- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
איך לפרסם ביוטיוב את העסק שלכם?
זמן קריאה : 15 דק'
האם ראיתם לא מזמן סרטון פופולארי ביוטיוב של תינוקות ברחם שמתווכחים ביניהם אם יש חיים אחרי הלידה ואם אמא היא נוכחות אמיתית או אלוהים מומצא? אם כן, אתם לא לבד. 88% מהצפיות והחיפושים בגוגל הם צפיות בסרטונים ומרבית הסרטונים הללו נמצאים באחת מהרשתות החברתיות המצליחות ביותר בעולם – יוטיוב.
מדוע לעשות פרסום ביוטיוב לעסק שלכם?
לפי מחקר חשוב, רוב אנשי העסקים בכלל לא צריכים לשאול את עצמם מדוע לעשות פרסום ביוטיוב כדי לקדם את העסק שלהם. בישראל יוטיוב הוא האתר השלישי הכי נצפה אחרי גוגל ופייסבוק. כלומר הפוטנציאל של שיווק ביוטיוב גבוה מאד בשל אותה חשיפה עצומה ברשת.
סרטונים שיווקיים נחשבים כיום לדרך העיקרית שבה גולשים חסרי סבלנות בעלי טווח קשב נמוך צורכים מידע. לכן קידום ביוטיוב של העסק שלכם שיעשה בצורה נכונה, בעזרת סרטונים מקצועיים המנגנים על הרגש ומחדירים בקלות מסרים שיווקיים לצופים יוביל להצלחה.
זאת כמובן בתנאי שהסרטונים יכוונו לקהל שמלכתחילה מתעניין במוצר או בשירות שהעסקים הללו מציעים ובעזרת הגדרת קהלים נכונה ניתן לעשות זאת.
קמפיין שיווק ביוטיוב שיתבצע נכון יהפוך במהירות לעלייה בהכנסות העסק ממכירות ולחיזוק המותג העסקי וסמכותו. לאור החשיבות של פרסום ביוטיוב לעסקים ובמיוחד לחברות בינלאומיות טומדס מציגה לכם מדריך שהתובנות בו יסייעו לכם לפרסם ביוטיוב באופן אפקטיבי.
כיצד עושים קידום סרטונים אורגני ביוטיוב?
הדבר החשוב ביותר כאשר עושים קידום סרטונים ביוטיוב הוא לוודא שהסרטונים מגיעים לקהל רלוונטי שמעוניין מלכתחילה, או שיש לו סיכוי גבוה להיות מעוניין במוצרים והשירותים שהעסק מספק. קידום ביוטיוב יכול להתבטא בהמרות רבות ללידים ולמכירות ואף בשיתופים רבים שיחזקו את המותג בתנאי שהסרטון מקצועי, מעניין ונוגע והקהל אכן רלוונטי.
אחרי הכול אף אחד לא מעלה על דעתו לנסות לעשות קידום שיר קאנטרי ביוטיוב לקהל שחובב מטאל. קידום צפיות ביוטיוב לקהל לא רלוונטי יהיה יקר מאד ולא יניב את התמורה הרצויה.
אז איך דואגים לקדם סרטונים ביוטיוב בצורה נכונה?
התשובה היא קידום אורגני ביוטיוב מבוסס מילות מפתח רלוונטיות שהגולשים חיפשו. כך תוכלו בעלי עסקים לכוון ישירות לקהל גולשים שתחומי העניין וההעדפות שלהם מראש הופכים אותם ללקוחות פוטנציאליים.
מהו הקטע הטוב ביותר בקידום אורגני ביוטיוב?
בטווח הבינוני – ארוך זוהי שיטת פרסום ביוטיוב בחינם שאכן מעניקה תמורה נדיבה לעסקים המשתמשים בה. לכן הנה מספר שיטות לעשיית קידום סרטונים ביוטיוב באופן אורגני בצורה נכונה
קידום סרטונים ביוטיוב בעזרת אופטימיזציה
כאמור מילות המפתח שרלוונטיות למשתמשים הם הבסיס לקידום ביוטיוב בצורה אורגנית. כמו כן בגלל שיוטיוב שייך לגוגל עד שני סרטוני יוטיוב יופיעו בעמוד חיפוש בגוגל בנוסף לתוצאות הרגילות. לכן מילת המפתח בהתאמת סרטון היוטיוב שלכם לחיפושים אורגניים היא אופטימיזציה.
יש לדאוג שתעודת הזהות של סרטון היוטיוב הכוללת: מטא טייטל – הכותרת הראשית שתופיע בעמוד החיפושים של גוגל, מטא דסקריפשן – התיאור מתחת לכותרת שמסביר על מה הסרטון, מטא קיוורדס – שהן מילות המפתח לפיהן מופיע הסרטון ביוטיוב, וכותרת הH1 שהיא כותרת הסרטון עצמו כפי שיופיע ביוטיוב, יעברו אופטימיזציה.
כל חלקי תעודת הזהות של המאמר יכללו את המילים המדוייקות שאנשים שרלוונטיים למוצר שלכם מחפשים. כך יהיה ניתן למצוא אותם בקלות ובשל רלוונטיות גבוהה הם יקבלו דירוג גבוה בגוגל וביוטיוב.
חשוב לעשות אופטימיזציה גם בארגון הקישורים מהסרטון לאתרים אחרים, מהערוץ לאתרים אחרים ומהסרטון והערוץ לסרטונים אחרים בתוך יוטיוב.
אם רוצים לעשות קישור מהווידאו ביוטיוב לאתר מחוץ ליוטיוב אפשר לעשות זאת מתיאור הסרטון עצמו או מהפרופיל של המשתמש, כלומר הערוץ שלכם. קישור מתיאור הסרטון יהיה Nofollow כדי שלא תאבדו כוח חיפוש לשווא.
לעומתו קישור מפרופיל הערוץ שלכם יהיה קישור Dofollow , שיאפשר חיזוק חיפוש הדדי בין אתר האינטרנט שתוסיפו כשתערכו את הפרופיל שלכם לבין הערוץ שלכם. בדרך כלל האתר הזה יהיה אתר החברה.
בערוץ המשתמש שלכם אתם יכולים להוסיף קישורי DoFollow בתוך יוטיוב לסרוטנים שעשיתם, לקטעי ווידאו מועדפים עליכם או לערוצים שמשתפים איתכם פעולה. הקישורים הללו יכולים לחזק לכם את האתר הפרטי ואת הערוץ גם מבחינת SEO וגם מבחינה תדמיתית. כמובן, ככל שיש יותר תוכן בערוץ המתעדכן, חשיבותו של קישור בודד יורדת.
איך סרטונים ביוטיוב יתאימו לחיפושי המשתמשים?
ראשית הם יכולים להתאים התאמה תוכנית לחיפושי המשתמשים. כלומר משתמשים מחפשים סרטונים לפי מילים ומגיעים אליהם בזכות המילים בכותרות הראשיות, בתיאורי הסרטון ואף בכתוביות הסרטון.
שנית דרך הפופולאריות של הסרטונים, ככל שסרטון מקבל משוב טוב יותר ממשתמשים כך הוא מסומן ביוטיוב ובגוגל כחוויית צפייה יותר מתאימה ורלוונטית עבור קהלים דומים להם.
יצירת סרטון פופולארי ומועיל – הדרך האידיאלית לקידום סרטונים ביוטיוב
פופולאריות מביאה פופולאריות, הן יוטיוב עצמה והן גוגל רואים את מספר הצפיות שמקבלים הסרטונים שלכם. מספר הצפיות ומשך הזמן שאנשים צפו בסרטונים הם אינדיקציה בשביל יוטיוב וגוגל שהסרטונים מועילים, רלוונטיים ויוצרים חוויית משתמש טובה.
כלומר ככל שלסרטון יהיו יותר צפיות כך קידום הצפיות בקטע היוטיוב יחזק אותו עוד יותר. חשוב לזכור שככל שהתחרות על ביטוי מסויים יותר גבוהה כך מספר הצפיות יהיה פחות אפקטיבי ולכן על מנת לנצח בתחרות קשה תצטרכו מספר צפיות גדול במיוחד.
הפופולאריות לא נמדדת רק במספר צפיות היא נמדדת גם בסימון הסרטון כאהוב או לא אהוב או במספר התגובות אליו. כמובן שדיווח על סרטון יוטיוב כתוכן לא הולם יפגע בדירוגו ועלול אף להוביל לחסימתו.
אם אתם רוצים לקדם סרטונים ביוטיוב בססו את הסמכותיות שלכם
מתברר שלוותק של סרטונים, ולמספר המינויים לערוץ שלכם יש השפעה על דירוג הסרטונים שלכם בתוצאות של יוטיוב. יוטיוב תמיד מקדמת או סרטונים חדשים מאד או סרטונים מאד ותיקים שהוכיחו את עצמם. למשתמשי היוטיוב עצמם, כלומר הערוצים שלכם, יש דירוג סמכותיות משתנה. הדירוג נקבע על פי מספר המינויים שלכם מספר הצפיות בסרטונים שלכם בעבר והוותק של הערוץ שלכם.
ככל שהדירוג יותר גבוה כך הסרטונים שתעלו יקבלו חיזוק ביוטיוב ואולי גם בגוגל.
קדמו את הסרטון שלכם ביוטיוב בעזרת כלי ההמלצה על סרטונים
כלי ההמלצה על סרטונים ביוטיוב הוא כלי יעיל מאד למשוך צופים אל הסרטונים שלכם. לפי המקור הבא יש שלוש קטגוריות של סרטונים מומלצים שניתן לעשות בהן שימוש:
- סרטונים מוצעים (Suggested Videos) – מופיעים בדרך כלל בצידי העמוד של הסרטון בו אתם צופים כרגע או בפריים האחרון שלו (יעיל עבור מי שצופה בסרטים במסך מלא).
- סרטונים קשורים (Related Videos) – מופיעים בפריים האחרון של הסרטון הנוכחי בו אתם צופים, אלא אם כן מדובר על אתר חיצוני בו אפשרות זו לא הופעלה.
- סרטונים נבחרים (Featured Videos) – בעוד שני הסוגים הראשונים כנראה מתבססים על אלגוריתם אוטומטי המודד זיקה, סרטונים נבחרים צריכים לעבור קודם כל אישור ידני של עורכי יוטיוב והם מתבססים במידה רבה על פידבקים מהגולשים.
הזיקה שתקשר בין סרטונים נקבעת לפי שלושה משתנים:
מילות מפתח – מילות המפתח שמשתמשים בהן, שיש להן הרבה משמעות ביוטיוב בניגוד לגוגל.
שם משתמש מתאים – לעיתים אף פותחים ערוצים בשמות משתמש שונים כדי לשפר את הנוכחות בכלי המלצת הסרטונים. בכל משתמש צריכה להיות חלוקת נושאים אחרת והגיונית.
נוכחות באתר חיצוני – אם יאספו מספר סרטונים באתר אחד למשל אתר החברה שלכם יוטיוב יסמן שיש קשר בין הסרטונים הללו.
סדר צפייה – לעיתים גם אם אין קשר באף פרמטר אחר סדר הצפייה של משתמשים עלול לגרום ליוטיוב לקשר בין סרטונים שאינם בהכרח קשורים זה לזה.
איך עושים קידום ממומן ביוטיוב?
שיטה נוספת לקידום סרטונים של העסק שלכם ביוטיוב היא קידום ממומן ביוטיוב בעזרת פרסום ממומן. קידום ממומן ביוטיוב באמצעות שיטות שונות מסתמך על מודעות פרסום המגיעות לקהלי יעד שאתם מגדירים מראש.
שיטות שונות של פרסום ממומן ביוטיוב מבוססות על חשיפת התכנים שלכם ואחרות מבוססות על פרסום- לפי- קליק ומטרתן היא בעיקר הגדלת הלידים והמכירות. כמו כן, חשוב גם להקפיד על הנעות מתאימות לפעולה בעת הקמפיין שלכם
לפני שנדון בשיטות לקידום ממומן ביוטיוב בצורה יעילה יש לבדוק כמה עולה פרסום ממומן ביוטיוב ומה משפיע על מחירו.
כמה עולה פרסום ביוטיוב?
קידום ממומן ביוטיוב אם נעשה נכון יכול להגדיל משמעותית את ההכנסות מקמפיין פרסום ביוטיוב. אך קידום ממומן ביוטיוב עולה כסף. כמה עולה פרסום ממומן ביוטיוב? מחיר הפרסום ביוטיוב משתנה בהתאם למספר משתנים, לפי המקור הבא, המחיר הוא בין כמה אלפי לכמה עשרות אלפי שקלים
הפרמטרים המשפיעים על מחיר מודעות הפרסום ביוטיוב הם: הרלוונטיות לקהל, גודל הקהל, איכות הסרטונים ואיכות עמודי הנחיתה או איכות האתר שהסרטונים מקשרים אליו.
הכלל פשוט מאד: ככל שהאתר והסרטונים הם יותר איכותיים ורלוונטיים לצופים כך המחיר של מודעות הפרסום יהיה נמוך יותר.
בנוסף חיוני להגדיר מטרות במדויק לפני שמתחילים קידום ממומן ביוטיוב. האם אתם מעוניינים במקסימום לידים ומכירות או במקסימום חשיפה? לכל החלטה תתאים אסטרטגיית קידום ממומן שונה.
קידום ממומן ביוטיוב יעיל מתחיל בפילוח קהל היעד המתאים
עליכם לפלח היטב את קהל היעד המתאים שאליו ישלחו מודעות הפרסום הממומן שלכם. רק כך קמפיין הקידום הממומן שתעשו ביוטיוב יגיע לקהל ידידותי שישמח לרכוש מכם מוצרים או להגביר את החשיפה לסרטונים שלכם על ידי משוב חיובי לסרטון ושיתופו.
הנה כמה שיטות לעשות פילוח לקהל היעד שיכולות לעזור לכם:
רימרקטינג –באמצעות רשימות פעילות ל"שיווק מחדש". רימרקטינג זה בעצם פרסום חוזר לאנשים שרכשו בעבר מוצרים מהמותג שלכם או קיימו איתו איזו אינטראקציה. המטרה: להפוך לקוחות חד פעמיים ללקוחות חוזרים בעזרת תוכן שיפתה אותם מחדש.
זו נחשבת לאסטרטגיה יעילה של קידום ממומן ביוטיוב. רצוי לשדר מודעות פרסום ממומן ביוטיוב רק לקהל הספציפי הזה ללא מיזוג עם קהלים נוספים כדי להעלות למקסימום את יעילות הקמפיין.
פילוח לפי מילות מפתח – חשוב לפלח את הקהל למודעות הקידום הממומן שלכם ביוטיוב לפי מילות המפתח שהצופה הגולש נוטה להשתמש בהן. היעזרו גם בהצעות הדומות שגוגל מציע לכם בעקבות הזנת מילות מפתח ראשוניות.
ניתן לפלח קהלי יעד גם לפי סוגי תוכן, לפי תחומי העניין של הגולש, לפי מיקום גיאוגרפי ושפות שונות, לפי משתנים דמוגרפים ואף פילוח לפי ערוצים שמספקים תוכן רלוונטי לתחומים שלנו.
לקריאה נוספת: מידע על קידום ממומן ביוטיוב
קידום ממומן ביוטיוב דורש שימוש חכם באופציות השונות להפצת מודעות פרסום
מה הן האופציות השונות להפצת מודעות פרסום ממומן ביוטיוב ומתי כדאי להשתמש דווקא בהן?
הנה מגוון האפשרויות שכדאי להכיר:
In-Search – מודעה שמופיעה כאשר משתמשים מחפשים תוצאות של סרטונים בתוך יוטיוב.
מתי כדאי להשתמש בה?
רצוי להשתמש בשיטה בעת קידום אורגני ביוטיוב, אך גם בקידום ממומן כאשר ברור שיש ביקוש רב למילות המפתח שאנשים מחפשים. ההקלקות הכי איכותיות מגיעות מהשיטה הזאת, אך גם המחיר לפי קליק יהיה גבוה בהתאם. במרבית המקרים נשתמש בשיטה זו לקידום ממומן ביוטיוב.
In-Slate – מודעה שתופיע בתוך סרטונים לפני הצפייה ובה המשתמש יוכל לבחור בצפייה בסרטון שלכם או בצפייה בפרסומות בתוך הווידאו שהוא בחר. המודעות הללו מביאות לקליקים סבירים אבל הן עלולות להרגיז מעט את המשתמש כי הן מפריעות לו לצפות בתוכן שבחר.
אז מתי להשתמש? כשרוצים לנצל את התנועה לסרטונים פופולאריים בנושאים פופולאריים ומבקשים להשיג מעט מהתנועה של הסרטונים עצמם.
In-Stream – מדובר בסרטונים שמתחילים לרוץ באופן אוטומטי לפני סרטונים אחרים ב-YouTube. כאשר למשתמש יש אפשרות לדלג על הסרטון בתוך חמש שניות. אם המשתמש לא דילג על הסרטון בתוך 5 שניות – נספרת צפייה לסרטון והוא יכול להמשיך לראות אותו.
מתי נכון להשתמש בה?
זו שיטה שדיי מרגיזה את הצופים והיא גם מובילה בדרך כלל להקלקות לא איכותיות. אך אם יש לכם סרטון עם פתיחה מאד מושכת והמטרה שלכם היא להגדיל משמעותית חשיפה זו שיטה מתאימה. התשלום על מודעה יהיה אחרי 30 שניות צפייה או אחרי צפייה בכל המודעה בשלמותה.
איך טומדס תסייע לקידום הצפיות בסרטונים שלכם ביוטיוב?
כשאתם עוסקים בקידום סרטונים ביוטיוב חשוב שתפיקו סרטונים איכותיים שמתחברים לרגשות של הצופה ומעבירים בקלות ובצורה מזמינה את המסרים שלכם.
חשוב שתפלחו נכון את הקהל וחשוב שיהיו לכם אסטרטגיות קידום סרטונים ביוטיוב מתאימות שישלבו קידום אורגני ביוטיוב וקידום ממומן ביוטיוב.
כולי תקווה שהתובנות של מאמר זה יסייעו לכם להעלות את מספר הצפיות בסרטוני היוטיוב השיווקיים שלכם וישפרו גם את המכירות וסמכות המותג.
אם אתם מעוניינים לקדם סרטון ביוטיוב, במיוחד אם יש צורך לתרגמו לשפות אחרות, כדאי להיעזר במומחי השיווק של טומדס.
המומחים שלנו יספקו לכם שירותי שיווק ברשתות החברתיות ולצידם במידת הצורך תרגום ולוקליזציה של התכנים שלכם, כך שיתאימו לקהלי היעד שאתם פונים אליהם. אתם מוזמנים ליצור קשר עם טומדס ולקבל מאיתנו ייעוץ מהמומחים שלנו.
גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות