- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
איך לייצר יותר לידים מהאתר?
זמן קריאה : 13 דק'
חברות עסקיות רבות, במיוחד חברות בינלאומיות וחברות תרגום, המסייעות לחברות בינלאומיות לתקשר עם קהלים שונים מעבר למחסום השפה, מביאות את עיקר הכנסתן מהאתר העסקי שלהן. האם תהיתם פעם מה זה לידים? אולי שאלתם את עצמכם באילו שיטות תוכלו לייצר יותר הכנסות מהאתר העסקי?
כעת בימי מגפת הקורונה שיווק דיגיטלי דרך האינטרנט הפך חיוני מבעבר לכל חברה מצליחה. לכן כדי לנצל את ההזדמנות, כינסתי כאן סדרה של טיפים שיסבירו איך להביא יותר לידים ודרכם להרוויח הכנסות גדולות מהאתר העסקי שלכם.
מה זה לידים?
לידים הם פרטי יצירת קשר של לקוח המתעניין במוצר או שירות שאנחנו מוכרים. אסביר באמצעות דוגמא: החלטתי להיעזר בחברת תרגום למסמך המשפטי שלי. לאור זאת, אני כותב "שירותי תרגום משפטי בתל אביב" ולוחץ על התוצאה הראשונה שאני רואה. אני משאיר פרטים באתר של חברת התרגום שבחרתי כדי שנציג ייצור איתי קשר ויעניק לי הצעת מחיר. מאותו הרגע הפכתי לאחד הלידים של חברת התרגום.
האם כל ליד הופך ללקוח?
לא כל ליד הופך ללקוח. כדי שליד יבשיל לעסקה יש לבצע עבודת מכירות מקצועית. חשוב להיות מדוייקים בפרסום ובבחירת קהל היעד כדי שהלידים יהיו רלוונטיים ואיכותיים יותר. ככל שהפרסום יהיה מובן ומדויק לגולש ולכוונותיו ככה הפניות שיתקבלו יהיו איכותיות. כלומר, יעלה הסיכוי שהלידים יבשילו ללקוחות משלמים. ככל שהסיכוי לסגור עסקה בעקבות התעניינות של לקוח פוטנציאלי גבוה יותר כך הליד יותר איכותי.
בנוסף לכך, ככל שרמת השירות שאתם מעניקים יותר גבוהה כך בעקיפין תצליחו להביא יותר לידים איכותיים. הלידים הטובים ביותר הם אנשים שהגיעו בעקבות המלצה בשיטת "חבר מביא חבר". אלו יכולים להבשיל לעסקאות ולהכנסות. אם רמת השירות שלכם גבוהה, הלידים הללו יכולים להפוך ללקוחות חוזרים שיתנו לכם הכנסה מתמשכת. כמובן יתכן שאותם לקוחות מרוצים ימשיכו להמליץ עליכם מה שיכול להביא בעתיד לקוחות נוספים.
מה הן הדרכים להשיג לידים באופן כללי?
כל סוג של פרסום, בטלוויזיה, ברדיו, על שלטי חוצות או פרסום דיגיטלי באינטרנט יכול ליצור לידים רבים לעסק שלכם. בעידן הקורונה, הפרסום הדיגיטלי באינטרנט הוא השיטה המיטבית להשגת לידים.
לפי אתר היידה, ישנן אפשרויות רבות לפרסום באינטרנט שיכולות להביא לידים באופן ישיר או עקיף: דרך אתר עסקי איכותי ניתן למשוך לידים רבים לעסק שלכם, חברות תרגום רבות פועלות בשיטה זו. בעזרת הרשתות החברתיות ניתן להעצים את המותג ולהעלות את התנועה לאתר שלכם- דבר שיוביל ללידים בסבירות גבוהה.
חיזוק המותג באמצעות הרשתות החברתיות, למשל בעזרת פרסום ביקורות חיוביות בגוגל, פייסבוק ופלטפורמות אחרות, הוא פרקטיקה נהוגה בתעשיית התרגום ובתעשיות רבות נוספות. לעיתים, ניתן לקבל לידים ישירות דרך המשתמשים שלכם ברשתות חברתיות שונות. למשל עמודים עסקיים בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, בוואטצאפ ובאינסטגרם.
חברות תרגום מעדיפות על פי רוב להיעזר בלינקדאין, בוואטצאפ, ובעמוד פייסבוק עסקי.
לקוחות רבים גם מגיבים לתכנים שיווקיים ביוטיוב כמו למשל סרטוני הדרכה המסבירים כיצד להפעיל מוצר או איך תהליך עובד כשמבקשים שירות מסוים עד לקבלת התוצר. סרטוני יוטיוב כיום נחשבים למדיה שמרבית המשתמשים צורכים. חשיפה מתמשכת לתכנים השיווקיים של חברה עסקית דרכם בונה אמון במותג. היא יכולה להוביל ליצירת לידים ולהמרתם לעסקאות מניבות כסף רב.
ניתן להשיג לידים באופן עקיף, גם דרך פרסומי חוץ לתכנים שלכם שיובילו לאתר העסקי (לינק בילדינג). לבסוף ניתן להשתמש בפרסום ממומן (PPC) כדי להעלות את החשיפה לאתר שלכם ולהביא ממנה לידים על שיטה זו ארחיב בהמשך.
טיפים להשגת לידים בחינם באמצעות שיטות SEO
שיטות SEO מקדמות אתרים באופן אורגני על ידי שימוש במילות מפתח וביטויים מרכזיים שלקוחות פוטנציאליים מחפשים. קידום אתרים אורגני נחשב דרך עיקרית להעלות את התנועה לאתר לטווח ארוך. כמובן ככל שיש יותר תנועה כך גם מספר הלידים צפוי לעלות ומתוך הלידים הללו ההכנסות אמורות לצמוח.
שיטות SEO שונות נועדו בעיקרן לחזות באמצעות ניתוח נתונים, לדוגמא ניתוח של פעילויות המשתמשים באתר עד כה מי הם המחפשים הרלוונטיים ומה ימשוך מחפשים רלוונטיים לאתר. ככל שהחיפוש מושך יותר אנשים שבאמת זקוקים למוצר או לשירות שהחברה מעניקה כך עולים הסיכויים ללידים ומהם לעסקאות מוצלחות שיגדילו את ההכנסות.
שיטה אחת היא שימוש ב-SEO מקומי. בשיטה זו, בודקים מהם הביטויים הפופולאריים שמחפשי שירות משתמשים בהם בעיר מסויימת כשהם מחפשים שירות. באמצעות כלים סטטיסטיים של גוגל גם מגלים את יחס ההמרה בביטויים הללו. כך ניתן להבין כמה משתמשים שמחפשים שירות לפי הביטויים הנפוצים ברמה המקומית בתעשיה הרלוונטית אכן יהפכו ללידים איכותיים. ומתוכם כמה ישתכנעו ויהיו לקוחות משלמים. ב-SEO מקומי משלבים את הביטויים הרלוונטיים הללו שמצאנו בתכנים השיווקיים שלנו במטרה להפוך אותם יותר חשופים בגוגל לקהל שמחפש אותם.
לדוגמא, אם אנחנו חברת תרגום הפעילה בעיקר באירופה, שימוש בשיטת SEO מקומי יהפוך אותנו למדורגים במקום גבוה בתוצאות החיפוש בביטויים שיכולים לעזור לנו למשוך לקוחות פוטנציאליים. ביטויים כמו: "שירותי תרגום לספרדית וממנה במאדריד" "תרגום מקצועי בפאריז" "תרגום נוטריוני במחירים תחרותיים בלונדון". ביטויים אלו הם ביטויים שלקוחות פוטנציאלים אכן מחפשים ויכולים להסתיים בהמרה לעבודות תרגום בתשלום.
כפי שאומר דניאל זריהן אחד מגדולי משווקיי ה- SEO בישראל: אם קידום אורגני הוא מפת דרכים שעוזרת ללקוחות פוטנציאלים למצוא את האתר שלכם המפה צריכה לכלול מונחים שהם מכירים (מילות מפתח). לאחר מכן, עליה ולכוון אותם ליעדים שיעזרו להם (עמודי נחיתה). דרך היעדים הללו המתעניינים שנכנסו לאתר יזכו לשירות המיטבי ואולי יהפכו ללקוחות של ממש.
שיטה שניה היא מחקר מילים ל-SEO באמצעות ניתוח עמודים של המתחרים. בשיטה זו כותבים את התכנים השיווקיים שלכם לאחר בחינת ביטויים ותכנים שהמתחרים בתעשיה הרלוונטית לכם מפיקים. כך ניתן לנצל את היתרונות שבעזרתם המתחרים שלכם משיגים בעזרתם דירוג גבוה בגוגל.
בנוסף מחקר השוק הזה מסייע לכם להפיק תכנים מקוריים שבאמת עוזרים למשתמשים. כאשר אתם רואים על מה המתחרים שלכם כתבו אתם יודעים גם מה לא נכתב. אתם מזהים למה השוק צמא, ואז מספקים פתרונות מקוריים לשאלות שהמתחרים שלכם לא התייחסו אליהן. זאת באמצעות המושגים המדוייקים של התעשיה ומילות מפתח המביאות לקוחות.
לכן רואים למשל חברות תרגום רבות משקיעות משאבים על קידום תכנים בתחומים כמו: שירותי תרגום סימולטני בזום, או שירותי תמלול כתוביות לסרטי ווידאו. חברות התרגום מייצרות תכנים היכן שהלקוחות נמצאים ורק על ידי מחקר המתחרים ניתן לדעת באילו שירותים שווה להשקיע.
כמו כן, אתם יודעים בעזרת ניתוח תכנים של המתחרים ובחינת התחרותיות על ביטויי מפתח מסויימים, איפה יש לכם הזדמנות לפרוץ. אתם יכולים להגדיר לנכנסים לאתר שלכם באופן מדויק את היתרונות היחסיים שלכם ומהם את הערך המוסף להם לאחר שבדקתם את המתחרים. הבלטת היתרון היחסי שלכם בתעשיה תחזק את המותג שלכם. היא תדייק את השירותים שאתם מציעים לגולשים וצפויה להביא לכם לידים רבים ואיכותיים והגדלה בהכנסות.
את מילות המפתח הרלוונטיות אפשר לדעת דרך כלים כמו סרץ' קונסול וגוגל אנליטיקס (Google Analytics)
טיפים להשגת לידים בתשלום באמצעות PPC
שיטות PPC הן שיטות קידום אתרים בתשלום. באמצעות שיווק דיגיטלי ממומן ניתן להגיע להצלחה קצרת טווח בהגדלת התנועה לאתר שלכם וממנה הבאת לידים וסגירת עסקאות.
קידום אתרים בתשלום נחשב שיטה אפקטיבית בתעשיות מסויימות. בתעשיית התרגום השיטה הזאת לא מביאה הצלחה מזהירה. משום כך ממעטים להשתמש בה ואם נעזרים בה עושים זאת לטווח הקצר ובאופן משולב בתוך אסטרטגיית SEO.
לפני קמפיין קידום ממומן חשוב לבצע מחקר מילים מעמיק. כדאי לבנות פרופיל של קהל היעד הרצוי. זאת לפי משתנים בסיסיים כמו: מגדר, רמת השכלה, מיקום גאוגרפי, רמת הכנסה וכו' כדי לדעת למי לפנות.
במחקר המילים הזה מפלחים לפי המשתנים הללו את התוצאות שאנשים מחפשים. מהם יוצרים פרופיל של "הלקוח המושלם" – לקוח שמביא הרבה עבודות, משקיע הרבה כסף ומעניק לכם פרסום חיובי. על פי הפרופיל הזה יוצרים אסטרטגיית קידום אתרים.
בעת מחקר המילים, רצוי להשתמש בכלים כמו גוגל אנליטיקס (Google Analytics) כדי לדעת את השווי של מילות המפתח שאתם בוחרים לקדם. הכלי הוא גם השוואה למתחרים שמראה כמה הם היו מוכנים להשקיע על אותן מילים. ההשוואה מראה סטטיסטית כמה לקוחות אכן מחפשים את אותם ביטויי מפתח.
המחקר שתעשו יסייע לכם לעלות על כוונת המשתמשים וכך להתאים את הקמפיין לכוונתם. ככל שהקמפיין תואם את כוונת המחפשים כך התוצאות יהיו חיוביות יותר ויתבטאו בהגעתם של לידים רבים ועיסקאות שיבשילו כתוצאה מלידים איכותיים
מה הן הדרכים לקידום אתרים ממומן (PPC)?
הדרכים לקידום ממומן הן:
- פרסום מודעות ב- Google Ads הן יופיעו בתוצאות הראשונות על מילות מפתח רלוונטיות.
- קישורים ממומנים ברשתות החברתיות השונות. למשל קידום ממומן בפייסבוק.
- פרסומות לפני סרטונים ביוטיוב.
- קניית לידים איכותיים מחברות כמו לינקשייק. בשיטה זו רוכשים נכסים דיגיטליים שמקודמים טוב בגוגל ויציגו תכנים שלכם באופן מחמיא. תכנים אלו המספקים פעמים רבות ערך רב לגולשים, מהווים במות טובות להשגת לידים רבים. ידועות פלטפורמות רבות להשגת לידים באופן ממומן.
- לקריאה נוספת: פלטפורמות שונות להבאת לידים.
מדוע שיטות PPC הן פחות אפקטיביות?
שיטות PPC כלומר קידום אתרים ממומן הן שיטות שיווק אפקטיביות בתעשיות מסויימות לטווח הקצר. בתעשיית התרגום חברות תרגום נוהגות להשתמש בקידום ממומן בצמצום. השימוש נעשה כחלק מאסטרטגיית שיווק רחבה לרוב מבוססת SEO אורגני.
ישנן ארבע סיבות ששיטות PPC פחות אפקטיביות לשיווק דיגיטלי בתעשיית התרגום:
ראשית, בשיטות PPC אתם רודפים אחרי צופים שלא בהכרח מעוניינים במוצר שלכם. עליכם למקד באופן מדויק מאד את הפרסום לקהל היעד, כדי לוודא שאתם אכן מגיעים דרך פרסום ממומן לקהל שמעוניין לצרוך את השירותים שלכם.
שנית, פרסום ממומן הוא אגרסיבי ונחשב שיווקי מידי ולא אמין. הוא עלול לעורר אנטגוניזם בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. חברים שלכם בפייסבוק לא מעוניינים להיות מוצפים במודעות של קידום ממומן. כתובות המייל של לקוחות לשעבר, או אנשים שנחשפו בעבר לתכנים שלכם הם לא מקום למלא בספאם. פרסום ממומן שותל אתכם בתודעה באופן שאי אפשר להתעלם ממנו אך הוא עלול להיות גם חרב פיפיות.
שלישית, מרבית האנשים "עיוורים" לפרסומות שנועדו למשוך את תשומת ליבם. מחקר של אתר Statista מצא ש- 27% מהמשתמשים בשנת 2019, השתמשו בתוספת Ad Blocker. כלי שחוסם פרסומות. חשוב לציין, גם מתוך המשתמשים שנחשפו לקידום הממומן שלכם רק 18% בחרו בתוצאות הממומנות שהוצגו בגוגל. כלומר אם אין לכם קמפיין פרסומי יצירתי, שיווק ששם את עצמו בנעלי המשתמש ודרכו ברור מדוע כדאי לגולש להיכנס דווקא למודעה הממומנת שלכם. סביר מאד שהוא לא יכנס אליה.
רביעית, לפי לינקשייק, לידים מפרסום ממומן עולים כסף רב ולא כל הלידים מבשילים לעסקאות. לכן חשוב לבדוק באופן שיטתי כמה כסף אתם משקיעים בפרסום כדי להביא לידים. אם אתם מגלים שעולה לכם יותר כסף למשוך לידים, לעומת הרווח שלכם כשעסקאות מתוך הלידים הללו מבשילות עליכם לשנות אסטרטגיה.
סיכום
במאמר זה סקרתי שיטות SEO ושיטות PPC שונות להשגת לידים. כמו כן, הסברתי מהו החיסרון שגורם לשימוש מופחת ב- PPC לרוב במסגרת אסטרטגיית שיווק כוללת לצד SEO.
מה הן אסטרטגיות ה- SEO שהוזכרו כאן?
שימוש ב- SEO מקומי לפי מילות מפתח של מחפשים מקומיים. שיטה זו יעילה במיוחד בחו"ל. השיטה השניה היא מחקר מילים המבוסס על ניתוח עמודי המתחרים. דרכו ניתן לא רק לדעת מהן המילים שמביאות לקוחות. באמצעות אסטרטגיה המבוססת על ניתוח עמודי המתחרים אפשר למקסם את היתרונות היחסיים של החברה שלנו. הדגשת חוזקות החברה תספק לידים איכותיים שמרביתם יהיו רלוונטיים ויבשילו להכנסות.
מה הן אסטרטגיות ה- PPC שהוזכרו כאן?
מחקר מילים מעמיק, במחקר מקדים זה מפלחים את קהל המחפשים לפי משתנים בסיסיים כמו: מגדר, גיל, רמת השכלה, מיקום גיאוגרפי, רמת הכנסה ועוד. מהחיפושים הללו בונים את הפרופיל של הלקוח המושלם ואליו מכוונים קמפיין פרסומי ממומן.
שימוש בגוגל אנליטיקס כדי לזהות את מילות המפתח הרלוונטיות. הכלי משמש גם כדי לדעת את השווי שכדאי להשקיע עליהן ביחס למשאבים שהמתחרים השקיעו.
מהו השימוש הכי חשוב בגוגל אנליטיקס בהקשר של PPC?
ניתן להבין באמצעותו את כוונתם של המשתמשים שחיפשו מילים מסויימות ולהתאים אליהן את הקמפיין הממומן. במאמר הבא אסביר לא רק איך מביאים לידים, אלא איך מביאים לידים רלוונטיים שיש להם סיכוי גבוה להתבטא בהכנסות?
גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות