- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
מה הן גלובליזציה אינטרנציונליזציה ולוקליזציה?
זמן קריאה : 13 דק'
האם אתה מתרגם עבור חברות עסקיות שיש להן כוונות לכבוש את השוק הבינלאומי? אם כן זו הזדמנות מצוינת לאמץ את ההטבות ששירותי שפה מקצועיים מעניקות למי שזקוק להם. אם כן, נתחיל לבחון את המושגים: לוקליזציה, אינטרנציונליזציה וגלובליזציה. כל שלושת המושגים הללו חיוניים עבור עסק המבקש לכבוש את העולם. החוכמה היא לדעת מה הם בדיוק ומתי ראוי להשתמש בכל אחד מהם ככלי שיווקי. רוצים לדעת יותר? המשיכו לקרוא!
מהי לוקליזציה?
לוקליזציה היא תהליך ההתאמה של שירות או מוצר לקהל מקומי ספציפי. המוצר יכול להיות אתר, וידאו או מגוון מוצרים אחרים. בכל אחד מהתהליכים האלה הדרך לעצב ולהתאים את המוצר לציפיות התרבותיות של הקהל אליו הוא נועד היא אותה דרך – לוקליזציה.
לוקליזציה טובה היא לראות את המוצר דרך עינו של הקהל אליו הוא נועד. מוצר שעבר לוקליזציה טובה ירגיש כאילו נוצר באופן ספציפי עבור קהל היעד. כלומר קהל היעד לא יחוש בכלל שהמוצר עבר התאמה תרבותית עבורו.
דמיין לעצמך שאתה עובד עם עסק המבוסס בארצות הברית שמעוניין להתרחב למדינות אמריקה הלטינית. לוקליזציה תסייע לחברה לראות וגם להציג את האתר שלה, המוצרים שלה וחומרי השיווק שלה מנקודת המבט של הלקוחות הלטיניים העתידיים שהיא שואפת להשיג.
מדובר בתהליך שהוא הרבה מעבר לשפה. אכן תצטרך להעביר את התוכן השיווקית מאנגלית לפורטוגזית כדי לחזר אחרי לקוחות ברזילאים, או לספרדית כדי לגשת לקונים בשוק המקסיקני. אך בנוסף לכך תצטרך להבין מה מניע את הלקוחות הללו. מה יוביל אותם לרכוש את מוצרי החברה שלך? מה יש במותג עבורו אתה עובד שירכוש את אמונם? מה חשוב ללקוחות שלך מנקודת מבט אתית או אקולוגית?
לאחר שבוחנים את ההיבטים הללו יש לשים לב למאפיינים הפרקטיים של לוקליזציה. למשל, התאמה למטבע המקומי. אופציות נוספות הן: התאמה לזמנים והתאריכים הנהוגים במדינה וגם התאמת מערכת התשלומים שהאתר העסקי משתמש. בעיקרון כל היבט שיווקי ופרקטי שינתן להתאים לדרישות השוק המקומי עובר שירותי לוקליזציה.
גם הגרפיקה היא מפתח חשוב כשמדובר בלוקליזציה. למשל חומרי שיווק שמראים באופן גורף אנשים לא- לטיניים שנהנים ממוצר מסוים לא ימשכו לקוחות לטיניים לעבר המוצר. כצפוי, כדי לעודד קשר נכון בין המותג ומוצריו לתרבות המקומית, הגרפיקה בחומרי השיווק עוברת גם היא לוקליזציה.
לטומדס שירותי לוקליזציה המספקים תובנות המסייעות לעסקים בתקשורת שלהם עם קהלים גדולים ומגוונים אשר מכוונים אליהם קמפיינים שיווקיים. אנו מכסים הכול מתרגום ועיצוב ועד לפיסוק נכון. אנו מספקים לוקליזציה למשל למערכות ניהול המתאימות לקהל היעד (למשל ניהול כספי) וכן סמלים חשובים בתרבות, זאת בנוסף לכל היבט אחר הדורש שירותי לוקליזציה.
כדאי לעיין במאמר נוסף שכתבנו המציין את היתרונות שבמציאת שירותי הלוקליזציה הנכונים לקמפיין שלך וכיצד עושים זאת. מעוניין לדעת פרטים נוספים? היכנס לקישור למאמר.
שירותים אלו מאפשרים לעסקים העובדים איתנו למקסם את הסיכויים להתחבר לקהלי היעד שלהם בצורה יעילה. לכן אנחנו עובדים עם מתרגמים מומחים ומומחי לוקליזציה ברחבי העולם כחלק מהרשת הגלובלית שלנו.
נמאס לכם לקרוא? לכל אוהבי המדיה, אל תדאגו! השלמנו את המאמר הזה עם סרטון המכיל את הידע הנחוץ לכם.
מהי אינטרנציונליזציה?
אינטרנציונליזציה היא במובנים רבים ההפך מלוקליזציה. העיקרון מאחורי התהליך הוא הפיכת מוצר לתואם עבור קהל רחב ככל שניתן. כך המוצר יוכל להיות מוצג להירכש ולתת חוויה חיובית לכמה שיותר אנשים. הרעיון הוא לפתח מוצר נייטרלי מבחינה תרבותית כדי שכל מי שייחשף לו יוכל להיקשר אליו בקלות.
תהליך זה יכול להיות מורכב ביותר. מהגרפיקה לקידוד הנתונים זה יכול להיות מאד לא פשוט להנגיש מוצר באופן שיתאים לכל העולם. לפיכך חיוני ביותר לעבוד בתחום זה עם מקצוענים בתחום כמו צוותי טומדס.
הערך של אינטרנציונליזציה הוא ברור כשמש. עסקים רבים חולמים על מוצר שיהיה לו ביקוש חובק עולם ואינטרנציונליזציה היא בדיוק הדרך לקרב את התגשמותו של חלום שכזה. יותר מחצי מאוכלוסיית העולם מחוברת לאינטרנט. משום כך אתר העובר אינטרנציונליזציה ראויה יכול לדחוף מוצר להצלחה מסחרית גדולה ולהעצים במהירות את העסק שלך. בלי ספק הסיכויים לרווח באמצעות תהליך זה עולים על כל דמיון!
מהי גלובליזציה?
שום דיון על אינטרנציונליזציה או לוקליזציה לא יוכל להיות שלם ללא מספר מילים על גלובליזציה. גלובליזציה היא מונח נרחב. המושג מתאר כיצד עסקים מתרחבים ומוצאים דרכים להגיע לצרכנים חדשים בכל רחבי העולם. האינטרנט (ובמקביל אליו גם טיסות זולות והשלכותיהן על רשתות הפצה בינלאומיות) מאפשר לעסקים להציע את מוצריהם לשוק כמעט גלובלי לחלוטין.
עסקים המוכרים שירותים במקום מוצרים פיזיים נמצאים בעמדה טובה אפילו יותר לנצל את ההזדמנויות המגיעות בעקבות הגלובליזציה. למשל שירות הסטרימינג הבינלאומי נטפליקס. שירותיה של נטפליקס זמינים בכל מקום בעולם למעט ארבע מדינות (סין, צפון קוריאה, סוריה וחצי האי קרים). זמינות זו מראה שנטפליקס הצליחה לבסס באמצעות הגלובליזציה נוכחות גורפת בכל העולם.
נטפליקס היא דוגמא מצוינת לגלובליזציה בפעולה. היא משתמשת הן באינטרנציונליזציה והן בלוקליזציה כדי למשוך אליה את מספר הלקוחות הגבוה ביותר האפשרי. במקרים רבים זה אומר ליצור תרגום כתוביות למגוון רחב מאד של שפות. במקרים אחרים מדובר על ייצור תכנים ייחודי לאזורים ספציפיים בלבד בשפתם המקומית. נטפליקס מציעים בזמן האחרון יותר ויותר תכנים מתורגמים במקביל לשתי שפות או יותר. הסדרה נרקוס היא הדוגמא המפורסמת ביותר לכך. עבור דוגמאות נוספות לחברות שבהן ניכר תהליך הגלובליזציה אתה מוזמן ללחוץ על הקישור בסוף מדור זה במאמר.
עבור גלובליזציה אפקטיבית, המשלבת בתוכה אינטרנציונליזציה ושירותי לוקליזציה ישנם סטנדרטים רבים שיש לכלול בכל פרויקט. סטנדרטים אלה כוללים בתוכם:
- איזו שפה?
- התייחסויות אל התרבות, הפוליטיקה והדת המקומית
- העיצוב הגרפי והתצוגה כולל עיצוב החללים הפנויים עבור הטקסט.
- כיוון הטקסט בהתאם לשפה (מימין לשמאל, משמאל לימין או בטורים מלמעלה למטה).
- התמונות השונות.
- המטבעות המקומיים ויחידות מידה רלוונטיות אחרות.
- הפיסוק הרלוונטי.
- תבניות תאריך מקומיות.
- תבניות להשארת כתובת או מספר טלפון (או ציון שלהם).
- שמות הנהוגים בתרבות וכן דרכי פניה נורמטיביות.
- סמלים וצבעים בעלי קונוטציה חיובית בתרבות.
- פיקטוגרמות ואינפוגרפים.
- לחצנים שונים.
- הנגשת שימושי מקלדת.
- שימוש ב-unicode רלוונטי לשוק.
- התאמה טכנית למוצר. למשל שינוי סוגי השקעים כך שיתאימו למדינות הרלוונטיות.
- דרישות חוקיות שונות בהתאם לשוק אליו נכנסים.
קרא עוד: גלובליזציה האם העסק שלך עושה כל מה שהוא יכול?
מדוע לוקליזציה אינטרנציונליזציה וגלובליזציה חשובות כל כך?
כל עסק המנסה לחזר אחרי מגוון קהלים בשוק הבינלאומי, זקוק באופן חיוני לתמיכה הנכונה בנושאי הלוקליזציה האינטרנציונליזציה והגלובליזציה. שימוש מושכל בהם יכול לגרום למודעות גדולה יותר למותג שלך ואף לנאמנות גוברת כלפיו. ניתן להשיג באמצעות שירותים אלה מכירות מוגברות וחברת תרגום מיומנת היא בעלת כישורים ייעודיים לתחום זה.
אך מונח כאן יותר על הכף מאשר לייקים ברשתות החברתיות ומספרי מכירות גדולים במיוחד. חברות אשר מאמצות את הגלובליזציה לתוך המבנה העסקי שלהן יכולות לשפר את הרווחים שלהן במגוון דרכים אחרות. למשל חברות כאלו הן הרבה יותר חופשיות ממגבלות גיאוגרפיות. אם למשל עלויות הייצור הן גבוהות מידי במדינה אחת, עסק מיומן בגלובליזציה יוכל להעביר את הייצור שלו ליעדים זולים יותר. פעולות מהסוג הזה יכולות לחסוך לעסק כסף רב. איזה עסק לא ירצה לשפר כך את המאזן הכספי שלו?
כמו כן למה שעסק יגביל את עצמו לשכירת כוח עבודה מיומן רק במדינה שלו? עסק הבקיא בגלובליזציה יותר חופשי בכך. הוא יכול לשכור עובדים מומחים לצרכים הרלוונטיים שלו ממאגר הכישרונות הבלתי נדלה בכל רחבי העולם. באופן זה גם ניתן להוריד את עלויות הייצור באופן משמעותי אך גם ניתן להעצים את איכותם האנושית של העובדים בצוותים שלך.
גלובליזציה בהקשר גלובלי
למרות שאנחנו לרוב חושבים איך גלובליזציה משפיעה באופן פרטני על העסק שלנו שווה לפעמים להסתכל מנקודת מבט כללית יותר על השפעת תהליך הגלובליזציה. למשל פורבס מדווח: תהליך הגלובליזציה היה תהליך טוב למדינות מתפתחות רבות. מדינות אשר נהנות מגישה לשווקים הבינלאומיים ומשווקות לנו סחורה זולה" מובן כי הגלובליזציה הייתה טובה גם לתאגידים רב לאומיים וכמובן לוול סטריט.
אך האם יש חסרונות לגלובליזציה? הרבה עובדי צווארון כחול ועובדי צווארון לבן במדינות המפותחות בוודאי יטענו שיש. אחרי הכול מיקור החוץ של עבודות למדינות זולות יותר גורם לכך שהעבודות הללו יפסיקו להיות זמינות במדינות מהן הן יצאו. זה אומר שאנשים רבים ומשפחות שלמות התלויות בהם מאבדים את מקור הכנסתם.
אם תהליך כזה מתמשך לאורך שנים המדינה מאבדת את הידע והיכולות התעשייתיות שלה בתחומים שעברו מיקור חוץ. אובדן תעשיות מהסוג הזה ניכר במדינות אמריקה. עובדים רבים מצאו את עצמם מאבדים את מקומות עבודתם לטובת מיקור חוץ במגוון תחומים: מייצור ועד עבודות טלמרקטינג (כלומר מכירות טלפוניות). עובדים אלה יצביעו על חסרונותיה של הלוקליזציה מנקודת מבט אישית.
מצד אחד, גלובליזציה מעודדת סחר חופשי וירידת מחירים בשל תחרות בינלאומית. בנוסף היא מעודדת את זרימתם של הון וטכנולוגיה בין אומות. יש גם הטבות סוציאליות לתהליך הגלובליזציה: סובלנות מוגברת כלפי אלו המגיעים מתרבויות אחרות ותקשורת מוגברת בין אנשים.
הצד השני של המטבע, הוא שהרבה פעמים גלובליזציה נתפסת כתהליך המיטיב עם העשירים יותר מכל אחד אחר. מיסי יבוא, יצוא ומיסים אחרים מנטרלים כל ירידת מחירים שאמורה לנבוע מהגלובליזציה. עובדים עלולים לסבול מקיצוצים במשכורת תחת האיום לאבד את עבודתם למיקור חוץ אם יסרבו. במקביל, אוכלוסיות פגיעות כמו אסירים, ילדים במדינות עולם שלישי ועובדים פגיעים אחרים, עלולים להיות חשופים לתנאי העסקה לא בטוחים, במסע המתמשך אחרי ייצור זול ומשתלם.
כמובן ישנן גם חברות בינלאומיות רבות המשתמשים בגלובליזציה כדרך להימנע מתשלום מיסים, תוך ניצול מקלטי מס פשוט מפני שהן יכולות. אלה החסרונות אפילו מבלי לציין את השילוב בין אינטרסים מסחריים לבין תנועות פוליטיות שונות. תופעה שיכולה לייצר הרס רב במדינות שונות לטובת אינטרסים אישיים.
זו תמונה דיי קודרת. אך היא לא בהכרח תמונה מחויבת מציאות. עסקים המיישמים גישה אחראית ללוקליזציה עדיין יכולים להרוויח מהתופעה. הן יכולות לשגשג גם תוך כיבוד זכויות אדם גלובליות, שימור הסביבה ומימוש מחויבויותיהן החוקיות. אם כל חברה תפעל באופן מוסרי ניתן להעריך כי היתרונות של גלובליזציה יעלו על חסרונותיה.
דוגמאות לגלובליזציה בפעולה
על פי האתר Web Globalization Report Card , אתר המדרג את 25 האתרים הגבוהים ביותר על פי מאפיינים של גלובליזציה. ויקיפדיה היא האתר הגלובלי ביותר בעולם. מיד אחרי ויקיפדיה מופיעים האתרים של גוגל ו – NIVEA. אתרי מיקרוסופט, Adobe, פייסבוק, Booking.com, פיליפס, Hotels.comואתר נסטלה סוגרים יחדיו את רשימת האתרים הגלובליים בעולם.
הדירוג הזה מלמד אותנו שאפילו אתרים מורכבים מסוגלים לעבור גלובליזציה יעילה – כאן בדיוק מגיעה טומדס לידי ביטוי. שירותי התרגום האיכותיים שלנו זמינים ללקוחות בכל רחבי העולם. השירותים מלווים גם בשירותי הלוקליזציה והאינטרנציונליזציה שלנו. כמובן שאנו מתמחים בעשיית גלובליזציה יעילה לכל דורש. עבדנו עם עסקים רבים במגוון גדלים לאורך השנים, מחברות קטנות ועצמאיות ועד חברות גדולות הנמצאות במדד פורצ'ן 500.
לא משנה כמה קטן או גדול העסק שלך- או באיזה ענף הוא עוסק-שירותי הלוקליזציה, האינטרנציונליזציה והגלובליזציה שלנו נמצאים בהישג ידך. למה שלא תיצור קשר כדי לגלות עוד?
המאמר המקורי כאן.
המאמר תורגם ונערך על ידי גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות