- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
חמש שאלות שמנהל לוקליזציה צריך לשאול כדי לקדם את העסק לחדשנות טכנולוגית
זמן קריאה : 10 דק'
לפי נמזי, אם אתם מנהלי לוקליזציה שאחראיים להבטיח שכל המוצרים והשירותים של החברה שלכם מותאמים היטב לקהלי היעד שלהם באמצעות לוקליזציה, ברור שיש לכם עבודה שוטפת מאתגרת.
התעמקות בחדשנות טכנולוגית של תהליכי העבודה עלולה להיות קן צרעות עבור מנהלי לוקליזציה ממוצעים. זאת במיוחד אם מערכת הלוקליזציה בין התכנים שלכם ללקוחות הקצה למראית עין עובדת בצורה סבירה.
יתכן שאתם שמים לב מידי פעם לבאגים ותקלות ספורדיות במערכת, אבל אתם יודעים שבאופן כללי אתם תמיד יכולים לגרום לה לעבוד בסוף.
יתכן שאתם פוחדים לטלטל את הספינה, לפגוע במערכת שעובדת "בסדר". יתכן ששינוי טכנולוגי נראה לכם כמו משהו מתיש ועתיר משאבים שלא יביא לתועלת מרובה.
המוחות שלנו אוהבים פעמים רבות לחסום את השאלות שאין לנו עליהם תשובה קלה ומיידית. אך כפי שאומר הפילוסוף הגדול ג'ידו קרישנאמורטי: "לעיתים לשאול את השאלה הנכונה חשוב אפילו יותר מלקבל את התשובה".
כשאנחנו שואלים שאלות לא נוחות, אנחנו מגלים נכונות לראות את מה שבדרך כלל לא נראה, ללמוד את מה שלא ידענו, וליצור את הרעיון החדשני שיצא לנו לפרוץ דרך או לפתור בעיות רציניות.
משום כך, טומדס ריכזה מספר שאלות שמנהלים של מחלקות טכנולוגיות בעסקים בין לאומיים צריכים לשאול את עצמם כדי לשמור על חדשנות טכנולוגית בעסק שלהם.
השאלות הללו הן הבסיס לשמירת לוקליזציה עדכנית שתהווה גשר בין העסק שלכם לבין הלקוחות שלו ברחבי העולם.
למה צריך להיות איכפת לנו ממגוון הטכנולוגיות המתקדמות והטובות ביותר בתעשיית השפות?
אם אתם חושבים לעצמכם: "מדוע לטרוח הרי לוקליזציה היא עבודתו של המתרגם הפרילנסר שאני מעסיק?" יתכן שאתם מאמינים שמיקור חוץ לבעיות לוקליזציה אכן יפתור את הבעיה.
אך לוקליזציה בדרך כלל היא עניין גדול יותר ממשימות מסוימות שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו לעשות להן מיקור חוץ.
הלוקליזציה שמסתיימת בסופו של דבר בעת האינטראקציה של קהל היעד שלכם עם התוכן שנועד לו מתחילה גבוה יותר במעלה הנהר מאשר אצל המתרגמים ששכרתם מבחוץ. היא מתחילה בממשק שלכם עצמו ובתכנים שלכם.
אם אתם מרגישים שתהליכי הלוקליזציה בחברה שלכם טעוני שיפור סביר מאד שאתם צודקים ובאמת עליכם לשפר משמעותית את הלוקליזציה של תכני העסק שלכם.
אז מדוע חשוב לוודא שטכנולוגיות הלוקליזציה שלכם עדכניות ונהנות מהיעילות המירבית?
מנהלי שיווק רבים שאחראיים על לוקליזציית התכנים לעסק שלהם והתאמתם לדרישות השוק מפספסים יכולות טכנולוגיות מרכזיות בתחום הלוקליזציה.
בעקבות פיספוס היכולות הללו הם מפסידים הזדמנויות רבות ששיפורים בטכנולוגיית הלוקליזציה יכולים להציע להם.
למשל, הם מאבדים את ההזדמנות להיות לפני המתחרים שלהם. הם מוותרים על הצ'אנס להגדיל את מהירות העבודה ולהקטין עלויות לעומת תפוקה.
הם למעשה מסכנים את עתידם לטובת נוחות זמנית. לטובת "שקט תעשייתי" שמתחתיו רוחש משבר מתקרב, לכשיגיע ההכרח להתחדש טכנולוגית כדי להדביק את דרישות השוק.
לוקליזציה עדכנית היא טכנולוגיה מתקדמת המשרתת את תהליך העבודה
חשוב לזכור שלמרות ששיפור הטכנולוגיה עצמה בכל הקשור ללוקליזציה חשוב זהו לא העניין היחיד.
מטרתכם כמנהלי מאמצי הלוקליזציה היא: לוודא שמתקיימת זרימת עבודה בת קיימא מקצה לקצה לאורך כל תהליך הלוקליזציה, שהטכנולוגיה המתאימה ביותר לצרכים מספקת לה תמיכה מתאימה.
לכן צריך להיות לכם איכפת מלוקליזציה עדכנית כדי לשמור את העסק שלכם רלוונטי לדרישות השוק. אתם חייבים לשמור על אותה חדשנות טכנולוגית כדי להמשיך לרצות את בעלי המניות שלכם ולשמר את הלקוחות שלכם.
חשוב לבדוק איפה ניתן לחדש ולייעל את הטכנולוגיה שלכם גם בעת שגרה, כי כאשר ההכרח לחדש מגיע עלול להיות כבר מאוחר מידי.
מדוע לשנות את מה שעבד עד כה?
ידוע לכולם ששינוי הוא לרוב לא נוח (אלא אם כן מדובר בבונוס למשכורת). הפעלת העסק שלכם על "טייס אוטומטי" חוסכת מאמץ ומשאבים כאשר התהליכים בתמונה הרחבה "מתנהלים באופן תקין".
מהי הבעיה? שמאחורי הביטוי: "מתנהלים באופן תקין בתמונה הרחבה", אורבת שאלה מטרידה: "איך אנחנו באמת יודעים שתהליכי הלוקליזציה מתנהלים בצורה תקינה"? "כיצד בשם אלוהים אנחנו מגדירים מה נחשב להתנהלות תקינה ונסבלת?".
התשובה לשאלות הללו בדרך כלל הופכת לעיתים לשתיקה מביכה של חוסר ידיעה ולרוב להשערה מהבטן שעונה על השאלה בלי באמת להיות מבוססת על ידע.
אם אתם לא יודעים בצורה מדוייקת כיצד הלוקליזציה שלכם משתפרת עם הזמן ומתאימה את עצמה לשוק ולקהל התהליך שלכם בלי ספק טעון שיפור.
טבעי לפחד לענות על השאלה "למה לשנות" בצורה כנה ולאחר מחקר מבוסס. כאשר עונים על השאלה "למה לשנות", חושפים פעמים רבות מקומות של חוסר יעילות שיש לטפל בהם.
זהו מקום שהרבה מנהלים לא אוהבים להיות בו. בכל זאת, יש להגדיר את הבעיה לפני שמוצאים את הפיתרון שיעצים את העסק שלכם ליכולות ברמה אחרת לגמרי.
הטכנולוגיות של היום מסייעות מאד לתהליכי עבודה שזורמים מעדנות מתחילתם לסופם. הן גם עוזרות להתנהלות נועזת ומצטיינת שתעניק יתרון תחרותי לעסקים שיישמו אותה מעבר ל"נהוג בשוק".
מנהלי לוקליזציה יכולים לנצל פוטנציאל עצום של חדשנות טכנולוגית לטובת העסק שלהם.
מעניין שלא תמיד התשובה לשאלה: "איך אנחנו יכולים לשפר את הלוקליזציה בעסק שלנו" היא בהכרח טכנולוגיה חדשה.
יתכן שתגלו יהלומים שהסתתרו לכם מתחת לעין.
כלומר טכנולוגיות שכבר נמצאות אצלכם בחברה ולא השתמשתם בהן עד כה בצורה יעילה או לא שילבתם אותן נכון בעסק שלכם. לעיתים שימוש חדש לתוכנה ישנה משפר את התפוקה בעסק שלכם בעשרות מונים.
האם נוכל ללמוד משהו מאנשי עסקים אחרים שהצליחו לאמץ חדשנות טכנולוגית מתמדת?
השחקנים הגדולים בשוק שמתמחים בלוקליזציה ומצליחים לשמר את החדשנות הטכנולוגית שלכם בתחום הלוקליזציה לאורך זמן, משתמשים בשיטות רבות ושונות.
יחד אם זאת, ניתן לגזור מהן כמה עקרונות ברזל. יש לציין שתובנות על חדשנות טכנולוגית בדרך כלל לא זמינות באופן חופשי. אחרי הכול הן במידה רבה מה שמספק לעסקים שונים יתרון תחרותי.
אנחנו יודעים שניתן לשפר את הפקת התוכן שלנו לקהלים ברחבי העולם ואת איכותו. שאפשרי לייעל את השימוש במסגרות הטכנולוגיות שלנו. להתאים אותן לצרכים ספציפיים ולהאיץ את העסק שלכם ביחס לנישה שאתם מתחרים בה.
ברור לנו שהשקפה עצמאית ונרחבת על כל מהלך הלוקליזציה בעסק שלנו תעזור לנו לזהות אלו מודלים הם המתאימים ביותר. כך ניתן לבנות את תוכנית הלוקליזציה הטובה ביותר לעסק שלכם.
מה אפשר לעשות כדי להפחית מורכבות יתר שעלולה להפריע לתהליכי הלוקליזציה?
אם יש יותר מידי יישומים חדשניים, צעדי בקרת איכות מופרזים ומשאבים מוגזמים, שנזרקים בלי חשיבה יתרה לתוך מערכת ממוחשבת מבלי להבין את התמונה הכוללת בתוכה, נוצרת מורכבות מיותרת.
מורכבות מיותרת זו עלולה לשבש את היכולות שלכם לבצע עבודה במהירות ולפגוע בתשואה שאתם מקבלים עבור השקעתכם.
אוטומטיזציה בלבד כמובן איננה התשובה להתמודדות עם מורכבות יתר.
בכל זאת, מערכת מעקב טכנולוגית מסודרת יכולה לעזור לכם להבין מהו הביקוש אצל כל הלקוחות שלכם, גם אם הם מסוגים שונים ובעלי היקפים שונים של עבודות והכנסה. אפילו אם הלקוחות מגיעים אליכם בתדירות שונה.
ברגע שיש לכם מידע מבוסס, אתם יכולים להתחיל לצמצם את האפשרויות הטכנולוגיות שאתם לא עושים בהן שימוש בתדירות גבוהה.
אפשרויות שמעמיסות על המערכת שלכם מורכבות מיותרת. בצורה כזאת, תוכלו לפתח מערכת לוקליזציה פשוטה יותר, מהירה יותר, ואף יעילה יותר מבחינת עלות תועלת.
מהו הערך האמיתי של פתרונות הלוקליזציה שזמינים כיום?
לעיתים קשה לזהות את הערך האמיתי של תוכנות לוקליזציה חדשניות שונות, הן כאשר אתם שוקלים לקדם בתחום מסוים חדשנות טכנולוגית והן כאשר את מנסים להחליט האם שדרוג ספציפי מתאים לכם.
כדי לדעת איפה נכון להתחיל אתם צריכים לקבל הכוונה מסויימת. צריך להיות לכם כיוון ברור כאשר אתם שוקלים כלי ניהול עבודות תרגום טובים יותר או מערכות ממוחשבות יעילות יותר.
יתכן שתידרשו לחודשים של חיפוש ותחקיר עד שתוכלו לצמצם את כל האלטרנטיבות הטכנולוגיות לשלוש אלטרנטיבות שיתאימו לעסק שלכם בצורה הטובה ביותר.
חשוב לזכור שהרבה פעמים ההתאמה האמיתית והפונקציות השונות של מערכת לוקליזציה לעסק שלכם מסתתרות מאחורי מצגות שיווק משוכנעות במיוחד.
סוכני מכירות שלהוטים להציע לכם את מרכולתם הטכנולוגית, שלכאורה תספק לכם את כל התשובות שאתם צריכים, לא בהכרח יגידו לכם את כל האמת בצורה פשוטה להבנה. על זה נאמר: "יישמר הקונה".
אם אתם רוצים להישאר מעודכנים מבחינת היכולות הטכנולוגיות ולהאיץ את השינוי בתוך הארגון שלכם.
אם אתם מעוניינים לראות מבעד למסך העשן של שיחת המכירות ואפילו לתפוס את השור בקרניו ואכן לשדרג את הלוקליזציה שלכם, שקלו להשתמש במשאבים עצמאיים ובהכוונה מקצועית.
רצוי שתיעזרו בחברת תרגום ולוקליזציה שאתם יכולים לסמוך עליה שתלווה אתכם במהלך התהליך.
איך טומדס יכולה לעזור לשיפור הלוקליזציה שלכם?
טומדס היא חברת תרגום ולוקליזציה מובילה בישראל ובעולם כבר כמעט 15 שנה. מומחי הלוקליזציה שלנו, הם מהשורה הראשונה ונבחרו אחרי סינון קפדני.
אנו מספקים שירותי לוקליזציה וייעוץ לגבי אסטרטגיית לוקליזציה לעסקים רבים בכל שפה ובכל נישה. עבדנו בין היתר עם חברות גדולות כמו גוגל, מייקרוסופט והתעשייה האווירית. נשמח לסייע גם לכם.
גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות