- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
איך עושים קידום ממומן?
זמן קריאה : 12 דק'
כולכם כבר נתקלתם בעבר במודעות פרסום באינטרנט. אלו מאמרים או עמודי נחיתה של חברות שונות שנועדו לקדם מוצר או שירות של חברה עסקית. מודעות פרסום אלו תמיד יופיעו בראש רשימת התוצאות של גוגל, אפילו עם העמודים שלהם מזוהים כפרסומות מובהקות שלא בהכרח מועילות לקוראים שלהן.
אז מה הם אותם עמודי פרסומת שבאופן מוזר מחכים לכם בראש רשימת התוצאות שתמצאו תחתם את המילה "מודעה" לצורך שקיפות? העמודים הללו הם עמודי פרסום ממומן באינטרנט בתשלום והם חלק משיטת שיווק מפורסמת שנקראת PPC או קידום ממומן באינטרנט.
מה זה PPC?
קידום ממומן או כפי שהוא קרוי PPC (Pay-per-click) הוא כאמור שימוש במודעות פרסום בולטות שיופיעו במקומות הראשונים במנועי החיפוש, או ב-FEED הכללי ברשתות חברתיות שונות. מודעות הפרסום הממומן יופיעו במקומות הראשונים על מילות מפתח רלוונטיות ללקוחות פוטנציאליים.
לחלופין, המודעות יחשפו ברשתות החברתיות בראש עמודי התוצאות של קהל מסוים שיוגדר לפי משתנים קבועים כמו דת, מיקום גיאוגרפי, מגדר, עיסוק מקצועי והעדפות חיפוש שונות.
מטרתו של קידום אתרים באמצעות פרסום ממומן היא פשוטה מאד. להביא במהירות לידים ולקוחות על ידי הפצצת קהלים רלוונטיים בתכנים פרסומיים מזמינים לעין שנועדו לשכנע אתכם לפתוח את הארנק.
קידום ממומן בגוגל יעיל יותר משיטות פרסום מסורתיות בעיקר בגלל שהוא מבוסס על מילות המפתח שאנשים מחפשים ועל משתנים שונים שמאפיינים אותם לפי מחקר שוק.
אחרי הכול, ההיגיון אומר שאם פרסום מגיע לקהל של אנשים שמחפשים מלכתחילה את המוצר או השירות, הפרסום יהיה יותר אפקטיבי.
קידום ממומן מול קידום אורגני מה ההבדל ומה עדיף?
קידום אתרים אורגני מבוסס על יצירת תוכן שאמור להיות מדורג גבוה על מילות מפתח רלוונטיות לגולשים לפי מידת התועלת שהוא מספק לגולשים ומידת הפופולאריות שלו.
ישנן דרכים רבות לבדוק את הפופולאריות הזאת ביניהן זמן שהיה באתר, מספר שיתופים למאמר, המספר והסוג של אתרים שבוחרים לקשר לאתר שלכם וכו'.
כלומר, קידום אתרים אורגני מקבל את הדירוג שלו בכוחות עצמו על ידי השגת סמכות, רלוונטיות ומשוב חיובי מהמשתמשים שמגיעים אליו. לכן לטווח הארוך קידום אורגני בתעשיות רבות מניב יותר רווחים ומחזיק יותר זמן.
לעומתו קידום ממומן לאתרים מתבסס על תשלום כסף למנוע החיפוש של גוגל, למנועי חיפוש אחרים או לרשתות החברתיות על מנת שידחפו את התוכן שלכם לקהל שצפוי לחפש אותו.
לכן ההבדל העיקרי בין שתי השיטות הוא: קידום אורגני אמור למשוך כניסות של לקוחות לאתר שלכם וביצוע רכישה באופן טבעי.
לעומתו, קידום ממומן בגוגל וברשתות החברתיות באמצעות מודעות פרסום, רודף בצורה מעודנת ורלוונטית אחרי הלקוחות הפוטנציאליים במסגרת קמפיינים פרסומיים.
כמובן, מכיוון שגוגל הוא בכל זאת מנוע חיפוש שנועד לספק את רצונות המשתמשים, שימוש בסכום הגבוה ביותר של כסף לא בהכרח מבטיח את הדירוג הגבוה ביותר על מילת מפתח.
זהו אחד הסודות המקצועיים שדניאל זריהן חושף כאשר הוא מנתח מקרוב את הקידום הממומן בגוגל ובוחן את ההבדל בין פרסום ממומן "חכם", לפרסום מסורתי שהוא הרבה פחות ממוקד.
הרלוונטיות של התכנים לחיפושי המשתמשים ואיכות האתר ותכניו משפיעים על הדירוג בדף התוצאות ואפילו על המחיר של מודעת הפרסום הממומן שלו.
דניאל זריהן טוען שההחלטה להסתמך על קידום אתרים אורגני או על קידום אתרים ממומן צריכה להיות על סמך סוג התעשיה. כלומר ככל שהתעשייה יותר טכנולוגית והקהל שלה יותר מכיר את גוגל היא תהיה יותר מתאימה לקידום אורגני.
מתי התעשייה תתאים יותר לקידום ממומן ברשת?
אם היא מכוונת לקהל מגוון יותר ונוטות להיות בתעשייה מלחמות מחירים למשל תעשיית מוצרי החשמל, תעשיית הלייפסטייל ותעשיית ביטוחי החיים. במקרה כזה סביר שהלקוחות יבחרו להיכנס למודעה הראשונה שתקפוץ להם בגוגל, גם אם היא מודעת פרסום ממומן.
מיתוג באמצעות פרסום ממומן יסייע למוצרים שלכם תמיד להימצא על ידי המשתמשים. ניתן אפילו לקדם את המודעות שלכם על שמות המתחרים שלכם באמצעות קידום ממומן. כמובן, בתנאי שאתם לא מתחזים למתחרים.
מה הם היתרונות של פרסום ממומן?
היתרונות המרכזיים של פרסום ממומן באינטרנט, לפי מומחי אדפטיב, הם:
תוצאות מידיות – תוך שבועות ספורים של קידום ממומן בגוגל ולעיתים אפילו תוך ימים של פרסום ממומן אגרסיבי צפוי להגיע בזכות המודעות זרם לידים ומכירות לאתר או לעמוד הנחיתה. זאת בהנחה שנעשה מחקר שוק מדויק והמודעות אכן רלוונטיות לציבור אליו הן פונות.
כמובן, שמה שבא בקלות הולך בקלות. כלומר, ברגע שקמפיין הפרסום הממומן בגוגל, או בכל פלטפורמה אחרת, מסתיים גם התנועה שמגיעה לאתר יורדת בהתאם. חשוב לדעת שהיתרון של הפרסום הממומן הוא גם חסרונו. התוצאות הן לטווח קצר אבל רק לטווח הקצר בו הקמפיין נמשך.
שליטה ופרסום ממוקד – בניגוד לשיטות פרסום קלאסיות פרסום באמצעות קידום ממוקד מתבסס על בחירה חכמה ונכונה של מילות מפתח וקהלי יעד. כלומר אתם מכוונים את הפרסום לאוכלוסייה הרלוונטית לפי המדדים והמילים שבחרתם ולפי הנתונים של מחקר השוק שלכם.
כלומר, אתם בוחרים קהל שמלכתחילה מתעניין יותר במוצר או בשירות שאתם מציעים ומזמינים אותו לבחור בכם. לכן אתם צפויים לזכות בתוצאות חיוביות יותר משיטות פרסום קלאסיות.
בפרסום קלאסי בטלוויזיה או בעיתון פשוט יורים לכל הכיוונים. מרבית האנשים מתעלמים מהפרסומות שנשלחו או חוסמים אותן מטעמי חוסר רלוונטיות.
קידום ממומן בגוגל גם מתמרץ אתכם להתאים את המודעות ואת עמודי התכנים שהמודעות מפנות אליהם לקהל היעד. ככל שעמוד הנחיתה והמודעה יותר מתאימים לקהל היעד אתם תשלמו על המודעה פחות ותדורגו עליה יותר גבוה. לכך קוראים מדד הרלוונטיות.
התאמה לתוצאות בשטח – קידום ממומן נותן לכם שליטה וגמישות להתאים באופן מיידי את הקמפיין לתוצאות בשטח. אתם קובעים את התקציב ההתחלתי. אתם יכולים לעצור את הקמפיין או להגביר את ההשקעה הכספית בו בהתאם לתוצאות שאתם מבחינים בהן.
למשל, להפנות תקציבים למודעות שמביאות יותר המרות ללידים או למכירות. לצמצם את הקמפיין בשעות הלילה או בזמני חופשה. להגביר את כמות המודעות בתקופות הביקושים. לכוון את הגולשים לעמודי נחיתה ספציפיים, או דפים נבחרים באתר שלכם ובכך לנווט אותם כרצונכם.
אתם יכולים באמצעות פרסום ממומן גם לעשות רימרקטינג ובכך לשלוח מודעות מחדש לאנשים שכבר רכשו מכם מוצר או קיבלו מכם שירות, ובאופן הזה להפוך לקוחות רדומים ללקוחות חוזרים.
קבלת מידע שימושי – המידע שאתם מקבלים על מילות המפתח שאתם מכוונים עליהם הוא מגוון ועשיר. למשל רמת התחרות, מספר הקליקים המשוער, לאילו מילים אחרות מילת המפתח שבחרתם לקדם קשורה, וכמה המתחרים שלכם מוכנים להשקיע כספית כדי לקדם את עצמם על מילת המפתח. המידע הזה יעזור לכם להצליח גם בשיטות שיווק אחרות כמו קידום אתרים אורגני שתוכלו לעשות במקביל.
איך משתמשים בגוגל אדוורדס לצורך קידום אתרים בגוגל?
יש להכין את המודעה ואז להגדיר אותה לפי מילות המפתח הרלוונטיות לתעשיה, קהל היעד הרלוונטי (לדוגמא אנשי עסקים בישראל), השפה הרלוונטית, והתקציב החודשי.
חשוב לציין שבתוך התקציב החודשי יש סעיף הוצאה יומית. גוגל יכול להוציא עד סכום כפול מההוצאה היומית ביום מסוים ולאזן את התקציב בהוצאה פחותה ביום הבא בהתאם למגמות הגלישה היומיות.
יש להגדיר מילות מפתח חיוביות שהייתם מעוניינים שהמודעה תופיע עבורן ומילות מפתח שליליות שאינכם מעוניינים שהמודעה תופיע עבורן ותגרום להוצאה כספית מיותרת.
איך מקבלים ציון גבוה בקידום ממומן בגוגל אדוורדס?
מודל התמחור של גוגל לקידום ממומן בגוגל באמצעות גוגל אדוורדס נקרא "ציון איכות". ציון האיכות הזה מורכב מהמשתנים הבאים:
- כמות חיפושים על הביטוי שבחרתם.
- מידת ההתאמה של המודעה שלכם לחיפושי המשתמש.
- מידת ההתאמה של עמוד הנחיתה שלכם לחיפושים הגולשים ואיכות העמודים שלכם.
- מידת הרלוונטיות של החיפושים שלכם לגולשים לאורך זמן.
- הצעה כספית לפחות שווה להצעה של המתחרה הנמוך ביותר.
מכלול כל המשתנים הללו ייתן לכם מודעה במחיר הזול ובדירוג הגבוה ביותר על מילת המפתח. כלומר מידת החשיפה הגבוהה ביותר לקהל הרלוונטי. המשתנים הללו עובדים גם כשמדובר בתמונות ובסרטונים.
מעוניינים בדוגמא?
כמות חיפושים גבוהה על הביטוי - נניח שאתם חברת תרגום מקצועית שרוצה לקדם את המוצרים שלה בעזרת גוגל אדוורדס. אם אתם בוחרים בביטוי הנפוץ בתעשיית התרגום "שירותי תרגום" ומקדמים בו מודעה והפניה לעמוד תוכן מתאים אתם תצליחו יותר מאשר אם תתמקדו בחיפוש נישתי יותר כמו "לוקליזציה".
מודעה מתאימה לחיפושי הגולשים – מודעה בגוגל אדוורדס שמדברת בשבח שירותי התרגום שלכם על הביטוי "שירותי תרגום מקצועיים", תהיה זולה יותר ותזכה לדירוג גבוה יותר בדירוג התוצאות הממומנות, ממודעה שמקדמת על אותו ביטוי התאמה פחות רלוונטית כמו: "שירותי תרגום משפטיים".
התאמת העמודים לחיפושים ואיכות העמודים – ככל שהעמוד שאתם מקדמים כולל בתוכו יותר תוצאות שמשתמשים מחפשים באופן אורגני כאשר הם מעוניינים במוצר הספציפי שאתם מקדמים המודעה שלכם תוכל לזכות בדירוג גבוה יותר בפחות כסף.
כמו כן, ככל שהתוכן בעמוד שלכם הנראות וחוויית המשתמש יותר טובים, הדירוג שלכם יעלה וההשקעה שלכם לפי קליק תרד.
במקרה של הדוגמא שלנו עמוד שכולל בתוכו את כל הביטויים שקשורים לשירותי תרגום שמבחינה עיצובית מזמין לעין, שעולה במהירות ושמספק חווייית משתמש טובה ומעשירה.
ההצעה הכספית בקידום ממומן – כדי לחסוך כסף למתחרים שציון האיכות שלהם גבוה בכל הפרמטרים האחרים עליהם רק להציע הצעה שווה להצעה הנמוכה ביותר של מתחרה על אותו ביטוי.
כלומר, אם מחיר המינימום הוא דולר אחד על "שירותי תרגום", מתחרה צריך רק להשוות לדולר הזה וציון האיכות הגבוה כבר יקדם את המודעה שלו מעל כולם.
המודעות של גוגל אדוורדס לקידום בגוגל לא רק יופיעו בדירוגים הגבוהים על החיפושים של מילות המפתח. ניתן לשגם בסרטונים ובאנרים כך שיופיעו גם באופן ויזואלי וימשכו צפיה ומומלץ בהחלט לעשות זאת.
המודעות הממומנות שלכם ידורגו בשתי רשתות של גוגל: "רשת החיפוש" שהיא רשת החיפושים הרגילה של גוגל עצמו והמודעות בה הן בעיקר מודעות טקסט. ו"רשת המדיה"- שהיא רשת של אתרים חיצוניים בבעלות גוגל כמו יוטיוב. המודעות שיהיו ברשת זו הן בדרך כלל סרטונים ותמונות.
מי שעושה למשל קידום ממומן ביוטיוב מכוון את חיפושיו בעיקר דרך רשת המדיה והפרסומות שלו חייבות להתאים לסרטונים בהם קהל הגולשים שנבחר צופה.
בניגוד למיתוס קידום ממומן לא משפר את הדירוג שלכם בתוצאות של קידום אתרים אורגני.
איך טומדס יכולה לעזור?
חלק גדול מקידום אתרים בגוגל וברשתות החברתיות הוא התאמה לקהלים בינלאומיים. במיוחד בקמפיינים של קידום ממומן ששווים כסף רב. מומחי טומדס יכולים לסייע לכם בתרגום אתרים, לוקליזציה ושירותי שיווק לאתר העסקי שלכם ובכך לעזור לכם לכבוש שוק חדש.
גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות