- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
איך לקדם את האתר שלכם ב- 2021
זמן קריאה : 26 דק'
האם אתם תוהים כיצד לקדם את האתר שלכם בעודנו פונים לעבר שנת 2021? אני מגלה שאנשים הרבה פעמים שופכים כסף רב ומאמץ כדי לייצר אתר איכותי. לאחר השקתו הם יושבים בפאסיביות ומצפים שהתנועה תזרום אליו. זה לא באמת עובד כך. למרבה המזל, ישנן דרכים רבות להגברת התנועה לאתר שלכם שלא עולות אגורה.
הנה מספר דרכים בעזרתן תמשכו תנועה לאתר שלכם בחינם.
דרכים יעילות לקידום אתר בחינם
כינסתי יחד את הטיפים הללו המסבירים כיצד להגביר את התנועה לאתר שלכם כאשר שיקולךי תקציב נמצאים בעדיפות ראשונה. ישנן הרבה עלויות בהקמת אתר חדש אך קידום האתר וניסיון להגביר את התנועה אליו לא כלולות בהן. לפני שאתם מתחילים להשקיע כסף אני ממליץ לכם לנסות את הטיפים המקצועיים בהמשך המאמר.
כללים בסיסיים – מה לעשות לפני קידום האתר שלכם
קידום אתרים מצליח, למרבה ההפתעה מתחיל לפני שאתם מנסים לשווק את האתר שלכם. השלימו את המטלות הבאות כדי להבטיח סיכויים מקסימליים להצלחת האתר שלכם.
בנו מותג ברור לאתר שלכם
בין אם אתם מוכרים מוצרים, דוחפים לממש מטרה מוסרית, מספקים שירותים או כל דבר אחר, אתם זקוקים לשם כך למותג ברור, מוגדר ויוצא דופן לאתר שלכם. מותג זה יעזור לכם להעצים את התנועה בטווח הרחוק, ככל שהאתר שלכם ייצרב בזיכרונם של אנשים. המותג יגביר ביקורי קבע מצופים חוזרים.
אינני הולך לספק לכם כאן קורס מלא על שיווק ומיתוג, תוכלו למצוא רבים כאלה בחיפוש פשוט בגוגל. אלו נושאים שאתם יכולים לקרוא עליהם ולתפוס במהירות את המונחים הבסיסיים שלהם. לכן עליכם לחקור ולהגדיר את הנימה של האתר שלכם, הגרפיקה המצויה בו, צבעי הרקע שלו והתוכן המצוי בו. עליכם להחליט את כל ההחלטות הללו כשחזון המותג נמצא לנגד עיניכם.
זיכרו להתאים את מאמצי המיתוג שלכם לטעמו של קהל היעד לא פחות מאשר לטעמכם. הרעיון כאן הוא לייצר את האתר המושך ביותר שאתם יכולים. כך יהיה לכם הרבה יותר קל לקדמו לאחר השקתו.
שפרו את חוויית המשתמש והממשק באתר שלכם
האתר שלכם חייב לספק חוויית משתמש טובה (UX) וממשק משתמש נוח (UI). ללא הדברים הללו שיטות שתמצאו בגוגל לקידום התנועה לאתר שלכם יהיו חסרות ערך.
לדעתי, אינכם צריכים להתמחות ביצירת UX ו- UI טובים כדי להבין את העקרונות הבסיסיים וליישמם. אם האתר שלכם איטי לשימוש ומסובך לניווט הוא ירחיק מכם משתמשים. חישבו בעצמכם האם הייתם משתמשים בקביעות באתר שלוקח לו זמן רב לעלות ואתם מתקשים למצוא בו את מה שאתם מחפשים? כמובן שלא, לא אתם תשתמשו בו ולא אני.
התמקדו במהירות בה נטענים העמודים ובסדר של התפרטים באתר שלכם דרכם מנווטים הצופים. חישבו מדוע אנשים הולכים להשתמש באתר שלכם ומה יהיו החיפושים שהם הכי יחפשו.
לעיתים, כל מה שצריך הוא מעט מחשבה זהירה והתאמה של ממשק המשתמש, כדי ליצור הבדל משמעותי לטובה בחוויית המשתמש. השקעת זמן בשיפורים הללו יכולה להביא לקידום משמעותי של האתר שלכם.
SEO
אחת הדרכים הטובות ביותר להגביר תנועה לאתר היא רתימת הכוח של שיטות SEO. אם אתם רציניים לגבי שיווק האתר שלכם אני ממליץ ששימוש נכון בשיטות SEO יהיה בראש רשימת המטלות שלכם.
ראשית, נתחיל עם הסבר קצר מהו SEO, למקרה שהמונח איננו מוכר לכם. שוב, אין מדובר כאן בקורס כולל על SEO – שיכול לקחת ימים. מדובר במספר עקרונות בסיסיים שיעצימו את התנועה לאתר שלכם.
Seo הן ראשי תיבות של קידום אתרים במנועי חיפוש ( search engine optimization). קידום זה הופך את האתר שלכם ליותר גלוי למנועי חיפוש כמו גוגל, בינג ואחרים. הרעיון מאחורי SEO הוא להשתמש במילות מפתח ובביטויים שאנשים מחפשים ושרלוונטיים לאתר שלכם.
בניגוד לשיווק תוצאות במנועי חיפוש המביא תנועה לאתר שלכם בתשלום. אופטימיזציית תוצאות למנועי החיפוש היא בחינם. אתם תצטרכו להשתמש בכלי לחיפוש מילות מפתח כדי למצוא את המונחים המדוייקים בהם תשתמשו בתוכן שלכם. כלים רבי עוצמה זמינים לכך בחינם למשל Google Keyword Planner and Ubersuggest. כלומר תוכלו להתחיל את הרפתקת קידום האתר שלכם באמצעות SEO באופן מיידי וללא עלות.
עלי להוסיף אזהרה מסויימת. השתדלו לא לעשות לאתר שלכם אופטימיזציית יתר. העדיפות הראשונה שלכם צריכה להיות לספק תוכן איכותי ומועיל כאשר ביטויי המפתח לצורך SEO תומכים במאמץ.
אופטימיזציה לתוכן שלכם בעזרת מילות מפתח פופולריות
נקודה ברורה שחשוב שתאמר: שימוש במילות מפתח שרבים מחפשים אותן יכול להביא לאתר שלכם תנועה רבה. תחשבו על הנושאים שבהם האתר שלכם מתמקד, או הנושאים של מאמרים מועדפים ואז תמצאו מילות מפתח פופולריות הקשורות אליהם. השתמשו ב- keyword research tool כדי לאתר את מילות המפתח והביטויים הכי פופולאריים בחיפוש והתאימו את התוכן במאמר שלכם בהתאם.
כמובן, המילים שרמת החיפוש שלהן הכי גבוהה ,נוטות להיות המילים שיש עליהן את התחרות הגדולה ביותר. לא רק אתם משתמשים במילות המפתח העיקריות הללו כדי לקדם את האתר שלכם. אנשים מקדמים את האתר שלהם באופן שיגרתי, תוך התמקדות באותן מילות מפתח שרבים חיפשו ויש להן פוטנציאל עסקי.
למזלנו, מילות מפתח עיקריות הנהנות מביקוש גבוה, אינן האופציה היחידה שלכם...
התמקדות בביטויי-זנב-ארוך
ביטויי -זנב-ארוך (Long tail keywords) הם ביטויים ספציפיים הכוללים מילים רבות. הם יכולים להיות בני שלוש, ארבע ואפילו מעל אורך של ארבע מילים. יש להן פחות נפח חיפוש ממילות מפתח עיקריות, אך הפיצוי על כך הוא שיש עליהן גם פחות תחרות.
משמעות הדבר היא שלעתים הסיכויים שלכם לקבל תנועה רבה לאתר דרך ביטויי-זנב-ארוך גדולים יותר מאשר דרך מילות מפתח עיקריות בעלות ביקוש גבוה.
האיזון בין ביטויי-זנב-ארוך ומילות מפתח בביקוש גבוה שתשתמשו בהן בתוכן יהיה משהו שתצטרכו לקבוע לעצמכם. אני אישית חושב שיצירה בתוכן של סביבה שתכלול גם מילות מפתח עיקריות וגם ביטויי-זנב-ארוך תשרת אתכם באופן מיטבי.
אופטימיזציית SEO לחיפושים מקומיים
48 אחוזים מהחיפושים בגוגל מכוונים כעת לשירותים ומוצרים מקומיים. אם אי פעם חיפשתם "מקום, מוצר או שירות לידי" אז התוצאות שעלו לכם בזמן החיפוש הן של עמודים שהשתמשו ב-SEO מקומי.
אם אתם מכוונים את האתר שלכם לקהל ספציפי באיזור מסוים, SEO מקומי יכול לתרום לצרכנים מקומיים לגלות את האתר שלכם. נניח שאתם מספקים שירותי מיקור חוץ לעסקים בתל אביב. שילוב בתוכן שלכם של ביטויים כמו: "שירותי מיקור חוץ בתל אביב", "מיקור חוץ בגוש דן" ו"מיקור חוץ, תל אביב, ישראל" יעזור לאתר שלכם להגיע לקהל הרלוונטי.
ליצור בלוג
אם אתם תוהים כיצד להגביר תנועה לאתר שלכם בדרכים אחרות, כתיבת בלוגים היא אופציה מצויינת. זוהי דרך שלא עולה כסף, אלא רק דורשת זמן. זוהי דרך מעולה להדגים את הידע שלכם ולהדגיש את המומחיות שלכם. כך עושים זאת.
יצירת תכנים לשיתוף ולקישור
ישנן דרכים רבות לבסס בלוג פופולארי. אתם צריכים למצוא נושא שאתם מכירים היטב ואז ליצור בו תוכן שאנשים ירצו לשתף אותו ולקשר אליו. שיתופים וקישורים יסייעו למשוך תנועה לאתר שלכם ובהדרגה לבסס את סמכותו המקצועית (שהיא עצמה דרך טובה לקדם את האתר שלכם).
יצירת תוכן לשיתוף או לקישור מתמקדת ביצירת תוכן מעניין ובעל ערך. אחת הדרכים הטובות לעשות זאת היא להפיק מידע ראוי לפרסום תקשורתי. דרך נוספת היא כתיבת מאמרים מלאי תובנות ופרסום סטטיסטיקות מועילות. שיטה זו היא אחת היעילות ביותר בעידוד אנשים לקשר לתכנים שלכם. ככל שתוכלו להפוך לסמכות מקצועית בנושאים שלכם, כך טוב יותר.
יצירת תוכן מקורי
חלק מקידום האתר שלכם באמצעות שיתוף מאמרי בלוג, או הפצת בלוגים לצורך קישור היא מחוייבות להפצת תוכן מקורי. המחוייבות הזאת היא הרבה מעבר להימנעות מגנבה ומחזור תוכן ממאמרים של אחרים. יצירת תוכן מקורי היא יצירת תוכן בעל סגנון ועמדות משלכם. היא הסקת מסקנות משלכם ובעצם מדובר בסיפוק תוכן יחיד מסוגו לקוראים. תוכן שלא יוכלו למצוא בשום מקום אחר.
PPC
אומנם אינני יכול לטעון שתשלום לפי קליקים על תוכן (PPC) הוא חינם. בכל זאת הנושא ראוי לאזכור מהיר כאשר אנו שואלים את עצמנו איך לשווק את אתר האינטרנט שלנו.
PPC הוא מודל פרסומי שבו אתם משלמים כדי להביא תנועה לאתר שלכם. אתם משקיעים כסף במילת מפתח מסויימת או ביטוי מפתח פופולארי כדי לקבל קליקים מאנשים שמחפשים את הביטויים הללו. ככל שמילת המפתח פופולארית יותר כך היא עולה יותר.
אם אתם מתכננים להשתמש ב-PPC עצתי לכם היא להחליט על תקציב ולדבוק בו. שיטת פרסום זו עלולה להפוך במהירות ליקרה מאד. אך היא יכולה להיות גם יעילה מאד. זוהי ההחלטה שלכם האם התוצאה שווה את ההשקעה.
שיווק ברשתות החברתיות
אם אתם לא חיים במערה, כבר שמעתם על שיווק ברשתות החברתיות. שיווק ברשתות החברתיות הוא בדיוק מה שהוא נשמע – שיווק באמצעות פלטפורמות שונות ברשת.
אם אתם תוהים איך לקדם את האתר שלכם דרך רשתות חברתיות שונות, אל דאגה. תוכלו לעשות זאת בחינם ולקדם את האתר שלכם בדרכים יצירתיות.
קחו בחשבון שכל אחת מהרשתות החברתיות השונות דורשת סוג אחר של פוסטים המתאימים לקהל שלה. טוויטר למשל היא רשת רועשת שבעיקר מבוססת על פוסטים קצרים. אינסטגרם היא לחלוטין סביב תמונות. פייסבוק דורשת שימוש בנוסחים פחות רשמיים. לינקדאין היא רשת עסקית שהנוסחים בה יותר רשמיים וממוקדים בעבודה וכו'.
חישבו על כל עמוד שאתם מתכננים בכל רשת חברתית. חישבו מדוע דווקא אתם בוחרים עבורו ברשת חברתית מסויימת וכיצד תתאימו אותו לקהל שלה. אסטרטגיית שיווק ברשתות החברתיות תואיל לכם מאד בשלב הזה. תכננו לא רק מה אתם מפרסמים ובאיזו רשת חברתית אלא גם באיזו תדירות אתם מתכוונים לפרסם ברשת חברתית מסויימת.
מעט מחקר יעזור לכם מאד בהקשר הזה. ישנו הרבה מידע גלוי המסביר איך מפרסמים ברשתות החברתיות באופן אופטימלי ובאיזו שכיחות. לכן אני ממליץ על השקעת זמן בפיתוח אסטרטגיית שיווק בהתאם לנתונים לקידום האתר שלכם ברשתות החברתיות. התגברות התנועה לאתר שלכם עקב הפעילות הזאת היא התגמול על השקעת זמנכם.
פייסבוק (Facebook)
אם אתם מתכננים לשווק את האתר שלכם ברשת חברתית אחת בלבד כדאי לבחור בפייסבוק. כיום ברבעון השני של 2020 יש לפייסבוק לא פחות מ- 2.7 מיליארד משתמשים פעילים באופן חודשי.
משום כך זוהי הרשת החברתית הגדולה והפעילה בעולם. מהמשתמשים שלה בארה"ב 74% משתמשים בפייסבוק על בסיס יומי. הם מבלים בממוצע 38 דקות מכל יום בפייסבוק. זהו קהל עצום של צופים ולקוחות פוטנציאליים שרק מחכה שתקדמו אליו את האתר שלכם.
יש לכם שתי אופציות פשוטות כשאתם מבקשים לקדם את האתר שלכם דרך פייסבוק: לשלם או לא לשלם.
תשלום על פרסומות בפייסבוק יכול להיות רווחי בסופו של דבר. הוא גם מאפשר מיקוד בקהל מסוים שאתם מעוניינים שהתכנים שלכם יגיעו אליו. אך כמובן בדומה לשימוש ב- PPC העלויות עלולות להצטבר במהירות.
לשווק את האתר שלכם דרך פייסבוק ללא עלות זו דרך פחות סבירה להגביר את התנועה לאתר שלכם. עדיין הדרך הזאת יכולה להשתלם וכמובן היא דורשת רק השקעת זמן.
אינסטגרם (Instagram)
אם האתר והמותג שלכם סובבים סביב אסתטיקה, אז אינסטגרם הוא המקום המושלם לקדם אותם. הפלטפורמה הויזואלית הזאת יכולה לעשות פלאים לתנועה לאתר שלכם. התמונות בה יעוררו את הדימיון של אנשים רבים ויסחפו אותם לכיוונכם.
השקיעו קצת זמן בסיור באינסטגרם חישבו אילו תמונות מושכות את תשומת ליבכם ומדוע. חישבו כיצד תוכלו לשחזר את הרגעים מעוררי הסקרנות האלה ולהתאים אותם לאסטרטגיית קידום האתר שלכם.
בחודש ינואר 2020 היו כמעט מיליארד משתמשים פעילים על בסיס חודשי באינסטגרם. זהו פוטנציאל אדיר של אנשים לקדם אליהם את האתר שלכם.
טוויטר (Twitter)
אם אתם מתכוונים להשתמש בטוויטר כדי לקדם את האתר שלכם, התמקדו בפוסטים קצרים ומושכים את העין. תכנים שאנשים ירצו לשתף. התמציתיות היא החברה הטובה שלכם בטוויטר לכן הקפידו לתפוס את תשומת הלב של המשתמשים שלכם במהירות.
לינקדאין (LinkedIn)
אם אתם מעוניינים להשקיע בקידום בין עסקים לעסקים אחרים ומכוונים לשם את האתר העסקי שלכם, רשת לינקדאין היא המקום הנכון להיות בו.
תמכו בעמיתים למקצוע על ידי סיפוק תוכן רלוונטי ומלא תובנות המכוון לפתור סוגיות בעומק המקצוע שלכם. אם התוכן יהיה מועיל התנועה לאתר שלכם תעלה בהתאם.
היו פעילים בפורומים
פורומים אונליין הם דרך נפלאה לקדם את האתר שלכם. רק ודאו שאתם עושים זאת בצורה מעודנת. התמקדו בלהוסיף ערך לדיון כעדיפות ראשונה ורק לאחר מכן בקידום האתר שלכם בתוצאה מכך.
רדית' (Reddit)
לפורום רדית' יש קהילות ודיונים בכל נישה שניתן להעלות על הדעת. הצטרפו לדיונים רלוונטים לאתר שלכם והוסיפו להן תובנות בעלות ערך.
קורה (Quora)
קורה הוא פורום מצויין להצגת ההתמחויות שלכם וקידום האתר למשתמשים רלוונטיים. גם כאן יש להגיב קודם כל באופן שתורם למשתתפים בדיון ולהימנע משיווק בוטה.
פורומים נישתיים
לכל תעשייה ניתן למצוא לפחות פורום נישתי אחד בו דנים עליה ולרוב יותר מפורום אחד. שתי דקות מחקר יספיקו לכם בשביל לקבל רשימה של אפשרויות רלוונטיות. בין הדוגמאות השונות נכללים: פורום המתכנתים Stack Overflow, הפורום למומחי נדל"ן Property Industry Eye, הפורום למתרגמים ProZועוד.
הצטרפו לפורמים הללו, העניקו את תרומתכם וזכו לתנועה האורגנית, שקידום האתר שלכם בדרך הזאת יכול להשיג עבורכם.
מאמרי אורח
אל תגבילו את הכתיבה שלכם לבלוג שלכם בלבד. אתם יכולים לפרסם מאמרי אורח בבלוגים אחרים וכך לקדם את הבלוג שלכם. מאמרי אורח הם דרך מעולה לקדם את האתר שלכם ללא עלות למעט הזמן והמאמצים שלכם.
מדיום (Medium)
מדיום הוא בלוג מצויין, מקום פופולארי לפרסם את התובנות שלכם. ככל שהמאמרים שלכם מעניינים יותר, כך הם יזכו לחשיפה. זהו מקום טוב לחלוק את התוכן שלכם, תוך כדי בניית המוניטין של המותג שלכם וכך לצבור תנועה לאתר שלכם לאורך הדרך.
אתרים בעלי פופולריות רבה
ישנם אתרים רבים שמוכנים לפרסם מאמרי אורח. זהו את האתרים שיש להם תנועה אורגנית רבה והשקיעו בהם. כך תוכלו לקבל את התמורה המרבית על השקעת הזמן שלכם.
כאשר אתם מציעים מאמרי אורח, וודאו שהנושאים שלהם יהיו תואמים לקהל הצופים שהאתר מעוניין למשוך. אתם צריכים לייצר תוכן שיסייע למשתמשי האתר כעדיפות ראשונה ולא להעדיף את השיווק שלכם על תוכן מועיל.
כלי תקשורת מסורתיים
אתם יכולים להציע רעיונות למאמרים בתקשורת המודפסת בדרך זהה לאופן שאתם מציעים מאמרי אורח לבלוגים ידועים. השתמשו באינטרנט כתי לאתר את כתובות המייל של עיתונאים הכותבים על נושאי ההתמחות שלכם. לאחר שמצאתם, שלחו להם רעיונות, סטטיסטיקות ותגובות עם תובנות מעשירות. אומנם כתיבה זו יכולה לעלות בזמן יקר, אבל התשואה בהחלט יכולה להיות מספקת אם בסופו של יום אתם מקבלים אזכור במסגרת כתבה בעיתון לאומי.
כדאי להשתמש ביחסי ציבור בחינם
היססתי מעט כשהתחלתי לחקור על יחסי ציבור בחינם, מתברר שישנן חברות יחסי ציבור רבות שישמחו לקדם בחינם פרסומים לתקשורת שלכם כהצגת מבחן של הכישורים שלהם. הצגה המזמינה אתכם לשיתוף פעולה עתידי בתשלום. זוהי בהחלט אפשרות שווה לבחון כאשר מחפשים דרכים יצירתיות לקדם את האתר שלכם.
אם אתם כותבים הודעה לתקשורת, היא חייבת להיות ראויה לפרסום בחדשות. היא חייבת להיות עדכנית ומנוסחת היטב. ניתן להשיג זאת באמצעות השקעת זמן במחקר הנדרש ובכתיבה. ברגע שיש לכם את ההודעה לתקשורת אתם יכולים לשלוח אותה דרך כל חברת יחסי ציבור שאתם מוצאים ומוכנה לעשות זאת. כך אתם מגדילים את הסיכוי להחזר משמעותי על ההשקעה שלכם עם כל חברת יחסי ציבור שאתם פונים אליה.
קידום פעיל של התוכן שלכם באמצעות שיווק דרך האימייל
שיווק באמצעות המייל הוא דרך נוספת להגביר בחינם את התנועה לאתר שלכם. כמו כל השיטות הקודמות לקידום אתרים גם לשימוש בשיטה הזאת יש להשקיע זמן. עליכם גם להתמצא בחקיקה המקומית לגבי שימוש בכתובות מייל למטרות שיווקיות. תקנות בנושא שונות ממדינה למדינה. בהנחה שבדקתם את עניין החקיקה לעומק הנה שיטת שלושת השלבים שאני מציע לשיווק דרך המייל.
שלב ראשון: בנו את רשימת המיילים שלכם
כדי לבנות רשימת מיילים למטרות שיווקיות אתם צריכים:
- למצוא פלטפורמת שיווק חינמית למיילים המציעה את הפונקציות שאתם צריכים.
- זהו את קהל היעד ותבנו את הניוזלטר השיווקי שאתם מתכוונים לשלוח למיילים של הקהל.
- חפשו באינטרנט את רשימת כתובות המייל שאתם מעוניינים בהן.
- הוסיפו את הפרטים לפלטפורמת השיווק שלכם למיילים.
שלב שני: בצעו פילוח לרשימה שלכם
לעיתים, אנשי קשר שונים יצטרכו לקבל גרסאות שונות של מיילים, כשאתם מנסים לקדם את האתר שלכם. השתמשו בפלטפורמת שיווק למיילים המאפשרת לכם לפצל לחלקים שונים את רשימות אנשי הקשר שלכם כדי להשיג זאת.
שלב שלישי: התאימו את התוכן ואת המיילים לקהל ספציפי
כאשר מדברים על שיווק דרך מיילים נוסח אחד איננו מתאים לכל תרחיש. יש להתאים את הודעת המייל השיווקית לקהל היעד שאתם פונים אליו. שיקלו לעשות מבחן לפי קבוצות מדגם (A/B testing) כדי לבדוק איזו פניה עובדת בצורה היעילה ביותר.
קדמו את האתר לקהל בינלאומי
כאשר מתכננים לקדם אתר לקהל בין לאומי, חשוב לחשוב לאיזה קהל אתם מכוונים ומדוע. אם תעשו זאת הדבר יקל עליכם להשתמש בגלובליזציה לתועלתכם. (אם אתם מעוניינים לדעת פרטים נוספים על גלובליזציה, אינטרנשיונליזציה ולוקליזציה לחצו על הקישור למטה).
הרעיון הוא לחשוב גלובלי אך להתייחס באופן מקומי. העולם הוא הזירה שלכם כאשר זה מגיע לקידום אתרים, לכן יש לשאוף גבוה, נצלו את הזדמנויות הכלכלה הבינלאומית וכיתבו רשימה של מדינות ואיזורים אליהם אתם מתכוונים להיכנס.
לאחר מכן חשבו כיצד אתם חודרים לכל אחד מהאזורים הללו. אתם יכולים להשתמש לשם כך ב-SEO מקומי כפי שכבר הזכרנו. אתם יכולים להיעזר בקמפיין פרסום ממוקד בתשלום דרך מפרסמים אונליין ומפרסמים בשיטות מסורתיות.
ככל שתעשו לוקליזציה יעילה יותר בעת התקשורת עם קהלים מקומיים, כך האתר שאתם מנסים לקדם יהדהד באוכלוסיית היעד בהצלחה גדולה יותר.
אתם יכולים לעשות לוקליזציה לא רק לאופן שיווק האתר שאתם מקדמים אלא גם לאתר עצמו. למשל ליצור גרסאות שונות של האתר בשפות שונות, כמו גם לדיאלקטים שונים של אותה שפה, (למשל אנגלית אמריקאית מול אנגלית בריטית).
קראו עוד: מה הן גלובליזציה, אינטרנציונליזציה וגלובליזציה?
להכין את האתר שלכם לגלובליזציה
כדי להכין את האתר שלכם ללוקליזציה, אתם צריכים קודם כל לבצע לאתר שלכם אינטרנציונליזציה. תהליך בשם i18nמכין את האתר לרתום את הכוח של גלובליזציה, על ידי הסרת מרבית הפרטים הקשורים למיקום יחיד.
ברגע שהאינטרנציונליזציה הושלמה, יש לכם גרסה של האתר שמוכנה ללוקליזציה המתאימה לדרישות הקהלים המקומיים שאתם מעוניינים בהם. זה יכול להיות חלק מסובך בעבודה לכן כדאי למצוא חברת לוקליזציה שתסייע בחלק הזה של העבודה.
בצעו מחקר שוק מקיף על הקהל שאתם מעוניינים בו
אולי הייתי צריך להזכיר זאת קודם: חיוני לבצע מחקר שוק, כאשר אתם מכוונים את מאמצי השיווק שלכם לקהל מסוים באמצעות קידום באינטרנט. שימו לב מה מניע אותם. כיצד הם אוהבים לצרוך מידע. היכן הם אוהבים לקנות ובאיזה פורומים הם מבלים. ככל שיש לכם יותר פרטים כך קידום האתרים שלכם יהיה יעיל יותר.
התאימו את האתר לקהל שלכם בעזרת לוקליזציה
אתם יכולים לבצע לוקליזציה לאתר ולהתאים את התוכן בו במספר דרכים. שיקלו לשגר הצעות מיוחדות וקידומים שיניעו תנועה לאתר מכל מיקום מיועד, זאת בנוסף על כתיבת תוכן שיתאים לאותם המקומות. זכרו לעשות לוקליזציה לגרפיקה שלכם, להתאים את המטבע למטבעות המקומיים. להתאים את התאריך/ הכתובת והמידות לאופן הרישום המקומי ולהתאים לשוק המיועד את השפה והתצוגה.
ישנן שתי דרכים עיקריות שניתן ליישם למטרה זו, שאותן אסקר למטה. אתם יכולים ללחוץ על הקישור ולגלות פרטים נוספים על גלובליזציה ולוקליזציה.
קראו עוד: לוקליזציה לאתרים- המדריך המלא
עשו בעצמכם לוקליזציה לאתר שלכם
אם אתם עשירים בזמן אך עניים בכסף, כניראה תבקשו לעשות לוקליזציה לאתר שלכם בעצמכם, כחלק מהמאמץ להעצים את התנועה. תוכלו לעשות זאת באופן הבא:
- אינטרנציונליזציה לאתר שלכם על ידי הסרת כל השפות המקומיות, הניבים והרפרנסים הפופולאריים בתרבות המקור.
- לאחר מכן, חקירה של ההעדפות המנהגים התרבותיים והציפיות של כל קהל שהפרסום מיועד לו.
- יצירת גרסה לאתר שמתאימה לקהל המקומי המיועד. גרסה המבוססת על המידע שחקרתם.
שימוש בחברת שירותי לוקליזציה
אם אתם מעוניינים בכך שגורמים מקצועיים יסיימו את מאמצי הלוקליזציה שלכם, טומדס תמיד שמחה לעזור. כספקים של שירותי לוקליזציה יש לנו מומחים מנוסים מכל רחבי העולם שיכולים לוודא שקידום האתרים שלכם יתנהל באופן תקין וחלק בכניסתו לשווקים שכיוונתם אליהם.
אתם יכולים למצוא את שירותי הלוקליזציה שלנו בדרכים הבאות:
- יצירת קשר עם צוותי טומדס בטלפון, דרך המייל או בצ'אט חי.
- פעולה מול מנהל הלקוחות שלכם כדי למפות את המדינות, השפות והקהלים הרלוונטיים ביותר עבורכם.
- לשבת ולהירגע בזמן שטומדס תדאג לבצע עבורכם את כל תהליך הלוקליזציה מתחילתו ועד סופו.
סיכום
אני מקווה שמצאתם את הרעיונות, הטיפים והשלבים המתוארים כאן לקידום האתר שלכם כמועילים. כל הדרכים האלה עולות בהשקעת זמן, אך מעט מהן ידרשו מכן לשלוח יד לארנק.
אם אתם מוכנים להתחיל לקדם את האתר שלכם, הנה רשימה שתשמור אתכם במסלול הנכון:
- בנו מותג מזוהה ויוצא דופן.
- שפרו את חוויית המשתמש וממשק המשתמש באתר שלכם (UX וUI).
- מצאו באמצעות מחקר SEO את מילות המפתח העיקריות, הנהנות מביקוש גבוה. לאחר מכן שלבו אותן בתוכן שלכם.
- מצאו ביטויי-זנב-ארוך מתאימים ושלבו גם אותם בתוכן שלכם.
- עשו אופטימיזציה לאתר שלכם באמצעות שילוב SEO מקומי.
- כתבו והפיקו תוכן מקורי לבלוגים שאנשים ירצו לשתף.
- שקלו לפרסם את האתר שלכם באמצעות PPC
- בצעו שיווק במדיה החברתית תוך שימוש בפלטפורמות רבות.
- השתתפו בדיונים בפורומים שונים.
- כתבו מאמרים ב- Medium.
- נצלו הזדמנויות לפרסם מאמרי אורח בבלוגים באינטרנט.
- נסו לפרסם בכלי תקשורת מסורתיים.
- השתמשו ביחסי ציבור בחינם כשאפשר.
- קדמו את התוכן שלכם באמצעות שיווק דרך האימייל.
- בצעו גלובליזציה ולוקליזציה לאתר שלכם.
למה שלא תשאירו תגובה למטה וספרו לנו בה כיצד הכלים הללו עבדו בשבילכם? כמו כן, אם אתם מקדמים את האתר שלכם בהצלחה בדרכים אחרות, אתם מוזמנים לחלוק אותן איתנו.
המאמר המקורי כאן.
תורגם בידי גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות