- עמוד הבית
-
אודותינו
-
שפות
-
שירותים
-
תרגום משפטי
- לקוחות
-
יצירת קשר
IL: +972 72 2200700
- כניסה לאתר
צור אתנו קשר
הכנס את הפרטים שלך ונחזור אליך בעוד מספר דקות
איך לעשות כסף מבלוג בשנת 2021
זמן קריאה : 12 דק'
במיוחד בתקופה הנוכחית עולם השיווק באינטרנט מתגלה כמכרה זהב. המרחב הדיגיטלי הוא מקום שיותר ויותר חיוני לעסקים להימצא בו ולהציע את מרכולתם. מרבית החברות העסקיות מחברות תרגום ועד חברות למכירת ציוד רפואי, או חברות ייעוץ פיננסי מנהלות בלוגים מקצועיים. מטרת הבלוגים הללו היא בראש ובראשונה למשוך לקוחות ולמכור את המוצרים והשירותים של החברה.
אך מה אם אומר לכם שניתן להרוויח כסף גם מהבלוגים עצמם ולא רק ממה שהם מוכרים? "אם אתם טובים במשהו אל תעשו אותו בחינם". הטיפים הבאים ילמדו אתכם איך להרוויח כסף מהבלוג שלכם באופן ישיר ועקיף.
השתמשו בבלוג לקידום העסק שלכם
כאמור, זוהי הדרך שמרבית העסקים משתמשים בה. חברות תרגום וחברות לוקליזציה למשל מקימות בלוג מקצועי המספק תכנים מקצועיים ותובנות מעבודות בתחום התרגום. בבלוגים הללו מתוארות התפתחויות בתעשיית התרגום, מוצעים טיפים מקצועיים שונים ומקודמים שירותים חדשים של החברה.
דרך קלאסית זו היא שיטה להרוויח כסף מהבלוג באופן עקיף. הבלוג מבסס את סמכותכם המקצועית. התכנים שתעלו לבלוג הזה הם הזדמנות לשווק את המוצרים או השירותים שאתם מציעים, ולהפגין לכולם את הניסיון והידע שלכם. לקוחות פוטנציאליים שייהנו ויתרמו מהתכנים האיכותיים שיצרתם, אם יש לכם בלוג מבוסס שמדורג היטב בגוגל, יבחרו בכם ראשונים במידה ויזדקקו לשירות שאתם מספקים. אם אתם במקומות הראשונים בגוגל על מילות מפתח רלוונטיות לחיפושים של הלקוחות שלכם, הסיכוי לתנועה רלוונטית של לקוחות לעסק שלכם עולה משמעותית.
שיטה זו יעילה במיוחד למתרגמים פרילנסרים שצריכים לבסס מוניטין מקצועי ולהפגין את הניסיון והידע שלהם. הם יכולים להכניס בתוך התכנים שעולים לבלוגים אמצעי הנעה לפעולה. למשל, קישורים לעמוד הצעת מחיר במקומות אסטרטגיים. הקלקה עליהם תוביל את המתעניינים לתהליך מזורז בו יוכלו לרכוש מכם מוצר או שירות.
כך ניתן לייצר רווח עקיף וארוך טווח מקידום אורגני של תכנים באמצעות בלוג. אמון שנצבר אצל צופי הבלוג שלכם לאורך זמן יהיה שווה לכם בעתיד כסף רב.
הציעו תוכן אקספלוסיבי למנויים בתשלום בלבד
כאשר כבר ביססתם את הבלוג שלכם ורכשתם מוניטין מקצועי וקהל קבוע הגיע הזמן שתתחילו להרוויח ממנו ישירות. איך עושים כסף מבלוג? על ידי הצעת חלק מהתכנים שלכם למנויים תמורת תשלום. אם אנשים יודעים שהם יכולים להיעזר בתוכן שלכם. אם צברתם ידע מקצועי ניסיון ומומחיות ואתם מעבירים אותם הלאה בטיפים מועילים. אין סיבה שלא ישלמו על התכנים שלכם.
חלק מהתכנים שאתם מפיקים כמובן יצטרכו להיות בחינם. כך תוכלו לפתות את המשתמשים, אבל את הסודות המקצועיים שבאמת יתרמו לקהל תשמרו בתשלום.
מי למשל הצליח להרוויח כסף מהתכנים שלו לאחר שביסס את סמכותו המקצועית? בלוגרים גדולים כמו ניל פאטל שהפכו להיות האורים והתומים בתחום ה- SEO. דוגמא נוספת היא, חברות לוקליזציה גדולות כמו nimdzi, שהתובנות המועילות ביותר שלהן בתחום הלוקליזציה נמסרות למשתמשים אקספלוסיביים בתשלום.
לעיתים ניתן לגבות כסף רב על דוחות שכללו הרבה מאד עבודה סטטיסטית מקצועית. אתר סלייטור למשל, המספק דוחות ומחקרי עומק בין היתר על תעשיית התרגום מרוויח כך כסף רב. יש לשלם תמורת הדוחות שלו וכך לזכות במידע מועיל שהופק אחרי עבודה אנליטית רבה.
מכרו מוצרים דיגיטליים
מוצרים דיגיטליים בניגוד למוצרים רגילים דורשים השקעה חד פעמית. לאחר השקעה זו נשאר רק לשווק אותם. המוצרים הדיגיטליים שתמכרו ימכרו יותר טוב אם הם יהיו בתחום שבו כבר רכשתם שם טוב. הסמכות המקצועית שלכם בתחום מסוים היא מוקד המשיכה למוצרים שתציעו.
אם המוצרים שלכם באמת תורמים ערך גבוה למשתמשים תוכלו לזכות בהצלחה פיננסית משמעותית. המוצרים הללו אף ישמשו הכנסה פאסיבית לעסק שלכם. בניית מוצר דיגיטלי מאפס הופכת את המוצר שלכם לייחודי בשוק ותאכם לחיוניים לכל מי שמבקש להשיגו.
אילו מוצרים למשל תוכלו למכור באינטרנט? להלן מספר אפשרויות:
- ספרים אלקטרונים – למשל, במידה ואתם מתרגמים תוכלו למכור מדריכים מקצועיים בתחום התמחותכם. למשל, "כל השיטות הטיפים לעשיית לוקליזציה מקצועית לפרסומת". מובן שאינכם כבולים רק לתחום התרגום או הספרות המקצועית.
אתם למשל, יכולים להציע ללקוחות ספרי מתכונים ובהם המתכונים המשפחתיים הסודיים שלכם. תוכלו לספק ללקוחות ספרי מתח שהם לא יוכלו להפסיק לקרוא. תוכלו לתת להם ספרי עזרה עצמית (יש לכך שוק רחב מאד) ועוד.
- קורסי אונליין – קורסים המועברים באינטרנט באופן אישי או ישיר. לחלופין ניתן למכור הקלטות של הרצאות בתחום מסוים. למשל, "קורס ללימוד קידום אתרים באמצעות שיטות SEO". דוגמא נוספת יכולה להיות: "קורס ללימוד כתיבה שיווקית לכותבי תוכן מתחילים". אם אתם מנוסים ומצליחים בנישה שלכם אין שום סיבה שלא תרוויחו כסף מלימוד של חלק מהשיטות שלכם למתחילים בתחום.
כמובן כדי להימנע מתחרות עתידית עם התלמידים, מורים למקצועות היצירה לרוב ילמדו רק חלק מסודות המקצוע הידועים להם. למרות ש"אין אדם מתקנא בבנו או בתלמידו".
- סרטוני הדרכה – אחד המוצרים הנמכרים ביותר ברשת הוא סרטוני הדרכה ללימוד עצמי של כישורים מסויימים. בין אם מדובר בעיצוב גרפי, בניית אתר, תכנות בסיסי, כתיבת תוכן שיווקי או כל תחום מועיל אחר. מחפשים דוגמא לחברה שהצליחה בגדול ממכירת סרטוני הדרכה? חפשו את skillshare.
זוהי חברה שמציעה קורסים מצולמים אונליין כמעט בכל תחום אפשרי, שאנשים מבקשים ללמוד עליו ולהתמקצע בו.
- תמונות, סרטונים או מוסיקה – מוצרים שניתן למכור לרוב לשימוש אישי של אנשים שמעוניינים בתוצרים שלכם. ניתן למכור אותם גם לעסקים, למשל מסעדות שזקוקות למוסיקת רקע וכו'. לרוב מוצרים כאלה ימכרו טוב יותר כאשר אתם אושיות ברשת. למשל מחשבון אינסטגרם פעיל עם הרבה עוקבים, או מחשבון יוטיוב בעל הרבה מנויים.
בכלל יתכן שתמורת תוכן יצירתי אקסקלוסיבי שתפיקו, אנשים יהיו מוכנים לתמוך ביצירה שלכם דרך פלטפורמות שונות כמו למשל PATRON.
- אפליקציות וערכות נושא – ניתן למכור יישומים מועילים שונים לאנשים ולעסקים. תשתמשו בגוגל טרנדס (GOOGLE TRENDS) כדי לדעת אילו מוצרים מעניינים את הקהל שלכם. מפתחי אפליקציות יכולים למשל למכור תוכנות מקוריות שונות שהם משתמשים בהן לסידור והמרת קבצים או כלי לוקליזציה שונים שהם פיתחו. (בתעשיית התרגום כלים כאלו נמכרים במשורה ובשוליים).
שיווק שותפים
ניתן להשיג זיכיון למכור מוצרים קיימים דיגיטליים או פיזיים– ואז לקבל אחוזים מהמכירה בכל פעם שאנשים מגיעים לאתר של בעל העסק, וקונים מוצר שלו דרך קישור ייחודי לכם. במקרים מסויימים במידה ותקבלו לכך אישור, אף תוכלו לבצע שינויים יצירתיים במוצר הקיים שאתם מוכרים. כך תוכלו ליצור גרסה ייחודית ומושכת יותר למוצר הקיים שאתם מוכרים על מנת שיבחרו לרכוש דווקא מכם.
שיטה זו נקראת "שיווק שותפים" (Affiliate Marketing). כל פעם שמישהו לוחץ על קישור למוצר הקיים שאתם משווקים באתר שלכם אתם מרוויחים עמלת מכירה. אתם יכולים לשלב את הקישורים הללו במודעות ובאנרים בבלוג שלכם או אפילו בתוכן עצמו.
כלל ברזל: לא להציע מוצרים שלא ניסיתם בעצמכם, או שאתם לא מאמינים בהם. תהיו סלקטיביים כיוון שהמוניטין שלכם מונח על הכף.
שווקו תוכן חזותי לרשתות החברתיות
מותגים רבים מעוניינים בתוכן חזותי לרשתות החברתיות בין אם מדובר בצילומי סטילס ממצלמה איכותית, או בסירטוני ווידאו מקוריים, ייחודיים ובעלי קונספט שמושך קהל. הבלוג יכול לשמש לכם תיק עבודות להצעת שירותים מהסוג הזה. הלקוחות יוכלו להתרשם בו מעבודות קודמות שלכם. בכך ייתן לכם הבלוג העסקי רווח עקיף.
בכלל, ניהול הרשתות החברתיות יכול להעצים את התנועה לבלוג שלכם ולחזק את המותג שלכם. רשתות חברתיות הן כלי להעצמה ותמיכה בעסק שלכם ומשיכת תנועה בסוף גם לאתר הראשי. לכן, אם פיתחתם מומחיות בכך תוכלו אף להציע את עצמכם כמנהלי רשתות חברתיות לעסקים אחרים.
עשו שימוש טוב ביכולות כתיבת התוכן שלכם
עסקים משלמים כסף רב על כתבות ממומנות מכותבי תוכן מקצועיים מומחים בתחומם. אם אתם מומחים בתחומכם, תוכלו לכתוב כתבה שיווקית או ביקורת מקצועית על עסק מסוים. כך תזכו לקבל תשלום על הכתבה מהעסק שאתם מקדמים בבלוג שלכם. לחלופין ,יוכלו לשלם לכם על כתבה שפרסמתם במקום אחר מטעם העסק, ככותבי תוכן מקצועיים.
במקרה כזה הבלוג שלכם היה עדות לכישורי הכתיבה העסקית שאתם מפגינים ויצר לכם הכנסה עקיפה. כל פעם שאתם מבחינים בכיתוב "תוכן זה בחסות" תדעו שמישהו שילם על הכתבה שאתם נחשפים אליה כרגע. באותה מידה יכלו לשלם לכם על תכנים שיווקיים מהסוג הזה.
הציעו שירותי ייעוץ
אם כבר הצלחתם לבסס מוניטין מקצועי מצליח בתחום שלכם, הזמן שלכם יחשב יקר לאנשים פרטיים ולבעלי עסקים מתחילים שירצו ללמוד מהצלחתכם. תוכלו למכור ייעוץ מקצועי בתחום העיסוק שלכם, מנטורינג, הרצאות או סדנאות מקצועיות.
אם אתם למשל מומחים לשיווק תוכלו לייעץ לחברות מכל העולם כיצד לבנות אסטרטגיית שיווק גלובלית לעסק שלהם. תוכלו אף להפנות אותם לחברות תרגום ולוקליזציה שימירו את המסרים השיווקיים שלהם לקהל היעד באופן המיטבי.
לעיתים רק ההפניה למקומות הנכונים היא שירות חיוני שיזכה אתכם בהצלחה כלכלית. איך למשל הצליח הרב פיהרר? הוא איבחן מחלות שונות והצליח להפנות את מטופליו למומחים הטובים ביותר בתחומים שנדרשו.
פרסום מודעות בבלוג בעזרת גוגל אדסנס
דרך טובה להרוויח כסף מבלוג היא להציב בבלוג פרסומות שונות. בעזרת השירותים של גוגל אדסנס שמאד מקילים את התהליך, אין צורך להתנהל מול עשרות מפרסמים, שמתאימים לתחום בו הבלוג שלכם עוסק. גוגל אדסנס מתאים לכם את המודעות לפרסום לפי מס' משתנים כגון: נושא האתר, הרגלי השימוש של הגולש וכן היסטוריית החיפוש שלו. כל מה שאתם צריכים הוא להתחיל להעתיק קודים של מודעות פרסום רלוונטיות ולהטמיע אותן באתר שלכם.
איך תוכלו להרוויח כסף מהמודעות בבלוג? תלוי בסוג הפרסומות. ישנם שלושה סוגי פרסומות עיקריים שניתן לפרסם בבלוג. מכל אחת מהשיטות הללו מרוויחים באופן שונה:
- פרסומות CPC (Cost per click)- תשלום לפי הקלקה. מדובר בפרסומות שבדרך כלל ישולבו בתוך התוכן בבלוג או בסרגלי הצד ובכל פעם שגולש ילחץ עליהם, תרוויחו כסף. לדוגמא, פרסומת לשירותי ה-SEO של ניל פאטל בתוך מאמר על כתיבת תוכן שיווקי לקידום אתרים. אם ילחצו עליה ויגיעו אליו. אתם תרוויחו כסף כי הגיעו דרכם.
- פרסומות CPM (Cost per 1,000 impressions) - תשלום לפי אלפי חשיפות. מודעות אלו יניבו לכם סכום כסף קבוע בכל פעם שכמות מסוימת של אנשים נחשפו למודעה (רק נחשפו, ללא הקלקה). למשל, מודעה פאסיבית לצד העמוד בבלוג הכלכלי שלכם המובילה לאתר של רואה חשבון ידוע. בכל פעם שאוכלוסיה מסויימת תיחשף למודעה אתם תקבלו תמלוגים.
- פרסומות CPA (Cost per Action) - תשלום לפי פעולה. מודעות אלו יניבו כסף בכל פעם שלקוח מסוים הקליק על המודעה וביצע פעולה מסוימת - למשל, קנייה, השארת פרטים וכו'. התגמול על CPA בדרך כלל גבוה יותר. הסיבה שמקבלים יותר כסף על מודעות מהסוג הזה היא הגיונית. משתמש שמבצע פעולה בעקבות מודעה הוא "ליד חם" לעסק המפרסם. הסיכוי של ליד כזה להפוך ללקוח משלם הוא גבוה, לכן עסקים מתגמלים בנדיבות על פרסומות המובילות לפעולה.
פרסום מודעות פרטיות
ניתן כמובן לפרסם גם באופן פרטי ללא גוגל אדסנס. אז יש לכם מאה אחוז מהשכר שהמפרסמים מוכנים לתת. בנוסף לכך אתם יכולים לקבוע את מחירי הפרסום. תוכלו גם למכור שטחי פרסום לא רק בבלוג שלכם, אלא גם בניוזלטר, בפודקסט שקשור לאתר או בעמודים שלכם ברשתות החברתיות.
תוכלו לקבל כסף על פוסטים מקודמים בבלוג שלכם למשל סקירת מוצר או שירות תוך מתן קרדיט למפרסם וקישור לעסק שלו.
מה החיסרון בשיטה זו? תצטרכו להתמודד מול עשרות מפרסמים בעצמכם, מה שייצור לכם עבודה שחורה רבה. יותר מכך, תצטרכו איכשהו להביא את המפרסמים לאתר שלכם. זאת במידה ואתם לא מנהלים בלוג מפורסם בעל תנועה רבה ומוניטין שמושך בכוחות עצמו שיתופי פעולה.
חשוב לזכור לא להגזים בהכנסת מודעות ופרסומות לאתר שלכם. פרסומות מוגזמות עלולות לפגוע בחוויית הגלישה בבלוג.
סיכום
ציינו כאן מספר שיטות יעילות להרוויח כסף מבלוג עסקי. יש לזכור: בלוג שעושים ממנו כסף הוא לא רק הכנסה נוספת מהבית תקופה כלכלית קשה. רווח כספי מראה שהבלוג חי, מתפקד, מצליח ויכול לממן את הפעילות השיווקית והפקת התכנים שלו. בלוג מכניס הוא בלוג שימשוך אנשים לבנות אתכם קשרים עסקיים. אחרי הכול הצלחה נמשכת להצלחה.
גילי קימור
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות