קשה למצוא עובדים טובים וכשמדובר באנשי מקצוע פרילנסרים, המשימה הופכת להיות קשה כפליים. בעלי עסקים בעידן המודרני זקוקים לשירותים מגוונים מלבד אלו שמספקים להם העובדים הקבועים שלהם.
חברות רבות נעזרות בעובדים בשיטת מיקור חוץ וכן בפרילנסרים לטובת פרויקטים קצרים וארוכי טווח. אחד התחומים החמים כיום שבו לפרילנסרים יש מקום דומיננטי בזירה העסקית, קשור בכתיבת תוכן לעסקים.
כל בעל עסק שרוצה להצליח, צריך תוכן על בסיס קבוע ואלו שמשכילים להבין את כוחו של התוכן, מעדיפים להזמין תוכן וכמה שיותר. העניין הוא, שלפעמים הכמות באה על חשבון האיכות ומשום מה, לא תמיד פשוט למצוא כותבי תוכן מקצועיים, שיתאימו לצרכים של העסק שלכם ויענו על כלל דרישותיכם.
לא די בכך שתכתבו מאמרים אינסטנט לעסק. אם אתם באמת רוצים להשיג מטרות עסקיות ולהגשים יעדים בעזרת התוכן, אנו ממליצים לכם לפנות אך ורק לכותבים מקצועיים. בסקירה הבאה נביא לפניכם טיפים שיעזרו לכם לחפש ולמצוא כותבי תוכן מקצועיים, בתקווה שגם אתם תוכלו לקדם את העסק בעזרת התוכן.
חפשו אותם במקומות הנכונים
הטיפ הראשון בנוגע לשאלה איך לבחור כותבי תוכן מקצועיים, קשור במקומות שבהם אתם מחפשים. הזמנים השתנו ועמם גם המציאות ונכון להיום חיפוש עובדים בתצורתו הישנה, כבר לא ממש עובד. אנשים שמחפשים עבודה ובפרט כותבי תוכן, לא פונים ללוח הדרושים בעיתון המקומי ותתפלאו לדעת, אפילו לא לאתרי דרושים. מה הם כן עושים?
הם פותחים פרופיל עסקי בלינקדאין, משתתפים בדיונים בקבוצות פייסבוק וכותבים בלוגים. כדי למצוא כותבי תוכן מקצועיים בתחומכם, כדאי לחפש אותם בצמתי המידע המרכזיים ברשת ששם הם שוהים וביניהם אלו שהזכרנו לעיל.
לדוגמא, אם אתם רוצים למצוא כותב תוכן בתחום הטכנולוגיה, מומלץ להיכנס לבלוגים, אתרים וקבוצות פייסבוק בתחום, לקרוא כתבות ולפנות לכותבים שסגנון הכתיבה שלהם מתאים לכם. לרוב כשמדובר בכתבות מקצועיות, שם הכותב יופיע בראש או תחתית המאמר וכך תוכלו לפנות אליו.
כמו כן, כדאי להיכנס לקבוצות פייסבוק שמיועדות לכותבי תוכן ולפרסם שם פוסט דרושים. בפוסט הזה יש להגדיר במדויק מה אתם מחפשים ולבקש לקבל אך ורק פניות רלוונטיות, כולל דוגמאות כתיבה ו/או תיק עבודות.
בקשו דוגמאות כתיבה רלוונטיות
הזכרנו במשפט את נושא דוגמאות הכתיבה וכאן המקום להרחיב. אחרי שכבר מצאתם מספר כותבים ופניתם אליהם, או לחלופין אחרי שאלו פנו אליכם, חשוב מאוד לבקש דוגמאות כתיבה.
בשונה מאנשי מקצוע אחרים, שמהם ראשית כדאי לדרוש קורות חיים, כאן קורות החיים לאו דווקא יעידו האם מדובר בכותב מקצועי או לא.
דוגמאות כתיבה לעומת זאת, יאפשרו לכם גישה מהירה אל הנקודה עצמה והיא - מה רמת הכתיבה של אותו כותב פוטנציאלי. במקום לבזבז את הזמן על קריאת קורות חיים, ראיון ושיחות סחור-סחור, תוכלו פשוט לקרוא כתבות לדוגמה של אותו כותב.
אספו המלצות מלקוחות ובדקו אותן
יכול מאוד להיות שתמצאו כותבי תוכן שכותבים נפלא, אבל בתור עובדים הם פחות מוצלחים, בלשון המעטה. כשמנהלים קשרי עבודה על בסיס פרילנס יש דברים שכדאי לשים לב אליהם כמו זמינות, עמידה בלוחות זמנים, נכונות לתיקונים וכך הלאה.
אם תדברו עם לקוחות קודמים ו/או קיימים של כותבי התוכן הפוטנציאליים, תוכלו לקבל מושג אודות התנהלותם המקצועית, יחסי ומוסר העבודה שלהם. האופי של הכותב ורמת המקצועיות שלו, צריכים לבוא לידי ביטוי לא רק בכתיבה, אלא גם בתקשורת בינכם לבינו.
דרשו מבחן כתיבה או מאמר ניסיון
מבחן כתיבה או בשמו המקובל בעולם התוכן - קופיטסט, הוא אמצעי יעיל מאוד שמסייע לבחירת כותבי תוכן. זה שקראתם דוגמאות כתיבה בתחום מסוים והתרשמתם לחיוב, לאו דווקא אומר שכותב התוכן המיועד יודע לכתוב באותה רמת מקצועיות, מקוריות וחדשנות גם בתחום שלכם.
לכן, תמיד עדיף לבקש מבחן כתיבה על נושא שרלוונטי לעסק שלכם. כך תוכלו לבדוק באופן אישי ומותאם, האם הכותב מסוגל לעמוד בדרישות הכתיבה שאתם מציבים ולספק לכם תוכן איכותי, מעניין ולעניין. בנוסף, היה ומבחן הכתיבה יצליח, תוכלו להשתמש במאמר לצרכי העסק.
בחרו רק כותב שכותב בשפת האם שלו
טיפ חשוב מאוד בהקשר לבחירת כותבי תוכן, הוא לבחור אך ורק כותב תוכן שכותב בשפת האם שלו. טוב ככל שיהיה כותב תוכן, אם הוא לא כותב בשפת האם שלו, הוא תמיד יהיה פחות טוב מכזה שכותב בשפת האם שלו.
אם אתם רוצים כתבות בעברית בחרו רק כותבי תוכן שדוברים עברית שפת אם, אם אתם רוצים כתבות באנגלית, בחרו רק כותבי תוכן שדוברים אנגלית שפת אם וכך הלאה.
יש משמעות אדירה לנושא הזה מבחינה לשונית ודקדוקית וגם משום שכותב תוכן שכותב בשפת האם, יודע לשלב ביטויים ולשים לב לדקויות, שמישהו שלמד את השפה כמבוגר, לא תמיד ידע.
שלמו מחיר ראוי ותקבלו הרבה יותר!
עצה אחרונה לסיום קשורה בכסף. משום מה ישנם בעלי עסקים שחושבים שהמקום לחסוך הוא דווקא בכתיבה וזו טעות איומה.
כותבי תוכן שלוקחים 10 אגורות למילה, בהכרח יהיו ברמה נמוכה יותר מאלו שכותבים ב-30 אגורות ויותר. יתרה מכך, ההשקעה של כותב תוכן שמתוגמל כראוי מבחינה כספית, תהיה גדולה בהרבה מזו של כותב שמקבל שכר זעום.
תעשו לעצמכם טובה ותשלמו לכותבים שלכם שכר הוגן ובכל אופן, אל תירתעו אם קיבלתם הצעת מחיר שנראית לכם גבוהה יותר מיתר ההצעות. לפעמים עדיף לשלם יותר ולקבל תוכן איכותי, מאשר לחסוך כמה שקלים וליפול עם תוכן מלא שגיאות, העתקות ואי דיוקים.
רוצים לדעת יותר על כתיבת תוכן? נשמח לענות!