- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
למה עליך להיעזר בשירותי לוקליזציה כדי להצליח בשוק ההודי?
זמן קריאה : 15 דק'
האם החברה שלך מעוניינת להתחיל לעשות עסקים בהודו? כל חברה המעוניינת להיכנס לשוק חדש צריכה לבצע הכנה רבה ומבחני שוק. הבנה מעמיקה של הלקוחות המקומיים והכנת חומרים שיווקיים שיתאימו להם יכולה לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון.
במאמר זה נחשוף בפניכם כמה היבטים שיש לקחת בחשבון כאשר מציעים סחורות ושירותים בהודו. היבטים כגון השפות שתצטרך לבצע אליהם תרגום מקצועי, הדתות השונות בתת היבשת ההודית, התרבויות המקומיות וכן מסורות מקומיות שיש להיות מודע אליהן. כל המשתנים הללו מתייחסים לתרגום המקצועי וכן למתן שירותי לוקליזציה לקמפיינים שיווקיים אשר חיוניים להצלחתו של פרסום בשוק מקומי חדש בארץ זרה. לא בקיאים לעומק במושג לוקליזציה? אתם מוזמנים ללחוץ על הקישור למטה למאמר הבא ולדעת עוד.
האם אתם מוכנים להתחיל לעשות כסף בהודו? אם כן הבא ניגש לעניין.
קראו עוד: מה הן גלובליזציה אינטרנציונליזציה ולוקליזציה?
אילו שפות מדברים בהודו?
מעוניין לגשת לאחד השווקים הבינלאומיים הגדולים בעולם? הודו היא המדינה השניה בעולם מבחינת גודל אוכלוסייה. השוק ההודי הוא מקור הזדמנויות עצום לחברות המבקשות לרתום למענן את הפוטנציאל הגלום במדינה.
הודו היא מדינה מגוונת מבחינה לשונית, היא בית לשש משפחות של שפות אסייתיות ובתוכן מספר עצום של שפות משניות וניבים מקומיים. מפקד אוכלוסין שבוצע בהודו בשנת 2001 מצא כי במדינה משתמשים במגוון שפות אדיר: 122 שפות עיקריות ולא פחות מ- 1599 שפות משניות (כדי להבין יותר טוב את ההבדל בין שפה לניב תלחצו על קישור לקריאה נוספת. הקישור המפנה למאמר בנושא בסוף החלק הזה). למעשה המדינה היחידה שמשמשת בית ליותר שפות מאשר הודו היא פפואה ניו גיני המדינה המגוונת ביותר מבחינה לשונית בעולם.
מרבית השפות המדוברות בהודו שייכות למשפחת השפות האינדו – אריות (ענף של משפחת השפות האינדו – איראניות ובסופו של דבר של משפחת השפות האינדו – אירופיות) 78.05% מהאוכלוסייה מדברים בשפות הללו. לעומתם 19.64% מהאוכלוסייה ההודית מדברים בשפות ממשפחת השפות הדראווידיות.
האם אתה יכול לומר מהי שפתה הרשמית של הודו? האם הינדי ישר קופצת לך לראש? האמת היא שהחוקה ההודית לא מציינת שפה לאומית רשמית אחת אלא 22 שפות "מתוכננות" הזוכות למעמד רשמי ומעודדות על ידי הרשויות בהודו. השפות הרשמיות בהודו הן:
- בנגלית
- הינדית
- סנסקריט
- טמילית
- אורדו
- מייטהילי
- נפאלית
- אורייה
- אסאמית
- בודו
- גוג'ראטית
- דוגרי
- טלוגו
- מרטהי
- מלאילאם
- סאנטלי
- פנג'אבי
- קשמירית
- מניפורית
- סינדרהי (שפה רשמית בהודו אך מדוברת בעיקר בפקיסטאן)
- קאנדה
- קונקאני
מתוכן השפה המדוברת ביותר בהודו היא ההינדית נתוני האטלס העולמי מציגים שלא פחות מ- 551 מיליון הודים הם דוברי הינדי. משום כך הינדית היא השפה הרביעית בגדולה בעולם במספר דובריה. (שלוש השפות הראשונות הן הסינית המנדרינית, הספרדית והאנגלית).
למרות שהיא איננה אחת מהשפות ה"מתוכננות" של הודו (בין היתר בגלל שאנגלית והינדי שימשו את הממשל בהודו עוד לפני עצמאותה) אנגלית היא השפה המדוברת השניה בגודלה בהודו עם 125 מיליון דוברים. לא מפתיע בהתחשב בכך שהאנגלית נלמדה בבתי הספר בהודו מאז שנת 1800.
אחרי השפה האנגלית, השפה הבנגלית היא השפה השלישית המדוברת ביותר בהודו 91 מיליון בני אדם דוברים אותה. אחריה טלוגו (84 מיליון דוברים), מרטהי (84 מיליון דוברים גם כן), טמילית (67 מיליון דוברים), אורדו (59 מיליון), קאנדה (51 מיליון), גוג'ראטית (50 מיליון) ואורייה (37 מיליון).
הגיוון הלשוני הזה הוא אחת הסיבות שחברות המבקשות לעשות עסקים בהוגו צריכים להיעזר בשירותי תרגום מחברת תרגום מקצועית. כמובן יש הרבה יותר בעשיית קמפיין שיווקי מוצלח בהודו מאשר לבחור שירותי תרגום מאנגלית להינדי או מאנגלית לבנגלית. כאן בדיוק שירותי לוקליזציה מתחילים לשחק תפקיד.
קרא עוד: מה ההבדל בין שפה לניב?
תרבות, מסורות ומנהגים בהודו
כמה מעמיק הידע שלך בתרבותה של הודו, מסורותיה ומנהגיה? לבנות יחסים מקצועיים עם לקוחות או לקוחות פוטנציאליים בכל מדינה אומר ליצור עמם קשר משמעותי. אמון מקצועי לא מגיע באופן אוטומטי - הוא צריך להיבנות בהדרגה. לוקליזציה היא אחת הדרכים לבנות את האמון הזה.
מהי לוקליזציה? זהו התהליך בו מתאימים חומר שיווקי מתורגם לציפיות התרבותיות המקומיות של קהל ספציפי. כאשר מדברים על לוקליזציה לתוכן עבור השוק ההודי, יש הרבה מה ללמוד.
ראשית, ההנחה כי ישנה תרבות הודית אחת היא הנחה מטעה. הודו היא המדינה השביעית בגודלה בעולם. היא בית לבני דתות שונות, שפות מגוונות מאכלים ומסורות ייחודיים ועוד הבדלים רבים אחרים. מארכיטקטורה, למוסיקה וריקוד יש הרבה הבדלים תרבותיים לגלות כאשר מטיילים במדינה הזאת.
למעשה "התרבות ההודית" היא תערובת של אלפי קהילות שונות ומובחנות. כעת נבחן מספר היבטים ייחודיים לתצרף התרבות ההודית.
דתות
הרעיונות של דהרמה וקארמה הם רעיונות יסוד בכל הדתות ההודיות הגדולות: הינדואיזם, ג'איניזם, בודהיזם וסיקיזם. כמו כן חשובה בהודו גם פילוסופיית האהימסה – פילוסופייה של חמלה ואי אלימות.
מבחינת חסידים הינדואיזם גובר באופן גורף על כלל הדתות האחרות במדינה. 79.8% מההודים מאמינים בו. הדת השנייה בגודלה בהודו היא דת האסלאם שמושך אחריו 14.2% מהאוכלוסיה. ולאחר מכן נצרות (2.3%), סיקיזם (1.7%) ובודהיזם (0.7%).
אלה המבקשים לחזר אחרי לקוחות הודיים צריכים לקחת בחשבון את הערכים הדתיים של הקהלים השונים בהודו כחלק מהאסטרטגיה השיווקית והעסקית שלהם במדינה.
ערכים משפחתיים
החברה ההודית היא חברה הסובבת סביב המשפחה. במשך מאות שנים, המבנים המשפחתיים בהודו היו מבוססים על דורות של משפחות ומשפחות מורחבות שהתגוררו באותו מקום. אך בשנים האחרונות המערכת המשפחתית המורחבת הזאת, פינתה את מקומה למערכת משפחתית המבוססת יותר על משפחות גרעיניות.
היחס כלפי נשים בהודו השתנה משמעותית בשנים האחרונות וממשיך להשתנות. זו יכולה להיות סוגיה רגישה בחברה ההודית בדומה לסוגיות דתיות. לכן משווקים צריכים לוודא שהפרסומות והקמפיינים שלהם מותאמים באופן מוחלט לגישות המקומיות הנהוגות.
פרות
יש מעט עניינים המדגימים את המורכבות של עשיית עסקים בהודו כמו תחום היחס לפרות. פרות הם נושא טעון בחברה ההודית המצוי בדיונים אינטנסיביים. הרבה הינדים רואים בפרות סמלים מקודשים לאהימסה ומסרבים לאכול אותן מסיבות דתיות. ישנן אפילו מדינות בתת היבשת ההודית המטילות מגבלות המגינות על פרות. לעומתם הינדים רבים אוכלים בקר בשמחה ובמדינות רבות בתת היבשת ההודית אין שום מגבלה על שחיטה וצריכה של בקר. כמובן בין אלה לבין אלה ישנם ההודים המאמינים שמה שנכנס לסועד לצלחת צריך להיות לפי בחירתו האישית.
העובדה שחיה אחת יכולה לעורר כל כך הרבה דיון מדגישה את הצורך בשירותי לוקליזציה מעולים כאשר באים במגע עם השוק ההודי.
המטבח ההודי
הודו ידועה ברחבי העולם במטבח החדשני העשיר והמפולפל שלה. מסורות בנוגע לנימוסי שולחן בהודו הן בנות מאות שנים. תוך תשומת לב מיוחדת למרקם, לצורה ולטעם של המזון. אם אתה מתכנן להקים עסק בהודו ולהיפגש עם שותפים וספקים, עליך לדאוג לכך שאתה מכיר לעומק את המסורות ונימוסי השולחן הנהוגים בהודו.
האם ידעת למשל כי למרות שלחלוק מזון בהודו נחשב מסורת, להציע למישהו אוכל מהצלחת שלך נחשב פוגעני? או שאתה חייב לאכול רק ביד ימין ולעולם לא ביד שמאל? ידע זה במסורות ההודיות שהוא בעצמו סוג של לוקליזציה יעמיד אותך במקום חיובי בפגישותיך העסקיות מול שותפים הודים.
המורשת ההודית
שימור המסורות הייחודיות והמורשת התרבותית של הודו הן מטלות שהממשלה ההודית לוקחת ברצינות תהומית. בהודו ישנם 38 אתרי מורשת עולמיים. היא השישית בעולם מבחינת אתרי מורשת עולמיים. 30 מהאתרים הללו הם אתרי תרבות בעלי ארכיטקטורה מדהימה ומונומנטים המושכים תיירים מכל העולם.
שמירת המורשת ההודית מתמקדת גם באומנות, ספרות, אומנויות הבמה ועוד הרבה תחומים אחרים. התרבות העשירה הזאת נשמרת לדורות הבאים ומקודמת לקהל הבינלאומי.
המורשת ההודית היא תחום רחב ומשרד התרבות מחוייב לעשות את מירב המאמצים על מנת לשמרה. מוסדות אקדמיה לאומיים בכל רחבי הודו מגויסים למאמץ הזה עם סדנאות לציור, הדפסים, פיסול ובניה בקרמיקה.
להבין את הכלכלה האסייתית
במהלך השנים, סיפוק שירותי תרגום לחברות שעשו עסקים בהודו נתן לטומדס הרבה הזדמנויות להשגיח בשבע עיניים על הכלכלה ההודית. גם כלכלנים עולמיים משגיחים בקפידה על הכלכלה ההודית מכיוון שהיא הכלכלה החמישית בגודלה בעולם. כלכלת הודו היא גם בין הכלכלות בעלות הצמיחה המהירה בעולם בטריליוני דולרים. כשמדרגים את הכלכלה ההודית לפי כוח רכישה הודו היא הכלכלה השלישית בגודלה בעולם.
התל"ג של הודו הוא 2.94 טריליון דולר. (11.3 טריליון דולר במונחים של כוח רכישה). מדובר בנסיקה גדולה למעלה עבור הודו בהתחשב בכך שבשנות ה80 כלכלתה הייתה 189.438 מיליארד דולר. הבנק העולמי חוזה שצמיחתה של הודו לשנים 2019/2020 תהיה 5% ושכלכלת הודו צפויה לצמוח בעוד 5.8% בשנים 2020/2021.
ממדינה חקלאית במקור צמחה הודו ושילבה בהצלחה מפעלי ייצור גדולים ותעשיית שירותים נרחבת. אלו יצרו הזדמנויות עסקיות רבות. כיום חברות רבות מתעוררות לפוטנציאל הגדול שהודו מציעה – ומסתמכים על שירותי תרגום ושירותי לוקליזציה בכדי לאפשר לעצמם לרתום את הפוטנציאל הזה. לפי אינווסטופדיה: "ההסתמכות החלקית של הודו על יצוא, שיעורי חיסכון גבוהים, דמוגרפיה חיובית והתרחבות המעמד הבינוני היא שמעניקה להודו את כוחה הכלכלי". קמפיין הממשלה "עשה בהודו" דואג במקביל לעידוד עסקים והשקעות בהודו מאז השקתו בשנת 2014.
השפעות הגלובליזציה על הכלכלה ההודית
בהמלך 20-30 השנים האחרונות, גלובליזציה הייתה בעלת השפעה עצומה בכל רחבי העולם. הודו בלי ספק קצרה את הטבותיה. השקעות זרות בנדל"ן, במדע, בייצור ובתעשיית השירותים שלה הזניקו את כלכלת המדינה.
שר האוצר ד"ר מנמוהאן סינגה היה אחראי למדיניות הליברליזציה הכלכלית ההודית בשנות התשעים. תחת קווי מדיניות אלה היצוא צמח ב- 20% בשנים 1993-1994 והתל"ג ההודי חווה צמיחה ממוצעת של 6.1% בין השנים 1992 ל- 2001.
גלובליזציה קיבלה משמעות רבה בהודו. האבלטה צנחה והמשכורות עלו. כתוצאה מכך גבר כוח הרכישה של ההודים ורמת המחיה הכללית בהודו עלתה. הגלובליזציה גם יצרה חממה לתנאי עבודה בסביבות לא בטוחות ותנאי העסקה בלתי הוגנים. בתופעות פסולות אלה נאבקים כל יום מוסדות בינלאומיים וקמפיינים לאומים כמו "יוזמת הסחר האתי".
פריצה אל שוק הלקוחות ההודי
שוק הצרכנים ההודי הינו שוק ענק. קרן קידום המיתוג ההודי (IBEF) מדווחת שהיא צופה כי התל"ג בהתאם לכוח הקניה של הודו יעלה מ- 1,983 טריליון דולר בשנת 2012 ל- 3,273 טריליון דולר עד שנת 2023. התגברות זו בעושר האישי של אזרחיה הודו יוצרת ביקוש גדול ומתגבר לסחורות ושירותים בכל רחבי הודו.
כשמבקשים להיכנס לשוק ההודי מרכז העסקים של הארוורד ממליץ להיעזר במסחר אלקטרוני בשביל לקחת חלק בהתרחבות הגדולה שחלה בהודו בערוץ הרכישה דרך האינטרנט.
ייצור מקומי ומכירה הם המפתח לכך. לכן תרגום ושירותי לוקליזציה הם משאבים חיוניים לחדירה לשוק ההודי. בנוסף לכך שירותי מתורגמנות יכולים גם הן להואיל משמעותית בחדירה לעולם העסקי ההודי.
הגישה הנכונה למי שמבקש לפרוץ לשוק הצרכנים ההודי הגדול (אוכלוסיית הודו מונה 1.339 מיליארד לקוחות פוטנציאליים) היא גישה המכבדת את התרבות המקומית את המסורות שלה ואת מגוון השפות הנהוג בה. כפי שהדגמנו למעלה מדובר במשימה לא פשוטה. עדיין, מחלקות שיווק צריכות לבצע אותה בצורה נכונה אם הן מעוניינות להעלות ברשתן את הלקוחות ההודים.
שפה היא אלמנט אחד של העניין. חברות המחפשות להתרחב אל השוק ההודי צריכות לדעת איזו שפה מדוברת באיזו מדינה בתת היבשת. עליהן להתאים את האתר, חומרי השיווק והמוצרים שלהן לשפה הנהוגה במקום.
לאחר מכן יש לדאוג ללוקליזציה. עסקים זקוקים להיכרות עם המנהגים המקומיים בכדי שיוכלו להתאים לציפיות ולנורמות הנהוגות בקרב הצרכנים. אומנם ניתן למכור מוצרים ולהציע שירותים ברחבי הודו גם מבלי לעשות זאת, אך ניתן בלי ספק להצליח יותר בחדירה לשוק ההודי באמצעות היעזרות בחברה המתמחה במתן שירותי לוקליזציה. חברה שתתאים כל פרסום לתרבות הנהוגה בקהל היעד המקומי.
כמובן קיים במשוואה זו גם הצד הלוגיסטי – שרשרת האספקה מהעסק ללקוח. המרכז העסקי של הארוורד מייעץ לבצע שימוש יצירתי בשרשראות האספקה ההודיות. רשתות חזקות כבר קיימות בתחומי המיון והמשלוח של חומרים שונים. במקביל ענף הייצור החזק בהודו מאפשר את הסביבה המושלמת "לייצר בהודו". עסקים שיכולים להסתמך על עצות מקומיות נבונות ולייצר את הקשרים הנכונים בהודו יזכו לפוטנציאל לייצר את המוצרים שלהן במחיר נמוך משמעותית מאשר במקומות אחרים.
תובנות לסיום
הודו היא מדינה מרתקת עם תרבות עשירה וגאווה היסטורית. בנוסף לכך מדובר בכוח בינלאומי גלובלי. ניסיון לשאוב מהפוטנציאל הגלום בשוק ההודי איננו דבר קל אפילו למותגי ענק. מותגים גדולים כמו שרה לי, הייניקן ומרי קיי למשל התקשו להיכנס לשוק. אך עדיין בעזרת שירותי תרגום ושירותי לוקליזציה מתאימים, תוך העזרות במעט מתורגמנים מומחים ניתן לפרוץ לשוק ההודי וליהנות ממלוא הפוטנציאל הגלום בו.
האם העסק שלך מוכן לנסות זאת?
המאמר המקורי כאן
תרגם וערך גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות