- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
איך להכין פרזנטציה טובה בשפה זרה?
זמן קריאה : 17 דק'
יש לכם רעיון לסטרטאפ שישנה את העולם. מערכת מיוחדת לקליטה ואגירה של אנרגיה סולארית מהשמש. לאחר שרכשתם את ההשכלה המתאימה כדי ליצור אבטיפוס, כינסתם את המומחים המתאימים ובניתם תוכנית עסקית הגיונית שתאפשר לרעיון שלכם לקרום עור וגידים.
מה נשאר לכם לעשות?
לגייס משקיעים כמובן.
איך מגייסים משקיעים?
על ידי הכנת פרזנטציה מרתקת שתשכנע משקיעים פוטנציאליים להשקיע במוצר.
דרך מרכזית למשוך כיום משקיעים מחו"ל, היא באמצעות הכנת פרזנטציה שלרוב מלווה במצגת מתורגמת לשפת היעד.
אך איך ניתן להכין פרזנטציה שתתאים ספציפית לכל קהל, כזאת שתניע את השומעים לפעולה מועילה למותג שאתם מנסים לבנות?
חשבתם פעם כיצד תעשיית התרגום יכולה לעזור להנגיש את הפרזנטציה שלכם לקהל הרחב?
לדוגמא איך תרגום מצגות מקצועי יסייע לכם להעביר את הנקודות שלכם במהלך פרזנטציה בצורה קצרה, מובנת ומעניינת מספיק, כדי שיזכרו בה לאורך זמן?
לחלופין כיצד שיטות ניסוח מסויימות ממתרגמים מומחים, יסייעו לכם לבחור במילים המתאימות כדי לכבוש את הקהל במהלך הרצאת טד קצרה?
יש לציין ששיטות רבות להכנת פרזנטציה מוצלחת הן אוניברסליות. כלומר: אם ההרצאה המקורית טובה, התאמה נכונה שלה תבנה פרזנטציה מתורגמת ראויה לשמה. לפרטים נוספים לחצו כאן.
במאמר זה ניחשף לטיפים שיסבירו לנו איך להכין פרזנטציה מעניינת ואיך לבנות לה מצגת מנצחת.
מה הם האתגרים בהכנת פרזנטציה מעניינת לקהלים שונים בעולם?
הכנת פרזנטציה לקהלים שונים בעולם איננה דבר פשוט. ישנם פערים רבים לשוניים ותרבותיים שהופכים הכנת פרזנטציה מתורגמת, כלומר תרגום הרצאה ותרגום מצגת שנלוות לה הן משימות מסובכות שדורשות מומחיות רבה.
מומלץ להיעזר לשם כך בחברות תרגום ובסדנאות לימוד שונות של תורת הפרזנטציה. לשם הכנת פרזנטציה טובה מומלץ אף לקחת חלק באימונים לשיפור ידיעת השפה האנגלית.
הרבה אנשים, בעיקר אלו שחוששים לדבר מול קהל, חוששים שהאתגר הוא במציאת נושאים שיעניינו את הקהל. אחרי הכול הוא מגיע מתרבות אחרת ומעולמם מושגים שונה לחלוטין משלכם. אך למעשה איך זה כך.
אם אתם מרצים מבוקשים אתם לא צריכים לדאוג לגבי מציאת נושאים מעניינים להרצאה הנושאים הללו ממילא קיימים אצלכם. במיוחד כאשר אתם יזמים המבקשים לשתף את המוצר או הרעיון שלכם עם העולם כולו ולמשוך משקיעים ושיתופי פעולה. מי ידבר טוב כמוכם על הרעיון שלכם?
אם כן מה בכל זאת האתגרים שעליהם עלולה לקום וליפול הפרזנטציה שלכם?
- הומור איננו עובר במלואו משפה לשפה. לעיתים יש צורך לוותר על בדיחות מסוימות או להסבירן בקצרה.
- אורך שונה בין שפות יוצר חיתוך שונה בין משפטים. יש לתת עליו את הדעת בעת הכנת הפרזנטציה במיוחד בעת תרגום מצגות לפרזנטציה.
- איזון נכון בין התוכן שאתם משמיעים לבין עזרים ויזואליים כמו המצגת המתורגמת שאמורה לתמוך בכם.
- החובה לשמור על שטף דיבור גם בשפה שאתם לא שולטים בה.
- התלות במתורגמן כאשר אתם מתרגמים פרזנטציה לשפה שאתם ממש לא מבינים.
- ההכרח לשמור על רגישות תרבותית בעת שאתם מנגישים את כל החומרים שלכם לקהל.
- הצורך להתאים לכללים נוקשים של מדיות זרות כמו למשל .TED
איך מכינים הרצאת טד מרתקת כשאנגלית איננה שפת האם שלכם?
אם אתם אנשי עסקים מצליחים, שצריכים להציג את העסק שלהם למשקיעים פוטנציאליים, או למכור את המוצר שלכם ללקוחות, אין סיכוי שלא שמעתם על הרצאות TED.
הרצאות טד נחשבות במידה רבה ליהלום שבכתר של עולם הפרזנטציה. עד כדי כך שמי שרוצה להשתתף בכנס TED העולמי למשל צריך לשלם 5000 דולרים כדמי כניסה.
הרצאות טד הן כלי שיווקי חזק מאד שעולה לאינטרנט ויכול להיות בעל פוטנציאל ויראלי. הפורמט שלהן דיי נוקשה 18 דקות בלבד להרצאה. מדוע רק 18 דקות מוענקות לפרזנטציה?
כי 18 דקות הן מספיק זמן כדי להיכנס לנושא בצורה מעמיקה ומצד שני זמן קצר מספיק כדי שהקהל לא יאבד ריכוז ועניין בנאמר.
אז מה הם הסודות להכנת הרצאת טד מוצלחת?
הטיפים הבאים יסייעו לכם בעת פרזנטציה בסגנון טד ובעת פרזנטציה בכלל:
- הפכו את הפחד להתרגשות – פחד במה הוא תגובה טבעית של מרצה שצריך להכיר קהל חדש. גם אם יש לו ניסיון רב. אך אותו פחד יכול לשמש גם דלק להתרגשות.
כפי שג'רי סיינפלד נוהג לומר: "לפי מחקרים פחד במה הוא פחד יותר נפוץ מפחד המוות. כלומר אם הייתם בלוויה הייתם מעדיפים להיות בתוך הארון מאשר לשאת את ההספד".
עדיין המרצים הטובים הופכים את הפחד להתבזות מהקהל להתרגשות לכבוש אותו ולכן שואבים מכך כוח.
- שמרו על רעיון מרכזי אחד לכל אורך הפרזנטציה – הפורמט שהכי ממגנט בהרצאות טד הוא: "רעיון ששווה להפיץ". ככל שמבנה ההרצאה מרוכז יותר סביב רעיון מרכזי אחד שיש לו הסתעפויות והתפתחויות, כך הקהל יותר יזכור את תכני הפרזנטציה ויתחבר אליהם.
למה הכוונה במושג רעיון? למשל עצה מחדשת שמקנה ערך ייחודי לקהל, מוצר שיש לקדם, או פעולה שיש לעודד את הקהל לנקוט.
לדוגמא: "אפשר לחולל מהפך בחינוך אם מתמקדים ביצירתיות המדהימה של ילדים".
- תבנו קשר עם הקהל שלכם – אם נגעתם בקהל וגרמתם לו להתרגש ולהזדהות איתכם שביתם את תשומת הלב שלו ולכן תוכלו להניע אותו לפעולה.
התוכן שאתם נותנים הוא "מתנה לקהל" והזמנתו למסע אתכם לעבר רעיונות חדשים. שימוש בסיפור יכול לעורר הזדהות לבנות קרבה ולהפוך אתכם למשכנעים יותר. כך נוצרת בפרזנטציה הנעה אפקטיבית לפעולה.
לקריאה נוספת תוכלו לבדוק את המאמר: טיפים להצלחה בהרצאת טד
מספר תובנות שיהפכו את הפרזנטציה שלכם להרצאה מרתקת בכל שפה
פרזנטציה נכונה תמיד חייבת להתחשב בתרבותו הייחודית של הקהל ולהתאים אליו. זאת למרות שתהליך הגלובליזציה יצר במידה רבה השטחה תרבותית.
כתוצאה מכך במידה זו או אחרת מרצים מבוקשים, יכולים לממש גם תובנות אוניברסליות להכנת פרזנטציה מושלמת. התובנות הללו יעבדו כמעט על כל קהל תוך התאמתן אליו ללא מאמץ רב.
בעזרת ד"ר ורדה שילה מומחית לפרזנטציה מול קהלים בין לאומיים וירין קימור מרצה בין לאומי לחשיבה יצירתית ולפרזנטציה, נמצאו התובנות שיהפכו את ההרצאה שלכם לפרזנטציה מרתקת.
הרצאה מעניינת מתחילה מהקהל
בניגוד למורה המשעמם לחשבון שתמיד נרדמתם בשיעורים שלו, מרצה פרימיטיבי שמה שעניין אותו הוא להעביר את כל החומר לבגרות לתלמידים במהלך השיעורים. המרצה המבוקש יודע את הסוד.
הסוד הוא: פרזנטציה אמיתית מתחילה ממה שהקהל קלט ולקח איתו הביתה. המרצה המבוקש תמיד יודע שהשאלה המרכזית שאנשים שואלים את עצמם כשהם באים לשמוע הרצאה היא: "מהו הערך המוסף עבורי?".
זאת במיוחד כאשר המרצה הוא יזם שמנסה לגייס משקיעים לפרויקט החדש שלו, או מוכר שבה למכור את הפטנט שלו לגורמים בכירים בתעשייה עליו להתמקד בערך המוסף שלו.
היזם חייב להתמקד במה שמייחד אותו לעומת מתחרים רבים שיש לו בתעשייה. עליו להסביר לקהל מדוע שווה לאמץ דווקא את הפיתרון שלו. חלק מהעניין הוא התגברות על התנגדויות של הקהל כבר מהתחלה וסחיפתם אל התוכן באמצעות פתיחה טובה המדגישה את הייחודיות.
היזם שמרצה יכול למשל לכבוש את האנשים דווקא באמצעות פתיחה צנועה. לדוגמא מומחה לחשיבה יצירתית שמשווק ערכת חידות לפיתוח חשיבה יצירתית לקהל של מומחי הייטק יכול לומר:
"אני עפר לרגליכם בתחום ההיי טק בו התמחיתם, אבל באמצעות הכלים שלי בתחום החשיבה היצירתית, תוכלו למצוא רעיונות פורצי דרך בתחום ההייטק תוך מיצוי הידע הרב שלכם".
מודיעין עסקי – התשתית לפרזנטציה מרתקת
מודיעין עסקי הוא הסוד לפרזנטציה מרתקת – ככל שתדעו יותר על הקהל שלכם, כך תדעו יותר איזה ערך מוסף אתם מספקים לו וכיצד נכון לפנות אליו.
איך משיגים את המודיעין העסקי הרלוונטי?
במידת האפשר לומדים את השפה והנורמות התרבותיות הבסיסיות במדינת היעד שלכם.
למשל, בקהלים אסייתיים שהם קולקטיביסטיים, עדיף לדבר ממקום של צניעות ובלשון "אנחנו". כך לא לוקחים סיכון ולא מקוממים את הקהל.
כמובן אם אנו עוסקים בלימוד השפה, אז השפה החשובה ביותר שתלמדו לעשיית פרזנטציה לקהל היא השפה האנגלית בעלת המעמד הבינלאומי.
את המודיעין העסקי אתם יכולים להשיג בין היתר מפניה מספר ימים קודם למנהלים של החברה שהזמינה אתכם להרצאה. אתם לומדים מהם את הדברים הבאים:
- מהו הצורך של הקהל?
- מהו הערך המוסף שמיחסים לכם ובגללו פנו אליכם?
- מה הן הרגישויות התרבותיות שיש להתחשב בהן?
- האם הקהל הוא הומוגני או הטרוגני?
- מהי השכלתו המקצועית? ועוד שאלות רבות אחרות.
למחמירים שבינכם ישנה שיטה טובה עוד יותר להכיר את הקהל והיא צפייה בו בזמן אמת.
אם אתם מעבירים פרזנטציה כחלק מאירוע הרצאות גדול במדינה מסויימת לקהל של אנשי עסקים תוכלו להזמין כרטיס להרצאות של מרצים מבוקשים אחרים שמופיעים לפניכם.
חלקם יכולים להיות המתחרים העסקיים שלכם. התובנות שתפיקו מההתבוננות יכולות לסייע לכם לחדד את הערך הייחודי המוסף שאתם מביאים לקהל שלכם.
תקשורת מקרבת – לבנות גשר לקהל
נימוס ותקשורת חיובית פותחים דלתות רבות. לשם כך עליכם להקפיד ללמוד את הנורמות התרבותיות. עליכם להבין את משמעויות הסאבטקסט בתרבותו של הקהל אליו אתם פונים.
כדי ליצור תקשורת מקרבת, הקפידו להשתמש בשפה חיובית ולא שלילית בעת התקשורת שלכם. הקפידו לשמור על הפוליטיקלי קורקט הנהוג בתרבות. אל תתנצחו עם הקהל שלכם, אלא תובילו אותו מהמקום שלו במסע אל מקומכם.
למשל הימנעו ממילות שלילה, במיוחד בקרב קהלים אסייתיים המילה "לא" נחשבת לגסות רוח. אתם יכולים לומר במקום: "אני לא מסכים איתכם", "הגישה שלכם מעניינת וחשובה הרשו לי לחלוק איתכם גישה אחרת".
שפת גוף ואינטונציה הם כלי מפתח להרצאה מרתקת
איך מעוררים אמינות, יוצרים תקשורת עם הקהל וסוחפים אותו אל התכנים שלכם?
- שמירה על שפת גוף ואינטונציה קולית נלהבת המדגישה את הנאמר במקומות הנכונים.
- הקפדה על שילוב מדויק בין המסר לשפה ואינטונציה המשכנעים את השומעים שהמרצה מאמין לעצמו.
זוהי האמירה החכמה: "הרבה יותר משנה ממה אתה אומר הוא איך אתה אומר את זה".
גם נושא מרתק כמו "תולדות המפץ הגדול וסודות היקום" עלול להיות משמים אם מי שמעביר אותו מדבר בצורה מונוטונית, קרה ואינפורמטיבית בלי לשים לב שהקהל איתו.
מחקרים הוכיחו שכאשר אנחנו מנהלים תקשורת תשעים ושניים אחוזים מהתוכן שאנחנו קולטים איננו מילולי. הוא תלוי בשפת הגוף שלנו, באינטונציה הקולית שלנו ובמוניטין שאיתו הגענו לסיטואציה. רק 8% מהתכנים שלנו הם הנאמר עצמו.
כמובן, מחוות גוף מקבלות משמעות שונה בין תרבות לתרבות. במקרים מסויימים הן עלולות להתפרש אחרת לקהל ממה שאתם מתכוונים. לכן מומלץ להכיר את ההבדלים הבסיסיים בין תרבויות כאשר אתם ניגשים לנאום מול קהל המגיע מתרבות זרה.
תשמחו לדעת שתהליכי הגלובליזציה פועלים לטובתכם. כיום, יש יותר סובלנות בקרב קהלים שונים לעובדה שהדוברים שלהם מגיעים מתרבות אחרת ולכן נוהגים לפי נורמות שונות. כמו כן, הנורמות של המערב התחזקו מאד בעולם העסקי הגלובלי.
מרכיבים של הרצאה מוצלחת: החדש, החשוב והמעניין
כדי להצליח לקלוע לקהל הדוברים שלה, כל הרצאה טובה חייבת לכלול כמה שיותר את שלושת העקרונות הבאים: "החדש", "החשוב" ו"המעניין".
מהו "החדש"?
מה שאני מחדש לקהל שלי. אם אני למשל היזם שמחפש משקיעים בתרופה החדשה שלו לסרטן השד, אני יכול להציג מחקרים חדשים שמראים שהתרופה שלי משפרת את שיעורי ההישרדות של חולים ב-20%. מידע חדש זה יכול לשכנע משקיעים להשקיע דווקא במוצר שלי.
מהו "החשוב"?
הערך המוסף שאני מספק ללקוחות שלי. כלומר כיצד מה שאני אומר יכול לסייע לקהל.
למשל: יזם שנותן פרזנטציה לקהל של רופאים יכול לומר: מערכת זיהוי הסוכר שלי יכולה לצמצם את מספר האישפוזים מחוסר איזון סוכרתי בשלושים אחוז. כך היא תשפר משמעותית את איכות החיים של החולים שלכם.
מהו "המעניין"?
סיפור מרגש שיכול לשבות רגשית את הקהל שאתם מעבירים לו פרזנטציה וכך לגרום לו להתעניין יותר בתכנים שלכם.
לדוגמא: "בגיל הנעורים נאבקתי וניצחתי את מחלת הסרטן. מאז אני מקדיש את חיי לפיתוח תרופות מתקדמות יותר לטיפול בסרטן. זאת כדי שאנשים יחוו פחות סבל בהתמודדות עם המחלה ממה שאני חוויתי"
אדם שמיישם את העקרונות הללו ומקפיד על פתיחה טובה, אמצע מעמיק ומלא בתוכן מועיל וסיום מנצח, יסיים עם פרזנטציה מוצלחת והרבה הכנסות מלקוחות בכיס.
איך טומדס יכולה לעזור לכם להכין פרזנטציה מתורגמת מוצלחת?
אם אתם צריכים לתרגם את הפרזנטציה העסקית שלכם, בחברת טומדס תוכלו לקבל שירות שיעזור לכם בכל המרכיבים בדרך לפרזנטציה מוצלחת. טומדס תסייע לכם בתרגום חומרי הפרזטנציה.
טומדס מציעה בין היתר: תרגום מצגות, סרטונים, קטעי הווידאו ואודיו ועיצוב המצגות באופן שמתאים לקהל ותרבותו. תרגום חומרי השיווק למזמינים פוטנציאליים של ההרצאה שלכם. תרגום המוצרים ועטיפות המוצר שאתם מבקשים לשווק בהרצאות שלכם.
בנוסף לכך, במידת הצורך טומדס יכולה לתת לכם ייעוץ לגבי הדרך הנכונה להרצות בשפה זרה בפני קהל מתרבות שונה. טומדס אף יכולה למצוא לכם, במידת הצורך, מתורגמן מקצועי. איש מקצוע שיתן לכם שירותי תרגום עוקב ברמה גבוהה, שיתאימו את הפרזנטציה שלכם לשפה ולתרבות היעד.
אתם מוזמנים לפנות אלינו בתגובות ובצ'אט.
גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות