- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
איך לשפר את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם
זמן קריאה : 18 דק'
הרשת החברתית גועשת מתחת לרגלינו, לדוגמא, מאות אלפי עסקים בפייסבוק מנהלים יותר משישים מיליון דפים פעילים. מידי יום עולים בפייסבוק 350 מיליון תמונות ו- 55 מיליון סטטוסים. בלי ספק האינטרנט הפך למרחב השיווקי העיקרי שלנו. תוהים כיצד העסק שלכם יכול להצליח בסביבה כל כך רוויית תחרות?
לשם כך החלטנו לאסוף רשימה של טיפים מועילים לבניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלית ברשת ושיפורה המתמשך במסע אל ליבם של הלקוחות.
אנו נתמקד בטיפים לשיפור האסטרטגיה העסקית הן באתר עסקי והן ברשתות החברתיות. אסטרטגיות שיווק דיגיטלי דינמיות ברשת שמתאימות לשנת 2021 ולשנים הבאות, הן עניין של הישרדות עבור כל עסק שמעוניין להתמקם במקום טוב בזירה התחרותית ברשת. לכל עסק ששואף לתנועה רבה ורלוונטית לאתר ולעמודים העסקיים שלו. תנועה שבסופה לידים רבים ומתוכם עסקאות מכניסות.
לפני הכול הגדרת מטרות ברורה
לפני שאתם מפתחים אסטרטגיה שיווקית אתם חייבים להיות בטוחים אילו יעדים אתם רוצים להשיג וכיצד תעקבו אחרי מימושם שלב אחר שלב. התוכנית חייבת להיות מפורטת ככל האפשר עם ערכים מדידים. הציבו מטרות קצרות טווח שיש לעמוד בהן והחליטו מראש על הערוצים השיווקיים שאתם מבקשים לפעול בהם. אתר ווביזם נותן מספר המלצות לגיבוש תוכנית שיווקית:
הציבו מטרות ברורות: לדוגמא, אם רוצים לשפר את כמות המכירות מהאתר יש לבדוק פרמטרים שונים כמו: מספר המכירות והמוצרים הנמכרים ביותר שלכם, לבדוק מהי שביעות הרצון של משתמשים מהאתר ולשפר את חוויית המשתמש בו. ניתן לעשות זאת על ידי שליחת סקרי משוב לכל מאגר הלקוחות הקיים שלכם. המידע שעולה מהסקרים הללו יסייע לכם לשפר את חוויית השירות.
עליכם גם לבדוק מספר לידים לאחר ניסוי שיטות שיווק שונות. יש להעדיף כמובן את שיטות השיווק שהביאו יותר לידים לעומת קבוצות הבקרה שעליהן השתמשתם בשיטות שיווק קודמות. תהליך זה נקרא A/B testing כלומר תהליך בו אתם מנסים שיטות שיווק שונות כל אחת על 10 אחוזים מהקהל שלכם. לאחר שאתם מזהים לפי מספר הלידים שמתקבל איזו שיטה יותר יעילה אתם מיישמים אותה על ה-80 אחוזים הנותרים מרשימת הקשר במאגר נתוני הלקוחות שלכם.
אילו יעדים למשל אפשר לבדוק? יעדים לדוגמא יכולים להיות: מספר לייקים מסוים לסרטוני ווידאו פרסומיים שאתם מפיצים. דירוג בגוגל על מילות מפתח רלוונטיות לקהל המשתמשים שלכם. מספר לידים שמגיע מהאתר, או מנכס דיגיטלי אחר שלכם כמו עמוד הפייסבוק וכו'.
מעקב: מומלץ לעקוב אחרי מימוש תוכנית השיווק שלכם באמצעות יומן שיווק בו יתועדו כל הפעולות השיווקיות שעשיתם והיעדים שאתם מצפים להגיע אליהם מהפעולות הללו. באמצעות בקרה זו תוכלו להבחין במגמות שונות ולהתאים את התוכנית שלכם לשינויים בתוצאות המדידות.
גמישות: השוק הדיגיטלי הוא מקום שמשתנה באופן תדיר, לכן בתוכנית השיווקית שלכם צריך להיות מקום לגמישות. אם אתם מזהים טרנד חדש ברשת שלא נכלל בתוכניתכם המקורית ומשפיע על התוצאות אל תהססו לנסות להתאים אליו את התוכנית שלכם ולשלב בצורה מושכלת בין תוכנית השיווק הדיגיטלי לתוצאות העולות מהשטח.
הכירו את קהל היעד הרלוונטי: אתם יכולים ללמוד מקהל הלקוחות שכבר יש לכם מהו פרופיל הלקוחות (פרסונליזציה) שאתם מכוונים אליו. חשוב שהאסטרטגיה השיווקית שלכם תתאים למה שלקוחות מחפשים בגוגל ומעוניינים לראות כאשר הם מעדיפים מוצר.
השתמשו בממשקים שונים כמו גוגל אנליטיקס וממשקים דומים לפייסבוק ולנכסים דיגיטליים אחרים. הממשקים הללו לקידום אתרים יסייעו לכם לגלות מאילו מילות מפתח לקוחות מגיעים. באמצעותם יהיה ניתן לשער, אילו קמפיינים שיווקיים יעילים בהפיכתם ללידים ולמכירות.
כדי להכיר ולהתאים את האסטרטגיה השיווקית לקהל היעד שלכם לא פחות חשוב לבדוק ולבחון מחדש את כל הקמפיינים השיווקיים שעשיתם בעבר בנכסים הדיגיטליים שלכם. עליכם להתאים את האסטרטגיה השיווקית העכשווית לתוצאות שעולות מבדיקתכם.
לפי אתר פרופסונה יעדי התוכנית חייבים להיות: ספיצפיים, אפשריים להשגה, ניתנים למדידה, רלוונטיים ותחומים בזמן.
שפרו את חוויית המשתמש בכל ערוצי השיווק שלכם בפרט באתר העסקי ובפייסבוק
אחד הדברים שהכי משפיעים על דירוג המותג שלכם בתוצאות בגוגל ותגובת המשתמשים המזדמנים שלכם אליו, הוא חוויית משתמש טובה. לכן עליכם להבטיח חוויית משתמש טובה באתר העסקי וביתר הנכסים הדיגיטליים שברשותכם.
הקפידו לבצע בדיקות מהירות תכופות לאתר שלכם ולוודא שהעמודים באתר עולים באופן מהיר וחלק. בקצב המסחרר כיום של העולם העסקי, חברות עסקיות לא יכולות להרשות לעצמן לתת ללקוח להמתין לטעינת עמוד באתר שלהן גם שניות ספורות. לפי אתר LIONBRIDGE מהירות אתר איטית היא הסיבה העיקרית לנשירה מאתר עסקי.
הקפידו על אבטחת מידע מחמירה למשתמשים באתר שלכם. אבטחת המידע היא חיונית לא רק בתהליכי רכישה, אלא בכל פינה באתר בכל קישור לסרט וידאו שיווקי ובכל עמוד. אחרי מהירות אבטחת מידע נחשבת לשיקול מרכזי אצל לקוחות פוטנציאליים ששוקלים לרכוש מהאתר שלכם. בנוסף, מנוע החיפוש של גוגל שמבין את חשיבותה של אבטחת המידע למשתמשים שלו יעניש אתרים שלא משקיעים באבטחת מידע.
הקפידו שכל התכנים שלכם יכתבו בשפה תקנית, בפורמט ברור ובאותיות גדולות מספיק (אם יש לכם למשל בקהל מתקשי ראיה, התאמה כזאת נדרשת יותר באתרים המכוונים לקהל יעד מבוגר). הקפידו שהחומר באתר יהיה לא רק בהתאם לשפה של קהל היעד אלא גם בהתאם לניבים המקומיים הנהוגים, לסלנג במידת הצורך ולנורמות תרבותיות מקומיות. וודאו לפחות שהחומר השיווקי שלכם לא מפר מנהגים מקומיים מקובלים, זה עלול לעורר בקהל התנגדות מיותרת.
הקפידו שהאתר יהיה נוח וקל לתפעול. אתר עסקי טוב משדר אמינות מקצועית ומהווה קרש קפיצה חלק לתהליך המכירה. אתר שעולה לאט, כתוב לעיתים בצורה משובשת, ללא גרפיקה מתאימה וברורה ואם ממשק שקשה לתפעול יכשיל את מרבית תהליכי המכירה עוד בטרם התחילו.
הקפידו גם על בחירת תמונות מושכות למוצר ומייצגות לקהל היעד בתכנים הפרסומיים השתמשו בשיטות כמו A/B testing כדי לדעת אילו תמונות, עיצובים וצבעים הקהל שלכם מעדיף יותר לראות. לפי הנתונים הללו, עצבו את חלון הראווה שלכם במרחב הדיגיטלי כך שיתאים להעדפות הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.
אופטימיזציה לאתר שלכם באמצעות שיטות SEO
שיטות SEO (Search engine optimization) נועדו למטרה אחת: לוודא שהאתר שלכם מדורג גבוה בגוגל על מילות מפתח רלוונטיות וביטויים שהלקוחות שלכם מחפשים. זה לא מקרה שלפי אתר בזק עסקים שישים אחוזים מהאתרים מקודמים באופן מקצועי באמצעות SEO. הסיבה לשימוש בשיטות הללו ברורה: ככל שאתר מקבל יותר חשיפה כך יש סיכוי לעליה במכירות לחלק מהגולשים המתעניינים שחיפשו מילים רלוונטיות בגוגל.
מחקרים מצאו דרך אגב שחשיפה מתמשכת של הלקוח למותג שלכם בתוצאות החיפוש שלו תעלה משמעותית את הסיכוי לכך שירכוש מכם מוצר או שירות. סיכוי גבוה שאותו לקוח אף יהפוך ללקוח קבוע שיחפש אקטיבית את המותג שלכם. החוק השיווקי הזה נקרא: "חוק ה-7" לפיו לקוח שנחשף 7 פעמים למותג מסוים לומד לתת בו אמון והסיכוי שיבחר לרכוש דווקא ממנו גדל משמעותית.
יש שיטות רבות לביצוע אופטימיזציית SEO יעילה לאתר עסקי. השיטה הבסיסית היא לבצע מחקר מילים. חקירה המבוססת קודם כל על העמודים של המתחרים שלכם שכבר מנהלים תקשורת עם הקהל הרלוונטי וכן על מערכות לניטור תנועה ברשת כמו גוגל אנליטקס ומערכות דומות.
מערכות אלו מדווחות לכם מה הן המילים הרלוונטיות שלקוחות חיפשו. או על אילו עמודים הם עצרו וכמה זמן הם נשארו בהם. מתי הם נשרו מהאתר. מתי הם ביצעו פעולת רכישה למשל ומה הייתה כוונתם המשוערת כשהם הזינו ביטוי מסוים. אחרי הכול אתם מעוניינים לתפוס בדיוק את הלקוחות שמחפשים את המוצר או השירות שאתם מעניקים.
אחד הדגשים העיקריים לשיווק באמצעות SEO בשנת 2021 הוא שימוש מדויק ב- SEO מקומי. מהו SEO מקומי ומדוע הוא חשוב? SEO מקומי הוא התאמה של גוגל לחיפושיו של לקוח פוטנציאלי לאיזור שבו הוא נמצא.
למרבה ההפתעה, לכל איזור ישנן מילות מפתח שונות שמקובלות על אנשים כאשר הם מחפשים מוצר או שירות. למשל בישראל כאשר רוצים למצוא חברת תרגום נהוג לחפש את הביטוי "חברת תרגום". לעומת זאת, בארצות הברית אחד הביטויים החזקים לחיפוש חברת תרגום הוא לא Translation Company התרגום המילולי של "חברת תרגום" אלא דווקא Translation Agency. לעיתים במדינות גדולות ישנם ביטויי חיפוש שונים בכל עיר שיש להיות מדורגים עליהם כדי לזכות בחשיפה מצד הקהל הרלוונטי.
אך SEO מקומי הוא הרבה יותר מכך. תפקידו הוא גם לשפר את השירות ללקוח ולשפר את היכולת של לקוח שמתגורר קרוב לאחד הסניפים שלכם למצוא אתכם ולבצע רכישה בצורה קלילה ויעילה.
לכן חלק מהעבודה כשמשקיעים בפרסום לוקלי היא גם לשפר את יכולות התגובה המקומית שלכם ללקוחות. למשל, הקמת מערך שלם של אוטומציה שיווקית הכולל מספר טלפון שונה לכל סניף. זאת כדי שיהיה ניתן ליצור קשר בקלות ובמהירות עם סניף שלכם באיזור רלוונטי ללקוח. התאמה של דף הנחיתה לפי המיקום בו נמצא הגולש. זאת גם כדי לתפוס את מילות החיפוש שפופולאריות במיקום מסוים וגם כדי להעביר ללקוח מסר: "אנחנו זמינים אליך קרוב לבית אם תזדקק לנו".
בניית טפסי לידים שמכווינים את הלידים לסניפים הרלוונטים והקמת מערך CRM שלם שיקלוט את כל המידע ויאפשר ללקוח לחזור ללקוחות בזמן מהיר יותר, עם מענה מדויק ויותר. המערכים הללו נועדו למנוע בלבול בהזמנות ולהבטיח ללקוח שירות טוב שיאפשר לו לקבל טיפול מקומי איכותי בצרכים שלו. כך ניתן לבסוף להגדיל את הרווחים של החברה על אותו תקציב פרסום פשוט בעזרת ייעול התהליך והתאמתו לשיווק מקומי.
בהקשר של שיווק באמצעות SEO מקומי, מומלץ גם להשקיע ב'גוגל לעסק שלי' (GMB). יש לוודא שכל הפרטים בכרטיס העסק מעודכנים ומאומתים כיוון שהרבה לקוחות מקומיים לומדים בעזרתו היכן ממוקמים השירותים שלכם, מהן שעות הפעילות שלכם ואילו שירותים או מוצרים אתם מציעים.
כמו כן, כדאי מאד להעלות את מספר ההמלצות עליכם דרך גוגל. זוהי דרך טובה להשתרש אצל הלקוח שלכם באופן חיובי. בלי ספק, SEO מקומי מקל על הלקוחות שלכם למצוא אתכם ומקל עליכם לתת להם שירות טוב. לכן הוא חיוני ליצירת מעגל של לקוחות חוזרים.
תהליכי אוטומציה לעסק – שיווק שיחתי
אוטומציה מקצרת לכם תהליכים ולייצר שיווק מותאם יותר ללקוח. היא מאפשרת לכם לעקוב אישית אחרי קמפיינים שיווקיים ברשתות החברתיות בטבלה אחת מרוכזת. היא מסייעת לכם להתאים מודעות ותוכן למשתמשים שלכם באופן אישי. באמצעות תהליכי אוטומציה אתם גם יכולים ליצור אצל הלקוחות שלכם תחושה של שירות טוב פעיל מסביב לשעון שמחוייב ללקוח.
תהליך אוטומציה דיגיטלי נועד לחסוך לכם כסף בפעילות השיווקית שלכם באמצעות התממשקות לכלים חכמים שייצרו לכם ערך רב וייעלו תהליכים בחברה שלכם.
להלן דוגמא מאתר שטיק איך עובדת אוטומציה דיגיטלית:
חברה מסוימת מקבלת לידים בשתי צורות עיקריות: שיחות נכנסות לסניפים או זוכה ללידים דרך דפי הנחיתה של הרשת בפייסבוק ובדפי הנחיתה. הגולש שרואה את המודעות של החברה ומחליט להתקשר או להשאיר פרטים עובר את התהליך האוטומטי הבא:
תחילה, הלקוח יוצר קשר ומשאיר פרטים. מיד לאחר מכן, מערכת ה- CRM של החברה מתעדת מאיזה סניף הגיעו פרטי הלקוח הפוטנציאלי ומאיזה קמפיין הגיע הליד. לאחר מכן, נציג המכירות הרלוונטי מקבל הודעה שנכנס ליד חדש ואת כל הפרטים הנחוצים על הליד שנכנס.
הלקוח מצידו, מקבל הודעת סמס אוטומטית – תודה על השארת הפרטים + לינק להטבה מיוחדת לזמן השיחה עם הנציג. כלומר כבר משתדלים לגרום ללקוח להרגיש שהוא מקבל שירות טוב עוד בטרם השלים את העסקה.
לאחר השיחה בין הלקוח לנציג המכירות, הנציג מזין את פרטי השיחה במערכת ה-CRM . אם העסקה מבשילה למכירה והלקוח אמור להגיע לסניף, נשלחה הודעה אוטומטית – הודעת וואטסאפ ללקוח עם סרטון הדגמה של מוצרי החברה. לאחר יומיים, במידה והלקוח לא רכש, תשלח ללקוח הודעה נוספת עם הטבה ולינק להמלצות לקוחות על החברה. כלומר, עושים ניסיון אחרון ולא מוותרים על מכירה אפשרית.
אוטומציה יכולה לכלול גם שימוש בבוטים לצ'אט:
טכנולוגיות לשיווק שיחתי (Conversational marketing) מאפשרות אינטראקציות בין חברות/אתרים לבין לקוחות ומשתמשים באופן המחקה דיאלוגים אנושיים, ולעשות זאת באופן מותאם וחכם לפי צרכי הלקוח ומיקומי בנתיב הצרכני למשל, באמצעות השימוש בצ'אט בוטים העסק שלכם אמור נותן מענה מקצועי 24/7.
ניתן לראות דוגמאות ליישום פשוט של זה דרך צ'אט-בוטים פשוטים יחסית המותקנים כבר באתרים מסוימים כדי לתמוך במערך השיווקי או השירותי. תופעה זו צוברת תאוצה ומתפתחת והיא תסייע לקדם מכירות והמרות של משתמשים – למשל צ'אט-בוט שמסייע למשתמש למצוא את המוצר שהוא מחפש ודוחף אותו לבצע רכישה מהירה ויעילה.
שיווק באמצעות סרטוני ווידאו
העובדה שלמרבית הציבור אין מספיק זמן וסבלנות לקרוא טקסטים ארוכים איננה חדשה. משום כך שיווק באמצעות סרטוני וידאו הוא כיום אחת הדרכים היעילות ביותר לשיווק במרחבי הרשת. למעשה 88 אחוזים מהחשיפה ברשת הם היום לסירטוני וידאו.
מובן שגם בתחום הזה התחרות היא קשה מאד. לכן חובה ליצור תוכן איכותי וייחודי מותאם לקהל ולחיפושיו שיתפוס את תשומת ליבו כבר מהשניות הראשונות. ללקוח לוקח בדרך כלל בין חמש עד שבע שניות להחליט אם הוא צופה בסרטון כולו. לרוב, טווח הקשב שלו, הוא בערך בין 30 שניות לדקה. כלומר הסרטונים חייבים להיות תמציתיים, מעבירים את מסרי החברה, ורצוי שיהיו קולעים לרגש למשל סרטונים מצחיקים. כך יהיה קל להיזכר בהם ויהיה להם פוטנציאל ויראלי.
שיווק באמצעות סרטוני ווידאו ובעזרת פרסום מעודן ובלתי מוחצן הוא העתיד של השיווק הדיגיטלי. אנשים שונאים פרסומות אבל אם הם רואים סרטון קליט והומוריסטי מקדם מוצר בצורה מעודנת ומותאמת ולא "נראה כמו פרסומת" הם יגיבו אליו בחיוב.
רימרקטינג (REMARKETING)
רימרקטינג, או שיווק מחדש, היא הדרך שלכם להגיע בצורה יעילה וממוקדת לקהל לקוחות שכבר ביקר באחד מהנכסים הדיגיטליים שלכם.
באמצעות כלי מעקב שונים ניתן לתעד מי בדיוק נכנסו לאתר העסקי, לפרופיל בפייסבוק או לעמוד הנחיתה שלכם. לאחר מכן ניתן להתאים לו שיווק מכוון אישית. כלומר לשלוח לו באנרים, מודעות ווידאו מותאמות או ניוזלטרים שימצאו אותו בכל פלטפורמה שנוחה לו ברשת.
האמצעים הללו יכולים בסבירות גבוהה להחזיר אליכם לקוח שכבר נעזר בשירותים שלכם. הרבה יותר קל לדוג מחדש לקוח שכבר זכה ליחס טוב בעת עבודתו איתכם.
חשוב לדעת רימרקטינג הוא אחד מכלי השיווק היעילים ביותר בשיווק דיגיטלי.
אוטנטיות
אסור שהשיווק הדיגיטלי שלכם לעסק יהיה מרוחק ואם ניחוח שיווקי אגרסיבי מידי. זה עלול לדחות מכם לקוחות רבים שמאד לא אוהבים פרסום אגרסיבי ומוגזם. השפעתן של הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם ואחרות הובילה לשינוי השיח ברשת. לכן בשנת 2021 עליכם לדבר אל הלקוחות בגובה עיניים. עליכם לחשוף את הפנים שמאחורי העשייה ולשתף באותנטיות ממה שמתרחש מאחורי הקלעים. כך תשיגו יותר מעורבות בתגובה לפרסומים שלכם.
זכרו שבעידן הרשתות החברתיות גם הפרופילים האישיים שלכם מייצגים את העסק במידה רבה. לכן הקפידו שהמסרים שאתם מעלים בהם ייצגו אותו בכבוד. תוכלו גם להשתמש בתוכן אישי ומרתק שתעלו בפרופילים האישיים כדי להגביר את ההזדהות של הציבור עם המותג שלכם. מאפיין הסטורי ברשתות החברתיות יכול להיות הסיפור של החברה שלכם.
שיווק ברשתות החברתיות
הרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר בישראל הן פייסבוק ואינסטגרם. מקוצר היריעה לא נוכל לשתף אתכם בכל התובנות לגבי שיווק לרשתות החברתיות. תחילה יש לבדוק שהעסקים שלכם מחזיקים בנוכחות בריאה בפייסבוק ממנה ניתן לצמוח באפקטיביות. נבחן מה הם הצרכים הבסיסיים לכל עסק שמבקש להיות נוכח ברשת זו ולאחר מכן נציג טיפים לשיפור התנועה לעסק דרך פייסבוק.
עקרונות בסיסיים בשיווק בפייסבוק
למשל, לעסקים שלכם צריך להיות דף עסקי בפייסבוק. הדף צריך להיות עשיר בכל הפרטים שהממשק של פייסבוק מאפשר לפרסם על העסק שלכם. לדוגמא, עליו למצות את כל המרחב שפייסבוק נותן לתאר מה העסק שלכם עושה ומהו מציע ללקוחותיו. מרחב של 255 מילים תחת "תיאור העסק". עליו לכלול תמונת שער ברורה. עסקים קטנים רבים מוותרים על הפרט הקטן הזה, אבל תמונת שער מוכיחה לצופים המזדמנים שעמוד העסק הוא אותנטי ושהעסק חי ומתפקד.
נצלו את התמונה כדי להציג את הכישורים שלכם. למשל, עסק להפקת תמונות משפחתיות יכול להציג בעמוד השער את התמונות הטובות ביותר שלו.
תדאגו להצמיד את העבודות הטובות ביותר לראש הדף שלכם. אחרי הכול חברה שמציגה ומבליטה הצלחות מוכחות מושכת לקוחות אחרים להצטרף להצלחה.
התאמה אישית של הקהל בפייסבוק
אספו את המידע שכבר יש לכם על קהל היעד והכינו ממנו קובץ תיאור לקוח. אתם יכולים להשתמש במנהל המודעות של פייסבוק כדי להתאים אישית את הקהל שיחשף לפרסומים שלכם. פייסבוק יכול למצוא קהל דומה למאגר הנתונים שתציגו לו. זאת מכיוון שבפייסבוק המידע על המשתמשים הוא המוצר שפייסבוק מוכרת לחברות עסקיות המבקשות להגיע אל לקוחותיהם.
כידוע, באמצעות המידע הזה ניתן לפתח פרסום אפקטיבי, שאכן מעניק ללקוח את המידע שהוא צריך כדי להוביל אותו לשירות או למוצר שמנסים למכור לו. חשוב לאזן את הגדרות הקהל ולא לכוון לקהל רחב מידי או ספציפי מידי.
השתמשו בפוסטים שכוללים תמונות וסרטוני ווידאו
הסבלנות המצומצמת של גולשים לחומר כתוב נכונה במיוחד בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות. למעשה, הרשתות החברתיות שמודעות לכך אף התאימו את עצמן למשתמשים וחלקן הטילו הגבלות על תכנים כתובים ארוכים שמתקשים להשיג את מטרתם. טוויטר למשל הגבילה את מספר התווים שניתן לכתוב בציוץ אחד. אינסטגרם התמקדה בעיקר בהעלאת תמונות. Tiktok הרשת של הצעירים ממוקדת כמעט לחלוטין בהעלאת סרטונים קצרים. גם ברשת פייסבוק ידוע שפוסטים הכוללים תמונה זוכים לחשיפה גדולה פי 10 מפוסטים שאינם כוללים תמונה. לכן, אם אתם מתמקדים בשיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות הקפידו להעשיר את החומרים שלכם מבחינה ויזואלית
סיכום
לסיכום עסק שמבקש לשפר את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלו ברשת צריך להציב מטרות מוגדרות. לאחר הצבת המטרות באופן שניתן למדידה ולמעקב וגמיש לשינויים על העסק להתייחס באסטרטגיה שלו לגורמים שישפרו וייעלו את חוויית המשתמש כגון: מהירות טעינה גבוהה של האתר, אבטחת מידע יעילה, טקסטים איכותיים וקוהרנטיים וקלילות בניווט ופעילות באתר או בעמוד.
רצוי שהאסטרטגיה השיווקית תכלול בתוכה את המגמות המתחזקות בשיווק דיגיטלי בשנים האחרונות. עליה לכלול: אוטומציה ושיווק שיחתי, שיווק דיגיטלי באמצעות סרטוני ווידאו, אופטימיזציה יעילה באמצעות שיטות SEO, תוך דגש על SEO מקומי וטקטיקות רימרקטינג יעילות.
מה הכלל הכי חשוב? כל אסטרטגית שיווק דיגיטלית חייבת להתבסס על תוכן מעולה ולדבר לצופים שלכם בגובה עיניים.
גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות