- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
איך לפרסם בלינקדאין את העסק שלכם?
זמן קריאה : 14 דק'
במאמר זה, החותם את סדרת המאמרים של טומדס על שיווק ברשתות החברתיות, נדבר על שיווק ברשת העסקית לינקדאין שרלוונטית ביותר לעולם השיווק של עסקים לעסקים (הקרוי גם B to B).
לינקדאין היא רשת חברתית לכל דבר המשמשת בעיקר ליצירת נטוורקינג, מציאת עבודה וחיזוק של מותגים עסקיים בתעשיות מסויימות.
טומדס המסייעת לעסקים לשווק את עצמם ברשתות החברתיות באמצעות תרגום, לוקליזציה ושירותי שיווק כולל ייעוץ אסטרטגי לעסקים המתכננים לשווק את עצמם לקהלים חדשים שמחה להציע טיפים גם לשיווק ברשת זו.
מדוע לעשות פרסום בלינקדאין?
הנה הסיבה הברורה מדוע כדאי לפרסם בלינקדאין את העסק שלכם:
לפי המקור הבא, רשת לינקדאין המונה כיום למעלה מ-300 מיליון חברים ברחבי הגלובוס, היא הרשת העסקית בעלת ההשפעה הגדולה ביותר בעולם. לינקדאין בישראל מונה כיום יותר ממיליון משתמשים, מהם כ-300 אלף מוגדרים כמנהלים. זהו ערכו הפוטנציאלי של פרסום בלינקדאין.
החזון של רשת לינקדאין הוא: "להפוך לרשת החברתית המרכזית של העולם העסקי". פרסום ברשת לינקדאין בדומה לפרסום ברשתות חברתיות אחרות הוא אמצעי שעסקים רבים יכולים להרוויח ממנו. כמובן, תלוי בסוג התעשייה, פרסום בלינקדאין יעיל במיוחד בתעשיות הבאות:
- תעשיית ההייטק – בתעשייה זו פרסום בלינקדאין הוא עניין קלאסי הן כאשר מנסים לגייס עובדים איכותיים לעסק שלכם והן כאשר רוצים לחזק את הסמכות של המותג העסקי.
- ענף הפיננסים – למשרדים של רואי חשבון בדרך כלל יהיה חשבון בלינקדאין וכך גם לגורמים מתחום הבנקאות.
- פרסום לנדל"ן – בייחוד נדל"ן משרדי, השקעות נדל"ן ונדל"ן מניב.
- תעשיות הייעוץ הפרסום והשיווק האסטרטגי – במיוחד פרסום בינלאומי בין עסקים לעסקים.
- תעשיית ההשקעות ותחום המשפט – עורכי דין רבים משתמשים בלינקדאין.
- תחום ביטוחי הבריאות – חברות גדולות כמו Philips, הצליחו למתג את עצמם כמובילים בחדשנות בתחום ה- Health Care בזכות קמפיין שיווקי חכם בלינקדאין.
- תחום הגיוס וההשמה – שבו לינקדאין הכי ידועה בישראל.
באמצעות ממשק ניהול עצמי הקרוי Linkedin Campaign Manager ניתן לפרסם מודעות בלינדאין ולחזק את המותג שלכם בקהילה העסקית שלה.
סודות השיווק בלינקדאין מה הן המגבלות של לינקדאין וכיצד שוברים אותן?
בישראל, למרות יותר מ-300 אלף מנהלים חברים ומעל מיליון משתמשים הקידום בלינקדאין הוא רק בראשית דרכו. חלק מהסיבות לכך הם חסמים של רשת לינקדאין עצמה שטרם הנגישה את הבמה לישראלים בצורה מספקת.
למשל לא ניתן לפרסם בלינקדאין מודעות בעברית (לפחות לא באופן מניח את הדעת) ולא ניתן להשתמש בשקל הישראלי כמטבע כשמציינים תקציב לקידום ממומן בלינקדאין. ניתן לכתוב טקסטים בעברית בפרופילים של לינקדאין אך הנראות לא תהיה נוחה.
לכן רצוי להשתמש באנגלית עסקית במרבית התכנים הכתובים ובכך לתפוס מעל מאה אלף ישראלים מהתעשיות הטכנולוגיות המשתמשים באנגלית עסקית כטבע שני. זה גם משדר רצינות.
לעומת זאת בסרטונים השונים ובתמונות שבאמת ימשכו את העין של הצופים ואולי יהפכו אותם לעוקבים וללקוחות שלכם, אפשר להשתמש בתכנים בשפה העברית. זוהי פירצה נוחה ושבירת המגבלות הטכניות של לינקדאין. למרות כל המגבלות, פרסום בלינקדאין משתלם ביותר.
הטיפ הראשון לפרסום בלינקדאין הוא דווקא טיפ טכני: פיתחו את חשבון הלינקדאין העסקי שבו תשמשו אדמינים, או האישי, בעזרת מייל של החברה שלכם.עשו זאת כאשר הפרופיל מכיל את שמכם הפרטי ואת שם החברה העסקית שלכם. כך יהיה ניתן למצוא אתכם בלינקדאין יותר בקלות.
לאחר מכן יש לבחור את הקהל שלכם. סוד הצלחתה של לינקדאין הוא יכולת הטרגוט המעולה שלה. אתם יכולים לפלח פרסומות בהתאם למשתנים רבים ושונים בינהם:
- משתנים דמוגרפיים - מגדר, גיל, מיקום גיאוגרפי.
- משתנים הקשורים לסביבה העסקית ולמקצועיות העסק שלכם - תחום עיסוק, חברות שונות, גודל חברות.
- משתנים הקשורים ליכולות והניסיון התעסוקתי שלכם - תפקידים, שנות ניסיון בתפקיד, כישורים שונים, רמת השכלה הסמכות תחומי לימוד רלוונטיים ועוד.
לא סתם, אפילקציית לינקדאין נחשבת לדרך הטובה ביותר, למצוא מידע עסקי רלוונטי על אדם שאתם מעוניינים איתו בקשר, או לקוחות מהנישה העסקית שלכם.
השתמשו בלשונית ה-TOPICS כדי לקלוט בזמן אמת אלו תכנים מעניינים את הקהל שלכם, משיגים מעורבות רבה וכדאי לעשות עוד כמוהם.
כשעושים פרסום בלינקדאין מה צריכה לכלול המודעה המושלמת?
בפרסום בלינקדאין כל מילה חשובה. האוריינטציה של הקהל היא אוריינטציה עסקית והיתרון של לינקדאין בפילוח הקהל. בו היא מתעלה על רשתות אחרות הופך כל מודעת פרסום בלינקדאין שנעשית נכון להזדמנות פז.
קודם כל, כדאי מאד שהמודעה המושלמת שתעשו תכלול קישור לסרטון וקישור לאתר שלכם.
הקהל מגיב בצורה הטובה ביותר לסרטונים ומאחר שלינקדאין מיועדת קודם כל לאנשי עסקים אפשר להיות גלוי ומכירתי יותר בסרטונים שתציגו. חשוב לזכור שעדיין אין לעשות זאת בתוקפנות.
אל תצפו שהפרסום הראשון שלכם בלינקדאין יהפוך למכירה. אחד מכללי הברזל למכירות באינטרנט הוא שלקוח פוטנציאלי צריך להיחשף כמה פעמים לתכנים מושכים שלכם ולהכיר אתכם לפני שהוא מחליט לקנות מכם.
שימוש במילות המפתח של הנישה שלכם הוא כמובן מהותי לכל פרסום מוצלח בלינקדאין. בצורה הזאת מוצאים אתכם.
מילות המפתח והתכנים משחקים בלינקדאין תפקיד חשוב עוד יותר בגלל שלקהל המעוניין בהזדמנויות עסקיות, נטרוורקינג וחיפוש עבודה יש יותר פוקוס להיחשף לתכנים שלכם.
לכן, עליכם לבחור כותרת טובה מבחינת SEO ומזמינה לקהל עסקי. בתוכן המודעה חשוב שתשתמשו בנקודות שונות שמדגישות את היתרון למוצר שאתם משווקים.
למשל, הציגו יתרונות ייחודיים של המוצר. בצעו הדגמות. ספקו טעימות בחינם של תוכן מזמין ומשכנע. הציגו ניסויים שונים שמוציאים את המוצר שלכם באור חיובי.
כדאי שתשתמשו בביטויי קריאה לפעולה כמו: נסה, הורד, הירשם או קבל הצעת מחיר.
בשונה מגוגל ומפייסבוק בלינקדאין הגולשים מעוניינים במידע, במיוחד בהיבט הטכנולוגי של מוצרים. לכן המידע יתקבל טוב בעת קידום בלינקדאין.
השתמשו בעיקר בסרטונים אך גוונו את התוכן שבו אתם משתמשים בפוסטים בלינקדאין. למשל, קשרו לפוסט בבלוג של החברה, סרטון ווידאו, אינפוגרפיקה מתאימה, וובינר, או אפילו ידיעה מחמיאה עליכם בחדשות שהתפרסמה בתוכן של הדף.
בין אם כותבים קורות חיים בלינקדאין או מודעה פרסומית תכני הלינקדאין הם המקום לקישורים וסימוכין. למשל לביקורות טובות להמלצות מלקוחות ולעמודים המתארים את יתרונות המוצרים השונים ומציגים נתונים אוהדים עליהם.
לקריאה נוספת: פרסום בלינקדאין- טיפים והסברים.
הכל על קידום ממומן בלינקדאין באמצעות פרסום ממומן
פרסום ממומן בלינקדאין באמצעות מודעות קידום ממומנות נחשב לאחת הדרכים האפקטיביות ביותר להגיע לקהל מדויק.
לינקדאין בזכות היתרון שלה בבחירת קהלים היא אחת הדרכים המכניסות ביותר לתעשיות טכנולוגיות. אבל משום שלינקדאין מודעים ליתרונם הפרסום בלינקדאין נחשב בין היקרים באינטרנט.
כמה עולה קידום ממומן בלינקדאין?
קליק ממוצע בלינקדאין עולה 3$ ונדרשת מינימום הוצאה של 10$ ביום.
בקמפיינים שהתחרות על הקהל גדולה יותר נמדדה על בסיס ניסיון עלות ממוצעת לקליק של 9-10$.
במחירים הללו מצליחים לייצר לאורך זמן קמפיין אפקטיבי במגוון האמצעים שלינקדאין מציעה. כדי להוזיל את המחירים ניתן לנצל רק את אפשרות הדיוור הממומן בה מחיר שליחת מודעה הוא שקל אחד בלבד.
כך ניתן למשל, בקמפיין ממוקד מאד, שפונה לאלף מנהלי סטארטאפ לשלם אלף שקלים בלבד ולקבל תמורה מתאימה בעד האגרה.
עלינו לחקור מעט את סוגי המודעות האפשריים בלינקדאין כדי להבין כיצד אפשר לעשות נכון קידום ממומן?
תחילה עליכם להחליט מהי מטרת קמפיין הפרסום הממומן בלינקדאין שתעשו מבין המטרות הבאות:
Brand awareness – קמפיין פרסום ממומן בלינקדאין להגדלת חשיפה למודעות לכמה שיותר קהל.
Website Visits – קמפיין פרסום ממומן בלינקדאין שמטרתו להניע גולשים לאתר / דף נחיתה.
Engagement – קמפיין פרסום ממומן בלינקדאין שמטרתו להגדיל עוקבים לדף ואינטראקציה עם מודעה.
Video views – קמפיין פרסום ממומן בלינקדאין שמטרתו להגדיל חשיפה וצפיות או אינטראקציה עם מודעת סרטון.
Lead Gen – קמפיין פרסום ממומן בלינקדאין שמטרתו להגדיל את כמות הפניות/לידים (מודעות לידים עם טופס).
website conversions – קמפיין פרסום ממומן בלינקדאין שמטרתו לייצר המרות באתר / בדף נחיתה (הרשמה לוובינר, הרשמה בדף נחיתה וכו').
Job applicants – קמפיין פרסום ממומן בלינקדאין להגדלת אינטרקאציה עם מודעות דרושים.
כל אחת מהמטרות הללו דורשת אסטרטגיה שונה וניהול נכון של הקמפיין בלינקדאין אכן יוביל להצלחות גדולות.
כשאתם מפרסמים בלינקדאין תתכוננו להשקיע תקציב גדול. אך אם תעשו פרסום ממומן בלינקדאין בצורה נכונה זה ישתלם.
כשאתם מפרסמים מודעות בלינקדאין הקפידו להטמיע קוד המרות (פיקסל) שיאפשר לכם לעקוב אחרי הפעולות שמשתמשים עושים בעקבות המודעות שלכם ככה תדעו מה עובד.
אלו סוגי המודעות העיקריים וכלי השיווק לפרסום ממומן בלינקדאין שעליכם להכיר:
מודעות קידום תוכן / דפי נחיתה – אלו כל המודעות שאנחנו רואים בניוזפיד שלנו. אלו המודעות שמייצרות את האינטראקציה הגבוהה ביותר ומומלץ בחום להשתמש בהן.
אפשר לקדם איתן תוכן שכבר קיים בדף החברה שלכם או תוכן חדש שטרם הופיע בו. למודעות הללו יש מעט תוכן והן בעיקר שם כדי לעודד אנשים ללחוץ על קישור לעמוד נחיתה רלוונטי באתר.
מודעות קידום סרטון – אלו המודעות שהכי מושכות תשומת לב בלינקדאין. הן מקדמות סרטון שכבר עלה בדף הלינקדאין שלכם או קישור לסרטון חיצוני. קידום ממומן בלינקדאין באמצעות סרטונים זוכה למעורבות רבה. ניתן גם להשתמש בסרטונים לקהל היעד בסטורי של לינקדאין.
מודעות לידים – בדומה לפייסבוק, סוג מודעה שכרגע פעיל באפליקציה בלבד. בעת הקלקה על המודעה נפתח טופס לידים פנימי (ללא יציאה לדף נחיתה חיצוני) בו ניתן בקליק אחד להשאיר פרטים.
גם מודעות קרוסלה הכוללות: תמונות, סרטונים, קישורים ותכנים כתובים יכולות להיות מודעות לידים.
מודעות דינמיות – מודעות דינמיות של לינקדאין דורשות תקציבים גדולים ומאפשרות יצירת מודעות מותאמות אישית לקהל היעד.
המודעות מציגות את תמונת הפרופיל של קהל היעד וכך מושכות יותר הקלקות ואינטראקציה. אלו מודעות פרסום ממומן יעילות ביותר בגלל הסגנון האישי שלהן.
Message ad – בעבר נקראSponsored inmail: . זו אחת האפשרויות המעניינות ביותר שלינקדאין הוסיפו ב- 2017 – היכולת לשלוח דיוור ישירות לתיבת ה- inbox של משתמשי לינקדאין.
קמפיין נהדר שמייצר אינטראקציה גבוהה במיוחד כשנעשה נכון. הדיוור נשמר שם לשישים יום ובדרך כלל מוביל לתגובות רבות. כיום, זה נחשב לניוזלטר המודרני. הדיוור הממומן בלינקדאין נשלח למשתמש רק כאשר הוא מחובר ללינקדאין.
שימוש מושכל בכל אחת משיטות השיווק הללו במסגרת קמפיין קידום ממומן בלינקדאין יביא להצלחה רבה.
אחרי הכול פרסום ממומן בלינקדאין בגלל שהיא פלטפורמה עסקית שפונה לקהל מותאם וממוקד יכול להרשות לעצמו להיות מכירתי באופן ישיר בצורה מעודנת. התוצאה היא מעורבות גדולה והצלחה.
קריאה נוספת: פרסום ממומן בלינקדאין
איך טומדס יכול לעזור לקידום בלינקדאין עבור העסק שלכם?
חלק ניכר מקידום בלינקדאין הוא התאמת המודעות שלכם לקהלי יעד שונים ולשפות אחרות. לוקליזציה במסגרת פרסום בלינקדאין היא הכרח. אך טומדס יכולה לספק לכם פיתרון.
תוכלו להתייעץ עם המומחים שלנו לתרגום, לוקליזציה ושירותי שיווק בלינקדאין וברשתות חברתיות אחרות. המענה המקצועי של טומדס יוכל לסייע לכם לפרוץ דרך לינקדאין אל הקהל העסקי.
גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות