שירותי עיצוב הם אומנות רבת התמחויות. מצד אחד היא דורשת ידע טכני מעמיק ויבש בתוכנות מחשב רלוונטיות מצד שני היא מאגדת אותו עם מידה של יצירתיות ודמיון המתועלים למישור העסקי. זה איננו שילוב נפוץ בקרב רבים מהמומחים המתעסקים בתרגום והפקת עלונים, בתרגום מצגות בתרגום חומרים שיווקיים ובתחומים אחרים דומים. משום כך כמתבקש נוצר שירות מיוחד בעולם התרגום שיבצע אותו. זהו התחום של שירותי עיצוב מקצועיים (DTP) אשר בעלי עסקים יכולים לפנות אליהם כאשר הם צריכים את אותה מומחיות ביצירתיות טכנית.
שכירת מעצבים מומחים
עם החברה שלך חדשה בתחום שירותי העיצוב המקצועיים שכירת מומחים תהיה עבורה הדרך הקלה והיעילה לעבוד. קיימות הרבה דרכים להשיג את המומחים הללו משכירת מתרגמים פרילנסרים באתר UPWORK ועד שיתוף פעולה עם חברת תרגום כמו טומדס אשר יכולה להעניק שירותים מקיפים וכוללים בנושא.
כשמחפשים מעצבים מקצועיים חלק מהותי מתהליך החיפוש הוא לבחון דוגמאות של עשייתם המקצועית בעבר. לכל מעצב מקצועי יש את סגנון העבודה הייחודי שלו. חותמת יצירתית המשתקפת בדוגמאות העבודה שלו. אם אתה אוהב את נוסחי הכתיבה הסגנוניים של מעצב מסוים זוהי נקודת פתיחה טובה לעבודה איתו. אם אינך אוהב את סגנונו של המעצב מהדוגמאות שבחנת כדאי לך להמשיך הלאה למעצבים אחרים שיקלעו יותר לטעמך.
אם יש לך פרסומים קודמים שכבר קיימים תצטרך להיעזר במעצב אשר בקיא בתוכנה הנכונה לאותם פרסומים. Adobe InDesign, QuarkXPress, Microsoft Publisher, CorelDRAW ותוכנות עיצוב רבות אחרות קיימות בשוק. משום כך צריך לוודא שמוצאים מעצב מקצועי עם הבקיאות בתוכה הרלוונטית. בתחום הזה ישנו יתרון בעבודה עם חברת תרגום מקצועית, אשר יש לה צי רחב של מעצבים בעלי התמחויות מגוונות, הסבירות שאחד מהם יתאים מקצועית לעבודה היא גבוהה. (גמישות זו היא גם היתרון של חברת תרגום מול מתרגמים פרילנסרים פרטיים. החברה מסוגלת לבצע תחלופה מהירה תוך שמירת האיכות כאשר מתרגם נושר באופן פתאומי מפרויקט, עקב מחלה או נסיבות אישיות אחרות.
תהליך עבודת שירותי העיצוב המקצועיים
ברגע שמינית את מומחה העיצוב שלך הגיע הזמן לתת לתהליך היצירתי לעשות את שלו. במידה ויש לך מדריך סגנוני (style guide) שאתה מעוניין שהמעצב יעבוד על פיו עליך לספקו בתחילת העבודה. עליך לספק בתחילת העבודה גם כל פרסום קודם שאתה מבקש כי המעצב יעקוב אחרי התצוגה שלו המיתוג שלו, האורך שלו וכו'. דברים נוספים שעליך לספק בתחילת הפרויקט הם עותקים אלקטרונים של כל אלמנט ויזואלי כמו תמונות, לוגואים של החברה וכו'. כמו כן עליך להדריך את המעצב באילו צבעים נוטה החברה שלכם להשתמש בעיצוביה ומדוע על מנת שעיצוביו יהיו הולמים את קו החברה.
במידה והחברה שלך לא השתמשה בעבר בשירותי עיצוב מקצועיים הענק לעצב שלך חופש יצירתי מבחינת הצבעים הדימויים הוויזואליים ושאר הנושאים. אתה יכול לבקש ממנו לספק לך טיוטות לאישור לפני העלאה על מנת שתוכל לוודא כי המסר שדמיינת עובר אל המסך.
ביקורת על אותן טיוטות עיצוב ראשוניות היא אבן דרך משמעותית בתהליך העבודה. לכן עליך לתת את מירב ההקשר. רצוי להיות מפורט ככל האפשר לגבי אילו טיוטות מוצאות חן בעיניך ואילו טיוטות פחות מתאימות לך ומדוע. ככל שהמעצב מקבל פידבק יותר מעמיק כך הוא יכול להתאים בצורה טובה יותר את הטיוטות לצורכי החברה שלך.
שיקולים רב לשוניים
אם אתה מתכוון להציג פרסומים ביותר משפה אחת עליך לוודא שאתה עובד עם מעצב אשר שולט בכל השפות הנדרשות. משום כך שימוש בחברה שגם מייצרת שירותי תרגום וגם מייצרת שירותי עיצוב מקצועיים מספק יתרון ברור בשוק.
כאשר מבצעים עיצוב לשפות שונות יש לקחת בחשבון שכל שפה משתמשת במספר שונה של מילים כדי להעביר את אותו מסר. משום כך יש לוודא שהמעצב יתייחס לתופעה כאשר הוא מתאים את הטקסט לגבולות האורך שהקציב בעיצוביו. הגרפיקה והדימויים הוויזואליים יצטרכו גם כן לעבור התאמה, כדי להיות תואמות באופן מיטבי לתרבותו של קהל היעד.
הנחיות כלליות למיתוג ולסגנון
אם אין לך עדיין מדריך עיצובי למיתוג והסגנון המבוקשים בחברה שלך, יתכן שווה להשקיע את הזמן עם המעצב שלך וליצור מדריך שכזה. כתוצאה מכך פרויקטים אחרים בעתיד שיהיו זקוקים לעיצוב מקצועי יוכלו להמריא יותר ביעילות.
מחשבות לסיום
שירותי עיצוב מקצועיים דורשים שילוב של כישורים מקצועיים ויכולת יצירתית. כאשר העיצוב נעשה נכון, יכולה להיות לו השפעה חזקה על הדרך בה לקוחות יתפסו את המותג שלך. משום כך אל תזרז יותר מידי את תהליך העיצוב. תן ליצירתיות שלו להתבשל עד קבלת התוצאה האיכותית ביותר.
המאמר המקורי כאן.
תורגם בידי גילי קימור.