- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
איך לפרסם באינסטגרם את העסק שלכם?
זמן קריאה : 14 דק'
עוד לפני המיזוג בין פייסבוק לאינסטגרם, פרסום באינסטגרם היה עניין קריטי לעסקים שמבקשים להתנחל בתודעתם של הצעירים כמותגים מגניבים.
מותגים שהסחורה שהם מספקים תהיה מבוקשת בקרב צעירים ולכן תימכר במהירות. המיזוג בין אינסטגרם לפייסבוק רק הגדיל את הפופולאריות של אינסטגרם, רמת החשיפה שהיא מביאה והכוח העסקי שלה.
כאשר תוהים מדוע עסקים צריכים לפרסם באינסטגרם כדאי לזכור את העובדות הבאות:
- לפי מקור מוסמך, ישנם 400 מיליון משתמשים פעילים באינסטגרם רובם ברמה יומיומית.
- מעל 28 אחוז מהאוכלוסייה הצעירה בישראל גולשת באינסטגרם. כלומר אינסטגרם הוא פורום פומבי עם פוטנציאל חשיפה ולקוחות גבוה מאד בארץ ובעולם.
- תודות למיזוג בין אינסטגרם לפייסבוק ניתן לפלח את קהל היעד באינסטגרם בצורה מאד מדוייקת. כלומר קידום ממומן באינסטגרם יגיע יותר בקלות לקהל שכבר מעוניין במוצר.
- נתונים הראו שפרסום ממומן באינסטגרם חודר בצורה יעילה יותר לתודעתם של לקוחות פוטנציאלים בהשוואה לרשות אחרות ושמעקב אחרי מותג באינסטגרם מוביל לרוב לרכישה.
משום כך טומדס שזיהתה את הפוטנציאל של פרסום אפקטיבי באינסטגרם לעסקים שמחה לחלוק איתכם טיפים רבים שאספנו שיוכלו לסייע לקדם את העסק שלכם באינסטגרם.
איזה מכנה משותף יוצר פרסום באינסטגרם בין עסקים מכובדים לבני נוער?
האם ידעתם שעסק מכובד שמחליט לפרסם באינסטגרם כדי לקדם את עצמו חולק מטרות זהות למטרותיה של ילדה בת 16 שחלומה הגדול הוא להיות משפיענית אינסטגרם גדולה ומפורסמת?
נשמע מוזר נכון? אך במפתיע מתברר שגם העסקים שמקדמים את עצמם באמצעות אינסטגרם וגם הילדה בת ה-16 שואלים את עצמם אותן שאלות.
למשל, השאלה: "למי יש הכי הרבה עוקבים באינסטגרם?" מעסיקה באופן אובססיבי, גם את בעלי העסקים וגם ילדות ממוצעות בנות 16. הילדות בנות ה-16 שואפות להגדיל כמה שיותר את מספר העוקבים שלהן כדי לזכות באישור והערכה מכמה שיותר אנשים. בדומה להן גם בעלי העסקים.
למעשה, באותה המסירות של ילדות בנות 16, אנשי עסקים בודקים באופן קבוע למי יש הכי הרבה עוקבים באינסטגרם בנישה שקשורה אליהם ומה אפשר ללמוד ממנו?
כך אנשי עסקים שואבים תובנות מהמתחרים הרציניים שלהם באינסטגרם או לומדים לאתר משפיעני רשת שהמוניטין ומספר העוקבים שלהם באינסטגרם יוכלו לסייע לקידום באינסטגרם לעסק שלהם.
וכמובן השאלה המרכזית שמעסיקה כל בת 16 חפצת פופולאריות וכל עסק שחפץ חיים: "איך להגדיל את מספר העוקבים באינסטגרם בחינם?"
מדוע אגב הם מתעניינים להעלות את מספר העוקבים באינסטגרם ולא את מספר האנשים שעשו לייק? בגלל שכל עסק למד מה שכל ילדה בת 16 יודעת באופן טבעי. לייק יכול להיות חד פעמי ואילו העוקבים שלכם הם אלו שיתנו לכם מעמד לאורך זמן.
למעשה, לאנשי עסקים חשוב כל כך לדעת איך להגדיל את מספר העוקבים באינסטגרם, עד שבניגוד לנערה בת 16, הם מוכנים לשלם לעיתים סכומים גבוהים, כדי להתנחל בתודעה בקהל גדול של לקוחות פוטנציאליים.
ישנן שתי דרכים עיקריות לקדם את העסק שלכם באינסטגרם, קידום אורגני וקידום ממומן באינסטגרם כעת נדבר בהרחבה על השיטות לבצע קידום אורגני באינסטגרם וקידום ממומן באינסטגרם בצורה נכונה.
כיצד עושים קידום אורגני באינסטגרם?
בדומה לפייסבוק גם באינסטגרם מצופה מהעסקים לרדוף אחרי הלקוחות הפוטנציאליים ולהגיע אליהם. כלומר שלא כמו בגוגל לא מספיק רק להעלות תכנים מועילים עם מילות מפתח רלוונטיות ופשוט להימצא.
המטרה בקידום אורגני באינסטגרם היא למצוא את קהל הלקוחות המתאים ולאחר מכן לא רק לשאוב ממנו מכירות, אלא להפוך את העוקבים שלכם למשווקים שיפיצו את התכנים שלכם. כך תהיה הזדמנות להפוך אותם לויראליים. אחרי הכול כל פוסט באינסטגרם שהופך לפופולארי עוזר לקידום העסק שלכם.
ברשת אינסטגרם, שהיא קודם כל מדיה ויזואלית, המשתמשים לרוב לא נוהגים לחפש אקטיבית באמצעות מילות מפתח את התכנים של עסקים ולכן אין קידום אורגני מסורתי באינסטגרם. כלומר העסקים צריכים לקלוט את הטרנדים ולהגיע בעצמם לקהל המתאים. אלו הכלים שיעזרו להם:
מחקר האשטגים – מחקר האשטאגים (# מעניין מה פופולארי?) הוא הדרך לזהות את ההאשטגים המובילים בנישות שרלוונטיות עבורכם. זו אחת הדרכים המרכזיות לעסקים לזהות טרנדים באינסטגרם ואז לרכוב על הטרנדים הרלוונטיים שנמצאו כל הדרך אל הויראליות ברשת.
בעזרת הצמדת ההאשטג הנכון שפופולארי באותו זמן ורלוונטי לנישה העסקית שלכם, לתכנים שאתם מפיצים הקשורים אליו. כלומר, תמונות, סירטונים וגיפים הקשורים לנושא ההאשטג, העסק שלכם יכול לזכות בחשיפה רבה באינסטגרם.
לכן העצה המרכזית של טומדס היא: #בחרו את ההאשטאג הנכון, בעזרת מחקר האשטגים. הערה לסיום: חשוב לא להגזים בשימוש בהשטאגים. כדי להימנע מאינפלציה כדאי לקדם האשטגים בודדים ולא עשרות.
הקפדה על שימוש בהאשטגים מובילים הופכת את העמוד העסקי שלכם לרגיש למגמות הגולשים ולכן בטווח הארוך יעלה מספר העוקבים לעמוד העסקי שלכם.
תיוג העסק שלכם – חשוב לתייג את העסק שלכם לתמונות או סרטונים רלוונטיים המקדמים את המסרים של המותג שלכם או את האווירה שאתם מנסים ליצור ולקשר למותג שלכם.
חשוב להימנע מדחיפת יתר, מכיוון שאינסטגרם היא מדיה לתמונות ולסרטונים וצופים צעירים מרגישים בקלות כאשר מנסים למכור להם משהו באגרסיביות ומתנגדים לכך. עליכם לפרסם באינסטגרם בטוב טעם בפרסום מעודן ולא אגרסיבי.
הנוסחה המנצחת של אינסטגרם – שמעתם על נוסחת 70-20-10? נוסחה זו כוללת: 70 אחוז תמונות אווירה אוטנטיות הממחישות את המוצר ומקנות לו אמינות.
אחריהן יש להוסיף 20 אחוז של תמונות המכילות מסרי הנעה לפעולה כמו: "השלימו את המשפט..., שלחו הודעה אל...,הצטרפו להגרלה וכו'. לסיום סוגרים את העסקה, עם עשרה אחוז של מודעות מכירה נטו בעלות מסרים שיווקיים ישירים.
בעזרת שיטה זו ניתן ליצור קמפיינים לאינסטגרם בעלי מסרים מגוונים. כך למשל נעלה תכני אווירה עם מסרים מורכבים ומרומזים, סרטוני הדרכה שונים למוצר בסגנון: "עשה זאת בעצמך", תמונות מקצועיות של המוצר שלכם ודפי נחיתה עם מסרים מניעים לפעולה.
באמצעות השיטות הללו, בדומה לילדה בת 16 שמכורה לאינסטגרם גם העסק שלכם יכול להשיג עוקבים נוספים ולהרוויח מכירות, מפרסום סטורי מושך באינסטגרם ובתוכו מוצרים שונים שתפרסמו.
בעזרת השיטה הזאת יש לכם אסטרטגיה שנותנת תשובה טובה לשאלה מתי להעלות תמונה לאינסטגרם? התשובה: כשהיא תמונה טובה המשתלבת בשלבים השונים של האסטרטגיה שלכם.
כל הטיפים החשובים לפרסום באינסטגרם בחינם
אז אילו שיטות יהפכו את התכנים שלכם למבוקשים באינסטגרם? כיצד תוכלו לדחוף את הפרסום באינסטגרם שתעשו בחינם? והכי חשוב איך להגדיל את מספר העוקבים באינסטגרם העסקי שלכם בחינם?
אם אתם רוצים לפרסם בחינם באינסטגרם, אך לעשות זאת בצורה אפקטיבית שתעזור לקידום באינסטגרם של העסק שלכם הנה מספר פעולות שכדאי לכם לעשות:
שיתוף פעולה בין פלטפורמות – השיטה הראשונה שתעזור לקידום העמוד העסקי שלכם באינסטגרם בחינם היא הפניית אנשים מרשתות חברתיות אחרות לעמוד האינסטגרם העסקי שלכם. בראש ובראשונה ניתן לעשות זאת עם פוסטים בפייסבוק.
לכן, התחברו לפייסבוק כדי למשוך עוקבים לאינסטגרם מקבוצת החברים שלכם בפייסבוק. כמו כן, אם אתם כותבים פוסט בפייס, צרפו תמונה מהאינסטגרם, כך שבעת לחיצה על גבי התמונה יתבצע מעבר חלק שיתרום להגדלת מעגל העוקבים שלכם. כך נוכחותכם בפייסבוק תסייע לגיבוש עמוד עסקי חזק באינסטגרם.
אופטימיזציית תכנים באינסטגרם – כדי לעשות אופטימיזציה שתהפוך את התכנים שלכם באינסטגרם ליותר מושכים ונגישים לקהל עליכם להקפיד על מספר כללים:
- השתמשו בלוגו של החברה כתמונת פרופיל.
- הקפידו ככל האפשר ששם המשתמש יהיה זהה לשם העסק.
- קשרו לאתר שלכם
- בחרו תמונות בחכמה וברזולוציה גבוהה וחברו להם האשטאג מתאים.
- שלבו באופן מושכל בין כיתוב לתמונה.
- תארו את העסק שלכם בתמציתיות והכניסו האשטאג מתאים לתיאור.
- השתמשו בכתובת URL מקורית ולא מקוצרת.
האופטימיזציה תקל מאד על הקידום האורגני באינסטגרם של העמוד העסקי שלכם.
לטיפים נוספים לפרסום באינסטגרם לחצו על הקישור הבא.
צרו לייקים בעמוד אינסטגרם עסקי שפעיל לאורך זמן – לשם כך אתם לא יכולים סתם לבקש לייקים באופן ישיר. קודם כל התוכן שלכם באינסטגרם צריך להיות מעניין וראוי ללייקים בפני עצמו.
אך אם אתם רוצים לדחוף את הציבור בצורה עקיפה לתת לכם לייקים תוכלו פשוט לבקש מהעוקבים ללחוץ פעמיים על התמונה. מתוך הסקרנות לדעת מה יקרה הם יעשו זאת. ידעתם שלחיצה פעמיים על תמונת אינסטגרם גורמת ליצירת לייק?
כמובן עליכם לפרסם בעקביות ובתדירות גבוהה בדומה לעסקים אחרים. עמוד אינסטגרם עסקי חייב להיות עמוד חי המתעדכן בקביעות.
תחרות ויצירתיות – נסו למשוך עוקבים לעמוד האינסטגרם שלכם באמצעות תחרויות שונות נושאות פרסים ובעזרת דרכים יצירתיות אחרות.
למשל, אתם יכולים להזמין את קהל הצופים בעמוד העסקי שלכם להצטלם עם המוצרים בצורה משעשעת. העניקו פרס לצופה שמעלה את התצלום הכי מגניב שלו עם אחד המוצרים שלכם.
כמו כן תדאגו שהתוכן שלכם באינסטגרם יהיה מעניין, מעורר השראה, מצחיק, מרגש, או דרמתי. מובן שכל מדריך לפרסום באינסטגרם יגיד לכם, שכדי לקדם עסקים באינסטגרם עליכם להשתמש בסיפור מרגש. אחרי הכול לא סתם סטורי באינסטגרם מושך בקלות את העין, הוא מעניק לצופים סיפור בתמונות שנוגע בהם.
כל השיטות לקידום ממומן באינסטגרם לעסקים
הכלי המרכזי לקידום באינסטגרם לעסקים הוא דווקא קידום ממומן באינסטגרם. מודעות הקידום הממומן שלרוב יכללו שילוב של תמונות, מסרים שיווקיים וסרטונים מגניבים יכולות להגיע בדיוק לקהל המתאים של אנשים שירכשו את המוצרים שלכם. בהנחה שתבחרו נכון את הקהל.
אך תחילה יש לענות על השאלה שמציקה לבעלי עסקים רבים: כמה עולה קידום באינסטגרם?
כפי שמומחי שטיק נוהגים לומר המחיר של פרסום ממומן באינסטגרם יכול לנוע מכמה אלפי לכמה עשרות אלפי שקלים. הפרמטרים שישפיעו עליו הם: המטרה שלכם, קהל היעד שלכם והמתחרים שלכם.
למשל אם מטרת הקמפיין שלכם היא להעלות את המכירות באתר אתם כניראה תשלמו על פרסומים לפי קליק. בעוד שאם מטרתכם היא רק להעלות את המודעות למותג אתם תשלמו על פרסומים לפי חשיפה. לשתי השיטות הללו ישנם מחירים שונים מאד בעת קידומם ממומן באינסטגרם.
באשר לקהל היעד למודעות הקידום הממומן שלכם באינסטגרם העיקרון מאד פשוט: ככל שאתם מפרסמים לקהל גדול ורחב יותר כך יעלה מחיר הפרסום שלכם.
לכן חשוב מאד להשתמש במערכות של פייסבוק ולהגדיר במדוייק את הקהל שאתם מעוניינים בו. רק כך תוכלו לייצר פרסום משתלם באינסטגרם.
גם מחירי המתחרים ישפיעו על מחיר הקמפיין שלכם באינסטגרם. ככל שתהיה יותר תחרות כך תידרשו לשלם יותר כסף על המודעות שלכם. מצד שני ככל שהמודעות שלכם איכותיות ורלוונטיות יותר למשתמשים כך מחירן יוזל.
להלן, מספר שיטות לעשיית קידום ממומן באינסטגרם בצורה יעילה ומוצלחת:
שילוב קהלים שונים בעת פרסום באינסטגרם בתשלום – כשאתם מגדירים קהל למודעות הפרסום הממומן באינסטגרם שלבו קהלים שכבר רכשו מכם מוצרים או עשו לייק לפרסומים שלכם עם קהלים חדשים דומים להם. שיטת פרסום כזאת היא רימרקטינג חלקי.
כלומר השיטה תיצור לכם הכנסה בטוחה מסויימת מלקוחות חוזרים וגם תפנה לקהל חדש של אנשים בעלי תחומי עניין דומים לתחומים שמשכו את הלקוחות שלכם אליכם בעבר. כך תוכלו בצורה בטוחה יחסית להגדיל את מספר הלקוחות ולקזז חלק מעלויות הפרסום באינסטגרם.
הנעה לפעולה במודעות הפרסום הממומן באינסטגרם – שואלים את עצמכם איך מרוויחים כסף מפרסום ממומן באינסטגרם? קודם כל מקפידים על הנעות אפקטיביות לפעולה.
אחוז קליקים גבוה (Click Through Rate) יוצר חשיפה גבוהה יותר למודעות הקידום הממומן שהעסק שלכם ישלח באינסטגרם.
השתילו כפתורים שמקשרים לאתר שלכם או מאפשרים לרכוש את המוצר שלכם ישירות מהמודעה. כך תקלו על אנשים באינסטגרם לתרגם את מודעות הפרסום הממומן שלכם להכנסה מיידית.
יש לזכור שהקשב של הצופים הוא קצר מאד ולכן ההנעה לפעולה חייבת להיות מהירה, נוגעת ברגש וברורה, אך לא להיות אגרסיבית מידי.
היעזרו במשפיעני רשת – הדרך הטובה ביותר לעסק להגיע לקהל הצעיר שגולש באינסטגרם היא בעזרת שימוש במשפיעני רשת. כלומר כוכבי אינסטגרם שהגולשים הצעירים כבר עוקבים אחריהם באדיקות. מודעות פרסום בכיכובם ודרך העמודים שלהם ימשכו לעסק שלכם קהל רחב של צעירים.
חשוב שהקפידו כמובן לכוון את המודעות לקהל שבאמת רלוונטי. הרבה מהשירים של נועה קירל למשל משמשים כפרסומות עבור עסקים שונים שמנסים למשוך אליהם את הקהל הצעיר שלה.
טיפים נוספים בנוגע לקידום ממומן באינסטגרם תוכלו למצוא כאן.
איך טומדס יכולה לעזור לעסקים שמעוניינים לפרסם באינסטגרם?
מקווה שהועשרתם מהתובנות במאמר, אם אתם עדיין זקוקים לעזרה בשיווק באינסטגרם לקהלים שונים, המומחים של טומדס לשירותי שיווק יכולים לסייע לכם בקלות לקדם את העסקים שלכם באינסטגרם. תרצו ליצור איתנו קשר?
גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות