי לספק את המשתמש יותר מאשר לספק למנוע החיפוש את מילות המפתח הרלוונטיות. כלומר התוכן צריך לענות לצרכים האמיתיים של הלקוחות הפוטנציאליים ולתת להם חוויית משתמש מועילה בדרך נגישה וזורמת. רק כך הם יבחרו לקרוא דווקא אותו.
המגמה המצופה היא שהליכי הלמידה המכנית ילכו וישתכללו, לכן שינוי הגישה (ממילות חיפוש – למשתמשים) הוא לא רק חשוב – החלפת הגישה היא בלתי נמנעת, ומי שלא ישכיל לעשות זאת כמה שיותר מוקדם, עשוי להישאר מאחור, ואפילו קידום ממומן בגוגל לא יציל את המצב.
טרנד שלישי הוא סוד הצמצום של התוכן. אמרו מעט ובדרך מעניינת שתתפוס את המשתמשים על השניות הראשונות ולא תאבד אותם בדרך. כפי שנאמר, תוכן טוב בונים עלי ידי התחלה סוחפת וסיום מוחץ ויש לוודא שהמרחק בינהם לא גדול. הנאמר בגוף התוכן צריך להיות מעניין והגיוני באופן עקבי לאורך כל הטקסט או הסרטון כדי לשמור על העניין בקרב הצופים.
טרנדים שמתייחסים לשינויים טכניים
התקדמות טכנולוגית והופעת גורמי השפעה חזקים באינטרנט המסייעים בהפצת התוכן והגברת נראותו ברשת הם שיקול חשוב בכל אסטרטגיית שיווק תוכן. אסטרטגיית שיווק דינמית חייבת להתחשב בנסיבות הללו. משום כך יש לטרנדים המתייחסים לשינויים טכניים בשנת 2021 השפעה בלתי ניתנת להתעלמות.
רואים זאת במיוחד באסטרטגיה המתאימה את עצמה באמצעות תרגום ולוקליזציה למאפיינים הייחודיים של קהלים מקומיים. למשל, אחד המרכיבים שהפכו ליותר חשובים בשנים האחרונות, הוא שימוש ב- SEO מקומי ייחודי לערים שונות בהם קיימים סניפים של החברה. זאת על מנת להגדיל את דירוג התכנים שלה עבור מילות מפתח שגולשים מקומיים מחפשים ולכן את מספר הלידים.
דוגמאות לכך: "חברות תרגום בתל אביב" או "חברות לוקליזציה בתל אביב". הגברת החשיבות של SEO מקומי היא בהתאם לשינוי טכני באלגוריתמים של גוגל. כל משווקיי האינטרנט חייבים להתאים את עצמם לנסיבות המשתנות.
טרנדים נוספים שמשחקים תפקיד בשנים האחרונות וחשיבותם תגבר בשנת 2021 הם: מעבר לגלישה מיידית מהמכשיר הנייד. זאת לא מגמה חדשה, אך אני צופה שיותר ויותר משתמשים יקבלו החלטות עסקיות מהירות תוך כדי שימוש מיידי מהטלפון הנייד ולא מהמחשב הביתי.
מה חדש לאור זאת? העסקים יצטרכו לפתח תגובות מיידיות לפניות של הלקוחות הללו. הגישה הישנה שקוראת למשתמש להשאיר פרטים ולהיענות בהקדם נעלמת בהדרגה ומתחלפת במענה מיידי.
איך המענה המיידי הזה בא לידי ביטוי? על ידי שילוב של בוטים מתוחכמים במסנג'ר, בוואטצאפ ובאתר העסקי. באמצעותם ניתן להבטיח ללקוח מענה בסיסי וחכם בכל יום ושעה ובכל דרך שנוחה לו.
תכנון נכון של מערכת בינה מלאכותית, יאפשר לעסקים המבקשים להצליח בשנה זו ובעתיד, לספק מענה מיידי יעיל ללקוחות שלהם תוך שימוש מינימלי בכוח אדם.
טרנד נוסף המודגש עוד יותר בשנת 2021, הוא שיפור מתמשך במהירות טעינתם של אתרים ועמודים ספציפיים בתוכם. כלומר, היום כדי להיות מדורג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל האתר חייב להיות מהיר והמעבר מעמוד לעמוד בתוכו צריך להיות חלק.
עקרונית כל השינויים הטכניים נועדו לשפר את חוויית המשתמש לכן בעלי אתרים עסקיים הנותנים דגש לשיפור חוויית המשתמשים שלהם ימשיכו להצליח בתוצאות של גוגל בשנים הקרובות.
טרנדים הקשורים להגשת התוכן והפצתו (לינק בילדינג)
בשנת 2021 הטרנדים הבולטים שיש להתחשב בהם הם קודם כל באופן ההגשה של התוכן. משתמשי האינטרנט מוצפים היום בגירויים רבים, כמו כן, בעולם העסקים המשאב הכי חסר הוא זמן. לכן השיטות להגיש את התוכן השתנו בהתאם לסבלנות המצומצמת של המשתמשים. לדוגמא, ישנו שימוש גובר בפודקסטים ובקטעי ווידאו. זאת משום שהמחפשים באינטרנט מעדיפים יותר להיחשף לתוכן בדרך ויזואלית ושמיעתית.
אחד הטרנדים הגוברים היום ברשת הוא מסירת מידע דרך תמונות. חיפוש מוצרים למשל במידה רבה מושפע כיום מחיפוש אחר תמונות המוצרים.
טרנד נוסף שחשוב לא פחות הוא מגבלת הזמן של הסירטונים. אם בעבר לקוחות פוטנציאליים היו מוכנים לראות סרטונים שיווקיים של עד חמש דקות היום הם אינם מוכנים לראות סרטונים שנמשכים מעל 60 שניות.
יתרה מזאת, הרשתות החברתיות הגדולות שכבר זיהו את רצונם של המשתמשים, הגבילו את משך הזמן של הסירטונים לעד 60 שניות. רשתות חברתיות גדולות שהכילו הגבלה כזאת הן למשל אינסטגרם ו"טיק טוק"- רשת לקהל צעיר.
אנשי עסקים טועים לחשוב ששישים שניות הן הרבה זמן ואפשר להעביר מסרים שיווקיים רבים. הם טועים, הסרטון חייב לתפוס את התעניינותו של הצופה כבר על השניות הראשונות כדי שהוא ימשיך לצפות. למעשה כל שניה קריטית ורצוי למקד את העלילה סביב מסרים שיווקיים בודדים. רצוי שהסרטונים יהיו משעשעים דרמטיים או מרגשים.
משפיעני רשת כמו בלוגרים ואושיות טוויטר, אינסטגרם, פייסבוק, טיק טוק ועוד משחקים בשנים האחרונות תפקיד הולך וגובר באינטרנט. שיתוף פעולה בינם לבין חברות עסקיות מקפיץ את הצפייה באתרים העסקיים וממנה מגביר את כמות הלידים ואת ההכנסות.
מבין מובילי דעת קהל רבים המתפרנסים מיצירת תוכן שגולשים רוצים לצפות בו, עסקים צריכים לבחור את משפיעני הרשת שמתאימים להם. היום, למשפיען רשת יש תפוצה גדולה כמעט כמו ערוץ חדשותי. לכן זוהי דרך טובה להפצת טכנים.
תחום נוסף בו חלו שינויים חשובים בשנים האחרונות הוא תחום הלינק בילדינג או האתרים החיצוניים שבוחרים לקשר לאתר העסקי שלכם. אם בעבר כמות לינקים גדולה מאתרים שונים הייתה יכולה לייצר דירוג גבוה לאתר בגוגל ותנועה רצינית היום זה כבר לא מספיק.
הלינקים יהיו חייבים להיות חלק חשוב מתהליך המיתוג שלכם ברשת. חשוב שהלינק יפורסם במקום רלוונטי לתעשיה ויהיה בתוך תוכן איכותי ובהקשר המיטיב עם המשתמשים ומשרת את החברה העסקית.
מה הם סוגי הלינקים הטובים ביותר?
- מאמרי מערכת – מאמרים על נושאים מעניינים שנכתבים בנקודות זמן מתאימות. מועדים כמו למשל יום השפה העברית, בלאק פריידי, חגים שונים וכו'. המאמרים יזכו לחשיפה נרחבת.
- מאמרי תוכן תחזיתיים – אלו מאמרים הצופים מגמות וטרנדים בנושאים שמעניינים קהל רלוונטי לעסק שלכם. המאמרים הללו נכתבים בידי מומחים בתחום והם מבוססי מקורות אמינים. הם נכתבים על נושאים פופולאריים הזוכים להתעניינות גוברת, לחלופין התכנים יכולים להיכתב בהקשר לאירועים מסויימים קבועים כמו למשל תחזיות שנתיות על תעשיות שונות. אלו תמיד מאמרים כתובים מראש
. - מאמרי תגובה בזמן אמת – כלומר כתבות זריזות ואיכותיות המגיבות על אירועים אקטואליים במרחב התקשורתי לדוגמא תבוסת טראמפ בבחירות בארצות הברית, או הופעת החיסון לקורונה.
סיכום
לסיכום הטרנדים והמגמות ששיווק דיגיטלי צריך להתחשב בהם בשנת 2021 יכולים להיות טרנדים הקשורים לתוכן עצמו. לדוגמא: הפקת תוכן קצר וקולע המכוון לכוונת המשתמש יותר מאשר למילות מפתח המיועדות לגוגל.
הם גם כוללים התאמות של האתר לשיפורים טכנולוגיים מתאימים לשנת 2021. למשל, שיפור במהירות הטעינה של אתרים, שימוש ב-SEO מקומי והתאמה לפורמטים של מכרי טלפון ניידים ותגובה מיידית.
בנוסף טרנדים לשנת 2021 עשויים להיות קשורים להפצת התוכן וחיזוק המותג באמצעותה. למשל: שימוש נבון במשפיעני רשת, הפקת סרטונים קצרים בני שישים שניות ברשתות החברתיות השונות ושימוש מושכל בקישורי לינק בילדינג.
חברה שתפעל בכל הכיוונים הללו תצליח לבנות מותג חזק בגוגל ומכניס בחיים האמיתיים.
גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות