- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
המדריך השלם לגיבוש אסטרטגיית קידום אתרים בינלאומית
זמן קריאה : 18 דק'
האם אתם צריכים לבנות אסטרטגיית קידום אתריםSEO) ) בינלאומית עבור הצלחת העסק שלכם ודירוגו גבוה ככל האפשר במנועי החיפוש? אם כן, הגעתם למקום הנכון. במאמר זה נדבר על כל ההיבטים החל ממבנה האתר וכלה במחקר מילות מפתח בינלאומי. כמו כן, נסביר גם את עומק המאפיינים הטכניים של לוקליזציית אתרים. ראו במאמר הזה אימון SEO בחינם לאלו שיודעים מה זה hreflang tag. אימון העונה על השאלה האם עליהם לבחור מבנה אתר שהוא סאב דירקטורי (subdirectory) או סאב דומיין (subdomain) (מבנה של כתובת משנית) והיכן נכנס לתמונה SEO טכני.
מה זה SEO בינלאומי?
SEO בינלאומי או SEO גלובלי הוא התהליך שמסייע למנועי חיפוש לגלות לאילו מדינות ושפות אתם מכוונים את מאמצי השיווק שלכם. משיגים זאת על ידי אופטימיזציה של האתר כך שיתאים למנועי החיפוש.
למה אתם צריכים אסטרטגיית קידום אתרים (SEO)בינלאומית? ובכן אם אתם רוצים למכור את המוצרים שלכם מעבר לים אתם צריכים לשם כך להופיע בעמודי החיפוש של גוגל (SERPS). רק כך הלקוחות הפוטנציאליים ימצאו אתכם וSEO- בינלאומי הוא הדרך להשיג חשיפה גבוהה בעמודי החיפוש. המתחרים שלכם גם צפויים להשקיע באסטרטגיית קידום אתרים(SEO) בינלאומית לאתר שלהם, לכן עליכם להשקיע בתחום כדי לא להישאר מאחור.
מבנה האתר
אחת מההחלטות החשובות שתצטרכו להחליט לגבי אסטרטגיית ה-SEO הבינלאומית שלכם, היא איזו מבין שלוש אפשרויות הבאות תבחרו ליישם במבנה האתר שלכם:
- Country code top-level domain (ccTLD).
- סאב- דומיין(Subdomain).
- סאב-דריקטורי או סאב פולדר (Subfolder/subdirectory).
כעת נעניק הסבר מעמיק על כל אחת מהאפשרויות הללו
ccTLD
קוד זה מתייחס למדינה ספציפית, מדינה ריבונית או טריטוריה. אלו שתי אותיות שהן חלק מהTop level domain (TLD). למשל UK בשביל בריטניה, IL בשביל ישראל, AU בשביל אוסטרליה וכמובן US בשביל ארה"ב.
אני מוצא את האסטרטגיה הזאת יעילה במיוחד אם אתם מעוניינים להתמקד במספר מדינות בו זמנית כחלק מהמאמצים שלכם לחדור למדינות שונות. אם אתם מעוניינים בכתובת URL שמתאימה לכל יעד בעולם- תשתמשו ב ccTLD. לדוגמא, תכננתי למכור מוצרים בבריטניה, צרפת ואיטליה, כחלק מאסטרטגיית השיווק ביצעתי לוקליזציה לעמודי המוצרים שלי. זאת כדי להציג לכל אחת מהמדינות עמוד שירותים מותאם לשפה, לתרבות ולביקוש. שימוש ב- ccTLD הוא הדרך היעילה ביותר לקבל דירוג גבוה בשרתים מקומיים של מנועי החיפוש.
למרות זאת, ccTLD בעלת חסרונות שונים. עליכם לבנות ולשמר את סמכותו של האתר ברשת (domain authority) לכל אתר בנפרד. בניה ושימור זה הם יקרים לעומת שיטות אחרות.
סאב דומיין (Subdomain)
אם אתם רוצים אתרים מותאמים ברמת לוקליזציה גבוהה לקהלים באיזורים שונים, אבל מעוניין לרכז את ה- domain authority שלכם, שימוש בסאב דומיינס מתאים לכם. בשיטה זו אתרים קטנים רבים נמצאים תחת כנפיה של כתובת אחת. דוגמאות לכך הן למשל:yourbusiness.com/uk, yourbusiness.com/fr וכו'.
עבור שיווק SEO בינלאומי, סאב דומיינס מעניקים לכם את האפשרות לעצב את התוכן שלכם באופן שונה לכל אזור. מנועי חיפוש יחשיבו כל סאב דומיין כאתר שונה, משום כך זו שיטה אידיאלית אם אתם מעוניינים להיות מדורגים על מילות מפתח ספציפיות בשפות שונות. (אדבר באופן יותר מעמיק על מחקר מילים בינלאומי בהמשך).
סאב דירקטורי/ סאב פולדר (Subfolder/Subdirectory)
אם אתם מתכננים לשמור את התוכן שלכם זהה בכל השפות שאתם משווקים אליהן סאב דירקטורי (Subfolder/Subdirectory) היא השיטה המתאימה לכם. זו דרך לשמור על סדר במאמצים השיווקיים שלכם. בנוסף לכך, רובוטים סורקים של גוגל נוהגים לסרוק יותר פעמים כתובות סאב דירקטורי מאשר כתובות סאב דומיין.
לקבוע את קהלי היעד שלכם
אם אתם מתכננים לכבוש את העולם בסערה תצטרכו להחליט באילו מדינות ושפות אתם מתמקדים. החלטה איפה להתמקד תשפיע באופן משמעותי על ההחלטה מה יהיה מבנה האתר שלכם.
לדוגמא, אתם מתכננים לחדור לשוק דובר פורטוגלית אם האתר שלכם? אם כן, האם אתם מכוונים לדוברי פורטוגלית בפורטוגל או בברזיל? או אולי אתם מכוונים לדוברי פורטוגלית אחרים ברחבי העולם מהאי מאדירה ועד לאנגולה ואפילו בלונדון? כחלק מאסטרטגיית קידום האתרים ((SEO הבינלאומית שלכם עליכם להגדיר קהל יעד מדוייק. הגדרה זו תשפיע על שאר הבחירות שתעשו לאורך הדרך.
בואו נבחן מספר מדינות.
סטטיסטיקות במדינות שונות למשתמשי גוגל
גוגל הוא מכשיר מצויין כדי למצוא את המידע הנדרש בעזרתו תקבעו את הקהל שלכם. אחד המאפיינים המרתקים ביותר של אסטרטגיות SEO בינלאומיות, הוא לדעתי, האיזון בין מאפיינים גלובליים של SEO ומאפיינים לוקליים של .SEO האם ידעתם ש-46% מהחיפושים בגוגל הם אחרי תוכן מקומי? ו- 46% מ-3.5 מיליארד חיפושים בגוגל ביום זה פוטנציאל עצום של חיפושים מקומיים.
הסיבה העיקרית שמכוונים למדינות מסוימות היא: אסטרטגיות עסקיות צריכות להתאים באופן שונה לכל שוק. אם אתם מוכרים מוצרים למגוון מדינות, כניראה תצטרכו מערכות תשלום שונות, מדיניות שינוע שונה ממדינה למדינה, גרפיקה שונה, כלי תשלום מגוונים ועוד. כמו כן, תצטרכו לציית לחוקים שונים להגנת מידע. כל הדברים הללו יכולים להוביל לשינוי בתכנים שלכם ובמה שאתם מציעים.
כמובן, מאד סביר שתבצעו לוקליזציה גם למוצרים שלכם. קוקה קולה למשל משווקת מתכונים ספציפיים למדינות שונות וגם שמות שונים כדי להתאים לטעמים המקומיים. החברה משתמשת ב- ccTLDs למדינות השונות.
השתמשו בגוגל כדי להשיג את כל המידע שאתם יכולים שיתמוך בקמפיין השיווק הספציפי שלכם למדינת היעד. (תהליך זה נקרא geo-targeting). אך כדאי שתזכרו לא בכל המדינות גוגל הוא מנוע החיפוש המועדף. אצל חלקן לא משתמשים בגוגל כלל (במדינות מסויימות גוגל אף אסור לשימוש). לכן עליכם להתאים את החומרים שלכם באמצעות לוקליזציה לכל מנועי החיפוש הדומיננטיים במדינת היעד שלכם. אתם לא יכולים להסתמך על גוגל בלבד בשוק העולמי.
מחקר מילים בינלאומי
בכל מקום ראוי לשמו שמלמדים בו SEO יסבירו לכם את חשיבותם המכרעת של מילות מפתח. מילות המפתח הן בעלות חשיבות מרכזית גם כאשר מכוונים לקהלים חובקי עולם.
Google’s Keyword Planner, the Yandex Keyword Tool and the Bing Keyword Tool הם הכלים שעוזרים לכם במטרה הזאת. תהיו מוכנים להשתמש בהם בקביעות. תוכלו לחקור את מילות המפתח שאתם מחפשים גם לפי מדינה וגם לפי שפה, השגת מידע שכזה תהיה בעלת תועלת גדולה לניווט אסטרטגיית קידום האתרים (SEO) הבינלאומית שלכם. ישנם כלים נוספים למחקר מילות מפתח ברשת לנוחותכם. כך שתוכלו למצוא את הכלים שהכי מתאימים לכם.
זיכרו שאתם בכל זאת צריכים לבצע מחקר שוק בכל מדינה שאתם מכוונים אליה. אופטימיזציה למנועי חיפוש היא בהחלט רעיון טוב אבל היא לא מספיקה. אם הצרכנים לא אוהבים את הטעם של המוצרים שלכם, או את האריזה שלהם, אתם צפויים לראות תוך זמן קצר ירידה משמעותית במכירות.
יצירת תוכן לאסטרטגיית קידום אתרים (SEO) בינלאומית
בעזרת מילות המפתח שאספתם, הגיע הזמן שתחשבו על יצירת תוכן מתאים. ישנם הרבה שיקולים שיש לשקול כשיוצרים תוכן, קודם כל לוקחים בחשבון מה מעניין את הקהלים שאתם מכוונים אליהם. אני אכנס לעומק האלמנטים השונים של הכנת תכנים כחלק מאסטרטגיית קידום אתרים(SEO) בינלאומית
לוקליזציית אתרים (היבטים טכניים)
אני יכול לדבר זמן רב על בניית אסטרטגיה ללוקליזציית אתרים ותוכן. האמת שכבר עשיתי זאת ותוכלו לעיין במאמר הרלוונטי בקישור למטה.
לוקליזציה היא תהליך מורכב. בתהליך זה יוצרים תוכן שנועד להדהד בקהלי היעד החדשים שלכם. תוכן זה מגובה על ידי תשתית טכנית מתאימה. על מנת לבצע לוקליזציה מקצועית לאתר שלכם עליכם להתמודד עם הדברים הבאים:
- חילוץ תכני ממשק משתמש(UI)
- בדיקות שפה ופונקציונליות.
- ניהול פרויקטים.
- הנדסת לוקליזציה.
- הערכת מקור.
- בקרת איכות ומבחנים לתוכן(QA).
- בקרת איכות לשונית(QA).
אם אין לכם הבנה מלאה כיצד לבצע לוקליזציה מבחינה טכנית כדאי מאד שתגייסו לביצוע התהליך מומחים מחברת לוקליזציה מקצועית. אומנם אם יש לכם הבנה טכנית כניראה שתוכלו לבצע את העבודה, אבל אתם רוצים לחשוף את המוצרים שלכם מהר לשוק במדינות חדשות. לכן, כדאי לפנות למקצוענים בתחום.
קראו עוד: המדריך השלם לאסטרטגיית לוקליזציה.
לוקליזציית תוכן
אתם צריכים להתאים את התכנים לכל אחד מקהלי היעד שלכם באמצעות לוקליזציה. המטרה שלכם היא אתר שמרגיש טבעי לכל משתמש כאילו נכתב בשפתו ובמיוחד בשבילו. לא משנה היכן הצופים שלכם קוראים אותו. במקרים מסויימים זה אומר שתצטרכו דף בית שונה עבור כל מדינה. במקרים אחרים האתר שלכם ישאר פחות או יותר זהה בשווקים שונים. השינוי יתבטא בכך שנושאי הבלוגים יותאמו לטרנדים בקרב קהלי היעד.
טבעו של העסק שלכם הוא מה שיקבע לאילו מרכיבים של התוכן שלכם תצטרכו לעשות לוקליזציה. אתם יכולים להיות בטוחים שלוקליזציה לתכנים שלכם בהכרח תידרש באיזושהי רמה. לדיון מעמיק במושגים לוקליזציה, אינטרנציונליזציה וגלובליזציה היכנסו לקישור הבא.
קראו עוד: מה הן לוקליזציה, אינטרנציונליזציה וגלובליזציה?
שפות
אחד החלקים הפשוטים ביותר של לוקליזציה לתכנים שלכם בהתאמה לקהלים שונים הוא השפות בהן אתם כותבים. תצטרכו להיעזר בשירותי תרגום אתרים כדי לוודא שהשפה שלכם נשמעת טבעית בכל מדינה. כאשר אתם מנסים לפרוץ לשווקים חדשים באמצעות אסטרטגיות קידום אתרים ((SEO גלובליות אין מקום אצלכם לאיכות ירודה של תוכן שתורגם על ידי תרגום מכונה.
עיצוב
עשיית לוקליזציה לאתר שלכם תכלול שאלות רבות בנוגע לעיצוב. השאלה העיקרית תהיה כמה שפות יכולות להשתלב בתבנית האתר באופן איכותי. שפות שונות נכתבות בכיוונים שונים ותופסות כמויות שונות של מקום בעמוד. תצטרכו לקחת זאת בחשבון באתר שלכם.
יתכן שתצטרכו לוודא שאתם יכולים להציג את האתר שלכם באמצעות סקריפטים שונים. אנגלית היא אומנם השפה הכי פופולארית לשימוש באינטרנט, אבל השפות הסיניות למשל אינן הרחק מאחור. האם תצטרכו להציג את התוכן שלכם באמצעות שימוש באותיות השפה הסינית של בני ההאן? האם האתר שלכם מותאם לעשות זאת? אסטרטגיית קידום האתרים ((SEO שלכם תצטרך לקחת שאלות כאלה בחשבון.
מהשקפה עיצובית, תצטרכו להשקיע מחשבה גם בשאלה: כיצד אתם מעוניינים שהגרפיקה, התמונות, הצבעים, הלוגו ושאר המרכיבים הויזואלים באתר שלכם יראו. עליכם לבחור מרכיבים מתאימים שיהדהדו באופן חיובי אצל קהל היעד. מחקר השוק שתעשו יסייע לכם בעניין זה.
מרכיבים של SEO בינלאומי
כפי שכבר הזכרנו, ישנם הרבה מרכיבים שיש לקחת בחשבון כשמתאימים את האתר שלכם לחיפושים ברחבי העולם. כעת נבחן כמה מהם.
Hreflang
כל דיון על אסטרטגיית קידום אתרים(SEO) בינלאומית יגיע מהר מאד למילה Hreflang. תגיות Hreflang נועדו לכוון את הרובוטים של גוגל ושאר מנועי החיפוש לשפות שונות. יש להשתמש בתגיות ה- Hreflang הנכונות לכל קהל. למשל Hreflang לספרדית עבור דוברי ספרדית. Hreflang לאנגלית עבור דוברי אנגלית וכו'.
תגיות Hreflang מסייעות לגוגל לדעת אלו שפות הוא נדרש להציג באתר שלכם למשתמשים השונים. אלו חתיכות קוד קטנות שאתם צריכים להיעזר בהן אם אתם מתבססים על מבנה אתר של כתובות סאב דומיין או סאב דירקטורי. (אתם לא זקוקים להן במבנה אתר המבוסס על ccTLDs).
יתרון נוסף לשימוש בתגיות Hreflang הוא שהן עוזרות לעמודים שונים שלכם להימנע מתחרות זה מול זה בשרתים של מנועי החיפוש בתוך תוצאות החיפוש.
שימוש בכתובות אתרים מקומיות
אחת הדרכים הטובות להראות למנועי החיפוש שאתם מכוונים למדינות מסויימות היא לעשות אופטימיזציה לכתובות מקומיות. בדיוק כמו כותבת URL בינלאומית כתובת IP מקומית היא סימן מובהק למנועי החיפוש שאתם מתמקדים בקהלים מקומיים.
תוכן שיווקי מקומי
לא תוכלו ליצור אסטרטגיית קידום אתרים SEO)) בינלאומית יעילה ללא התייחסות לתוכן שיווקי מכוון לקהלים מקומיים. זוהי דרך מצויינת להעלות מודעות למותג שלכם. מהבלוג שלכם למאמרי אורח, ועד לתכנים שאתם כותבים במדיה החברתית ועוד, תוכן מקומי המכוון לקהלים מקומיים יכול להשפיע על האתר שלכם לטובה. אם זה הנושא שאתם מעוניינים כרגע להתמקד בו אתם מוזמנים להיכנס למאמר הבא ולגלות בו 15 דרכים לקדם את האתר שלכם בשנת 2021.
קראו עוד: כיצד תקדמו את האתר שלכם ב- 2021?
יצירה ויישום של אסטרטגיית קידום האתרים (SEO) הבינלאומית שלכם
תוך לקיחה בחשבון של כל הדברים שהזכרנו קודם הגיע הזמן ליצור את אסטרטגיית קידום האתרים(SEO) הבינלאומית שלכם. ולאחר שיצרתם אותה עליכם גם ליישמה. אתם יכולים לעקוב אחרי השלבים הבאים וכך לוודא שהתוכנית שלכם מתייחסת לכל המרכיבים הנדרשים.
שלב ראשון: מחקר מילים בינלאומי
לאחר שעשיתם את מחקר השוק כדי לבסס תיאבון למוצרים ולשירותים שלכם בכל אחת ממדינות היעד, הגיעה העת להשקיע במחקר מילות מפתח בינלאומי. זו מטלה שעלולה לקחת זמן רב אבל היא שווה את ההשקעה.
לאחר שמצאתם את מילות המפתח המדויקות לכל אחת מהמדינות והשפות שבחרתם, הגיע הזמן שתעבדו על התכנים שלכם.
שלב שני: לוקליזציית תוכן
אסטרטגיית התוכן שלכם צריכה לקבוע אילו תכנים ישארו כמו שהם ואילו מהם יעברו לוקליזציה (וכיצד הם יעברו לוקליזציה) עבור כל קהל במדינת יעד שלכם. לתוכן שלכם יש כוח לשכנע לקוחות פוטנציאלים לרכוש את המוצרים שלכם, או לחלופין להמליץ על המותג שלכם ברשתות החברתיות. שימוש בתוכן מותאם גם יכול לגרום לאנשים להצטרף לרשימות הדיוור שלכם ועוד. בדיוק כמו השלב הראשון מחקר מילות מפתח, יש לקחת את הזמן ולעשות את לוקליזציית התוכן בפרטי פרטים.
שלב שלישי: לוקליזציית תוכן על עמוד חי
אופטימיזציית תוכן על עמוד חי – שנקראת גם התאמת עמוד ל-SEO תפקידה לשפר את התוכן בכל עמוד שלכם כך שישפר את המיקום שלכם במנועי החיפוש. האופטימיזציה היא לא רק לתוכן עצמו אלא גם ל-תגיות HTML ומטא דסקריפשן.
כך ניתן לשפר במהירות את ביצועי העמודים שלכם בגוגל או כל מנוע חיפוש אחר.
שלב רביעי: SEO טכני
SEO טכני הוא מרכיב נוסף ב- SEO של עמודים באתר. באמצעות SEO טכני משפרים את הביצועים של האתרים בשרתים של מנועי החיפוש. SEO טכני הופך את האתרים שלכם קלים יותר לסריקה ולשמירה. האתרים הופכים למובנים יותר למנועי החיפוש וגם למהירים יותר.
שלב חמישי: תוכן שיווקי
אתם בהחלט תרצו לשווק את האתר שלכם בדרכים שונות. עיינו בקישור למטה כדי לקבל מעט השראה על שיווק בינלאומי.
כפי שכבר הזכרתי, אחת הדרכים לעשות זאת היא שיווק תוכן. ככל שתייצרו תוכן יותר איכותי בין אם מדובר בתכני וידאו, בלוגים, פוסטים ברשתות החברתיות, מאמרי אורח או כל צורה אחרת, כך יתגבר העניין במותג שלכם. ככל שיהיה יותר עניין במותג שלכם תוכלו למשוך צרכנים פוטנציאליים אליכם ולהמיר אותם ללקוחות.
קראו עוד: המדריך השלם לאסטרטגיה שיווקית
סיכום
האם אתם מוכנים ליצור את אסטרטגיית קידום האתרים SEO) (הבינלאומית הגלובלית שלכם? אני מקווה שהאימון המהיר שלנו בסודות ה- SEO העניק לכם בסיס טוב לעשות זאת. למידה של SEO לוקחת זמן, במיוחד כשמדובר באסטרטגיית קידום אתרים בינלאומית. אך הזמן והמחוייבות שמשקיעים בתחום בהחלט משתלמים.
לסיכום למדנו על:
- מהי אסטרטגיית קידום אתרים (SEO)בינלאומית?
- החשיבות של מבנה האתר.
- כיצד לקבוע מי הם קהלי היעד שלכם?
- ההיבטים החשובים של יצירת תוכן לאסטרטגיית קידום אתרים(SEO)בינלאומית.
- המרכיבים של אסטרטגיית קידום אתרים(SEO)בינלאומית.
- כיצד ליצור וליישם את אסטרטגיית קידום האתרים שלכם?
בהצלחה רבותיי.
המאמר המקורי כאן.
תרגם גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות