- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
איך לפרסם בפייסבוק את העסק שלכם?
זמן קריאה : 13 דק'
עולם העסקים מזמן עבר לאינטרנט ונהנה מהאיכויות של מהפכת המידע המאפשרת לעסקים לקבל גישה נרחבת וכמעט ישירה לכל קהל אפשרי של לקוחות פוטנציאליים בעולם.
אם האתר העסקי הוא חלון הראווה החדש של העסק המחליף את חלון הראווה הפיזי ברחוב, שיווק ברשתות החברתיות, במיוחד פרסום בפייסבוק הוא הדלת המזמינה את הלקוחות להיכנס אל בית העסק שלכם.
בעידן שבו הרשת הפכה לכיכר העיר המודרנית הכרחי שעסקים יקיימו שיח דו צדדי עם הלקוחות שלהם. הכרחי שהעסקים לא רק ישתמשו במילות מפתח פאסיביות, כדי לתפוס לקוחות אפשריים שבמקרה גולשים בגוגל.
חיוני שיחפשו אותם אקטיבית על ידי קידום עסקים ברשתות החברתיות בראש ובראשונה פרסום בפייסבוק. מדוע דווקא פרסום בפייסבוק? כי זוהי הרשת החברתית הגדולה והמשפיעה ביותר.
לפייסבוק יש כארבע מיליון משתמשים פעילים בישראל רובם ברמה יומיומית. עמודי פייסבוק עסקיים מוסיפים אמינות ומקנים סמכות לעסקים שמפעילים אותם.
הם משפרים בעקיפין את דירוגם בגוגל וקהילות האוהדים בפייסבוק יוצרות בסיס לקוחות יציב שאפשר לעמוד איתו בקשר שוטף.
חברת טומדס שמחה לרכז לכם טיפים על שיווק ופרסום בפייסבוק שיתרמו להצלחתכם.
איך תעשו פרסום בפייסבוק לעסק שלכם בעזרת קידום אורגני?
לאחר שביססנו שקידום עסקים בפייסבוק הוא הדרך הנכונה לחזק את המותג העסקי שלכם להעצים את מספר הלקוחות ולבסס לעסק שלכם מעמד של מומחה בתחומו עלינו לתהות כעת האם פרסום בפייסבוק מתאים רק לרשתות גדולות שמוכנות להשתמש בפרסום ממומן?
אתם תופתעו לשמוע, אבל שיווק בפייסבוק יכול להסתמך גם על קידום אורגני בפייסבוק ולא רק על פרסום מודעות בתשלום. קידום אורגני בפייסבוק טוב במיוחד לעסקים קטנים ואם הוא נעשה נכון הוא מספק להם קידום בפייסבוק בחינם עד גבול מסוים.
קידום בפייסבוק לעסק שלכם מתחיל מבחירה נכונה של קהל היעד
בין אם מדובר בקידום עסקים בפייסבוק באמצעות קידום אורגני או דרך פרסום ממומן בפייסבוק כל שיווק בפייסבוק חייב להתחיל בבחירה נכונה של קהל היעד שלכם. מדוע יש להתחיל מבחירת הקהל?
משום שבניגוד לגוגל שהתכנים בו מתבססים על מילות מפתח שהלקוחות מחפשים, כלומר על חכות שממתינות לדוג מהרשת לקוחות. המרדף אחרי לקוחות בפייסבוק משול להטלת רשת רחבה.
כלומר קהל הלקוחות לא מחפש אתכם אלא אתם בעלי העסקים צריכים להגיע אליו.
האמירה הזאת נכונה במיוחד לעסקים קטנים שאין להם כסף רב ולא יכולים להרשות לעצמם בזבוז משאבים בזמן שהם מנסים לקדם את העסק שלהם. כל מדריך קידום בפייסבוק ראוי לשמו יתן לאנשי עסקים המעוניינים לשווק בפייסבוק את העצה: בחרו נכון את קהלי היעד שלכם.
אבל איך בוחרים אותם נכון? כלל הברזל שלכם: לעולם על תלחצו "קדם פוסט" ותקדמו פוסט בפייסבוק באופן אקראי. במקום זאת עליכם לבחור קהל יעד מדויק לפי משתנים שונים המעידים על עניין אפשרי במוצר שלכם.
המומחה ערן סיוון ממליץ מעבר למשתנים הברורים מעליהם: מגדר, מקום מגורים, גיל וכו' להתמקד במשתנים שאומרים לנו יותר על התנהגותו הצרכנית של הלקוח הפוטנציאלי.
הקפידו לפנות לאנשים לפי תחומי העניין שהם רשמו או עוקבים אחריהם בקביעות. הקפידו לפנות לאנשים לפי הקבוצות שהם חברים בהן והפרסומים שהם עוקבים אחריהם. תודות לנתוני המעקב של פייסבוק כל האינפורמציה הזאת זמינה עבורכם והיא תחסוך לכם זמן וכסף.
העצה הזו חשובה בקידום אורגני בפייסבוק, והיא חשובה אפילו יותר כשעושים בפייסבוק פרסום ממומן.
הצלחה בפרסום בפייסבוק עומדת על: תוכן איכותי, הקשר קצר, שימוש בסרטונים
איש עסקים שמעוניין בפרסום מוצלח בפייסבוק חייב שיהיה לו תוכן איכותי. תוכן שבאמת מעניק לקורא שלו ערך, פורט לו על מיתרי הרגש ומבסס את האמינות שלכם כמותג עסקי.
כפי שכבר נאמר בשיווק בפייסבוק הלקוחות לא באים אליכם אלא אתם רודפים אחריהם. לכן אתם חייבים להציע להם תוכן ייחודי, מועיל, נוגע ומושך שהם לא יוכלו למצוא בשום מקום אחר. רק כך תוכלו לקדם את העסק שלכם בפייסבוק.
לא פחות חשובה מאיכות התוכן עצמו ומידת הרלוונטיות שלו היא הדרך שבה התוכן מוצג. פרסום בפייסבוק הוא קודם כל עניין ויזואלי. לכן בשיווק בפייסבוק נרבה להשתמש בתמונות ובסרטונים.
סרטון פרסום בפייסבוק הוא התוכן האפקטיבי ביותר כדי לגרור מעורבות משתמשים. אחרי הכול למי יש זמן לקרוא הרבה?
כשאתם עושים קידום לפוסט בפייסבוק הקפידו שהתוכן יהיה קצר. הקפידו גם לכתוב הקשר אפילו של מילים בודדות. זה לא מספיק להעלות תמונה או סרטון בלי להסביר לצופים שלכם מה אתם רוצים לומר. ככל שהתוכן יותר איכותי ורלוונטי הוא זוכה ליותר חשיפה אך עליכם לתכנן אותו בקפידה.
הקפידו להעלות פוסטים מהדף העסקי בשעות הערב המוקדמות בהן יש הרבה תנועה. נסו להמעיט בתזמון פוסטים, כי פרסום חי בפייסבוק משיג יותר חשיפה. השתמשו בתזמון פרסומים בפייסבוק רק כשאין ברירה.
כמו כן, הימנעו מהעלאת טיוטות ומעריכה לאחר שהפוסט שלכם כבר באוויר. זה משדר לפייסבוק שהתוכן שלכם לא איכותי. הפוסט צריך לעבור עריכה לפני הפרסום ולהגיע לרמה מיטבית בעת העלאתו לאוויר. תוכן איכותי עוזר לקידום הדף העסקי של הפייסבוק שלכם בחינם.
שנו את הפרסומים בעמוד הפייסבוק שלכם בהתאם לתוצאות בשטח
אלברט אינשטיין תמיד אמר: "כאשר חוזרים על אותה פעולה ומצפים לתוצאות שונות זה חוסר שפיות". האמירה שלו נכונה במיוחד לפרסום בפייסבוק. בגלל שיש לכם הזדמנות לאינטראקציה עם הקהל שלכם כשאתם עושים שיווק בפייסבוק, באמצעות הנתונים אתם יכולים לראות מה עובד ומה נכשל.
התאימו את המאמצים שלכם לתוצאות העולות מהשטח. אתם רואים שקמפיין מסויים נכשל? הפסיקו אותו. אתם מבחינים במוצר מסוים שנמכר יותר או סוג פוסטים שזוכה ליותר מעורבות? הוסיפו עוד רבים כמותו. שיווק נכון בפייסבוק הוא התאמת הפרסומים לתוצאות העולות מהשטח כדי ללכוד את הקהל ולשמור את תשומת הלב שלו.
איך תעשו קידום בפייסבוק לעסק שלכם בעזרת קידום ממומן?
אחת האיכויות הגדולות ביותר של פייסבוק לקידום עסקים היא הפרסום הממומן בפייסבוק, הקרוי גם קידום ממומן. בעזרת קידום ממומן בפייסבוק אתם יכולים להציף את קהלי היעד שאתם בוחרים במודעות פרסום ממומן מושכות את העין. אלו יובילו למעורבות, שיתופים ומכירות.
המודעות יחזקו את המותג שלכם ויגדילו את הכנסותיו. כמה יעלה קידום ממומן בפייסבוק? תלוי איזה קמפיין פרסום ממומן תבחרו לעשות.
שני הסוגים העיקריים של פרסום ממומן בפייסבוק הם: פרסום ממומן לפי קליק – כלומר על כל הקשת קליק על הפרסום שלכם תשלמו כסף ופרסום ממומן בהתאם לחשיפה. בפרסום לפי חשיפה כל פעם שמישהו רואה את המודעה שלכם תשלמו על כך כסף.
הטיפים הבאים יסייעו לכם לעשות קידום ממומן בפייסבוק בצורה יעילה.
כמה יעלה קידום ממומן בפייסבוק?
המחירים של קידום ממומן בפייסבוק משתנים בהתאם לאיכות הפרסום, הרלוונטיות שלו לקהל וסוג הפרסום שהעסקים שלכם משתמשים בו. ככל שהתוכן שלכם יהיה יותר איכותי ויותר מותאם לקהל אליו אתם מכוונים המחיר של מודעות הפרסום הממומן שלכם בפייסבוק יצנח.
מדוע? כי פייסבוק בדומה לגוגל מעוניינת לתת למשתמשים שלה חוויית משתמש טובה ולחשוף אותם לתכנים שמתאימים להם וצפויים להשיג מעורבות גבוהה.
מחירון של קידום בפייסבוק כמובן לא חצוב באבן. התעריפים מתעדכנים על בסיס קבוע וחשוב לעקוב אחריהם. להלן מספר מחירים בסיסיים על פעולות לקידום עסקים באמצעות פרסום ממומן:
- פרסום לפי קליק בפייסבוק – על מודעות פרסום ממומן לפי קליק בפייסבוק תשלמו בין 5 ל-30 דולר ליום.
- פרסום לפי חשיפה בפייסבוק – על פרסום מודעות פרסום ממומן בפייסבוק המבוססות על חשיפה למודעה תשלמו בין 7 ל-25 דולר ליום. חשוב לזכור שפרסום לפי חשיפה מביא פחות לידים מפרסום לפי קליק.
- פרסום בפייסבוק לקהל יעד לבחירתכם – ככל הנראה תשלמו בין 5 ל-30 דולר ליום על האפשרות לכוון מודעה לקהל שאתם קובעים. ככל שהקהל יותר רלוונטי כך המודעה תהיה זולה יותר וההכנסות הצפויות ממנה גבוהות יותר.
בקישור הבא ניתן למצוא את רשימת המחירים המלאה על שירותי פרסום ממומן בפייסבוק.
הגדירו מטרה ברורה לקמפיין הקידום הממומן שאתם עושים בפייסבוק
פרסום בפייסבוק במיוחד כאשר מדובר בקידום ממומן בפייסבוק חייב להיות מכוון מטרה. אחרת אתם משלמים על קידום שלא ישיג את המטרות שלכם ועלה זמן וכסף מיותרים. לכן עליכם להיסגר על המטרות שלכם ולנסח בהתאם הנעות לפעולה ואת אסטרטגיית הפרסום הממומן בפייסבוק.
האם מטרתכם היא רק לכוון את הקוראים שלכם מהפייסבוק לאתר כדי להעלות את התנועה אליו? האם אתם רוצים לחזק את המודעות למותג ואת סמכותו? האם אתם מבקשים להביא לידים ומכירות מהפייסבוק?
לכל מטרה כזאת השיווק בפייסבוק יהיה שונה והתקציב לקידום העסק בפייסבוק יחולק אחרת. לכן כדי שקידום העסק בפייסבוק יהיה שווה את המחיר, הקפידו להגדיר מטרות ולהכין אסטרטגיה מתאימה לכל אחת מהן.
רוצים פרסום ממומן יעיל בפייסבוק? עשו רימרקטינג וריטרגטינג
מיהו הקהל שיגיב הכי טוב למודעות פרסום ממומן שאתם מפרסמים בפייסבוק?
הקהל שיגיב הכי טוב למודעות שאתם מפרסמים בפייסבוק הוא קהל האנשים שרכש מכם בעבר, או לחלופין הגיב לתכנים שלכם בעבר.
מי שכבר מכיר והתרשם ממה שעשיתם יש סיכוי גבוה שיסכים להפוך ללקוח חוזר. לכן זהו אחד הקהלים החשובים שקידום ממומן בפייסבוק מכוון אליו.
כיצד תגיעו לקהל הזה?
באמצעות שיטות רימרקטינג וריטרגטינג תוכלו להגיע אליו.
מה זה רימרקטינג?
רימרקטינג זה שיווק בפייסבוק לקהלים שכבר רכשו מכם מוצרים בעבר. המטרה: קידום מכירות דרך הפייסבוק ללקוחות חוזרים.
מה זה ריטרגטינג?
ריטרגטינג זה שיווק בפייסבוק לאנשים שבעבר קיימו אינטראקציה עם העמוד שלכם. למשל אנשים מקהילת האוהדים בפייסבוק. אנשים שעשו לייק על פרסום שפירסמתם בפייסבוק.
אנשים ששיתפו סרטון שהעליתם בעמוד הפייסבוק העסקי וכו'. המטרה העיקרית של ריטרגטינג היא להגביר את מעורבותם של אלו שעוקבים אחריכם.
חשוב לומר ששיווק בפייסבוק עובד הרבה פעמים דרך שילוב של קהלים שונים, כלומר קהלים שעבדתם איתם בעבר + קהלים שבחרתם לפי משתנים שונים. כך תוכלו להגדיל את הקהל שלכם ולהגביר את מעורבותו
איפה אפשר למצוא קורסים לשיווק בפייסבוק?
אומנם יש מדריכי שיווק בפייסבוק בכל רחבי הרשת, אך עדיין חוששים שלא תצליחו ללמוד שיווק בפייסבוק בכוחות עצמכם? כדאי לכם לנסות למצוא מדריכים שילמדו אתכם לשווק בפייסבוק באופן מקצועי בקורס שיווק בפייסבוק להלן כמה הצעות לקורסים לשיווק בפייסבוק:
קורס פרסום וקידום בפייסבוק של מכללת ניו מדיה בתל אביב – כדאי לנסות קורס קידום בפייסבוק אצל מכללת ניו מדיה בתל אביב. תוך חמישה חודשים תלמדו לנהל קמפיינים בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות.
אתם תלמדו לבנות אסטרטגיה פרסומית בדיגיטל, לנתח נתונים של קמפיין בפייסבוק להגדיר צרכי קמפיין ולכתוב תוכן מניע לפעולה בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות.
קורס שיווק בפייסבוק של אלביישן אקדמי בתל אביב – כדאי לנסות קורס שיווק בפייסבוק אצל אלביישן אקדמי בתל אביב. תוך עשרה מפגשים בלבד תצאו עם ידע על כל כלי הפרסום הבסיסיים והמתקדמים של פייסבוק. תוכלו להשלים את הידע עם קורס נוסף לניהול קהילות וירוטאליות.
איך טומדס יכולה לעזור בשירותי שיווק לפייסבוק?
אני מקווה שהתובנות ממאר זה העשירו אתכם. אתם מוזמנים לשתף אותנו במסע השיווק שלכם בפייסבוק למטה בתגובות. שירותי השיווק של טומדס נעשים על ידי מומחים מנוסים ויכולים לסייע לכם לפרום שיווקי בפייסבוק ובכל הרשתות החברתיות בכל השפות. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולהיעזר במומחים שלנו.
גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות