- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
קיום עסקים בימי הקורונה מעבר לרשת כדי לעמוד בסערה
זמן קריאה : 18 דק'
עשיית עסקים בימי הקורונה – מעבר לרשת כדי לעמוד בסערה
נכון לזמן כתיבת מאמר זה, נאכפות מגבלות חסרות תקדים בכדי לבלום את התפשטות וירוס הקורונה, או בשמו המקצועי COVID-19. זוהי מדיניות ארגון הבריאות העולמי. מגבלות אלו נחשבות בעיני הרשויות כצעדים הכרחיים למניעת התפשטות מגיפת הקורונה ופגיעתה בחיי אדם. אם זאת למגבלות הללו יש השלכות כלכליות, סוציאליות ופוליטיות שלא ניתן להתעלם מהן.
הטבע של הוירוס והפעולות המידיות שנוקטת הממשלה כדי לבלום אותו, עלולים לשנות לטווח ארוך את הדרך שאנחנו עושים עסקים, לא רק במדינות שלנו אלא בכול השוק הבינלאומי. המהפכה הטכנולוגית כבר הואצה באופן משמעותי והכניסה אוטומטיזציה בתעשיות רבות. בכל זאת איך יוכלו חברות קטנות ובינוניות להתכונן לקראת המגפה העולמית הבאה?
השפעתה החברתית של מגפת הקורונה
במקום כלשהו, ילד זר מתעורר פתאום לעולם חלומותיו. בעולם האוטופי הזה מכריחים אותו להישאר בבית ולהפסיד לימודים. במקום זאת לשחק משחקי ווידאו סגורים במרתף ללא שום קשר פיזי עם אף אדם אחר, אולי למעט המינימום ההכרחי להזמין פיצה. בינתיים בשאר העולם, ציבילזציות שלמות מושפעות לרעה כאשר מסעדות ואיתן יתר מקומות הפנאי, הבידור וההתכנסות מוכרזות כאיזורים מחוץ לתחום עבור האנשים.
התכנסויות תמימות כגון מפגשי תפילה משותפים בבתי כנסת התבטלו. כך נשארו אנשים סובלים מבדידות הולכת וגוברת, כשהם אינם מצליחים למצוא תחליף ראוי למגע אנושי במפגשים חברתיים וירטואליים. תופעה זו השפיעה במיוחד על תרבויות בהן נהוגים ביטויי קירבה פיזיים בין בני משפחה, חברים ומכרים. בסביבות האלה, המגפה פוגעת בצורך מאד בסיסי לתחזק מערכות יחסים, חברויות וקשרים קרובים באמצעות מגע ישן וטוב.
ההשלכות הכלכליות של מגיפת הקורונה
מקור: האקונומיסט
אולי ההפרעה הקיצונית ביותר של וירוס הקורונה היא הפלת הכלכלה העולמית. עסקים בכל הגדלים, בכל העולם פושטים עכשיו רגל ומפטרים עובדים בכמויות גדולות. פיטורים אלה שוללים את יכולתם של רבים לפרנס את עצמם ואת משפחותיהם. חלק מהמשפחות הללו עדיין מלקקות את פצעי הקריסה הפיננסית של שנת 2008 והמיתון הגדול שבה בעקבותיה. חלקן עדיין סבלו מהשלכות מלחמת הסחר בין סין וארצות הברית לפני שהקורונה הגיעה להחמיר את מצבן. הקורונה הגיעה אליהן בעיתוי הגרוע ביותר האפשרי. (כמובן עדיף היה לו משבר הקורונה לעולם לא היה קורה מלכתחילה). למגפת הקורונה כבר כעת יש השלכות הרסניות על כלל הכלכלה העולמית בכל המדינות אשר מובילה למשבר כלכלי עולמי.
כל הייצור של מצרכים שאינם חיוניים מצטמצם עד כדי השעיה מוחלטת. רשתות אספקה בינלאומיות נגררות מאחור אחרי השינויים שהמגפה יוצרת דבר המביא לחורבן כלכלי. תעשיות כלכליות שלמות נפגעות באופן קשה ללא דרך לשקמן בעתיד הקרוב.
יתכן שהתפרצות המגיפה הזאת תשנה לעד את הדרך בה אנשים עובדים, קונים ואפילו כיצד הם נוהגים לחיות את חייהם. ישנן תעשיות מסויימות אשר משגשגות כרגע גם במהלך זמנים קודרים אלה. עסקים אחרים נמצאים בנפילה חופשית. יחד אם זאת ישנם עסקים אשר עם מאמץ נוסף ומעט תובנה יוכלו למצוא את עצמם במצב טוב הרבה יותר לקראת המגפה הבאה.
אילו תעשיות משגשגות במהלך מגפת הקורונה ומדוע?
מקור: ארגון הבריאות העולמי
למרות המפולת הכלכלית המתמשכת ישנן תעשיות מסויימות שדווקא משגשגות, או לפחות שומרות על פעילות מלאה. הרבה עסקים שביססו את עצמם ברשת לפני המשבר, משגשגים או לפחות לא סובלים ממשבר הקורונה כמו שאר העסקים. בתעשיות מסויימות הנסיבות מעורבות חלק מהעסקים במידה רבה מחוייבים לצמצם את פעילותם. בינתיים חלק אחר מהעסקים ממשיך באינטנסיביות לפעול ונוכחותו העסקית ברשת הופכת ליתרון משמעותי בתקופה זו.
תעשיות טכנולוגיות
בזמן שאנשים מממשיכים לחיות בהסגר נעולים בבית, באופן טבעי הם ילכו לגלוש ברשת ויחשפו לכל בה לכל תוכן שנקרא בדרכם. רשתות חברתיות למשל הופכות למוצפות בתוכן, לאור העובדה שלאנשים יש יותר זמן פנוי להיות מעורבים בהן. שירותי סטרימינג כמו נטפילקס גם זוכים לשגשוג, בשל העובדה שההסגר לפחות לשבועות הקרובים מדביק אנשים אל כורסת ביתם. הסגר שולח אותם להסחת דעת מבורכת בנטפליקס ושירותים דומים לה.
כאשר מדברים על צרכני מכשור אלקטרוני, ניתן לומר שהרגלי הצריכה שלהם השתנו מבזבוז בוטה לצרכנות נבונה ופרקטית. ישנו הרבה פחות ביקוש למוצרי יוקרה ולמוצרים אלקטרוניים מתקדמים למעט מוצרי אלקטרוניקה הקשורים לתעשיה הרפואית. הרבה יותר הגיוני כעת לרכוש מד חום או מד לחץ דם אלקטרוני. יותר אחראי מאשר לקנות את האייפון המתקדם הבא, או להזמין מאמזון את הדגם האחרון של פלסטיישן 5.
מסחר באינטרנט
עולם המסחר באינטרנט חווה כרגע השלכות מעורבות כתוצאה ממשבר הקורונה איך שאנחנו מדברים. ניתן להניח באופן הגיוני שכאשר נכפה על אנשים להישאר בבתיהם חברות בתעשיית המסחר האלקטרוני יחגגו עליה מאסיבית בביקוש למוצרים והשירותים שלהן.במציאות השגשוג הכלכלי הוא תלוי מאד במוצרים שהעסק שלך מציע. למשל אם אתה מוכר מוצרים חיוניים, מוצרים רפואיים או מוצרים אלקטרונים לצריכה. ההצלחה העסקית בתחום זה, גם תלויה במידה רבה במידת התלות של עסקים שונים ברשתות האספקה הבינלאומיות.
מאחר שהמגפה התפרצה תחילה בסין והקפיאה את תהליכי הייצור בה, כל העסקים הן מתעשיית המסחר באינטרנט והן מעולם המכירות הקלאסי סופגים מכה כלכלית רצינית. חלק מהעסקים חייבים להשעות את הפעילות שלהם ואפילו לסגור את החנויות לגמרי בשל חוסר יכולת לחדש את מלאי המוצרים שלהם. לעומת זאת עסקים רבים אחרים זוכים לביקוש גבוה מאד עבור המוצרים החיוניים שלהם, עד כדי כך גבוה שהם מתקשים לעמוד בו.
לוגיסטיקה
רשתות הלוגיסטיקה הגלובליות הן כעת מחזור הדם אשר מחזיק בחיים את הכלכלה העולמית. אך הן מחזיקות מעמד בקושי. חשוב מאד שרשתות אספקה לסופרמרקטים, מרכזי סיוע, בתי חולים ומרפאות וכו' ימשיכו לתפקד מסביב לשעון. לא רק כדי לספק למשפחות הנעולות בבתים מוצרים חיוניים לקיום אלא גם לצורך העברת ציוד רפואי חיוני: ערכות בדיקה לקורונה, מסכות פנים מגינות מכל הסוגים (surgical, N95, etc.) חומרי חיטוי, משקפי מגן וחליפות הגנה רפואיות.
למרות חשיבותה של הלוגיסטיקה ישנן חברות לוגיסטיקה אשר סובלות מהמשבר ונאלצות לצמצם ואף להשעות את פעילותן. הסיבה לכך היא שעובדי לוגיסטיקה חשופים במיוחד אל הנגיף והם בסיכון גבוה להדבקה ולהעברת המחלה.
תעשיות האנרגיה והשירותים
כל עוד משפחות נשארות בין ארבעת קירות ביתם וממשיכות לעבוד וללמד את הילדים שלהן מהבית, תעשיות השירותים והאנרגיה יחוו זינוק משמעותי בביקוש לשירותיהן. אך השאלה האם המצב אכן רווחי לתעשיות הללו? איננה שאלה שיש עליה תשובת שחור – לבן, כפי שנהוג לחשוב. למעשה, הרבה מחברות האנרגיה והשירותים דוחות בחודש את התשלומים המגיעים להן. זאת כדי להקל על משפחות ועסקים החווים את המשבר. נראה ששיקולי רווח אינם השיקולים העיקריים לחברות הללו כרגע, משום שהן נאבקות לשמור על יכולתן לספק שירות מלא ללא הפרעה מבלי להעמיד אנשים בסיכון.
התעשיה הרפואית
התעשיה הרפואית נמצאת עכשיו בהילוך מהיר. חלק מהספקים אפילו מסווגים את פעולותיהם עד כדי "פעילות בזמן מלחמה". עדיין לא נסווג את התעשיה הרפואית כ"משגשגת" מבחינת רווח וכמות לקוחות. כרגע כל ספקי התעשיה הרפואית בכל רחבי העולם מתוחים עד קצה גבול יכולתם והאספקה הרפואית הולכת ואוזלת ככל שמספר המקרים בעולם עולה.
הוגן לומר שהמגפה הזאת מטילה לחץ עצום גם על מערכות הבריאות המתקדמות בעולם. ספקי שירותי בריאות, חברות תרופות, מפעלי ייצור מכשור רפואי, יצרני חומרים מחטאים וציוד הגנה רפואי עובדים כעת מסביב לשעון. הם מנסים לעמוד בקצב ההדבקה של הוירוס כדי למנוע מחסור חמור ולשמור את המצב תחת שליטה.
חלק נוסף בתעשיה הרפואית שביקושו מתגבר בימים אלה הוא דווקא שירותי רפואה לא קונבנציונליים. למשל שירותי טלרפואה ושירותי בריאות הנפש המסופקים אונליין. רופאים פגיעים במיוחד להדבקה בוירוס ויש להגן עליהם כמה שניתן. משום כך במקרים קלים של המחלה טלרפואה היא הדרך הבטוחה ביותר לבדוק פציינטים ולשמור על קשר יעיל בין רופא לחולה.
באשר לשירותי בריאות הנפש אונליין, הם מסייעים לבטל במידת מה את הבדידות המתפתחת עקב הסגר והבידוד. במקרים מסויימים בני משפחה חייבים לקיים בידוד אפילו זה מזה בתוך הבית. זאת על מנת למנוע הדבקה בוירוס. כמובן שלבידוד הזה השלכות רציניות על בריאות נפשם של אנשים.
תעשיית התרגום
בהיבטים רבים של תעשיית התרגום ושירותי השפה העסקים פורחים, במיוחד בשירותי תרגום הניתנים אונליין. במידה רבה הסיבה לכך היא הביקוש המאסיבי לשירותי תרגום בקרב רופאים, מדענים, אנשי אקדמיה ואנשי כלל התעשיות הרפואיות, המנסים לנווט את דרכם בהתמודדות מול משבר הקורונה. ברור כי כל נתוני המחקר, העדכונים על ההתפרצויות האחרונות של הנגיף, וכן המחקר והניתוח של מומחים רפואיים, חייבים לעבור תרגום מדויק במהירות האפשרית. התרגום חייב להיות מופץ במהירות לשאר קהילות המומחים הרפואיים ברחבי העולם. תרגום רפואי מדויק הכרחי גם בתעשיית המכשור הרפואי. משום שכל ערכות הבדיקה לנגיף ושאר הציוד הרפואי הרגיש חייבות לעבור תרגום רפואי מדויק. רק כך יהיה ניתן להשתמש בהם ביעילות ברחבי העולם.
ישנו פחות ביקוש למתורגמנים אם כי לירידה הזאת יש יוצאים מהכלל, במיוחד בתחום הרפואי, בתחום הפוליטי ובתחום התקשורתי מול הציבור. בתחומים אלה כמובן שהפעילות חייבת להימשך ואפילו להתגבר. כצפוי גם בתחומים האלה במקום מתורגמנות ישירה עוברים לתרגום כנסים אונליין או באמצעים וירטואלים אחרים, כדי למנוע התכנסויות מסוכנות שלא לצורך. חברות תרגום ,מתרגמים ומתורגמנים פרילנסרים, המעניקים שירותי תרגום באינטרנט חווים עליה גדולה בביקוש לשירותיהם. זאת כאשר תעשיות אחרות נופלות.
תחום הפרילנסרים
היו הרבה טיעונים בעד ונגד חוק ה- AB5 שעבר קליפורניה. חוק המגדיר עובדים רבים לא כעצמאיים, אלא כמועסקים מן המניין, תחת הגנות חוקיות נרחבות השמורות לעובדים שכירים. למרות טענות אלו, נראה כי פרילנסרים העובדים דרך האינטרנט נהנים מביקוש עצום לעבודה. כתוצאה ממעבר עסקים רבים לתוך "כלכלת האינטרנט". הן במספר הפונים לשירותיהם וכן בכמות העבודות שהפרילנסרים מתבקשים לבצע.
לצערנו לא כל הפרילנסרים יכולים לטעון שמצבם התעסוקתי טוב. השפעות מגפת הקורונה אחרי הכול שונות לכל תעשיה. משום כך למרות שהרבה פרילנסרים העובדים אונליין נהנים משגשוג בעסק שלהם, רבים אחרים המעניקים את שירותיהם במקום, כגון יועצים או אפילו פרילנסרים בתעשיות הקולנוע והטלוויזיה חווים תקופה כלכלית קשה.
ארגון תוכנית שימור פעילות עסקית יציבה במהלך מגיפת הקורונה
העברת הפעילות העסקית שלך לרשת לא רק מועילה לרווחים. השלכות משבר הקורונה הכלכליות והחברתיות עלולות להאיץ תהליך, שבסופו העברת עיקר הפעילות העסקית לאינטרנט תהיה תוצאה בלתי נמנעת. במיוחד כאשר במקביל המהפכה הטכנולוגית מכניסה אוטומטיזציה ומחליפה משרות מסורתיות יותר בתעשיות רבות. מהפכה זו מטיבה יותר עם עסקים שעיקר פעילותם היא אונליין.
אנשים העובדים מהבית אינם דורשים מחשבים יקרים, שולחנות וציוד יקר נוסף שעסקים צריכים לרכוש עבור עובדים שבאים למשרד. בעל העסק לא יצטרך לשלם על אספקת חשמל, מים ושירותים אחרים שהיו נחשבים בעבר עלויות הכרחיות.
אפילו עסקים שלא יכולים להעביר את כל פעילותם לאינטרנט ירוויחו מנוכחות חזקה ברשת. חברות לוקליזציה המציעות שירותי לוקליזציה מוגבלים תחומים לאיזור גיאוגרפי ספציפי הם דוגמא אחת לכך. גם לחברות הללו קיימים היבטים רבים בעסק שניתנים לתפעול מהרשת. שירותים אלו יוכלו להמשיך לפעול כמעט ללא הפרעה.
העברת ביצוע פעולות וטרנזקציות לאינטרנט
זיכוי חשבונות, גביה, שירותי תמיכה טכנית (אם ישנם כאלה) ושירותים רבים אחרים, יכולים לעבור לחברות שיבצעו אותן אונליין. לחלופין השירותים הללו יכולים להתבצע בידי עובדים שיעבדו מהבית באמצעות תקשוב מרחוק (טלקומיוניזציה). חלק מהעבודה יכולה לעבור מיקור חוץ לחברות המתחות בה או לעובדים פרילנסרים. מרבית השירותים יכולים להיעשות ללא הצורך להסתגר בתוך משרדים צפופים בסביבת עבודה מגבילה.
לעבור לעבוד מהבית
חברות אשר העבירו את כול או לפחות חלק מהעובדים שלהן לעבודה מהבית. עבודה באמצעות תקשורת דרך מסך ימצבו את עצמן במקום טוב יותר במהלך הסערה הפיננסית, הנגרמת מהמגפה הנוכחית. באופן מוזר, התופעה הזאת יכולה להיות מוסברת בצורה הטובה ביותר, דווקא כשבוחנים כיצד האינטרנט עובד. מומחי תעשיית ה-IT הם המגזר שעבודה מהבית באמצעות טלקומיוניזציה הכי נפוצה אצלו. כל עוד האינטרנט עובד האנשים הללו יוכלו לעבוד.
בדומה להם גם מתכנתים מסוגלים לעבוד מהבית. וכך גם נציגי שירות לקוחות ועובדים אחרים בתחום ה- IT. כל חברה אשר יכולה להעביר כמה שיותר משירותיה ועובדיה לעבודה מהבית, תקצור הטבות משמעותיות שנדבר עליהם בהמשך המאמר.
לשמור על כוח עבודה בסיסי עבור פעולות במידת האפשר
בשעת כתיבתו של מאמר זה חלק מהעסקים מבצעים שינויים קיצוניים. חלקם מעבירים את כלל הפעילות שלהם לאינטרנט ואחרים אפילו נאלצו לפטר חלק מהעובדים במטרה לשמור על העסק שורד. אם העובדים שהשארת, חשוב לארגן צוות בסיסי של עובדים שיוכל לתחזק את העסק שלך ולבצע פעולות הכרחיות.
שימוש בקול דרך פרוטוקול אינטרנט – VOLP
שימוש בתקשורת קולית דרך סקייפ ופייסטיים זו דרך מצויינת להמשיך תקשורת בין אישית עם עובדיך ועם לקוחותיך. כלי תקשורת אלה הם לרוב בחינם אך הם באים גם אם גרסאות פרימיום בתשלום. אלו מציעות יותר כלים למשל שיחות וידאו מרובות משתתפים.
להרחיב את יכולות הסחר האינטרנטי שלך
לחלק מהעסקים כבר יש נוכחות מרשימה ברשת ועדיין הם זקוקים להרחבה משמעותית ביכולות שירותי האינטרנט שלהם. כל עסק שמוכר מוצר פיזי ועליו לשלוח אותו צריך לשקול לפתח יכולות סחר אינטרנטיות ועמוד שיווקי באתר המסחרי שלו.
יכולות אלו מעניקות לבעל עסק גישה לקהל צרכנים פוטנציאלי הרבה יותר גדול ובמקביל לכך מסייעות לאוטומטיזציה של העסק. בכך הן מפחיתות את מספר העובדים הנדרש לבצע פעולות שמקיימות אותו.
שדרג את אסטרטגיית כתיבת התוכן שלך
שלא כמו פרסומות ועלונים אתר מסחרי יכול להכיל בתוכו גם קטעי וידאו שהם כלי מרכזי בכל קמפיין שיווקי. הדבר הזה נכון במיוחד כאשר קטעי הוידאו מציגים מוצרים חדשים של החברה ללקוחות. שימוש בקטעי וידאו שיווקיים הוכח כשיטה יעילה במיוחד להגברת מכירות ברשת.
קטעי וידאו מצליחים יותר כאשר הם כוללים בתוכם כתוביות או עוברים תרגום מקצועי. הרבה מהאנשים שמחפשים מוצרים ושירותים נסחפים אחרי קטעי וידאו שיווקיים. הם מעדיפים אותם על כמויות מוגזמות של חומר כתוב.
השימוש בכתוביות מתורגמות בקטע וידאו ובאמצעי תרגום וידאו אחרים, מאפשר ללקוחות פוטנציאליים ליהנות מחוויית משתמש מלאה בסרטון. באופן זה הצופה לא מפספס שום פרט גם כאשר הוליום מושתק. בהתחשב בקהל הפוטנציאלי הגדול שניתן למשוך באמצעות קטעי וידאו, תרגום וידאו ושיווק באמצעות וידאו הם כלים יעילים והכרחיים לכל קמפיין שיווקי ברשת, במיוחד כאשר יותר אנשים נשארים בבית.
הסתמכות על מערכות CRM לניהול קשרי לקוחות
יתכן שכבר יצא לך להשתמש במערכות CRM לניהול לקוחות אך בתקופה הזאת הן הכרחיות. פלטפורמות CRM מקלות משמעותית על היכולת לשמור מידע רלוונטי של לקוחות ולעקוב אחרי התקדמות פרויקטים שלהם. מערכות ה- CRM כיום פועלות גם ב"ענן" הוירטואלי. הן מאפשרות לבעל העסק להמשיך לספק את שירותיו מתוך בטיחות ביתו.
התקדם לאסטרטגיות לניהול עובדים באמצעות כלי מעקב
הוגן לומר שהעברת העסק לרשת היא עולם חדש לחלוטין הן כמטאפורה והן הלכה למעשה. בעלי עסקים ומנהלים צריכים להכיר את אסטרטגיות הניהול החדשניות ביותר. עליהם לתפעל את האמצעים המתקדמים בשוק למעקב אחרי ביצועי העובדים כדי לסייע להם למצות מעצמם את המיטב. חלק מהכלים היעילים ביותר לניהול עובדים טוב הם כלי מעקב אחרי עובדים.
הכלים הללו למשל יכולים לעקוב אחרי שעות כניסה של עובדים למשמרת ושעות הסיום שלהם. כך יהיה ניתן לדעת במדויק ובאופן קבוע את מספר השעות שהם עבדו. כלי מעקב נוסף וחשוב אחרי עובדים נותן לבוס את האפשרות לקחת צילומי מסך מהמחשבים של עובדיו. כך הבוס יכול לוודא שאנשי הצוות שלו באמת עובדים ולא בוהים בנטפליקס בזמן המשמרת.
שימוש בלוקליזציה כדי להסתגל יותר בקלות לאירועים
בוא נדבר יותר על לוקליזציה וכיצד ניתן לרתום אותה כדי לספק ללקוחות הזרים שלך חוויית משתמש טובה יותר, במיוחד בזמנים קשים אלו. אחד הטרנדים הטובים ביותר לעסקים בשנת 2020 הוא גלובליזציה דרך לוקליזציה. לוקליזציה טובה היא אומנות הדיבור לקהל בשפתו לא רק במובן הלשוני אלא גם מבחינה תרבותית.
אתה תשתמש בנורמות שלהם כנקודות התייחסות בשביל לעדן את המוצרים ואת אסטרטגיות השיווק שלך. לשם כך יש לבסס נוכחות ברשת בשווקים שונים, כזאת שתיעזר בשפה וברפרנסים שאנשים יוכלו להתחבר אליהם ממקום יותר אישי.
לוקליזציה היא בהחלט הרבה מעבר להתאמת השפה בלבד, אך לאחר שימוש בלוקליזציה תרגום מקצועי לובש צורה חדשה. לוקליזציה בתרגום עסקי כרוכה בתשומת לב מיוחדת להבדלים לשוניים איזורים. שימוש בשפה נוטה לגוונים שונים אפילו בין דוברי אותה שפה ממקומות אחרים. עליך לחשוב על אוצר המילים הנפוץ באיזור אליו אתה משווק, על הביטויים הנהוגים בהקשר המקומי. למעשה כדאי אפילו לשים לב למבטאים הייחודיים של בני המקום כשעושים לוקליזציה. כאשר מוסיפים לתערובת רעיונות שונים הרווחים באוכלוסיה המקומית ורפרנסים תרבותיים ייחודיים הקיימים בתוכה, מגלים שגם עבור לקוחות שדוברים את אותה שפה יהיה הכרח להתאים קמפיין לוקליזציה ייחודי.
בהרבה איזורים בעולם קיימת חובה להשתמש בשתי שפות או יותר. למשל במחוז קוויבק שבקנדה יש צורך להשתמש בתרגום לצרפתית לצד תרגום לאנגלית בכדי לחדור ביעילות לתודעה. אזורים קרובים לגבול הדרומי של ארה"ב דורשים שימוש בתרגום לאנגלית ותרגום לספרדית. מדינות רבות באירופה גם משתמשות במספר שפות. למשל שוויץ אשר מכירה בשלוש שפות: צרפתית, איטלקית וגרמנית כשפות רשמיות, אך יש בה גם נוכחות חזקה לשפה הלטינית רומאנש. במקרים כאלה צריך לייצר תרגום של אתר שיווקי לאוכלוסיה השווייצרית לכל ארבעת השפות. כמו כן בשוויץ ישנה הבחנה ברורה בין האיזורים השונים.
בכל אחד מהאיזורים הללו יהיה ניתן למצוא תפיסות ומקורות גאווה ייחודיים לאוכלוסיה המקומית שונים לעומת כל מקום אחר. היכולת להשתמש בלוקליזציה כדי למזג את כל ההבדלים הללו לקמפיין שיווקי יעיל תאפשר שימוש יותר מכוון מטרה ואפקטיבי בכל אחת מהשפות האלה בכדי להגיע לקהל הרצוי.
הדרך להבטיח לוקליזציה מותאמת לקהל היעד היא להיעזר בחברת תרגום המתמחה בתרגום מקצועי ושירותי לוקליזציה. חברה כזאת תדע להעניק את אסטרטגיית הלוקליזציה המתאימה ביותר לקהל ובמקביל גם להבטיח תרגום מדויק ואיכותי של המוצר והחומרים השיווקיים. במקרים מסויימים טכניקות הלוקליזציה יהיו חיוניות גם בקמפיינים יותר מוגבלים באינטרנט המכוונים לאוכלוסיה ספציפית בלבד.
במקרים אחרים טכניקות לוקליזציה דווקא יהיו חלק מקמפיין גלובליזציה נרחב. כמובן קיימים מקומות שבהן אין גישה קבועה ונרחבת לאינטרנט. במקרים כאלה יהיה צורך במחקר נוסף כדי לגלות מי קהל היעד המתאים לקמפיין השיווקי שלך.
מעבר לרשת בזמן משבר רפואי או כלכלי מסקנות לסיום
לעסקים שיכולים להעביר את כל פעילותם לרשת, אין שום סיבה לדאוג מהשאלה האם אנשים יכולים להתאסף ביחד. רוב החברות הללו נהנות מהאפשרות להציע מוצרים ושירותים ישירות דרך האינטרנט. החברות הללו צפויות להרוויח מהעובדה שכלכלת האינטרנט המתרחבת מחזיקה את הכלכלה העולמית בזמן המשבר הזה.
השפעת המצב על ספקי שירותי אינטרנט ועל התשתית הרלוונטית להם כבר האירה את הצורך להרחיב משמעותית את התשתיות שמחזיקות את האינטרנט. הצורך בהרחבת תשתיות האינטרנט יעורר ביקוש להשגת עובדים רבים בתחום בנית תשתיות הרשת.
בסך הכול בניית עסק ברשת נראית בהתחלה כדבר קטן כשמביטים עליה במבט ראשוני. אך בזמני משבר כמו המגפה הנוכחית מעבר עסקים לרשת יכול ליצור אפקט חיובי משמעותי. יצירת תעשיה ועבודות נוספות אשר יכולות להיות בטוחות אפילו בתנאי משבר. תעשיות אלה יכולות לסייע להחלמת הכלכלה העולמית מהמשבר ולשמש בבחינת "גדול השלם מסך מרכיביו".
המאמר המקורי כאן.
ערך ותרגם גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות