- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
איך לפרסם בטיקטוק את העסק שלכם?
זמן קריאה : 16 דק'
שיווק ברשתות החברתיות הוא הדרך לשגר את העסק שלכם אל תודעתו של הדור הצעיר. אחת הרשתות הפופולאריות ביותר אצל הדור הצעיר היא טיקטוק (TikTok). זוהי בעיקר רשת לסרטונים קצרים, מוזיקה וריקודים.
חברות בינלאומיות מעוניינות להיות נוכחות בכל במה עסקית וטומדס כחברת תרגום ולוקליזציה מתחייבת לעזור להן בכך. לכן החלטנו לכתוב מאמר מרוכז על רשת טיקטוק ויתרונותיה השיווקיים האפשריים.
מה זה טיקטוק ומדוע כדאי לפרסם בטיקטוק?
טיקטוק היא רשת חברתית חדשנית שמבוססת על רעיון מאד פשוט: סרטונים באורך של מספר שניות עד דקה עם אפשרויות רבות להוסיף מוזיקה פילטרים שונים ואפקטים מיוחדים.
טיקטוק נחשבת לכאורה לרשת חברתית עם קהל צעיר במיוחד, אך מפתיע לגלות שכ- 66% משמונה מאות מיליון משתמשיה הם צעירים בני עשרים ומעלה.
מדוע לפרסם בטיקטוק?
כי יש מיליארד צפיות בטיקטוק מידי יום וכל חברה בינלאומית הייתה שמחה אם חלק מהצפיות הללו היו מגיעות אליה לחזק את המותג ואת שיעורי המכירות שלה.
אלו עסקים ירוויחו במיוחד מפרסום בטיקטוק?
כל העסקים יכולים להרוויח מפרסום בטיקטוק. אבל עסקים שמתמקדים בפרסום ושיווק ללקוחות פרטיים יכולים באופן מיוחד להרוויח מפרסום בטיקטוק אליו צפויים להיחשף מידי חודש 1.2 מיליארד אנשים עד סוף שנת 2021.
מה הפוטנציאל העסקי שעסקים בטיקטוק יכולים ליהנות ממנו?
האם ידעתם שמשתמשים בטיקטוק מבזבזים בממוצע 400 מיליון דולר דרך אפליקציית טיקטוק? במיוחד בסין ארה"ב ובריטניה כלומר, פוטנציאל גבוה בשווקים חשובים בעולם.
הערך של פרסום בטיקטוק עולה עוד יותר כאשר מוסיפים לכך את העובדה שמבחינת מעורבות פר פוסט לטיקטוק יש הישג גדול מאד ביחס לרשתות חברתיות אחרות (נכון לשנת 2019, 17.5 אחוזי מעורבות בממוצע).
כלומר עסק שיבקש לחזק את מעמדו באמצעות שיווק בטיקטוק יחשוף את עצמו לקהל צעיר גדול, פעיל מאד ושמוכן לשלם ולרכוש אם רק מגיעים אליו בצורה נכונה.
איך קונים עוקבים בטיקטוק? – טיפים לפרסום ממומן בטיקטוק
לאחר שהבנו שרשת טיקטוק היא מכרה זהב ושיש הרבה כסף מטקטוק שמותג יכול לעשות, אם הוא מפרסם בה בצורה נכונה, עלינו להתחיל לדבר על השיטות לפרסום בטיקטוק. קודם כל על שיטות פרסום ממומן בטיקטוק.
תחילה ננתח מאיפה באמת מגיע הכסף מטיקטוק?
הוא מגיע באופן עקבי מהעוקבים שלכם בטיקטוק. אלו האנשים שיכולים לשתף את הסרטונים שלכם ולחזק את ההאשטגים שאתם מנסחים ובכך לחזק את מעמד המותג שלכם ואת החשיפה למוצריו.
הם גם האנשים שאם תצליחו להניע לפעולה בצורה נכונה גם ירכשו בהתלהבות את המוצרים שלכם.
כלומר השאלה המרכזית שצריכה להעסיק אתכם היא איך קונים עוקבים בטיקטוק? כלומר איך מעלים באופן יזום את מספר העוקבים לחשבון הטיקטוק העסקי שלנו.
קניית עוקבים לטיקטוק היא שם מעט מטעה. העוקבים שלכם בטיקטוק הם אנשים אמיתיים שיאהבו את התוכן שלכם ויתעניינו במוצרים שלכם, לא עוקבים מזוייפים שקניתם.
אבל אחת הדרכים להשיג צפיות בטיקטוק בטווח הקצר ועוקבים בטיקטוק בטווח הבינוני ארוך היא פרסום ממומן בטיקטוק.
אז איך עושים פרסום ממומן בטיקטוק בצורה אפקטיבית?
פרסום ממומן מוצלח בטיקטוק מתחיל בהגדרת מטרות נכונה
לפני הכול עלינו להגדיר את מטרות הקמפיין שלנו. האם אנחנו מעוניינים להיעזר ב- Tiktok Ads /Tiktok for Business. כדי ליצור חשיפה ואזכורים למותג שלנו? האם אנחנו רוצים להעלות את התנועה לאתר שלנו מטיקטוק?
או שאולי אנחנו בכלל רוצים קמפיין בטיקטוק שמטרתו העיקרית היא יצירת לידים ומכירות?
לכל אחת מהמטרות הללו יש אסטרטגיית פרסום ממומן אחרת ואף שיטת ניהול תקציב אחרת. האם תרצו לשלם לפי חשיפה בטיקטוק? לפי איזכורים להאשטגים שלכם בטיקטוק?
אולי דווקא תבחרו לשלם לפי מספר הקליקים על המודעה? קליקים שיקחו את המשתמשים לאתר העסקי שלכם, או יאפשרו להם להשאיר לידים ואף לקנות מוצרים באופן ישיר דרך מודעות הטיקטוק שלכם.
הקפידו לבחור את הקהל הספציפי שמתאים לפרסומי הטיקטוק שלכם
כל האפשרויות לפרסום ממומן בטיקטוק מזמינות, אך כעת יש לחשוב על בחירת קהל היעד לסרטון הטיקטוק שלכם ועל התוכן עצמו.
באמצעות הפיצ'רים המתקדמים של טיקטוק תוכלו לעשות טרגוט לקהל יעד ספציפי של אנשים המתאימים לפי הדמוגרפיה, המיקום הגיאוגרפי, ותחומי העניין.
כך מודעות הוידאו או התמונה שלכם יגיעו אל הקהל הנכון לעסק שלכם. אלו שרוצים לרכוש את המוצרים שלכם או לחזק את המותג שלכם.
ככל שתגדירו טוב יותר את קהל היעד שלכם וככל שתשלבו יותר בהצלחה קהלים שכבר הביאו לכם לקוחות עם קהלים דומים להם (הקרויים גם לוקאלייק) תוכלו להגדיל את החשיפה המתאימה וגם את היענות הצופים בקמפיין הטיקטוק שלכם.
איך עושים פרסום ממומן בטיקטוק? דוגמא לקמפיין מוצלח של שיווק בטיקטוק
תחילה, חשוב שתכינו מודעת סרטון של עד שישים שניות שאמורה לתאר את המותג שלכם בצורה משעשעת או מרגשת.
הטיקטוק הוא המקום בעיקר לסרטוני מוזיקה וסרטונים משעשעים, למרות שהוא יכול להיות מקום מזמין מאד לסדרות של סרטוני: "איך לעשות" שמלמדים את המשתמשים בטיקטוק דברים חדשים.
מודעות פרסום ממומנות בטיקטוק יופיעו תמיד בפיד FOR YOU שמכיר למשתמשי טיקטוק סרטונים חדשים. הן יכולות להופיע כקדימון לסרטוני ווידאו פופולארים בטיקטוק או כסרטוני טיקטוק בפני עצמם עם הנעות מתאימות לפעולה.
סרטונים אלו הם לרוב האמצעים האפקטיביים ביותר של מותגים עסקיים בטיקטוק.
למשל, חברת תרגום בינלאומית גדולה הצליחה לשבות מעל עשרה מיליון עוקבים בטיקטוק. החברה השתמשה במתרגמת יפיפיה מאנגלית לצרפתית שלימדה בכל סרטון קצר את הצופים שלה את המשמעות של מילים חדשות בצרפתית כיצד לומר אותן וכיצד להשתמש בהן.
התוצאה חשיפה עצומה וקהל צעיר וחיזוק משמעותי של עוצמת המותג שלה. חברת התרגום הצליחה לא רק לגרום ליותר אנשים לדעת עליה ועל שירותיה, אלא לבסס את עצמה כמומחית מובילה לשפות.
כידוע סמכות יוצרת מכירות, לכן גם מכירות החברה עלו משמעותית בעקבות הקמפיין הפרסומי.
פרסום ממומן בטיקטוק באמצעות תשלום למשפיענים
שימוש בכוחם של משפיעני טיקטוק היא דרך טובה לקדם את התוכן ולחזק בעזרתו את מיתוג העסק שלכם. משפיעני טיקטוק הם סלבריטאים בעלי חשבונות עם עוקבים רבים.
כאשר אתם שוכרים אותם לעשות קידום בטיקטוק למוצרים שלכם ולחברה שלכם, הדבר דומה לניצול פלטפורמה גדולה כמו ערוץ חדשות או מודעה בעיתון.
אלא שכול הפלטפורמה הזאת מוקדשת לכם ובאמצעים יצירתיים המנוהלים על ידי משפיענים מקצועיים, בעלי הצלחות מוכחות, יכולה לסחוף אליכם צפיות בטיקטוק.
היא יכולה לבנות בזמן קצר מערך עוקבים נלהב ולהניע את העוקבים שלכם בטיקטוק לרכישת מוצרים או לחיזוק המותג שלכם.
איך עושים קידום בטיקטוק לעסק שלכם? סודות השיווק בטיקטוק
לאחר שדיברנו הרבה על פרסום ממומן בטיקטוק ועל שיווק משפיענים בטיקטוק בתשלום עלינו לבחון כעת את הדרכים לעשות קידום אורגני בטיקטוק לעסק שלכם.
קידום אורגני בטיקטוק נעשה בזכות משתמשים שאוהבים את התכנים שלכם ודוחפים אותם בפיד של טיקטוק ומשתפים אותם עד להפיכת הסרטונים לויראליים משום כך כדי לעשות קידום מוצלח בטיקטוק חשוב ללמוד את סודות השיווק בטיקטוק בצורה מלאה.
אלו שמצליחים בטיקטוק הם היצירתיים והחרוצים שמוכנים לחדש ולפרוץ גבולות. אלו שנהנים ממה שהם עושים, פותחים ערוץ בטיקטוק לטווח הארוך ולאורך זמן מקפידים ליצור תוכן מעולה.
תחילה עלינו לעבור על המאפיינים השונים בטיקטוק ולראות כיצד ניתן להשתמש בהם לשיווק בטיקטוק בחינם באמצעות קידום אורגני. אלו הדרכים השונות לפרסם בטיקטוק סרטונים קצרים:
- For You – פיד ייעודי שמציג את הסרטונים הפופולריים ביותר לכולם, גם בלי להירשם. האלגוריתם שלו יודע לזהות מה מעניין את המשתמשים, ובהתאם לכך הוא מציג המלצות לסרטונים. כל סרטון חדש עולה לפוריו, אבל אם הוא לא מקבל מספיק אינטראקציה הוא לא יקבל חשיפה נוספת.
- Following – לצד הפיד של פור יו תוכלו לראות גם את האנשים שאחריהם בחרתם לעקוב. אם לא נרשמתם או שאינכם מחוברים, יוצגו לכם משפיענים מובילים כדי להתחיל לעקוב אחריהם.
- Duet – דואט הוא סרטון תגובה שאתם יכולים ליצור עבור סרטון אחר בו צפיתם. הסרטון מוצג בדרך כלל בפורמט חצוי לשניים, כאשר בצד ימין רואים את המקורי ובצד שמאל רואים את סרטון התגובה. רצוי שהתגובה תהיה המשך כלשהו של המקור, לרוב ללא סאונד משל עצמה (אלא תוך שימוש בסאונד המקורי) .
- React – גרסה נוספת של סרטון תגובה, אך הפעם עם סאונד מקורי משלכם. הסרטון המקורי יוצג בקטן בחלק העליון, על גבי סרטון התגובה שלכם שממלא את המסך.
- Live – בדיוק כמו בפייסבוק לייב, גם בטיקטוק יש אפשרות להזרים ווידאו בזמן אמת שלאחר מכן יעלה לחשבון שלכם. שידורי לייב בדרך כלל זוכים לחשיפה גבוהה יותר.
יישומים אפשריים של הכלים הללו לחברה עסקית:
ב For You-משתמשים הן בקמפיינים של קידום ממומן בטיקטוק והן בקמפיינים של קידום אורגני. זהו המקום הראשון שגולשי טיקטוק מוצאים בו סרטונים שמעניינים אותם.
שימוש במילות חיפוש והאשטגים רלוונטים שצמודים לסרטון יעזור למשתמשים מהקהל המתאים להיחשף אליו ולהעביר אותו הלאה. קידום ממומן רק נותן בוסט ראשוני אך אם הסרטון אכן מוצלח הוא יהנה מפרסום בטיקטוק בחינם על ידי המשתמשים
DUET – יכולה לשמש את העסק שלכם במהלך קמפיין כדי לשתף אם המשתמשים שלכם פעולה. למשל באתגרי טיקטוק שבהם לצד שיר עם מוסיקה מוכרת אתם מבצעים פעולה מסויימת ומעודדים את הציבור לעשות כמותכם ולהתעלות עליכם.
למשל חברת משקאות אנרגיה שוכרת משפיען טיקטוק לרקוד בזמן שהוא שותה משקה אנרגיה. החברה מעודדת את הלקוחות שלה להתעלות על הריקוד תוך כדי שתיית המשקה, מי שיוצר את הריקוד המגניב ביותר לצד המשקה זוכה בפרסים.
React – יכולה לשמש את העסק שלכם למתן פרשנות אקטואלית על אירוע מסוים. לדוגמא חברה לייעוץ כלכלי יכולה להגיב על ידיעה חדשותית שקרתה ובכך לבסס את סמכותה המקצועית. רצוי שהתגובות יהיו מועילות וגם יכוונו לרגש ולהומור לא פחות מאשר למסרים מועילים.
Live – חברות שונות יכולות להפיץ סרטוני לייב חיים בטיקטוק של תהליכי הייצור אצלם ובכך לשדר אוטנטיות ומקצועיות כחברה עסקית. למשל, חברת ביגוד שיכולה לתאר את התהליך שבה היא מנסה ומפתחת קו חדש של מוצרים שלב אחר שלב. חוויה אוטנטית עושה רושם טוב על קהל צעיר.
הנה מספר טיפים נוספים לשיווק בטיקטוק שיוכלו לעזור לכם לקדם את הסרטונים שלכם בטיקטוק באופן אורגני ולצבור עוקבים לטיקטוק:
הצלחת סרטון בטיקטוק מתחילה בקרייטיב מוצלח - מחקר שוק יגלה לכם מה הקהל הרלוונטי לכם רוצה לראות. לאחר מכן עשו סרטון משעשע או רציני, למשל סרטון שמציע פיתרון לבעיה או ידע חדש כלשהו למשתמשים.
לאחר שתבחנו את הקהל ותגלו מה עובד תדאגו לפרסם את התכנים שהוכיחו את עצמם. במסגרת הקרייטיב גם עריכה מקצועית תוך שימוש באפקטים ושילוב של מוסיקה ותכנים אחרים מועילה ביותר להצלחת הסרטונים שלכם והשגת צפיות נוספות בטיקטוק.
המוזיקה בטיקטוק קובעת – טיקטוק היא פלטפורמה שבעיקר מבוססת על מוזיקה אז לבחירת המוזיקה יש משמעות מרכזית בקמפיין הטיקטוק שלכם. ניתן להסתמך על שירים מושמעים שמישהו אחר יצר או שניתן להשתמש בהם באופן חופשי וליצור להם גרסה מקורית.
לחלופין ניתן להשתמש במוזיקה מקורית משלנו שתלווה את הסרטון על כל האפקטים שלו. אם היא תיתפס בצורה חיובית היא תשמש גם אחרים בטיקטוק ואנחנו נקבל קרדיט שיאזכר אותנו על כל שימוש ביצירה החדשה שלנו, מה שיחזק את המותג.
האשטגים – בטיקטוק יש משמעות גדולה לתיוגים. בזכות ההאשטגים הנכונים תוכלו להימצא בפיד פור יו. בתיבת החיפוש תמצאו רעיונות להאשטגים פופולאריים, תוכלו גם לראות שם את מספר הפעמים שהשתמשו בהאשטג ובכך לדעת עם הפרסום שלכם בטיקטוק עובד.
תוכלו לחזק את המותג של החברה שלכם גם באמצעות שימוש בהשטאגים ייחודיים למותג. תדאגו לתפוס נושאים פופולאריים וייחודיים שקשורים לנישה שלכם בזכות ההשטאגים.
חלוקה לפרקים – דרך מצויינת להפוך צופים בסרטוני הטיקטוק שלכם לעוקבים בטיקטוק היא לא לתת בסרטון אחד את כל התוכן שלכם. לדאוג לאחר פתיחה מושכת להתחיל סדרות מעניינות מחולקות לפרקים. תגרמו לצופים שלכם להיות רעבים לפרק הבא בסדרה המגניבה שהמותג שלכם מפיק.
אתגרי טיקטוק – תעודדו את הצופים שלכם להשתתף בתחרויות וליצור תכנים לחיזוק המותג שלכם. אתגרים כמו אכילת בוריטו צ'יפוטלה תוך לבישת תחפושת מפחידה. תוך הצעת פרס גדול לדוגמא מוצרים בחינם למשך שנה לחמשת הראשונים שיזכו להכי הרבה צפיות. (לאתגר קראו Boorito#, אתגר שעשתה חברת צ'יפוטלה המקסיקנית בליל כל הקדושים וצבר 3.9 מיליארד צפיות בטיקטוק).
מהי השיטה הטובה ביותר לקידום בטיקטוק?
לשלב כמה שיטות קידום בטיקוטק בבת אחת. בין אם מדובר בשיטות פרסום ממומן בטיקטוק כמו שיווק משפיענים, שימוש באתגרי האשטג, טרגוט באמצעות מודעות פרסום ממומן, או עידוד משתתפים לייצר תוכן למותג שלכם בעזרת תחרויות מחולקות לפרקים ועוד.
הרבה פעמים הפעלת שיווק משולב, הכולל מספר שיטות וחלוקות קהלים שונות, יביא הצלחה רבה לעסק ואולי אפילו ויראליות למותג שלכם.
איך טומדס יכולה לעזור לכם לקדם את העסק שלכם בטיקטוק?
חלק ניכר מקידום בטיקטוק הוא שיווק בטיקטוק בשפות אחרות. חברת התרגום טומדס מעסיקה מומחים מהשורה הראשונה בתרגום ולוקליזציה מכל שפה וכל שפה.
מומחים אלו במסגרת שירותי השיווק שלנו גם יכולים לספק ייעוץ אסטרטגי לשיווק יעיל ברשתות החברתיות השונות. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולהיעזר בנו, במיוחד עם התובנות כאן גרמו לכם לרצות להתחיל קמפיין בטיקטוק.
לטומדס יש ניסיון רב בסיוע לעסקים בעולם השיווק בין עסקים לעסקים. שירותי התרגום השונים שלנו סייעו לעסקים רבים.
אך גם במדיית הטיקטוק שעסקים בה בעיקר מכוונים ללקוחות פרטיים תרגום מקצועי, לוקליזציה מתאימה ופיתוח אסטרטגיית שיווק נכונה מטומדס יעזרו לעסק שלכם.
גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות